Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

chantal wat een mooi nieuws!!!! van harte gefeliciteerd!!! wat fijn dat jullie al een hartje hebben zien kloppen!! mooi hoor, ik weet nog dat ik van maureen 10 dagen heb gevloeid en dat was vlak voor de 1e echo over, pfff eng is dat he!!

en nee maureen krijgt geen fles meer, (heb ze zelfs al weg gegooid) als ze wel wakker word drinkt ze een paar slokjes water, maar dat gebeurd heel zelden. maureen drinkt uit een rietjesbeker.

hier komen er weer tandjes, vreselijke luiers, hele bips rood, en jawel 1 hoektandje boven zien we nu een puntje, ze heeft alleen nog maar 2 onertanden, dus dat zal wel vreemd lijken als ze ineens een hoektand boven heeft, haha kleine dracula. maar gelukkig nog geen nachtelijke huilbuien zoals bij de beide ondertandjes,

ik ben weer bezig met een poging voor een brusje, ben nu een klene week met de puregon bezig, morgen een echo, ws volgende week punctie en tp.... spannend.....

liefs wilma

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw Chantal: wat een gaaf nieuws! Het is gelukt, wat moet dat een gaaf gevoel zijn. Gaat het goed met je? WEl schrikken zeker als je ook nog bloedingen hebt gehad. IK hoop dat de volgende echo ook weer goed is!

• 2 weken later...
Geplaatst

hoi allemaal

ik wil jullie allemaal hele fijne kerstdagen wensen en een heel goed 2012!!!

hoe is het verder met iedereen???

hier vorige week een TP gehad van 2 emmy's 31 dec mag ik testen, ben erg benieuwd!!

liefs wilma

Geplaatst

Ook ik wil iedereen hele fijne feestdagen wensen en een fantastisch 201

Wilma, wat spannend zeg hou je ons op de hoogte?

Hier morgen weer een echo en als alles goed is dan mogen we terug naar ons eigen ziekenhuis poefff zal blij zijn als alles weer goed is morgen.

Geplaatst

Wilma spannend, heel veel succes. Ik duim voor je. Leuke en speciale datum om te testen.

Chantal nog van harte gefeliciteerd! Hopelijk is de echo goed vandaag en kan je met een geruster hart genieten van je zwangerschap.

Ook ik wil iedereen gezellige feestdagen wensen en een spetterend nieuwjaar!!!

Geplaatst

Ha meiden,

Heb al even niet meer geschreven... Lees wel soms even snel mee, maar heb bijna geen tijd om te reageren. Werk is superdruk, daarnaast ' s avonds veel vergaderingen of dienst. De spaarzame tijd die ik vij heb, wil ik dan zoveel mogelijk genieten van mijn mannen!

Ben echt een beetje kapot en zou wel eens een hele dag willen slapen. Maar helaas zit dat er niet meer in. We gaan eind januari ook weer verhuizen dus ook dat is weer een hoop extra werk. Gelukkig nu 4 daagjes vrij, even relaxen en genieten van mijn boefies.

Chantal, hoe was de echo vandaag? Hopelijk lekker terug naar jullie eigen ziekenhuis en genieten van je zwangerschap.

Wilma, lekker broeden de komende week en op naar een positieve test de 31e!

Voor iedereen gezellige feestdagen en heel veel geluk en gezondheid voor 2012.

Veel liefs, Henkiepenkie

Geplaatst

Hee dames,

Lang niet geweest hier !!! druk druk druk. Ieder die weer een wondertje krijgt van harte gefeliciteerd, geweldig !! Heerlijk genieten he.

Met joshua gaat het erg goed. Vorige week vrijdag 1 jaar geworden. Heerlijk en uitgebreid gevierd.

Meneertje loopt al, klimt overal op en in, probeert echt dingen na te zeggen. Ook komen er 2 kiezen door, wilt haast niks eten, jengelt zo nu en dan van de pijn. Rode billen en wangetjes en zo nu en dan een spuitluier.

Verder gaat het super met ons, heerlijk genoten van de kerstdagen !! hoop iedereen. En vooral knallen met oud en nieuw.

Denk steeds terug aan vorig jaar ! net thuis sneeuw ijs en gladheid.

gretjes en XXX

Geplaatst

hoi allemaal

dus Joshua ook alweer 1 jaar!! gefeliciteerd!! en ook al lopen, leuk hoor, ja het weer vorig jaar was wel ff anders he, was een mooie tijd vorig jaar,

helaas is hier de poging mislukt, ben 2e kerstdag flink ongi geworden, het hakt er toch wel weer flink in hoor, had ik niet zo verwacht, nu we Maureen hebben.

Maar we genieten volop van ons mooie meisje, een groot wonder. lekker kletsen en lopen en ondeugende dingen doen haha, maar het is ook een pittige tante met af en toe drift buien.

meiden allen een goede jaarwisseling en een geweldig 2012

Geplaatst

He bah, wat jammer wilma!

Hier zit stijn onder de waterpokken en job zal het dus ook wel snel krijgen. Gelukkig is hij er niet echt ziek van, maar leuk is anders.

Verder weinig nieuws hier.

Kuzz

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik ben een tijdje uit het net geweest, er gebeurt ook echt gewoon veel. We worden dus geleefd!

Wat fijn dat er alweer een aantal dames kunnen genieten van een 2e zwangerschap. Geniet van jullie wondertje in jullie buik.

WIlma, wat ruk dat het niet gelukt is en je mag even flink verdrietig zijn hoor!

HP: komt het door 2lingen? ook wij gaan verhuizen, maar dan eind februari. We gaan naar een nieuwbouwhuis en moeten nu steeds 150 km rijden om toch nog even te meten en dingen door te spreken.

Wij denken dus nog even niet aan een 3e. Ik werk ook 4 dagen in de week en daarnaast nog veel thuis. En ik wil gewoon mijn mannen zoveel mogelijk aandacht geven. Het zijn 2 heerlijke binken die niet met en zonder elkaar kunnen.

Jesse viel vorige week over de bak duplo heen en had een barst in zijn wenkbrauw. Dus daar zaten we voor de eerste, maar waarschijnlijk niet de laatste keer bij de eerste hulp.

Onze jongens lopen nog niet, maar alles komt op zijn tijd toch?

Meiden, ik zal proberen wat meer hier te schrijven, maar nu eerst even werken!

Allemaal een goed uiteinde alvast.

Groeten,gerda

Geplaatst

Hallo meiden, ik leef ook nog. Sorry dat ik zo weinig schrijf, maar ik lees zeker mee met jullie verhalen. Allereerst natuurlijk allemaal een heel gezond en gelukkig 2012 toegewenst. Ik ben erg benieuwd wat het jaar ons allemaal gaat brengen.

HP en Gerreber gaan jullie nu allebei verhuizen? Wel leuk om naar een nieuwe plek te gaan en het er dan in te richten voor het hele gezin. Maar met die 2 kleine mannetjes erbij lijkt het me toch ook wel een drukke tijd.

Hoe is het met de zwangere dames? Hopelijk gaat het goed met jullie zwangerschap en voelen jullie je goed. Zijn er nu nog meiden bezig voor een brusje? Wilma, wel balen dat de poging niet gelukt is. Je weet dat we altijd voor jullie duimen!!!

Wat leuk toch weer om te lezen wat al jullie kindjes al wel en niet doen. Hier is het goede nieuws dat Judith haar spreidbroek af mag overdag. Eindelijk was het goed en dus is ze nu druk bezig om een inhaalslag te maken. Ze loopt nog niet, maar we denken dat ze dat wel snel gaat doen. Ze staat nu soms los en dan is het lopen de volgende stap. Verder is het een heerlijke meid en we genieten echt enorm van haar.

Met mij gaat het redelijk goed. Over een week krijg ik weer een MRI scan en de week erna horen we van de neuroloog of ik inderdaad MS heb. Ik vind het toch wel spannend alhoewel ik niet weet wat hij er anders van moet maken. IK heb de afgelopen weken wel even in een dip gezeten. Ik heb vooral veel last van mijn geheugen (of dat door de stress of de MS komt weet ik nog niet) en daardoor was het werken zo vermoeiend voor me dat ik een maand terug thuis ben komen te zitten. Met rust voel ik me best goed maar een nacht slecht slapen is slopend voor me. Dan ben ik de hele dag alleen maar heel hard aan het concentreren dat ik niks vergeet enzo. Hopen dat daar medicijnen voor zijn. Judith slaapt 's nachts gelukkig altijd door dus ik krijg wel de kans om 's nachts goed uit te rusten. En nu moeten we kijken hoe we veder moeten.Op 18 jan. ga ik weer naar de neuroloog. En verder zien we wel wat komend jaar brengt.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Lieve allemaal,

Allereerst de aller aller allerbeste wensen voor 2012!!! Dat het een jaar mag zijn van goede gezondheid; veel (kinder) vreugde en liefde!!! Voor de zwangeren onder ons een fijne en wondermooie zwangerschap; een vlotte bevalling en een gezond boeleke! Voor degene die bezig zijn met het verwerken van tegenslagen: veel moed; kracht en positiviteit!

Voor degenen die pogingen gaan ondernemen voor een brusje: alle geluk van de hele wereld!

Kortom: dat al jullie dromen één voor één moge uitkomen!

Ik lees al een tijdje mee, zonder te reageren. Ik heb helaas nauwelijks tijd gehad daarvoor :( Maar in het nieuwe jaar ga ik proberen er weer wat tijd voor vrij te maken!

Dikke zoen X

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het is hier precies wat stilletjes. Iedereen heeft het druk met zijn kleine prins of prinses zeker?!

Ik moet zeggen, nu de dutjes minderen en de activiteiten toenemen, dat een dagje goed druk kan zijn! En dan hebben wij er 'nog' maar eentje! Petje af voor de tweeling-mama's! En de mama's van 2 of 3 of...!!

Binnenkort beginnen wij hier ook voor een tweede! Wel heel spannend allemaal!!

In december heb ik een hysteroscopy gehad, om te zien of mijn baarmoeder wel goed hersteld was na die akelige complicaties na mijn bevalling. Gelukkig zag alles er prima uit :) Dus hebben we een 'go' gekregen om te beginnen aan een cryo-cyclus. We hebben nog 6 cryo's in de vriezer. Ik ga er eigenlijk van uit dat het daar mee gaat lukken. Ik wéét dat het (percentagegewijs) kan tegenvallen, maar dat zien we wel als het zover zou zijn, toch?!

In België wordt normaal een ontdooicyclus zonder hormoonstumulatie gedaan. De zorgverzekeraars komen er nl niet meer tussen. Je kunt het dus wel nog mèt stimulatie doen, maar dan is het volledig op eigen kosten.

Nu zijn ze in het ziekenhuis van Leuven bezig met een medische studie ivm hormoonstimulatie bij ontdooicycli. Ze volgen dus vrouwen mèt en zonder op. Ze vroegen of ik mee wilde doen. Ik moest dan een blanco enveloppe trekken, hierin zat een briefje of ik al dan niet hormonen zou krijgen. Ik trok de enveloppe met de hormoonstimulatie!!!! Ik ben daar heel blij mee, want bij mijn IVF heb ik me daar hel goed bijgevoeld, plus ik geloof dat het wel degelijk iets uitmaakt! Dus: joepie de poepie :)

Van zodra ik ongesteld word (rond 25 januari), beginnen we er dus aan! Een TP zal dan tss 10 en 15 februari zijn.

Toeval wil dat Iza in exact dezelfde periode gekomen is! Toen werd ik ongesteld op 25 januari en kreeg ik mijn tp op 11 februari. Vind ik toch wel een heel groot toeval, dat mijn cyclus gewoonweg dezelfde is als 2 jaar geleden! Nu maar hopen dat het nu net zo vlot verloopt als toen!

Duimen maar!!!

xxx

Geplaatst

he bettyboopke, dat is grappig, ik begin rond dezelfde tijd voor een cryo, het is onze eerste cryo dus weet nog niet precies hoe dat gaat, in elk geval wel met hormonen, progynova en nutrogestan.

groetjes wilma

Geplaatst

Hi meiden,

Ook weer even een berichtje van mij. Zijn druk met de voorbereidingen voor de verhuizing, werken en de twee boys. Gelukkig hebben ze de waterpokken goed doorstaan zonder al teveel last. Stijn loopt inmiddels, maar Job nog niet. Die staat nog steeds als charlie chaplin :-). Ga voor de zekerheid even zijn voetjes aan de orthopaed laten zien want doordat hij zijn voeten zo zet kan hij ook niet echt makkelijk gaan lopen. Ws trekt het vanzelf bij, dat verwacht ik in ieder geval. Hoop dat hij wel binnen nu en enkele maanden gaat lopen want het dragen van de twee boys tegelijk wordt wel echt steeds zwaarder. Heb geen tijd om te sporten, maar krachttraining doe ik dus wel, haha.

