Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Vandaag weer voor een echo geweest. Er groeien ca 12 follikels, bijna allemaal van gelijke grote. Omdat de opbrengst vorige keer tegenviel (11 follikels met 3 bruikbare eicellen) willen ze nu wat langer wachten. Waarschijnlijk volgt de punctie op 2e Kerstdag. Morgen weten we meer want dan mogen we weer terug voor een nieuwe echo.

Meezie, ik lees net dat jij waarschijnlijk ook de 26e of 27e een punctie hebt, spannend!

Kossie en Pien, succes met het lange wachten!

Groetjes,

Céleste

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marjan: 1 januari

Priscilla: 2 januari

Dees: 3 januari

Pien: 3 januari

kossie1: 6 januari

Heb ff het volledige lijstje erbij gehaald! Pien heb jou er ook bij gezet! is dat oke?

Lfs Priscilla

Geplaatst

Hey meiden!

Welkom alle nieuwe meiden hier!

Voor de rest lees ik goed nieuws!

Hoop dat we allemaal goed het nieuwe jaar in kunnen gaan!

Duimpjes draaien, kaarsjes branden!

En ik wens jullie allemaal Hele Fijne Kerstdagen!

Lfs Priscilla

Geplaatst

Hi Pricilla ben jij het van afgelopen maandag in Genk?

wij moeten ook 2 januari testen.. je vertelde nog dat jij hier aktief was op dit forum.

tis allemaal zo spannend. ik stuur dit vast ff kijken of jij hebt idd bent.

groetjes van marion en annet

Geplaatst

Hoi Meezie,

Ben even benieuwd hoe het met je gegaan is vandaag? Meegevallen? Ik hoop het voor je! Ik ben morgenochtend aan de beurt maar onder narcose dus ik merk er niet veel:-)

Laat je lekker verwennen vandaag! Wanneer mag je bellen voor de terugplaatsing?

Groetjes,

Geplaatst

Ach, dat had ik even gemist dat Meezie vandaag de punctie heeft gehad. Hoop dat alles goed gegaan is en je niet teveel last hebt na die tijd Meezie! Ceeke, jij heel veel succes morgen!

Geplaatst

Hoi

Nou punctie achter de rug, die was echt heel goed te doen, alleen vond ik de infuus niet zo fijn. Daarna wel wat last van napijn, vooral mijn rechter eierstok en van mijn muts. zitten is niet zo'n pretje. Ik lig nu heerlijk op de bank, asprien erin en niks doen. Merk als ik teveel doe dat mijn lijf tegen gaat werken.

De uitslag was goed, 18 goede eitjes en zaad was ook goed, we mogen nu voor ivf (dat was nog onzeker en hing af van kwaliteit).

Nu wordt het wachten eerst tot woensdag want dan horen we of er wat bevrucht is en hebben we als het goed is de terugplaatsing. Daarna tot 10 januari, want dan mogen we testen. Zet me dus maar op die lijst!!

Nu ga ik heel veel drinken, moet 2,5 tot 3 liter per dag drinken en dat vind ik heel lastig, ben niet zo'n natnek.

Ceeke heel veel succes morgen!!! Zal aan je denken.

gr Meezie

Geplaatst

@Meezie, goede score!! Spannend hoor tot woensdag. Willen jullie 1 of 2 terug laten plaatsen?

Rustig aan doen he, lekker veel drinken.

Liefs

Geplaatst

Wauw, Meezie 18, wat veel! Ceeke, hoop dat jij hier vandaag of morgen ook goed nieuws hebt, sterkte vandaag!

Hoe is het met de wachtenden? Bij mij zit het eerste weekje erop. Ging prima, genoeg afleiding. Maar nu wordt het toch wel spannend. Vorige keer werd ik na een cryo tp precies 14 dagen na m'n eisprong ongesteld, dus als we nu donderdag eens voorbij zijn... Wie weet?

Geplaatst

Hoi,

Nou de dag gister goed doorgekomen, wel had ik veel last van mijn darmen en werd ik gek van het vele plassen, maar wel 3 liter gedronken gister!!

Wij hebben niet echt een keus over het terugplaatsen, het beleid van het erasmus is dat ze er 1 terugplaatsen, pas bij poging 3 mag je gaan kiezen. Voor ons is dat prima.

Ben benieuwd hoe het bij Ceeke is gegaan vandaag.

Geplaatst

@Meezie, ja dat is waar dat ze in het Erasmus 1 tp. Wij mochten wel kiezen omdat we in het SFG lopen en alleen de tp in Erasmus hebben. De eerste keer hebben we 1 terug laten plaatsen maar omdat het helaas mis is gegaan bij 10 weken hebben we nu er 2 gedaan, hopelijk blijft er dan 1 wel zitten.

Heb je deze week nog vrij?

@Pien, wanneer is jouw testdatum?

Liefs

Geplaatst

Hee Mik, heb officieël dezelfde testdatum als jij (heb ook tp gehad op de 20e). Hoe voel jij je? Eerste week is in iedergeval al weer voorbij :-)

Geplaatst

Hoi,

Even laten weten dat de punctie gisteren goed is gegaan. Helaas kon links niet geprikt worden (balen want daar zaten wel 3 tot 5 follikels). Rechts zaten 8 follikels met daarin 6 eicellen. Nu wachten tot donderdag en dan weten we of we een terugplaatsing hebben. Tot nu toe altijd wel dus daar maken we ons niet zo druk om...

Ondanks het roesje gistermiddag echt wel pijn gehad en vandaag nog een beetje een beurs gevoel. Lekker rustig aan en vooral niet te veel doen!

Groetjes,

Geplaatst

Lieve Ceeke

wat jammer dat ze links niet konden aanprikken maar uiteindelijk toch een hele mooi opbrengst toch? even wat spannende dagen maar het komt vast wel dik in orde me de tp, rust goed uit zodat je lichaam goed kan herstellen, op naar de tp!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ceeke, kan me voorstellen dat je daar even van baalt... Maar 6 is een mooi aantal!! Doe maar kalm aan en op naar donderdag!

Heb zelf een flinke dip... werd vanmorgen wakker van de (menstruatie) buikpijn, heb er niet zoveel hoop meer op nu :-(

Maar goed, het blijft gewoon afwachten...

Geplaatst

@Ceeke, 6 eitjes is prima toch. Hoop dat ze alle 6 bevrucht worden.

Balen dat er links niet geprikt kon worden. Weet je de reden?

@Pien, o spannend. Ik weet niet of ik tot maandag kan wachten hoor. Ik voel me lichamelijk prima, merk niks. Alleen mentaal heb ik het zwaar, ben erg bang voor een teleurstelling. En dat komt ook door deze zomer.

Duimen maar..

Geplaatst

Nou die wachtweken moeten echt super sapnnend zijn voor iedereen. Ik begin het nu een beetje te begrijpen, ben nu super nerveus voor morgen, zou er wat bevrucht zijn en zo ja hoeveel???

Vlinders in mijn buik maar tegelijk ook heel bang dat we misschien teleurgesteld zullen worden. PFFF petje af voor iedereen die nu in de laatste dagen van die twee wachtweken zitten.

Vind het extra moeilijk omdat ik nu een weekje vrij ben en dus even niet de drukte van mijn eigen werk heb, is toch fijn om even je gedachten ergens anders op te zetten.

@Pien ik hoop voor jou dat die pijnen juist een goed teken is en jullie kleintje zich juist extra goed probeerd te nestellen. Ik duim echt heel hard voor jou en mik.

@ceeke, zal voor jou ook hard duimen en doe nog maar even rustig aan, merk dat dat wel fijn is voor je lijf.

Geplaatst

@Meezie, heel herkenbaar. Tenminste de eerste IVF ronde ging bij mij veel makkelijker, in die zin dat ik geen idee had wat er allemaal mis kon gaan. Ik onderging alles zeg maar. Nu de 2e ronde, ben je zoveel 'wijzer' maar daardoor ook banger. Ik was ook ineens heel bang dat er geen bevruchting had plaatsgevonden. Uiteindelijk van de 11 eitjes 'maar' 2, in principe is dat voldoende natuurlijk maar toch. We hebben ervoor gekozen om ze alle 2 terug te laten plaatsen.

De eerste ronde waren er 4 bevrucht en uiteindelijk geen cryo's.

Ik ben sinds 17 dec ook thuis en de tijd kruipt voorbij, tenminste als ik werk vliegt de dag voorbij en heb ik zoveel afleiding. MOrgen moet ik werken, daar kijk ik gewoon naar uit.

Ik duim voor jullie op goede resultaat en tp morgen.

Morgenavond kom ik even kijken of je al een berichtje hebt geplaatst.

Liefs

Geplaatst

vanmiddag hebben we een emmie terug geplaatst gekregen. Van de 18 eitjes waren er 9 goed rijp en daarvan waren en 6 bevrucht. 5 hebben zich verder goed gedeeld en daarvan hebben ze nu de beste uitgekozen. Als de andere goed blijven delen worden ze ingevroren, maar dat horen we binnen 2 weken.

Nu heel gek, denk bij iedere stap en bij het plassen alleen maar, als die er maar niet uitvalt. Maar dat zal waarschijnlijk niet.

Geplaatst

Marjan: 1 januari

Priscilla: 2 januari

Dees: 3 januari

Pien: 3 januari

kossie1: 6 januari

Meezie: 10 januari

@pien, hoe gaat het met je nog steeds krampen?

@Ceeke, hou je het nog een beetje vol? zijn spannende dagen he. hoop voor morgen een mooie score!!

@Mik, lekker gewerkt?

Geplaatst

Meezie, wat een mooi resultaat. Als er nou nog cryos bij zitten wauw hier moet een topper tussen zitten.

Ik heb gister positief getest hihihi, eigenlijk pas 3 jan testen..maar kon echt niet meer wachten. Dus gister de gok gewaagd met een middagplasje en een kruis. Kon het niet geloven. Vanmorgen weer gedaan..weer direct kruis... Nu duimen dat ie blijft zitten.

Liefs

Geplaatst

Wow mik krijg helemaal kippenvel, echt super goed en spannend.

Hoop echt heel erg voor je dat het blijft zitten. Ben ook benieuwd hoeveel het er zijn, misschien wel twee met zo snel een mooi kruis.

Ik hoop ook dat er wat cryotjes overblijven. Maar nog meer hoop ik dat dit kleine emmietje blijft zitten, zou echt geweldig zijn, ook al vind ik het nu een beetje onwerkelijk nog.

Geplaatst

@Mik, spannend... en zo vroeg al positief getest! Dat geeft de burger moed;-)

@Meezie, de lange wachtdagen zijn voor jou aangebroken. Pffff, die dagen duren altijd dubbel zo lang! Genoeg afleiding zoeken en dan kom je ze echt wel door. Mooie score en misschien nog cryo's?! Laten we hopen dat ze niet nodig zijn!!

@All, straks krijgen wij twee goede embryo's terug (een 7- en een 4-cellige met weinig fragmentatie)! Daarnaast is er nog één embryo die mogelijk de diepvries in gaat, maar dat horen we over twee weken. Waarom de linkerkant niet geprikt kon worden is me niet helemaal duidelijk geworden. Doc kon er gewoon niet bij. Nu weet ik van de echo's dat deze kant vaker moeilijk zichtbaar is en bij de 3e IVF kon hier ook maar één follikel geprikt worden (van de vijf die er toen zaten). Daarnaast ligt deze eierstok dicht tegen mijn darmen aan en doc wilde voorkomen dat hij schade zou aanrichten. We vestigen onze hoop gewoon op de twee emmy's die ik dadelijk terug ga krijgen!!

Een fijne dag voor allen gewenst en ik zal zo even het lijstje aanpassen!

Lieve groet,

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden