Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nanoes, fijn dat jullie thuis zijn! Een vlotte bevalling...zes uur! En wat een mooie naam.

Sanne, vandaag naar de gyn, succes!

Wordt nu wel spannend, de laatste dagen van augustus en dan is het al september. Eigenlijk is het heel snel gegaan.

Itsus, wat beter geslapen vannacht? Hier de slap vanaochtend ingehaald. Op de een of andere manier slaap ik 's ochtends beter.

groetjes

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vreemd...ik zie mijn berichtje van gister gewoon niet meer...hmmm..

Nou dan opnieuw haha.

@Sanne, mooie buik! Je littekens van de keizersnedes zitten die heel laag? (als ik zo vrij mag zijn)

Spannend hoor, wat nu stel dat je bevalling spontaan begint?

@Moos, fijn dat alles weer goed was, mooi gewicht toch?

Grappig dat je dat zegt over toch nog een meisje. Ik had het gister met mijn vriendin daar dus ook over.

Kennen jullie iemand, dan bedoel ik dus echt 1ste lijn en niet via via waarbij op de echo de ene kleur was gezegd en bij de bevalling het een andere bleek te zijn?

Ik vraag me dus echt af of dat in deze tijd nog echt gebeurd. Stel dat het bij ons een jongentje is dan mist hij echt een balzakje en heeft ie een heeeeel klein piemeltje..

@Nanoes, fijn dat jullie thuis zijn...super! Even een mindere start dus....jeetje 6 uur voor een eerste dat is echt heel snel.

Logisch dat je het te druk hebt, voor mij hoef je je niet te verontschuldigen. Gewoon lekker genieten...ben wel benieuwd naar een fotootje van jullie prinsesje.

@Rosaly, hmm heel irritant nog steeds geen internet...grrr. Hoop dat het snel geregeld is.

Geplaatst

Heej Nanous, van harte met de kleine.

Je bent er snel bij dus geniet nu maar lekker van jullie kraamtijd!!

De rest van de meiden veel toi toi toi.

Geplaatst

@ Nanoes > lekker dat jullie thuis zijn!!! Daar voel je je meestal toch het beste, kun je ook lekker herstellen en genieten van je kleine meid!!

@ Itsus > wat vervelend dat je telkens niet kunt slapen!!! Kom je de dag wel een beetje door dan, of de hele tijd zo'n loom gevoel?? Wel super dat het allemaal goed was bij de gyn!

@ Moos > Jij hebt ook al verlof toch.. dus je houdt de ochtenden vrij :) gereserveerd voor je bed!! 's Ochtends kan ik ook altijd beter slapen, en 's middags tegen een uur of 4, half 5. Ben alleen bang dat m'n hele dag/nacht ritme straks naar de knoppen is :s hoewel dat met zo'n kleine misschien evengoed wel gebeurt :)

@ Sanne > was het allemaal oke bij de gyn?? Las dat je last van je handen had.. ik dacht dat ik er op lag 's nachts ofzo maar hoort dat er ook bij..?? Van die stijve vingers en tenen heb k dan.. Wat een gave buikfoto heb je geplaatst!!

@ Esk > nog lekker geshopt... of vooral aan de koffie met appeltaart gezeten :)

Wij hebben eindelijk weer internet/tv/telefoon. KPN had een stekkertje verkeerd zitten... en de monteur kon pas na 2 weken komen, vandaag dus. Die had het met 10 minuten geregeld! Vertelde me ook nog dat we recht hadden op 24-uurs service!!!! Ik ga denk ik een heerlijke brief schrijven aan KPN, al m'n hormonen laten opspelen :) betaal niet voor niets m'n abonnementsgeld!!

Verder gaat het lekker. Elke dag beetje in huis bezig, ziekenhuiskoffertje (hoewel hutkoffer past beter...) gepakt en nu weer lekker internetten! Ben zo benieuwd naar de kleine en wanneer hij of zij komt?!?!

Geplaatst

@ Mik: Ik hoorde laatst nog een verhaal van iemand hier in het dorp die helemaal ingesteld was op een meisje, bij meerdere echo's verteld en toen bleek het een jongen te zijn. Dat komt natuurlijk niet vaak meer voor, maar het gebeurt nog wel. Je moet er toch wel vanuit kunnen gaan dat het waar is wat ze je verteld hebben hoor.

Mijn litteken zit heel laag. Onder de slip zeg maar. Niets van te zien gelukkig als ik in bikini loop.

Als het nu eerder begint, spontaan, dan moet ik direct naar het ziekenhuis en krijg ik een speodkeizersnee. Ik mag niet meer "normaal" bevallen. De kans dat het oude litteken scheurt is dan aanwezig en dat risico wil ik niet lopen en de artsen natuurlijk ook niet.

@ Rosaly: Wat fijn dat je weer internet hebt. Dat mis je dan wel ineens hè? Dan kom je er vaak achter hoeveel gebruik je ervan maakt.

Bedankt voor je compliment op mijn buikfoto. En dat je last hebt van je handen en voeten hoort er helemaal bij helaas. Ik heb het vandaag nog even gevraagd aan de gynaecoloog. Kan komen door het vasthouden van vocht waardoor bepaalde vaatjes dicht gaan zitten bij de pols. Maar hoe en wat precies weet ik niet, hahaha..

@ Itsus: Fijn dat alles weer goed was tijdens de controle.

Gelukkig heb je wat meer geslapen, nog niet veel, maar helaas hoort ook dat er een beetje bij.

Onze controle was ook weer goed. We krijgen niet zo'n heel zwaar kindje zegt de gynaecoloog. Ongeveer 6,5 pond. Mooi gewicht toch?

Mijn andere zoontjes waren veel zwaarder. De eerste 8,5 pond (twee weken over de uitgerekende datum bevallen) en de tweede 6 pond (bijna 5 weken te vroeg geboren). Nu krijg ik natuurlijk ook twee weken voor de uitgerekende datum een keizersnee.

Maar ik moet er nu vandoor want moet mijn zoontjes ophalen..

Geplaatst

hoi meisjes, ff snel: morgen op Eén Vandaag een reportage over de langstudeerdersboete en wat dat betekent voor m.n. deeltijdstudenten (zoals ik...). Omdat ik er wsch mee te maken ga krijgen en daardoor mogelijk mijn studie niet kan afmaken, ben ik geinterviewd, met een glansrol voor mijn dochtertje :-D.

18.15 u nl 1. Gelukkig dat mijn kleintje nog even op zich heeft laten wachten haha, vanaf nu ben ik er klaar voor!

groetjes, Y

Geplaatst

Oh ja, Itsus, de datum is zeker handig :-)! Bij mijn vriendin was de drukker het vergeten :-(, toch hebben ze de kaarten wel verzonden. Wij hebben ook twee proefdrukken in huis, voor een jongen en een meisje. Wij waren niet tevreden over het karton, heel slap. Toch fijn zo'n proefdruk. Ik heb ook weer een slechte nachtrust gehad, KRAMP in mijn kuit. Tot vannacht had ik het nog iedere keer net kunnen voorkomen, maar vannacht schoot het erin, auwtzz. Begin nu een beetje de zenuwen te krijgen voor de keizersnee, brrr. Nog maar 9 dagen!

Geplaatst

@Sanne, dus hoe dan ook een ks. Wel spannend hoor. Niet zo groot dus, op zich ook niet erg toch?

Je hebt echt een mooie buik hoor, zeker voor een 3e haha. Je bent ook nog jong he dat scheelt. ;-)

Nee het komt niet vaak voor dat dachten wij dus ook. Omdat iedereen zegt, nou straks is het toch een jongen, hebben ze het verkeerd gezien. Maar we hebben best veel echos gehad en nooit gezegd dat het een meisje is en alle 6 keer hebben ze gezegd een meid.

@Rosaly, lekker dat je weer internet hebt..

Hier weer erge last van handen en vingers...was beetje minder doordat het maandag wat koeler was. Nou gister hahaha toen s middags hier de zon ging schijnen werd het erg benauwd..en huppa..

maarrruh ik moet gaan...doeii

Nou fijne dag allemaal.

@Yola, balen dat je je studie niet redt. Je schreef er al in het begin over dat je je best ging doen om het wel te halen.

Begrijp ik het nu goed dat jij ook op tv komt?

Geplaatst

Yola, als het lukt ga ik vanavond kijken. En anders is er nog zoiets als uitzending gemist, natuurlijk...

Een datum op het kaartje is inderdaad handig :-). Ons kaartje is ook al thuis gearriveerd. Wij hebben 1 kaartje uitgezocht voor beide soorten kindjes, dus hoeven straks alleen maar de naam, datum, gewicht en lengte in te vullen, maar het is altijd handig om toch een proefdruk te hebben voor het lettertype en de kleur en zo. In principe zijn de kaartjes gereserveerd.

Vanavond ga ik de ziekenhuistas klaarzetten en dan ben ik toch echt helemaal klaar. We zijn alleen nog niet uit wat we nou willen met een geboortebord of iets dergelijks. Maar dat valt op het laatste moment nog wel te regelen en dat is ook echt het allerminst belangrijke ding vinden wij. Desnoods hangen we een slinger voor het raam met "hoera het is een ...". Wat ballonnen erbij en klaar!

Ik ben nu wel redelijk klaar met de zwangerschap, word met de dag nieuwsgieriger en wil eigenlijk gewoon bevallen, dan heb ik dat maar vast gehad. Ik zie er een ietsiepietsie klein beetje wel tegenop. Ik weet dat het niet zoveel zin heeft om me druk te maken, maar ja, zeg dat maar 's tegen mijn hormonen...

Oh, visite is gearriveerd! Doei!

Geplaatst

Yola, ik zal proberen om te kijken. Ben wel benieuwd!

Ik heb ook wel eens van die verhalen gehoord van het zou een meisje zijn en toen toch....een jongetje. Maar niet echt dichtbij, meer via via.

De laatste echo was toch weer heel duidelijk, dus we gaan er maar vanuit dat het klopt.

Allemaal druk met kaartjes lees ik. Wij hebben op internet twee opties gemaakt en kunnen nog niet echt kiezen, nu dus maar eerst een lijstje met adressen aan het maken. Proefdruk heb ik niet, misschien een idee om van beide kaartjes te doen en dan kiezen, is toch anders dan op een plaatje.

Sanne, schiet nu toch al aardig op! Lijkt me heel spannend, maar ook wel fijn om te weten wanneer het precies is....wij moeten nog maar afwachten. En vooral de laatste week lijkt me dat erg vervelend. Wat dat betreft mag ze wel eerder komen.

Esk, ziekenhuistas, die moet ik ook nog doen....dan denk je een heel eind te zijn en dan blijven er dingetjes haha ach zo blijf je bezig.

Rosaly, ik heb nog geen verlof, laatste weekje vakantie en dan volgende week verlof. Wel raar dat 5 sept. de scholen weer beginnen en dan ben ik "vrij". Ach het wel wel wennen, denk dat ik nog even een kaartje doe voor mijn collega's.

Goed, ik ga verder met mijn lijstje enz.

Geplaatst

@ Itsus > wij hebben ook een proefdruk gevraagd... maar hebben het kaartje bij de drukker uitgezocht. Internet was net zo duur, en de drukker zit om de hoek. Vond het wel een fijn idee! Laten jullie er ook op zetten dat bezoek even moet bellen..??

@ Moos > Ik ben de eerste schooldag, 15/8, ook even bij m'n collega's wezen koffiedrinken. Erg gezellig, en lekker dat jij naar huis kan als zij de klas weer in moeten :)

@ Esk > ik heb mijn familie verteld dat de boel best versierd mag worden :) regel dus helemaal niets zelf! Vrienden van ons hebben de spullen in de tuin etc. destijds zeker 6 weken laten staan, dat vind k dan weer niets. Week, of misschien 2 weken is wel goed toch?

@ Mik > één van de ouders op school zou een meisje krijgen, maar 't werd toch echt een jongen. Die zijn aardig geschrokken... maar ik weet niet wanneer en hoe vaak zij een echo gedaan hebben. Kan me voorstellen als je alleen de 20-weken echo doet dat het eerder verkeerd gezien wordt. Jullie hebben ook een 3d laten maken toch :)

@ Sanne > spoedkeizersnede lijkt me dan nog wel weer erg heftig!! Hopen dat jullie kleine gewoon nog even rustig wacht en zich aan de planning houdt ;)

@ Yola > ik zit vanaaf voor de tv hoor :) ben wel benieuwd!

Hier dus weer internet.. ben meteen weer alle webwinkels en marktplaats aan 't afstruinen :) En 't dan vooral goed praten voor jezelf als je weer iets uitzoekt! Hebben jullie trouwens voedingsshirts (als je bv wilt geven) of gewoon een topje en normaal shirtje? Zag voedingsshirts op H&M, maar vind ze nogal saai en wil er eigenlijk niet zoveel geld aan uitgeven...

Geplaatst

Rosaly, ik denk dat ik de tweede dag even langs ga....ook vergadering en kennismaking nieuwe directeur. Heb ik alles in een.

Voedingsshirts en trouwens ook een bh heb ik (nog) niet. Weet ook niet hoe dat zal zijn met de maat van de bh. Voedingsshirts had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht...

Itsus, ik heb toch maar wel een proefkaartje gedaan...heb al goede ervaringen met deze site. We hebben daar ook onze trouwkaarten en verhuiskaarten laten maken.

Maar zo maak je de keuze misschien iets makkelijker.

Geplaatst

@Rosaly, wow damn het lijkt me best schokkend als er nu een baby boy op mijn buik wordt gelegd (terwijl het me echt NIKS uit maakt) maar ben nu zo ingesteld op een meisje. WIj hebben veel echos gehad ja. Waaronder rond 21 weken die inwendige echo voor de baarmoederhalmeting en toen zat ze in stuit, dus je zag dr van de onderknat zeg maar hhaa. Billen en lipjes..

Is alles in huis op orde verder?

Voedingshirts heb ik niet gebruikt bij mijn zoontje. Terwijl ik toch lang bv heb gegeven en op het werk kolfde.

Heb ze nu ook niet, zie wel hoe het allemaal gaat.

Wij zetten niet op het kaartje dat mensen van te voren moeten bellen. Bij zoontje ook niet gedaan en was geen probleem. Alleen directe familie komt toch de eerste dagen en mijn beste vriendinnen, die smsen en zo toch wel.

@Moos, zet je ziekenhuistas nu maar snel klaar. In een ander septembertopic zijn er al 5 bevallen inmiddels.

Geplaatst

Yola: Ik heb je ook gezien :-)! Wat een mooi dochtertje heb je ook, echt schattig! Mijn vriendin zit met hetzelfde probleem, het is gewoon belachelijk! Mijn voeten zijn enorm op het moment. Een olifantenpoot is er niets bij ;-)

Geplaatst

En ik heb zojuist even gekeken op Uitzending Gemist... wat leuk om het gezicht achter de naam te zien en wat een schattig meisje heb je. Trouwens raar van zo'n langstudeerboete, ik kan me je frustratie wel voorstellen...

Geplaatst

Heb het ook net even terug gezien (Mik > één vandaag, vanaf 10minuten) leuk hoor!! En wat een schat van een dochter heb jij zeg! Die boete is voor deeltijdstudenten trouwens wel belachelijk, je betaalt het allemaal zelf dus...

@ Sanne > ook al zo trots op je benen :) bij mij lopen m'n knieen gewoon recht naar beneden door. Geen enkels meer te bekennen... heb jij ook zo'n spierpijn gevoel in je voeten dan? Alsof je de hele dag gewinkeld hebt...

Geplaatst

@ Rosaly: Ik zie er op het moment echt CHARMING uit, hihi! Heb uitslag onder mijn ogen, helemaal rood en een laagje drilpudding op mijn voeten, geen enkels, ha ha! Maar wat je zegt: het voelt als spierpijn of gekneusd! Voor mijn ogen moet ik morgen naar de dokter, het wordt steeds erger! Lijkt ineens een allergische reactie op iets. Ik ga nu proberen te slapen, want ben best moe!

Geplaatst

Hé meisjes, dank voor de complimenten. De interviewster en cameraman waren ook erg onder de indruk van ons dochtertje haha! Iedereen geeft complimentjes over hoe ik er uit zag, maar ik zag vooral het dikke hoofd, onderkin, giga borsten en dito buik :-s...

Wel heel apart om mee te maken hoor, zoiets. Stomme is dat ze één van de belangrijkste argumenten eruit hebben geknipt, nl dat de regels tussendoor veranderd worden. Als ik dit had geweten toen ik begon, dan had ik me voor een half jaar uitgeschreven na de geboorte, en gezorgd dat ik bv de woensdagochtend (dan was ik thuis bij m'n dochter), tóch oppas had zodat ik kon studeren. Maar goed, we zien nu wel waar het schip strandt. Ik ga voorlopig gewoon door tot ik idd met die boete geconfronteerd wordt, en dan zal ik moeten stoppen. Maar de belangrijkste dingen heb ik dan toch al meegenomen vanuit de studie, dus hopelijk vind ik dan een werkgever die niet gaat voor het papiertje, maar voor de kwaliteit erachter haha.

Leuk om te horen van al die kaartjes! ik ben heel benieuwd, posten jullie er tzt een pdfje van?

Wij hebben net al met J zelf een ontwerp gemaakt: een dubbelgevouwen A5je met op de voorkant een foto van de kleine in iets ingekleurd zwart-wit en op de binnenkant tekst in een mooi lettertype. Mijn vriend is toen met het bestandje naar de copyshop gegaan en daar hebben ze gekopieerd en gerilld (voorgevouwen). Het resultaat was echt heel mooi.

Wij zetten er dit zinnetje bij: 'Je bent welkom voor beschuit met muisjes! Bel je dan even?'. Maar op zich denk ik niet dat er veel mensen zouden zijn die zomaar onaangekondigd komen. Iedereen weet toch wel dat je de kraamvrouw en kind rust moet geven?

Voedingsshirts: ik heb er indertijd een paar bij de h&m gekocht, maar die zijn idd super saai. Inmiddels ben ik achter een paar websites gekomen waar ze positiekleding en voedingskleding outlet hebben (google maar eens: voedingsshirt outlet). Leuke kleurrijke dingen voor een normaal prijsje. en spul dat je ook nog gewoon aan kunt als je gestopt bent met bv.

Apart trouwens wel, dat we een fortuin uitgeven aan onze babies, maar dat onze eigen kleding er dan een beetje bij inschiet :-s

Oja, goed nieuws, het lijkt erop dat we uit de jongensnaam zijn!! Dat werd tijd haha!

vanmiddag matrasbeschermer uit het kraampakket op het matras geplakt en tas klaargezet. Zo, wij zijn er klaar voor!

Geplaatst

Tas ga ik zo meteen bij elkaar rapen. Morgen 37 weken. Vandaag bij de vlos geweest: kindje is volledig ingedaald (dat had ik al wel gevoeld...), bloeddruk is prima (120/76), hartslag baby ook prima. Eigenlijk niks te klagen dus. Ik wil dit weekend ook liever niet bevallen: heb zojuist voor zaterdagavond een gourmet-avond met ouders en schoonouders geregeld en dat wil ik wel graag door laten gaan :-) . We zullen zien! Het voelt niet alsof ik op korte termijn al ga bevallen maar daar kan je ook zo weinig van zeggen...

Geplaatst

Yola, heb gisteravond ook nog even gekeken, leuk om zo een gezicht te zien bij de teksten. Jammer genoeg is de reden niet echt om blij van te worden. Fijn dat jullie eeruit zijn qua naam.

De tassen staan nu bijna allemaal klaar...spannend!! Hier vandaag even de stad in met een vriendin en dan vanavond maar eens beginnen met mijn tas.

Als het goed is krijgen wij vandaag de kaartjes, ik ben erg benieuwd.

Sanne, vandaag naar de dokter. Heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht?

Rosaly...die dikke enkels...vocht? Lijkt me erg vervelend!

Esk, klinkt gezellig gourmetten! Ik heb ook van die afspraken waarvan ik denk...dan even niet....maar ja het is maar afwachten.

Geplaatst

Yola, wat leuk om je te zien!!! Plaatje van een dochtertje....so cute! Balen dat ze zo'n boete de lucht in gooien zeg. Pffff...lekker vriendelijk.

@Esk, fijn dat de controle goed was. Gezellig weekendje voor de boeg dus.

Hier ook controle geweest, alles prima. Urine was ook schoon.

Vingers en handen,..tja vocht, hoort erbij niks aan te doen.

@Sanne, hoe is het?

@Moos, goed zo je tas ingepakt hihi.

Geplaatst

Fijn dat de controles weer goed waren.

Het duurt nu echt niet lang meer voor ons allemaal. Zooo spannend!

Wij zijn vandaag gebeld over volgende week vrijdag, hoe/wat en wanneer. Het wordt daardoor wel heel spannend en komt reuze dichtbij.

Ben wel blij dat ik nu weet waar we aan toe zijn. Over een week heb ik als het goed is ons wondertje in de armen, woeiiiii.

We houden het wel een beetje voor onszelf deze datum en zeggen het niet aan iedereen. Alleen familie en vrienden weten het.

Ik heb ineens een soort van eczeem onder de ogen. Heb er zalf voor gekregen. Moet dan binnen 2 weken weg zijn, zo niet, dan moet ik terug komen.

Ik heb de knollen echt op, maar slapen, helemaal met deze hitte, wordt niet wat.

Geplaatst
Maar op zich denk ik niet dat er veel mensen zouden zijn die zomaar onaangekondigd komen. Iedereen weet toch wel dat je de kraamvrouw en kind rust moet geven?

Hoi Yola, ik breek ff in....Las deze zin van je en nee, veel mensen begrijpen helaas niet dat je kraamvrouw en kind rust moet geven, en ze komen ook gewoon onaangekondigd! Allemaal goedbedoeld natuurlijk, maar een tip voor alle dames hier bewaak je grenzen hoor! Neem zelf rust en durf dit ook te zeggen tegen bezoek wat wil komen. Jullie gezinnetje is het belangrijkste en vooral die eerste week (weken). Genieten van elkaar, en ook het wennen aan elkaar is het belangrijkste, en de kleine loopt niet weg.... In ieder geval heel veel succes allemaal met de bevalling!!!

Liefs Miekske

Geplaatst

Ik moest vandaag ook voor controle... had helaas een hoge bloeddruk 140/90, terwijl ik normaal rond de 110/70 zit. Had ook eiwit in m'n urine en moest door naar 't ziekenhuis van de verloskundige. Ik op de fiets daarheen, m'n man gebeld en die was gelukkig nog op kantoor in de buurt! Ze hebben urine en bloed gecheckt en een hartregistratie van de kleine gedaan. Uiteindelijk was het allemaal goed, al blijft m'n bloeddruk hoog. Verder was alles nog binnen de grenzen. De verloskundige van het ziekenhuis heeft ook inwendig gevoeld hoe de baby lag en kon het hoofdje al aanraken (door de vliezen heen). Slijmprop ben ik blijkbaar al verloren en m'n baarmoedermond is al helemaal verweekt. Zij zei dat ze ging overleggen of ze me morgen misschien in gingen leiden, maar dat wordt m niet. Moet nu dinsdag terugkomen en dan is de kans vrij groot dat ze wel inleiden. De baby is er klaar voor en m'n bloeddruk mag niet verder stijgen.. Verloskundige had tijdens het toucheren me ook meteen gestript zei ze, dus wat dat betreft :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden