Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rosaly, misschien ben je al helemaal bezig, of lig je nog te wachten... in ieder geval heb je nu heel snel je beebje in je armen! Heeel veel succes vandaag!!!

Sanne, zenuwen? pfoei, zou ik zeker ook hebben. weet je de tijd en zo al? lekker dat je knullen even uit logeren zijn. anders was het wel heel veel bij elkaar. Nog ff volhouden!

He Mik, nog een paar dagen. lekker dat je weer ff goed geslapen hebt. Had ik ook gister: oordopjes in gedaan tegen gesnurk hubby. héérlijk! werkt kennelijk ook tegen wc-aandrang :-s. iig ik ook maar één keer naar de wc.

toch durf ik dat niet te vaak te doen: ik slaap dan nl door mijn dochter heen als die 'sochtends wakker wordt, pas als er paniek is hoor ik het dan (hubbie is nu heel vroeg aan te werk omdat hij voor de bevalling nog zo veel mogelijk af wil maken).

Esk&Moos: harde buiken heb ik nu ook veel meer dan bij mijn eerste. mijn vlos zei dat dat komt omdat je baarmoeder wat minder in vorm is de 2e keer. moet dus wat meer oefenen of zo?

Oja, zonnetje heb ik al gezien haha. de kers op de taart! (al is t nu weer bewolkt grr).

Nanoes, ik weet dat je het super druk hebt nu, maar ben wel heel nieuwsgierig hoe het met je is!

Bij mij is alles nog steeds stil. Ik reken er nu op dat deze tot 12 sep blijft zitten. Dan kan het alleen maar meevallen!

Ik heb wel veel harde buiken zodra ik me een beetje inspan. Ook ben ik best moe. Gelukkig niet meer zó kortademig, de kleine zal nu wel helemaal ingedaald zijn.

Maandag ben ik tante geworden van de tweede van hubbies broer. Dat huishouden bestaat nu uit broer, vriendin, 2 jongens van eerder huwelijk vriendin (12 en 13) en 2 jongens in luiers! pfoei wat een drukte! Helaas is haar bevalling niet helemaal goed gegaan: kindje had in vrwater gepoept en in t ziekenhuis bleek dat de placenta meteen los had gelaten, t kindje te klein was (2600 g) en te lage suiker had. wsch was de placenta al een beetje los aan t laten, en was de kleine daardoor niet goed gegroeid.

Tja denk ik: afgevallen in de laatste maanden (zij zei: tis alleen maar vocht!) en thuis de zorg voor twee pubers waarvan 1 autistisch een een manneke van nog geen één! toch teveel stress misschien? Hopelijk realiseert broerlief zich nu dat hij toch écht vaker thuis moet zijn! Ik kan er best een beetje boos om worden, maar het is natuurlijk mijn zaak niet. Het gaat nu op zich goed, alleen wil het met voeden nog niet zo lekker gaan.

Wij hebben ondertussen van marktplaats een Kidcar gehaald: zo'n fietsaanhanger waar 2 kindjes in kunnen, en die je ook als buggy kunt gebruiken. Lekker wendbaar en licht! en mijn mup van 2 vindt het echt super leuk in het karretje haha! Is vooral ook voor de opa en oma die ieder een dagje gaan oppassen en geen auto hebben. Ik vond dit toch een veel veiliger idee dan twee kleintjes op de fiets...

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Itsus, gefeliciteerd met je verjaardag!!!

@Esk, bij jou ook nog helemaal niks dus...hier ook niet hoor. Hoe was het bij de VK?

Ben net ook weer geweest, super snel weer buiten. Alles goed gewoon afwachten. Ik ben het ook wel 'zat' meer omdat ik zo nieuwsgierig naar haar ben.

@Moos, hahah zin om te gaan werken????!! hihi

Fijn dat je goed hebt geslapen, dat scheelt echt ontzettend veel. Geniet van je dag!!

Geplaatst

@Yola, o jeetje snurkt je man zo erg...dat is niet fijn nee. Lijkt me heel apart om oordoppen in te hebben. Maar als je dan je dochter niet hoort, dat is niet de bedoeling nee.

Bij jou ook alles nog stil dus....

Die harde buiken heb ik ook hoor zodra ik me inspan, bv 2 trappen op..huppa harde buik..

Benauwdheid heb ik vooral s nachts, ik spray nu met neusspray met menthol, zo dat werkt goed, mijn slijmvliezen krimpen volgens mij haha, de hele nacht lucht.

gefeliciteerd weer tante geworden!!

Wow heftige situatie zeg waar zij in zitten met die 2 andere kinderen ook en dan zo'n bevalling. Pfff

Hoeveel weken was ze?

handig zo'n kidcar!

Geplaatst

@Rosaly, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Heel veel geluk & liefde!

Wat fijn dat het zo snel is gegaan! Ben heel benieuwd naar je verhaal. Liefs

Geplaatst

@ Rosaly: GEFELICITEERD!! Ik hoop voor je dat het allemaal voorspoedig is verlopen en dat jullie nu lekker kunnen genieten van jullie nieuwe gezinnetje! Veel geluk gewenst samen met L.evi!

Geplaatst

@ Mik: Met mij gaat het best goed. Ik ben net als jullie zo nieuwsgierig naar ons kindje.

Ik weet wanneer ik ga bevallen en dat maakt me zenuwachtig. ' 's. nachts in bed, als ik weer eens wakker word, dan gieren de zenuwen door mijn lichaam.

Maar ik laat het vrijdag allemaal op mij afkomen en dan is het waarschijnlijk ook zo gebeurd, brrr.

Wij moeten om 09.30 uur aanwezig zijn en ik heb geen idee hoelang het vanaf het moment van melden duurt. Ik krijg nog een catheter, infuus, ruggeprik etc. Ik verwacht rond het middaguur wel een klein wondertje in mijn armen te houden, joehoeoe. Bij die gedachte word ik helemaal gelukkig.

Geplaatst

Rosaly, van harte gefeliciteerd!!! Geniet er maar lekker van!!!

Sanne, het komt nu wel erg dichtbij.....

Hier weer zo'n gezellige nacht.....hopelijk kan ik straks nog even slapen.

Geplaatst
@ Mik: Met mij gaat het best goed. Ik ben net als jullie zo nieuwsgierig naar ons kindje.

Ik weet wanneer ik ga bevallen en dat maakt me zenuwachtig. ' 's. nachts in bed, als ik weer eens wakker word, dan gieren de zenuwen door mijn lichaam.

Maar ik laat het vrijdag allemaal op mij afkomen en dan is het waarschijnlijk ook zo gebeurd, brrr.

Wij moeten om 09.30 uur aanwezig zijn en ik heb geen idee hoelang het vanaf het moment van melden duurt. Ik krijg nog een catheter, infuus, ruggeprik etc. Ik verwacht rond het middaguur wel een klein wondertje in mijn armen te houden, joehoeoe. Bij die gedachte word ik helemaal gelukkig.

Grappig he, ik ben juist zenuwachtig omdat ik niet weet wanneer ze komt..

Morgenmiddag heb je je kleine wondertje in je armen...I wishh... Logisch dat je helemaal gelukkig wordt!

Is het nu niet omdat het je 3e keizersnede is, dat je wat rustiger bent? Of maakt dat helemaal niet uit?

@Moos, niet goed geslapen dus....hoop dat je nog beetje bij kunt slapen.

Geplaatst

rosaly, ik kwam even spieken of je al bent bevallen! jaaaa, een zoon van harte gefeliciteerd, mooie naam! geniet er van.. hoop dat alles goed is gegaan.

sanne, spannend, morgen de grote dag dat je je kindje zien mag..! ow ik ben bijna 23 weken maar kijk er nu ook al echt naar uit!

mik, wachten duurt lang he? me moeder zei al, ze hebben nog nooit een kindje laten zitten dus ook jou kindje niet.. hahah..

suc6 sanne!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Rosaly, gefeliciteerd! Geniet van je kleine vent :toppie:! ik ben benieuwd naar je verhaal. Het is toch nog best voorspoedig gegaan (of vertel ik me nu..)

Sanne, ik kan me je zenuwen heel goed voorstellen. Tandarts bezoek maar dan veel erger... Maar de beloning is ook zoveel groter!

Ik moet zeggen dat ik het ergens wel fijn vind dat ik niet weet wanneer de kleine zich aandient. heel af en toe komt er een klein zenuwscheutje door mijn buik, omdat ik natuurlijk wel weet dat het dichterbij komt. Maar het is bij mij meer ongeduld dan zenuwen haha. Ik wens je iig alle geluk en rust morgen!

He Dees, wat heerlijk dat het bij jou ook voorspoedig gaat!

@Mik: vgs mij is mijn neefje wel ongeveer op de uitgetelde datum gekomen. Ik denk dus dat het te maken heeft met het gedeeltelijk loslaten van de placenta dat hij zo klein was. Gelukkig zijn ze nu uit het ziekenhuis en is er dus ook veel meer rust (in het ziekenhuis doen ze natuurlijk wel hun best, maar jan en alleman loopt binnen, wil zorgen, wil checken etc... er is zelfs een aannemer binnen geweest die moest weten waar de extra stopcontacten moesten komen :-s. Dan ben je thuis toch echt beter af!).

Vandaag J met de Kidcar naar de gastouder gebracht. Als een koningin zat ze in het wagentje haha! Ze vindt het helemaal geweldig. Voor mij is het nog een beetje wennen met de technische kant (aan- en afkoppelen), de fietstechnische kant (achteruitrijden met zo'n kar gaat precies tegen je intuitie in, de bochten moet ik ruimer nemen, dus van die fietspoortjes kan ik wel helemaal vergeten) en aan het feit dat ik niet meer met haar kan kletsen op de fiets of een kus op dr bolletje kan geven (snik, kleine meisjes worden groot...). Maar dat ik haar niet meer uit en in het fietsstoeltje hoef te tillen is wel echt heel fijn nu. Al met al wel een hele goede aanschaf geweest.

Geplaatst

Hey Dees, leuk weer wat van je te horen hier...

haha nee nog nooit een laten zitten... Ga me net als Yola maar nstellen op de 41 weken, wie weet valt het dan mee.

Hoe is het met jou? Lekkere vakantie gehad?

@Yola, nou idd, ik vind het ziekenhuis ook niks hoor. Maar ja geen keuze. Dus hij was gewoon 'voldragen' , zeker een heel klein poppie he. Wat is J dan weer groot of niet ;-)

Mooie aanschaf dus!! Zou wel beetje oppassen nu met je dikke buik hoor, wees voorzichtig!

Bij jou ook nog geen gerommel?

Geplaatst

Ik doe natuurlijk geen oog dicht. Ben hartstikke zenuwachtig, brrr! Ik laat jullie z.s.m. wat weten. Voor de dames die gaan bevallen tijdens mijn ziekenhuisopname..héél veel succes, zet 'm op!!

Geplaatst

Veel succes vandaag en vanmiddag heb je je kleine al! Hou je daar maar aan vast als je zenuwachtig bent.

Hier nog geen tekenen van een naderende bevalling. Volgens de vlos moet ik er rekening mee houden dat het nog wel minstens 3 weken duren kan... poeh, da's lang!

Geplaatst

Sanne, toitoitoi!

He Esk, da's idd lang zeg! ik ben ook wel benieuwd waarom ze dat denkt.

Vanmiddag moet ik weer voor controle. ik zal eens vragen hoe zij het inschat. Jammer dat ik dit keer bij de geboorte een ander krijg dan de vorige keer (ik zit bij een gezamenlijke praktijk met 4 dames). De vlos van J is na vandaag op vakantie. De anderen vertrouw ik ook, daar gaat het niet om. Leuke, kundige vrouwen. Maar met haar heb ik door de vorige bevalling natuurlijk al veel meer een band.

ik ga ff zoeken naar ons lijstje

Geplaatst

02-09-2011 - Nanoes - 41 - 1ste kindje verrassing. Op 20 augustus is een meisje geboren!

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje verrassing

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje verrassing . Op 31 augustus is L.evi geboren!

09-09-2011 - Mik0705 - 35 - 2de kindje meisje

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje verrassing, 2-9 keizersnede

16-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje verrassing

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een meisje

30-09-2011 - Itsus - 42 - 1e kindje, een jongen

Geplaatst

* even inbreken:

Waw, er zijn al kindjes geboren en september is nog maar net begonnen! Dikke proficiat voor hen alvast!

Toitoitoi he meiden, jullie staan een paar weekjes voor op ons, dat maakt het nog eens extra spannend om te lezen.

liefs,

Ellen (21 oktober uitgerekend)

en ik breek terug uit *

Geplaatst

Ze denkt dat omdat ik bij Thomas bij 41 weken 1 dag ben ingeleid en ik toen nog geen ontsluiting of verweking had. Dan is de kans gewoon groot dat je nu ook over tijd gaat lopen. Ben over 2 weken uitgerekend en blijkbaar voelt mijn buik nog te soepel voor een aanstaande bevalling (?). Verder was de kleine vorige week dus helemaal ingedaald, maar ligt hij of zij nu weer los in mijn bekken en iets hoger. Dat duidt blijkbaar ook niet op een aanstaande bevalling... al met al wijst niets er op dat de bevalling aanstaande is en aangezien je blijkbaar een soort "eigen" draagtijd hebt... ligt die van mij nog een paar weken in het verschiet blijkbaar. Ik moest zelfs rekening houden met een inleiding... niet dat ik dat erg vind hoor, dat wachten is veel vervelender. Ze zei er trouwens wel bij dat het water natuurlijk altijd kan breken, dus dat het geen garantie is dat ik niet deze week ga bevallen (ze kan er per slot van rekening ook niet inkijken), maar ze verwachtte het eigenlijk niet.

Wel balen dat mijn bloeddruk gister hoger was. Ik moest meer rust houden. Ik zie niet in hoe ik méér rust kan houden... ik doe eigenlijk al helemaal niets meer. Hang een beetje op de bank in de ochtenden, slaap tussen de middag met mijn zoon tegelijk en 's avonds doe ik ook al niks. Ik ga alleen in de middag nog even een klein rondje wandelen of zo. Dat is toch mega-rusten? Sorry voor mijn geklaag hoor, maar ik begin het echt beu te worden (en ik ben vandaag "pas" 38 weken). Zijn jullie het ook al beu (die nog over zijn dus)?

Hoe zat dat bij jullie, Yola en Mik, vorige keer? Te vroeg, te laat, op tijd?

Geplaatst

@esk, dat is balen zeg. Wist eigenlijk niet eens dat je vorige zwangerschap er ook mee te maken heeft. Tenminste hoe en wanneer de bevalling.

Ik ben bevallen bij 41w5d hmmmm ook niet echt snel dus. Had net een afspraak staan om in te leiden. Het begon bij mij toen wel met het breken van de vliezen.

Ik ben heeel nieuwsgierig dus ze mag wel komen ja!!

Geplaatst

Ik heb zojuist via sms gehoord dat Sanne is bevallen van een zoon!

Sanne, van harte gefeliciteerd! Geniet van je gezin!

Geplaatst

Hier is ie dan... onze mooie zoon L.evi!!! We zijn net terug uit het ziekenhuis, m'n bloeddruk is nog te hoog maar ik mocht gelukkig naar huis! Lees van het weekend even hier bij! En als het goed is komt de kleine van Sanne vandaag ter wereld toch :) Spannend!!

[ATTACH=CONFIG]2194[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden