Jump to content

Horizontale swim out bij nog slechter zaad?

Recommended Posts

Posted

Meiden, ik heb het hele internet afgezocht, maar misschien kunnen jullie me helpen?

Wij willen graag een tweede kindje en nu hebben we vandaag gehoord dat de laatste opzwemtest nog slechter was dan bij de poging voor Carolijn. (nóg minder beweeglijke zaadcellen en t was al niet veel, ze waren te tellen...)

We wisten al dat Carolijn echt een wonder is en dat blijkt nu nog maar weer eens...

Nu volgt er dus een horizontale swim- out (als je het al zo schrijft :-s) Weet iemand wat dat precies inhoudt? Ik ben het gewoon helemaal vergeten te vragen...

Posted

Sylvie, ja zal ik donderdag eens doen. ik sta zo lang in de wacht elke keer, kan ik niet maken op mijn werk helaas....

Henne, ja ik weet t ook niet..misschien te weinig sex gehad voor de test...:-s

Posted

Sorry Sab, kan ook je ook niet helpen :( Heb al even op google gekeken, maar word er niet wijzer van.

Pfff, wel ontzettend balen en jammer dat het zo verslechterd is.

Hopelijk krijg je gauw antwoord op je vraag, ben ook wel benieuwd, heb er nog nooit van gehoord. Volgens mij heeft het iets te maken met de bevruchting, maar dat weet ik ook niet zeker.

Succes!!

Groetjes

Posted

Sylvie, snel aan de slag dan maar! T schijnt wel erg belangrijk te zijn. Dat werd me ook verteld aan de telefoon, om de 2 a 3 dagen een zaadlozing. Dus óf samen óf alleen ;-)

Sowiebo, met de bevruchting? Hmm, nou ik word nu toch wel erg nieuwsgierig hoor.

Ik weet wel dat de icsi van ons destijds de moeilijkste was die ze tot dan toe in het lab hadden gedaan. Ze wisten het zelfs met de cryo-tp ruim 2 jaar later nog....zucht...Wel moeilijk om hoop op een goede afloop te houden zo...

Posted

Sab, ik heb hier met Klaartje wel eens 'gesprekken' over gehad en we waren tot de conclusie gekomen dat je je man een paar keer van tevoren zelf aan de slag moet laten gaan, als het niet van sexen komt. De laatste keer heeft die van mij het twee keer in de week voor de punctie gedaan en het zaad was voor zijn doen goed. Ik heb zelfs voor het eerst cryo's en volgens mij komt dat daardoor...

Hoop houden moet je sowieso, jullie hebben toch een prachtige dochter??

Posted

Hoi Caroline, bedankt voor je reactie. Zo hebben wij het destijds ook gedaan hoor, ik kón niet meer haha. Maar eerlijk gezegd hadden we nu de hoop dat het door het stoppen met roken, ruim 3,5 jaar, wellicht iets verbeterd was en zijn we niet zo met 'de rest' bezig geweest.Nu dus maar weer wel. Net afgesproken dat we het nu anders gaan aanpakken haha. Dus worden drukke 2 en halve week :-))

Posted

Sab ik zou niet weten wat dit inhoudt...

Wel rot voor jullie dat de kwaliteit slechter is geworden zeg! Ook bij ons werkt het zo dat mijn man echt in de periode voor de punctie (lees ong. drie á vier weken) zorgt dat hij om de 2 á 3 dagen een zaadlozing heeft, met of zonder hulp :)

Ik kan me wel voorstellen dat de moed je een klein beetje in de schoenen zakt maar net wat caroline zegt...hoop houden hoor! Per slot van rekening heb je een levend voorbeeld rondlopen thuis!

Posted

Volgens het boek van Zita West en idd ook volgens het ziekenhuis moet een man om de 2-3 dagen ene zaadlozing hebben voor optimale kwaliteit. Als het langer dan vijf dagen geleden is, duurt het minimaal twee zaadlozingen voor al het dode zaad verdwenen is. Bij ons is dit ook een paar keer het probleem geweest omdat ik met prikken echt geen zin heb. De laatste keer was m'n man heel braaf voor zichzelf aan het zorgen haha, we zagen het gewoon net als prikken als iets dat 'nodig' was. Dit, plus de voedingsaanvullingen, veel fruit e.d. heeft wel degelijk zoden aan de dijk gezet (of moet ik zeggen zaden aan mijn ei gezet).

En Sab, wat Caroline zegt, ondanks dat het eem memorabele lab-actie was: het is wél gelukt. Dus dat kunstje moeten ze gewoon nog een keer flikken daar, kunnen ze best ;-)

Posted

haha meiden wat leuk dat jullie mannen ook zo goed 'bezig' zijn! Er zal menig man jaloers zijn op die van ons hihi.

En ja, we hopen idd dat ze dat kunstje nog eens flikken zoals jij dat zegt Klaartje, onze kanjers van Voorburg!

Zaden aan mijn ei, briljant! haha

Posted

haha, moet altijd zo lachen om jullie!

Sab, ik ken die test niet, bij vin hebben ze destijds 7 zaadcellen weten te vinden, icsi was niet gelukt, maar er waren wel 3 emmies. Het kán dus absoluut, en daar heb jij idd het voorbeeld van rondlopen.

Heb ook wel eens tegen vin gezegd dat ie voor zichzelf moet zorgen in aanloop naar, maar dat vindt hij toch wel een vreemd verzoek van mijn kant. Maar toch een vraag; want is het niet zo dat je juist voor de punctie/bevruchting minsten 3-4 dagen onthouding moet hebben als man? Dat is wat ik altijd overal hoorde...

Posted

In Voorburg staat letterlijk op het formulier voor de punctie dat indien de man langer dan twee dagen geleden een zaadlozing heeft gehad, hij dit op de avond van de pregnyl nog moet doen. Dus dat is 36 uur van tevoren!

Posted

He Sabje,

Ff een dikke kus van mij.

Kan je helaas niet helpen ( heb je al gepb'd net zie je mailbox).

Kan het er misschien ook mee te maken hebben dat hij ziek is?

Ik weet niet wanneer die test gedaan is maar als hij daarna ziek is geworden of was het al, dan heeft dit er ook misschien wel invloed op?

x beau

Posted

Hey Boke, nee hij was niet ziek en ook geen koorts etc. Echt het enige zou kunnen dat we maximaal 2x per week hebben gevreeen..tsja...daar sta je ook niet altijd bij stil wel? Dus hopelijk is dat nu anders. Hadden t erg druk toen hij getest was. Nu maakt hij zich er wel zorgen over omdat hij al 2 weken niet zo lekker is...Maar we zien het dan wel en hoogstens moet die test na 3 maanden nog een keertje...

Weet je wat het ook is? Vorige keer wisten we er zo weinig van eigenlijk, dat we ons helemaal niet druk hebben gemaakt erover. En nu weten we zoveel meer dat we ons ook meer zorgen kunnen maken.

Hij moet iig maar aan de pillen :-))

Posted

Hoi Sab,

geen flauw idee over die horizontale swim out. Toch even het ziekenhuis bellen zou ik zeggen

Misschien heb ik nog wel een tip:

zaadkwaliteit mijn mannetje was ook heeeel slecht. Hij is l-carnitide gaan slikken. En in de maand dat hij dat deed, is de kwaliteit met een factor 10 verbeterd! echt waar. Ineens is was zijn zaad op de ondergrens van iui, ipv icsi! Ook eens proberen? baat het niet schaadt het niet, toch?

Posted

Hai Sab,

Geen idee wat een horizontale swim out is, wij hadden helaas ook weinig zaad.

Bij mijn hubbie werkte het drinken van creatine erg goed (vermengt met sinaasappelsap), zijn zaadkwaliteit was

een stuk beter nadat hij dit deed. Een nadeel, hij kreeg veel honger van de creatine...

Succes!

Groetjes, Astrid

Posted

ja, dat bedoelde ik.

Deze gebruikt hij (60 capsules 500 mg) http://www.drogisterij.net/Gezondheid-Vitaminen-Springfield-l-carnitine/P/655346 . Hij begon met 3 per dag, na een week geloof ik 1 per dag. We deden dit op voorzichtig aanraden van onze fertiliteitsarts. Wij vroegen of we nog wat konden doen voor de kwaliteit, hij zei je kunt dit gebruiken, maar er is nooit met uitgebreid wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat het helpt. We zijn het maar gaan doen, en bij de volgende kwaliteitstest was de kwaliteit dus giga verbeterd! Tja, geen garantie natuurlijk dat het bij jullie ook werkt helaas. Maar ik zou het zeker proberen!

Posted

ik moet straks naar de h.a. met Carolijn, ik zal het eens aan hem vragen. Misschien weet hij er ook wat van. Bedankt Yola!

Enne, nog gefeliciteerd zie ik! Geweldig zeg!

Posted

L Carnitine werd door mijn orhtomoleculair arts ook aangeraden. Net als selenium, zink, foliumzuur en omega-3. Je kunt 't allemaal proberen, maar ja, we weten idd niet of het écht allemaal helpt. Ik heb er na onze 5e icsi een topic over geopend, even zoeken...

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?13172-Van-slecht-naar-goed-zaad.-Hoe&highlight=zaadkwaliteit

Daar kwamen best veel tips uit naar voren, baadt het niet..... Hoewel dat voor 19 januari natuurlijk allemaal niets meer gaat uithalen...

Benieuwd of de ha wel weet wat een horizontale swim out is!!

Posted

Goh Henne, bij jou (of je man dan, haha) ook zo'n super resultaat? Ik was nooit zo van de extra vitamines en toestanden, als je maar gezond en gevarieerd eet. Maar kennelijk kunnen we toch nog heel wat verbeteren. Al is het dan een schemergebied... Heb jij zelf toen ook vitaminen ed geslikt? Ik heb voor deze poging melatonine (3 mg) op eigen initiatief geslikt, omdat ik had gelezen van een Japans onderzoek hierover (http://www.gezondheidsnet.nl/relatie/nieuws/4416/melatonine-verdubbelt-aantal-ivf-successen-). En daarnaast heb ik nog verschillende vitaminen voorgeschreven gekregen van dr Scholtes.

@Sab, wat zei je huisarts?

oja, en bij mijn partner was de kwaliteit wel binnen 2 weken gestegen. het is dus toch de moeite waard om nu te beginnen.