Chrissy, hoe gaat het met jou? Heb je de uitslag van de MRI al. Duim voor positief nieuws!

Wilma, BB, en misschien nog enkele dames: succes met het " maken van een brusje". Hopelijk wordt 2012 in dat opzicht een mooi jaar!

Chantal en natuurlijk ook moontje, hoe gaat het met de zwangerschap? Moon, jij bent alweer bijna uitgerekend is het niet?

Gerreber, alles goed met je mannen? 150 km rijden nu is even afzien, maar straks heb je wel lekker elke avond je mannetje thuis!

Ik vergeet vast een aantal meiden, want kan op de Ipad alleen de laatste berichten terug zien, dus het is niet persoonlijk bedoeld en geen desinteresse. Succes allemaal en geniet van je kleine schatje(s).

Liefs, Henkie

Geplaatst

Heej Wilma, leuk!! Laten we hopen dat we hier dan saampjes over een tijdje goed nieuws kunnen brengen!!!

Voor ons is het ook de eerste keer dat we een cryo tp gaan krijgen! Ik vind het wel heel spannend!

Ik moet menopur spuitjes zetten (1 ampulleke per dag) en dan de beruchte pregnyl vlak voor de tp en dan de utrogestan uiteraard ;)

Veel succes hè meid!

Geplaatst

Wilma en Bb heel veel succes met de cryopoging!

Vandaag de eerste dag van mijn verlof, nog 6 weken en dan ben ik uitgerekend. Hoop wel dat onze uk wat eerder komt, want hij/zij lgt twee weken voor op de groei..... En frederique was al 4 kilo.

Gerreber en Henkie succes met de verhuizing!

Geplaatst

BB en Wima heel veel succes met jullie nieuwe poging hopelijk mag het snel gaan en lezen we binnenkort super nieuws.

Moontje, wat fijn lekker verlof nu lekker genieten zo de laatste weken;).

Zal inderdaad fijn zijn als de kleine eerder komt of niet zo heel veel groter is als Frederique. Succes met de laatste loodjes

Henkie en Gerda heel veel succes met verhuizen hopelijk komen jullie dan snel weer een beetje in het ritme.

Welkom mamavanG tuurlijk mag je mee schrijven ( van mij wel in ieder geval).

Hier gaat het goed al slaapt Fredeique de laatste 4 weken niet meer door en dat begint een beetje op te breken omdat ik zelf ook erg slecht slaap. Verder is Frederique echt alles aan het uit proberen en als ze haar zin niet krijgt gaat ze krijsend op de grond liggen gelukkig is dit nog niet gebeurd in een winkel zal me dan kapot schamen;).

Met mij gaat het verder goed hoef gelukkig niet meer te spugen en val ook niet meer af (10kg) vond ik wel genoeg! Dinsdag weer voor controle en dan zijn we alweer 15 weken gaat toch wel snel al maak ik mijzelf wel meer ongerust maar dat zal vast snel over gaan.

Hoe gaat het met de rest van de meiden????

• 2 weken later...
Geplaatst

he meiden

hoe is het met iedereen?

genieten jullie kindjes ook zo van de sneeuw? Maureen vind het geweldig op de slee!!!

worden jullie kindjes ook zo snel wijs? sjonge het lijkt wel of nu na hun 1e verjaardag ze nog sneller groot worden. kleine woordjes zeggen, overal op klimmen, de box uit de kamer, tafel en stoeltje er in. kleine taakjes doen. (helpen tafel dekken door haar eigen bordje op tafel te leggen) haha Maureen wil alles wat wij ook doen.

verder heb ik niet zo veel nieuws, ben nu aan de progynova voor de cryo tp. bn benieuwd , hoop maar dat straks het ontdooien goed gaat!!

liefs wilma

• 4 maanden later...
Geplaatst

Hey meiden,

Hoe gaat het met iedereen?

Wat gaat het hard he met onze kleintjes? Jesse is zo wijs en zoooo lief! Ben echt trots op mijn kanjer!

Gisteren een gesprek gehad in het ziekenhuis, we staan op de wachtlijst voor een Cryo terugplaatsing. Dit zal in oktober of november plaats vinden! Spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden