Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor de IUI moesten we ook vaak op en neer reizen (hoe frustrerend als blijkt dat je geen ei hebt of zo)

Het emotioneel zware vond ik dan weer, ik kreeg pregnyl, voelde me zwanger, met misselijkheid en alles er op en eraan,

tot een dag voor de testdag, toen was het ineens over.

Nou ja, we zien wel hoe het gaat lopen.

@Poezebeest, natuurlijk kort je het af als Suzz, doe ik ook altijd :D

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Suzz ik vond het lichamelijk en geestelijk onwijs zwaar, dat terwijl wij bij de eerste TP zwanger waren....

Al die hormonen en al die ziekenhuisbezoekjes en al die inwendige echo's pfffff

als ik er weer aan denk, komt het allemaal naar boven....

Ik ga deze poging makkelijker in omdat wij al een wonder hebben, de grote druk is er dus vanaf.... nu hopen op een 2e met ons ekimootjes..

Geplaatst

Sowiebo ik ben net zoals jij echt niet normaal meer.... toen mijn zoon was geboren ( dmv KS) had ik daarna verhoging en moest ik antibiotica pillen slikken...

ik kreeg ze er echt niet in ( 100X geprobeert) en toen kreeg ik een kindermedicijn wat ik gewoon kon drinken maar dan dubbelen dosis hahah...

ZIjn ze net zo groot als de pil??

Geplaatst

Sab, ik weet het ff niet, moet het zelf ook nog even terug zien. Heb vannacht nog een stukje herhaling gezien om 1 uur, weet wel dat ik op een gegeven moment aan mijn hoofd krab haha...

Tja en voor de rest, we komen regelmatig voorbij. Donker haar, een soort van bloem in mijn haar... dus have fun ;)

Mijnbaby, ja zoiets als de pil, misschien nog wel iets kleiner... maar ze zijn iig glad dus glijden echt waar zo naar binnen met een slok water.

En misschien mag je wel zonder hormonen, want dat weet je toch nog niet of inmiddels wel?

Geplaatst

@ sowiebo:

Ik weet het nog niet, maar ga er niet vanuit dat ik het zonder mag doen.

Ik slik geen pil en heb dus geen regelmatige cyclus Meestal na 30 dagen ofzo.

ik denk dat ik het dus wel met medicatie moet doen.

Meid zou je mij aub in het kort willen uitleggen hoe het gaat. als het je niet te veel moeite kost.

Je moet dus aan die pillen? hoe lang? hoeveel per dag? is dat het enige of moet je nog meer hormonen gebruiken...?? en moet je vaak om je BMS te checken??

sorry voor al mijn vragen maar ben gewoon heel benieuwd..

Geplaatst

Mijnbaby, kan me vaag herinneren dat jij hierover een keer een topic hebt geopend? Of was dat iemand anders, heb toen mijn hele verhaal gedaan. Zal eens op zoek gaan voor je ;)

Geplaatst

Moeite kennen we hier niet hoor mijnbaby, ik wil je graag helpen. Heb het topic ff opgezocht en het stukje gekopieerd:

Ik heb wel een cryo-tp gehad ( 1x), ook in kunstmatige cyclus. Heb wel een regelmatige cyclus, maar dit was het protocol van het ziekenhuis.

Ik begon op CD 2 ( kan ook 3 zijn) met 2x daags 1 tabletje Progynova. Dit zorgt ervoor dat de hele boel van binnen plat gegooid wordt, dat je bms mooi groeit en er dus geen follikels gaan groeien. Heb toen een echo gehad rond dag 10, toen bleek mijn bms onregelmatig en is de dosis opgeschroefd naar 2x daags 2 tabletjes Progynova.

Paar dagen erna weer een echo gehad en toen was het wel goed, er werd een afspraak gemaakt voor de terugplaatsing.

Vanaf die dag moest ik beginnen met 3x2 daags Utrogestan ( ken je wel denk ik). 4 dagen erna had ik de tp van 2 mooie morula's. Hiervan ben ik zwanger geraakt.

Ik moest wel met de Progynova en Utrogestan doorgaan t/m 11,5 week zwangerschap, dus 2x2 Progynova per dag en 3x2 Utro's inbrengen.

Als je nog vragen hebt, vraag maar raak hoor meid.....wat wil je nog meer weten?

Geplaatst

Hey dames,

Het word hier druk,

Suzz welkom altijd spannend de eerste x we zullen er op hopen dat het voor eerst de laaste mag zijn.

Sab ook al beginnen spannend.

Iedereen die begint succes.

Ik moet nog even een weekje wachten.

Ik wens iedereen een fijn weekend

Liefs Jessica

Geplaatst

Sowiebo:

je bent geweldig! thnx! heb ik een beetje een idee.....

Tijdens mijn verse TP heb ik gevraagd of ik iets anders dan die bolletjes en toen

mocht ik pregnyl gebruiken een paar keer ( dacht 2 a 3 keer) ga wel vragen of dat weer kan, mits het nu niet kan omdat het nu geen verse TP is....

Iig super bedankt voor je info!

Geplaatst

Hoi allemaal, ik zie dat er in een paar dagen weer veel is gebeurd….

@ Sowiebo Wat fijn dat jullie morgen starten!!!

En super dat je Paul bent geweest! Ik heb het niet gezien, maar het klinkt erg leuk!!

@ Suzz Welkom hier en succes!! Hopelijk is het gelijk raak!!

Ook voor mij is het de eerste keer!!

Na 2 mislukte IUI’s had ik de hoop op een zwangerschap via IUI eigenlijk al opgegeven…

Helaas kreeg ik gelijk en na 6 mislukte IUI’s gaan we nu voor IVF/ICSI!!

Ik heb het IUI-traject niet als heftig ervaren (maar misschien komt dat omdat ik IUI in eigen cyclus deed), alleen de dagen dat ik ongesteld werd waren elke keer weer superklote!

Maar ik ben nu superpositief ingesteld en weet zeker dat 2011 ons jaar gaat worden!!!!!

@ Sab Ik hoop dat jullie snel mogen starten!!

Ik heb trouwens nog even een vraagje:

Ik ben 27 janauri begonnen met suprefact (neusspray) en op 14 februari moet ik voor een echografie.

Zoals het er nu uitziet moet ik de 15e dan starten met het spuiten van Menopur.

Nou zou eigenlijk 1 februari ongesteld moeten worden, maar niet dus....

Ik ben benieuwd of die neusspray er nou voor zorgt dat ik helemaal niet meer ongesteld wordt tot onze poging??

Of wordt mijn cyclus alleen maar uitgesteld en word ik gewoon 'later' ongesteld??

Iemand ervaring?? Ik ben benieuwd!!

Fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Hey dames,

Ben net terug van mijn afspraak, (hoezo uitloop? 18:45u aanwezig, 21:17u in de auto)

en heb zojuist mijn allereerste prik gezet in mijn eigen buik! (zweet van mijn hoofd af, heb de zenuwen voor naalden) :sweat:

@Minoes, het klinkt zo kort een week, maar als je moet wachten duurt tijd zo lang.

Ik merk wel dat ik niet helemaal begrijp waar jullie het over hebben met afkortigen en zo.

Iemand toevallig een handig lijstje om uit mijn hoofd te leren?

Geplaatst

Suzz Jemig dat is vervellend dat je afspraak zo uitliep..... Nou de eerste prik zit! U go girl...

Ilona ik denk dat het door de hormonen komt...

Geplaatst

Ilona, denk ook dat het door de hormonen komt. Bij de deca. kun je ook iets later ongesteld worden, dat zal bij de neusspray ook wel zo zijn. Maar zeker weten doe ik het niet.

Maar als je de echo hebt, zal wel besloten worden of je dan idd mag starten met de Menopur. En anders toch even vragen.

Suzz, balen van die uitloop, het is ook overal hetzelfde ;) Maar in ieder geval zit de eerste spuit erin meid, dus de eerste grote stap heb je gezet.

Welke afkortingen wil je weten? Kunnen wij ze wel voor je beantwoorden.

Geplaatst

Goedemorgen! (oh nee, het is al middag!)

@Ilona, misschien dat IUI in een eigen cyclus mij ook wel beter zou zijn bevallen. Ik heb een cyclus die varieert van 28 tot 75/80 dagen. Kun je geen touw aan vast knopen... Dus mijn IUI was steeds starten met Provera,dan Clomid 100mg, pregnyl en dan inseminatie.

Op zich maak ik me wat hormonen betreft niet zo heel erg druk, dat went op zich wel (totdat we onverklaarbare huilbuien krijgen of woede-gevoel :icon_smile:)

Afkortingen.. ik zag staan TP? Morula's? BMS? CD? Ik neem aan dat het niet om muziek gaat?

Alvast bedankt!!

Geplaatst

Haha, nee Suzz dat klopt....

tp = terugplaatsing

morula = een embryo op dag 4 ( cellen zijn niet meer te tellen), is geen afkorting

bms= baarmoederslijmvlies

cd= cyclusdag

Geplaatst

Hey dames,

Mijn baby ja wachten duurt lang daarna moet ik nog 8 dagen wachten grrrr ik wil van start.

De afk cd wist ik ook niet haha.

Sommige alweer bezig met spuiten spannend.

Het spuiten is toch spannend doe ik het wel goed vind ik altijd.

Iedereen heel veel succes.

En een fijn weekend.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hey Jessica, volg jij ook het korte protocol?

Ik ga ook lekker weekend vieren, vanavond gezellig wokken met de familie :) Lekker de dijk over met deze verschrikkelijke harde wind. Gaat hier echt tekeer....

Hopelijk hebben we voor de wind, hoef ik niet eens gas te geven haha!!

Geplaatst

@ Jessica ja wachten duurt langer dan je wil... ik ken het de 17e voor me intake pffff het is pas de 5e....

Ik mag toch pas volgende maand beginnen, maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben enzo...

Geplaatst

Hey sowiebo.

Wij doen isci in eigen cyclus dus haast geen hormonen en je maakt maar 1 eitje aan.

Ik gebruik aleen cetrotide eb gonal-f.

Lekker wokken mmm wij eten bij mijn vader.

Mijn baby ja verschrikkelijk he dat wachten hoop dat je snel van start mag.

Lekker een bruiloft geniet er van.

Iedereen fijne avond liefs Jessica

Geplaatst

Hallo Dames,

Na een tip van Jessica kom ik hier ook even kijken/ meeschrijven

Zal even een korte geschiedenis geven.

Sinds jan 2009 begonnen om te proberen

sinds april 2010 medische molen, toevallig spontaan zwanger, mei 2010 geeindigd in spoedoperatie bbz rechter eileider konden ze niet meer redden.

In december hebben ze geprobeerd om mijn linker eileider te herstellen, dit is helaas niet gelukt en die hebben ze ook weg gehaald. En nu komen we dus in aanmerking voor IVF, dat doen wij ook in het UMCG in eigen cyclus (als het goed is)

We hebben 26 januari de intake gehad en we doen nu een cyclusanalyse, We mogen in maart van start met de IVF.

Hoop dat jullie nu genoeg weten en anders hoor ik het wel.

Liefs Janis

Geplaatst

olaaaaa meisjes!

Misverstandje uit de weg ruimen: wij beginnen in maart of april hoor!

Nu bloed aan het prikken in de cyclus, ga er dus vanuit dat daar niets uitkomt, maar je weet t maar nooit he?

En dan op 3 maart intake, rond die tijd ook volgende menstruatie denk ik. Maar ook een wintersportvakantie. We hebben al besloten om niet op de wintersport te gaan spuiten want ik wil me daar gewoon goed kunnen voelen en genieten. Die ene maand maakt ook niet uit..Plus als we terugkomen is het bijna april ;-)

Dus dit was even een update wat mij betreft.

Veel nieuwe meisjes,gezellig hoor, welkom allemaal :-) En veel succes natuurlijk!

Mijnbaby, geen mooi weer om te trouwen vandaag, bleh!

Sowiebo, ik ga nog eens kijken hoor naar madiwodo, even zoeken :-P

Jessica, ben t kwijt...sollie haha

Suzz, lekker lang gewacht zeg sjongejonge..en zelf prikken, wauw! durf ik echt niet hoor, en laat altijd in mijn been prikken :-)

nu echt onze hummel in bed leggen, fijne avonddddddddddd

xx Sab

Geplaatst

Oooo sab wat jammer dat je niet met ons begint maar je blijft hier toch wel kletsen?

En btw wat ben je kwijt sollie haha snap hem niet.

Iedereen fijne avond

Hallo dinnetje ja super dat je mag beginnen xxx

Liefs Jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden