Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Mart, En dan nu stoppen..Zo beroerd voor je. Velen hebben het al gezegd, je bent een kei in het meewandelen met mensen en je hebt een voelspriet hoe je het gevoel kan weergeven met woorden. Je weet de juiste snaar te treffen. Meid, we houden contact op andere wijze. Daar prijs ik me gelukkig mee!!!! joy1

• Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve, lieve, lieve Mart,

Vol goede hoop kwam ik vandaag weer bij je kijken, verwachtend dat je weer vol zat met positive berichten, knuffels en bemoedigende woorden voor iedereen hier op het forum, zoals we allemaal van jou gewend zijn. Deze keer is het anders en heb je ons laten weten dat het tijd is voor een afscheid. Ik leef zo met jullie mee... wens jullie heel veel ander moois voor de toekomst. Wat zullen wij jou hier missen meid!

Deze keer van mij een enorme digiknuffel voor jou.

Liefs,

Jeegeetje

Geplaatst

Lieve Martha,

Ik kan je pijn en verdriet letterlijk voelen, het snijdt me de adem af.... Lieve, mooie vrouw, ik zou het zo graag anders voor je zien. Je hebt het zo mooi verwoord. Deze pijn.

Zo oneerlijk.

Ik wens jullie heel veel sterkte en liefde.

Xxx Nine

Geplaatst

Lieve Martha,

Er is al zoveel gezegd en geschreven hier.........en ik kan me er alleen maar bij aansluiten. De pijn, machteloosheid, en zoveel meer.... Het definitieve..

Het is zo oneerlijk.

Sterkte!

Lfs Snoeske

Geplaatst

Lieve Martha,

Ik heb vandaag definitief afscheid moeten nemen van een vriendin/collega.. 44 jaren jong en vol leven en warmte naar een ander toe; niets was haar teveel..toen zomaar uit het leven weggerukt door een hartstilstand...

Ik voel een beetje dezelfde pijn bij jou.. definitief afscheid moeten nemen van een leventje dat je graag wilt koesteren, begeleiden in het leven en wilt helpen opgroeien. Het is jullie alleen niet gegund.. zo triest, zo zwaar; ongenaakbare waarheid.

Meis, ik heb je hier op het forum ervaren als warm, vol medeleven en altijd 'klaar staand' voor die ander. Ik wens je samen met al mijn voorgang(st)ers en diegenen die nog komen alle liefde, vreugde en warmte toe in je verdere leven samen met de man van wie je houdt.

Dikke digitale knuffel en het ga je goed!

Liefs,

San

Geplaatst

Lieve Martha,

We hebben niet veel samen geschreven. Weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen, maar vind dat ik een berichtje moet achterlaten.

Het is niet eerlijk. Waarom lukt het bij de een meteen en bij de ander gewoon weg niet? Het is gewoon weg niet eerlijk....!

Heel veel sterkte met het los laten van jullie droom.

Liefs Elke

Geplaatst

Lieve Martha

Terwijl ik je berichtje las, liepen de tranen over mijn wangen.

Ik heb er geen woorden voor, het is zo verdomd oneerlijk.

Ik wens je heel veel geluk en liefde toe samen met je vriend en ik hoop dat je dit een plekje kunt gaan geven.

Bedankt voor je steun en het gaat je goed.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Lieve Martha, ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie, weet niet zo goed wat te zeggen.

Ik hoop dat het kan rusten in een plekje van je hart en dat er nog vele mooie dingen in jullie leven zal gebeuren, andere wonderen mooie momenten.

Heel veel sterkte met dit besluit en dit punt in jullie leven.

Liefs Medusa

Geplaatst

Lieve Mart,

Met tranen in mijn ogen je bericht gelezen. Ik wil toch even zeggen dat ik je echt een wereldwijf vind. We hebben niet veel contact met elkaar gehad maar was er zo aan gewend dat jouw naam onder berichtjes stond.Altijd stond je hier voor iedereen klaar. Ik hoop dat het over een tijdje beter met je gaat en je ook echt weer van het leven kan genieten. Heel veel geluk en sterkte met dit enorme verdriet. We zullen je enorm gaan missen op het forum. Het zal wennen zijn dat je er niet meer bent straks. Het ga je goed meid. Dikke knuffel xxx.

Geplaatst

Lieve Martha,

Ook al hebben we nooit geschreven,toch ben heb ik je hier gevolgd en met spanning het forum in de gaten gehouden de laatste dagen....

Ik heb altijd enorme bewondering voor je doorzettingsvermogen,kracht en optimisme,hoop dat zeker deze 3 woorden je een fijne toekomst samen met je allerliefste man kunnen geven en dat het zonnetje in je hart weer gaat schijnen.

Voor nu alleen maar heel veel sterkte samen.

Dikke knuffel en ik ga je missen,

Elies

Geplaatst

Lieve Mart,

Wat een moeilijk besluit hebben jullie moeten nemen....

Heel veel sterkte gewenst om dit alles een plekje te geven.

En bedankt voor alles wat je op dit forum hebt betekent! Altijd stond je klaar met advies, bedankt!

Liefs Mob

Geplaatst

Lieve Martha,

Wat vreselijk dat je op dit punt bent aangekomen.

Jij viel op dit forum gelijk op toen ik er mee begon. Wat ben jij een steun geweest voor veel dames hier, met je medeleven, je positieve woorden en je kennis over het hele circus.

Ik wens je heel veel sterkte, ik hoop dat je op termijn het een plek kan geven en dat je in je omgeving ook eens het masker af kan doen want het zal altijd een zere plek blijven, daar heb je teveel voor meegemaakt.

Een hele dikke knuffel,

Geplaatst

Mart, na alles wat jullie hebben meegemaakt nog met lege handen staan en dan zo'n besluit moeten nemen ... wat onvoorstelbaar moeilijk moet dat zijn. Heel heel veel sterkte samen en hopelijk vinden jullie een manier om echt gelukkig te zijn met een leven van jullie samen.

Geplaatst

Lieve Mart,

Dagelijks volgde ik jullie 6°poging, vol spanning, maar tegelijk met grote angst. Helaas moet ik vandaag lezen dat jullie kinderwens niet loopt zoals het zou moeten. Het is echt niet eerlijk ... maar wat heb je daaraan als de natuur niet mee wilt werken. Je was altijd voor iedereen een grote steun, iedereen kon bij jou terecht met zijn vragen, je stond altijd voor iedereen klaar. Zelf heb ik heel veel steun aan jou gehad, ik vind het zo jammer dat onze wegen hier moeten scheiden, maar nu moet je tijd nemen voor jezelf en je partner. Zoals je zelf zegt, na al die jaren is jouw lichaam op, zowel fysisch als mentaal. Nu moet je proberen verder te gaan met jullie leven, maar ondertussen met een zware rugzak, helaas. Met pijn in het hart, neem ik hierbij dan afscheid van jou... maar als je er ooit behoefte aan hebt, aarzel nooit terug contact op te nemen, maar nu moet je eerst aan jezelf en je partner denken.

Hou je sterk Marta, je bent een sterke meid, maar toch ...hier zijn geen woorden voor.

Dikke dikke knuffel

We gaan je allemaal missen ....

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik ben overdonderd door al jullie overweldigende woorden. Nooit gedacht dat zoveel mensen op deze manier naar me keken.

Alles wat ik heb geschreven heb ik recht vanuit m'n hard gedaan.

Want ik gun jullie allemaal het mooiste leven dat er bestaat en dat is samen met een prachtkindje op jullie schoot.

Onderstaand bericht heb ik een paar dagen terug geplaatst in ons "pauze af meisjes" topic.

Het was speciaal voor hen bedoeld omdat er een tendens leek te onstaan van negativiteit en angst.

Misschien dat anderen hier ook iets mee kunnen...

Even voor jullie allemaal, het is iets wat mij en waarschijnlijk wel meer van jullie opvalt de laatste tijd.

En ik wil hier graag iets over zeggen, althans ik probeer het. En ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Want het is goed bedoeld en ik wil graag dat jullie allemaal stuk voor stuk weer lekker in jullie vel zitten, want zolang wij met elkaar schrijven zijn we toch ook om elkaar gaan geven niet waar?

Meiden, wat zijn jullie momenteel erg emotioneel.

Het emotionele en het negatieve neemt momenteel erg de overhand en het lijkt moeilijk ons nog ergens aan op te kunnen trekken wat ons positiever maakt.

Ik weet niet precies waar het allemaal vandaan komt, maar dat de feestdagen er aan zitten te komen, is in ieder geval een feit (de donkere dagen voor Kerst).

Probeer echter niet in een negatieve spiraal terecht te komen door hetgeen we meemaken en de akelige informatie die van buitenaf naar jullie toekomt naar jullie toe te trekken.

Probeer met name van het laatste zoveel mogelijk afstand te nemen, maar wel begripvol en meelevend!

Probeer eerlijk en open te zijn naar alles en iedereen om je heen. Zodat zij jou begrijpen en zodat ook jij hun begrijpt.

Doe dit zo snel mogelijk en loop er niet te lang mee rond.

Dit geldt overigens niet alleen voor het probleem waar wij mee zitten, maar ook voor hetgene kennissen of vrienden mee te maken hebben (hetgeen wat van buitenaf naar ons toekomt).

Als het moeilijk voor je is en je niet weet hoe hiermee om te gaan.

Waag de stap en neem het voortouw, pas daarna kun je weer los laten!

Alles wat ons nu alleen maar extra negatieve energie oplevert zoveel mogelijk direct proberen op te lossen.

Wees een open boek!

Deze periode van feestdagen, het gezellig samenzijn met de familie, is nu eenmaal de meest vervelende periode voor ons, maar niet alleen voor ons natuurlijk, maar voor nog vele anderen die op deze wereldbol rondlopen.

Ons is geleerd van jongs af aan dat deze periode de tijd van het jaar is waarin we liefde krijgen en waarin we liefde kunnen geven aan al onze dierbaren om ons heen.

De media doet ons geloven dat dit de meest prachtige periode is van een jaar, waarin we allemaal vrolijk moeten zijn. Een mooie wereld waarin gezongen, gedanst, gegeten en gedronken wordt.

Helaas is door vele gebeurtenissen in ons leven (en weer die vele andere mensen) al lang niet meer het geval.

Er is een schaduw over deze periode heen gevallen, want we zijn iets heel erg dierbaars kwijtgeraakt of we dreigen het binnenkort te verliezen.

In ons geval van kinderloosheid herinnert het er elke keer aan dat we met lege handen staan.

Dat is moeilijk, dat is vreselijk, dat is een grote leegte in ons leven! Een groot verlies!

Meiden het is afschuwelijk, maar pas wel goed op jezelf en zorg ervoor dat je er niet aan onderdoor gaat, want er is meer.

Probeer dit te ontdekken en geniet van alles wat we hebben!

Het komt nu misschien over alsof ik het allemaal niet zo moeilijk vind en de negatieve emoties vervelend vind, maar ook ik heb ik het vreselijk moeilijk en ik weet zeker dat ik inelkaar stort als deze poging ook mislukt blijkt te zijn. Ik zal dan ook zeker m'n emoties de vrije loop laten op dit forum, maar ik wéiger dat dit me zo klein krijgt dat ik zelfs niet eens meer kán voelen.

Ik wil daarna leven, leven als nooit tevoren, want wat de mooiste periode van ons leven hoorde te zijn, is ons simpelweg al afgepakt en heeft een diep litteken achtergelaten.

Maar meer dan dat wil ik het dan ook niet laten zijn, want we moeten verder!!!!

En zo ook jullie.

Een hele dikke kus voor jullie allemaal!

Geplaatst

Ik vind het zo knap van je dat je toch nog steeds aan anderen denkt terwijl jij door dit dal gaat!! Je bent een lieverd. Misschien ken je mij niet zo goed maar ik heb je regelmatig gevolgd. Ook bij mij kwamen de tranen na jouw laatste berichtjes en ik kan niks anders doen dan je heeeeeeeeel veel sterkte te wensen......

Geplaatst

Oooo nee lieve lieve martha dit meen je niet.

Gvd ik lees dit met tranen in mijn ogen, als ik het iemand gun ben jij dat wel.

Alles wat je voor iedereen doet ondanks je eigen verdriet je pepte iedereen op en je was zo positief.

Je hoord dat wonderen bestaan ik hoop dat er iemand is die je die hoop geeft en dat je de moed kan verzamelen om weer door tegaan met de gene waarvan je het meeste houd.

De moed die je zoiezo mij gaf die was top je bent een topper en een hele dikke schat.

En ik ga je missen de spontane dingen alles.

Ik zeg niet vaarwel maar het gaat je goed en dat je onanks alles heel gelukkig mag worden ondanks je gebroken hart.

En dit gedicht heb ik vaker laten zien maar ik wil het jou mee geven.

Telkens als je denkt het gaat niet meer,

schijnd telkens het zonlicht weer.

die nieuwe hoop komt geven,

Voor nu en je verdere leven,

Lieve lieve lieve schat ik ga je missen

Liefs en dikke knuffel Jessica

Geplaatst

neeeee Mart zo oneerlijk. Ik wens jullie een heel mooi en gelukkig samen. Een dikke digiknuf.

En was een bijzonder mens ben jij altijd sta je klaar voor een ander. Petje af.

Fijn dat het wel weer beter gaat met je pa. Ik zal je missen op het forum.

Geplaatst

Lieve Mart.

Met verdriet en pijn las ik je verhaal. Dit is iets waar we allemaal mee in ons achterhoofd lopen, dat ook wij dat kunnen mee maken, maar je hoopt bij iedereen dat het niet zo ver hoeft te komen. Dat je nu definitief afscheid moet nemen.

Ik heb ontzettend veel respect voor je gekregen in het afgelopen half jaar dat ik op het forum was, als ik je verhalen las. Maar ook hoevelen je tot grote steun was. Je kwam altijd heel sterk en betrouwbaar over, en je stond een ieder bij met raad en daad.

En nu is dit moment voor jou gekomen. terwijl iedereen het je zo had gegunt.

Meid, ik kan je niet veel mee geven, maar ik hoop dat je ondanks het kruis wat je bij je draagt, je ook mag zeggen dat je gelukkig bent.

Ik wens je heel erg veel sterkte, en kracht om het af te kunnen sluiten. En ik wil je heel veel liefs mee geven.

Hele dikke knuffel.

Geplaatst

Het is zo oneerlijk verdeeld en ik gunde het jou zo. Geen kindje maar van mij krijg je een lintje ! Een lintje voor doorzettingsvermogen, kracht, en altijd een aardig opbeurend woord voor die ander. Sommige mensen maken het leven een stukje mooier en daar ben jij er 1 van. Als ik kon toveren....... Ik heb ontzetten dveel bewondering voor mensen zoals jij. Heel veel sterkte lieve meid ! :CYBER_HUGS:

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Lieve Martha,

Ook ik ben een van de velen die jouw verhaal heeft gevolgd, stiekem voor je heeft geduimd, met je heeft meegeleefd en nu huilt om je verdriet...Wat ben je toch een sterke vrouw en wat heb je toch veel meegemaakt, ik heb enorm veel bewondering voor je. Ik vind het ook heel knap hoe je altijd weer anderen een hart onder de riem blijft steken ,hoe ellendig je eigen situatie ook is.

Ik wens je voor de toekomst kracht en moed. Kracht en moed om verder te gaan, met opgeheven hoofd, met vertrouwen in de toekomst, samen met je man. Het ga je heel erg goed, lieve Martha!

Liefs, Laika

Geplaatst

Lieve Mart, doorgaans ben ik zo blij met het in vervulling gaan van onze grootste wens... maar nooit zo blij dat ik de pijn en het verdriet ben vergeten van al die keren dat er een negatieve test was of dat ik bang/overtuigd was dat ik nooit moeder zou worden. Toch was daar telkens nog de hoop... Dat stadium ben jij nu voorbij, zoals je zelf zo mooi en 'in stijl' hebt geschreven als de Mart die we hier allemaal hebben leren kennen en waarderen. Vandaag huilt mijn hart voor jou.

Altijd als ik een topic lees waarin iemand afscheid neemt komt dat heftig binnen, zo ook vandaag nu ik jouw bericht lees.

Omdat je afscheid neemt van dit forum wil ik je toch 'een mooie levensweg' toewensen, samen met je partner. Eigenlijk komt dat nu nog te vroeg en zou ik het bij enkel een potje met je meehuilen willen laten... M'n hart gaat oprecht naar jullie uit!!!

Geplaatst

Lieve Mart,

Wat vreselijk om te lezen dat je ook op het zelfde punt bent beland als ik.

Ik hoop dat je je tijd neemt om te herstellen en straks samen met je partner naar de toekomst kan kijken.

De pijn blijft wel, maar wordt minder heb ik gemerkt. En er zal hopelijk ook heel veel last van je schouders vallen. (hadden wij tenminste wel)

Geen rekening hoeven houden met wat wel en niet mag en niet volgens de kalender leven is heerlijk ( maar oh wat hadden we het er graag voor over!)

Ik wens je het allerbeste voor de toekomst en wil je bedanken voor je steun hier op dit forum, je was er altijd voor ons met een opbeurend woord of met info.

heel veel liefs en een hele dikke knuffel,

Diane

Geplaatst

Lieve Mart,

Vol ongeloof en met tranen in mijn ogen lees ik je bericht.

Het is niet eerlijk om op dit punt te moeten komen... Een ieder verdient het om een klein wondertje te mogen krijgen.

Waarom heeft het niet zo mogen zijn, waarom is het leven soms zo hard?

Ik wens jou en je mannetje heel veel succes en hoop echt dat jullie samen vooruit kunnen kijken.. 2 Engeltjes op jullie schouder, die je liever in je armen had gehad..

Sterkte meis..

Geplaatst

Lieve, lieve Mart,

Zie vandaag je bericht en ik ben er stil van. Weet ook niet wat ik verder aan alle lieve steunbetuigingen kan toevoegen, behalve dit: diep respect voor je, ik zag dat je op andere topics nog steeds stoer iedereen bijstaat.

Wat ben jij een geweldig mens!

Veel liefs & sterkte,

Lot

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden