Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Anja.

Welkom hier spannend zo'n eerste x maar het komt goed we slepen je er wel door.

En de afkortingen vraag maar raak.

Sowiebo ja als dat het nou eens zou zijn geluk!!

Ja heb me heerlijk vermaakt babviaan en al haha.

En ja hebben de shopdammes wat gekocht?

Dit word onze maand ik voel het

Liefs Jessica

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thnx allen voor de welkom wensen. Natuurlijk hopen wij ook dat we maar 1 poging nodig hebben, maar als we realistisch zijn moeten we daar niet van uit gaan.

@minoes; niet de enige met icsi dus. Goed om te horen dat jullie een leuk clubje zijn :) Zie in jouw handtekening dat jullie ook al een hele geschiedenis hebben, heftig zeg! Hopelijk gaat de volgende poging helemaal lukken!

@mijnbaby; we hebben een kat en die noem ik altijd poezebeest, dus vandaar dat ik voor deze nickname heb gekozen, lekker anoniem ;)

@sowiebo; ik vind de nieuwe cd van Adèle echt heel goed, geniet er van!

@Sab; die vakanties klinken erg goed. Wat een heerlijk vooruitzicht voor dit jaar. Wij hebben in juni vakantie, maar nog niks concreets geboekt.

@kiet; afspraken die verzet worden is nooit leuk, gelukkig zijn het maar twee dagen langer wachten. Waarvoor moet je naar het ziekenhuis als ik vragen mag?

@Rican; ook nieuw hier! Wij zijn ook onder behandeling in Nijmegen. Heb je de prikinstructie al gehad? Als je deze hebt gehad mag je je bij de volgende menstruatie aanmelden en als er plek is starten en anders moet je een maandje wachten. Wel spannend allemaal!

Hier vandaag teruggekomen van een heerlijk weekje wintersport! Helaas was de sneeuw niet van top kwaliteit maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door geweldig weer met iedere dag de zon. Ik kreeg er een heus lente-gevoel van. Helaas is het weer hier maar droevig en druilerig. Vandaag dus vooral lekker lui op de bank gehangen en met manlief bij gekletst want die was niet mee. Morgen begint het leven van alledag weer, dus nu nog even genieten van het vakantiegevoel :)

Door het weekje weg ben ik helemaal uitgerust en klaar voor wat er komen gaat de komende maanden. De eerste spotting is al gesignaleerd, nu wachten tot het goed doorzet en dan weer aanmelden. Op cd21 start ik dan met de deca en na ongeveer 14 dagen de gonal-f er bij. Ben heel benieuwd wat het allemaal met me gaat doen en hoe ik er op ga reageren. Ik kijk wel heel erg tegen de punctie op, maar even de tanden op elkaar en voor ik het weet is het voorbij. Ga mezelf de komende weken wel verwennen met de kapper, lekkere badspullen van de Lush, een boek en veel leuke dingen doen zodat de tijd snel om gaat. Kortom, kom maar op, ik ben er klaar voor om een baby te knutselen, of ja, ik lever de knutselspullen aan, de rest moet de dokter doen, haha.

Geplaatst

Ja dat hoop ik ook.

zon ik lig lekker op de bank met badjas aan heb spierpijn haha.

Waarom loopt een belg op maandag naast zijn fiets.

Het weekend zit er op haha vond ik even leuk.

Ja bah je moet meer vrij een minder werken haha

Geplaatst

Hey poezebeest.

Ja ik hoop ook dat alles nu goed mag gaan net als voor de rest van de meiden,

Ja dat knutselen moet je maar lekker aan het ziekenhuis overlaten en lekker verwennen is ook goed.

En voor je het weet kan je er niet van genieten haha.

maar heel veel succes en je krijgt een roesje toch dat is het zo geklaard.

Liefs

Geplaatst

@minoes; weet wel dat ik een roesje krijg, dus het zal allemaal wel meevallen. Ik maak me vantevoren vaak veel te druk en daarnaast heb ik het niet zo op naalden. Hoop dat ik over een aantal weken kan zeggen dat het uiteindelijk allemaal goed te doen was. Geniet van het bankhangen, het is er een goede avond voor :)

Geplaatst

poezebeest ik maak me ook altijd heel druk dus heeeeeeeeeeeel logies.

Maar we denken met zijn allen maar zo we doen het voor een goed doel.

Ik hoop ook dat alles je mee mag vallen.

We slepen mekaar erdoor ik zelf heb er ook weer zin in.

liefs

Geplaatst

Minoes; weet je al wanneer je precies gaat beginnen in februari? Hopelijk doen we het allemaal voor een goed doel, maar helaas krijgen we die garantie niet. Als ik zeker wist dat er een kindje zou komen dan zou ik het stukken makkelijker vinden, maar die onzekerheid is killing!

Geplaatst

Poezenbeest gelijk heb je! hoop dat het gauw raak mag zijn voor jullie en ons allemaal!

Iedereen fijn weekend gehad?

Ik heb heerlijk gewinkeld en vandaag even naar de kinderboerderij geweest met me mannen!

Verjaardag van me ma was gezellie! ik heb 2 paar schoenen van esprit voor me ma gekocht..

ze was er helemaal blij mee...

Geplaatst

@ Poezenbeest

Ik loop in UMC Utrecht en voordat ik begon met IVF had ik me al ingelezen en was ik naar een voorlichting dag geweest. ik zag zooooo op tegen de punctie, ik heb aan me gyno gevraagt of ik verdoving kon krijgen, ik kon kiezen tussen volledig onder narcose of SEDATIE

Sedatie

Roesverdoving : een vrij krachtig kalmeermiddel wordt toegediend waardoor de patiënt geen last meer heeft van de behandeling die wordt toegepast. Dit kan gaan van een louter kalmerend effect tot een diepe slaap. In tegenstelling tot een narcose wordt de ademhaling niet onderdrukt, zodat geen buisje in de keel moet worden geplaatst.

Ik vond het echt GE_WEL_DIG ik had ruim 35 eicellen die aangeprikt moesten worden, ik zat aan het randje van overstimutalie en had gekozen voor sedatie.

ik heb letterlijk niks gevoeld van de puctie, het was echt geweldig! echt super zo het zo weer doen! ik raad iedereen het aan!

Geplaatst

@mijnbaby; in Nijmegen krijg je een morfine achtig iets tijdens de punctie en volgens mij oxazepam. Ik denk dat het daar best te doen op zal zijn, maar ondanks dat zie ik er erg tegenop. Is ook het idee vooral :)

Geplaatst

@ poezebeest

Dat had ik ook ik zag er zooo tegen op, maar gelukkig niks van mee gekregen er waren 19 goeie weg geprikt en daarvan waren en 17 goed en 7 goed berucht een hele hoop dus

ben blij dat ik er niks van mee heb meegekregen!

Geplaatst

Mijnbaby; dat is idd een mooie score! En nog 6 cryo's zie ik! Daar moet er toch wel 1tje van blijven plakken! Ik zie ook dat je na de eerste tp meteen zwanger was, fijn zeg!

Geplaatst
Mijnbaby; dat is idd een mooie score! En nog 6 cryo's zie ik! Daar moet er toch wel 1tje van blijven plakken! Ik zie ook dat je na de eerste tp meteen zwanger was, fijn zeg!

ja echt super....we hebben geluk gehad denk ik..?

Hopen dat jullie ook meteen zwanger raken! en een hoop eskimootjes hebben!

Fijne avond ladies!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij hebben afgelopen week te horen gekregen dat wij ook kunnen starten met onze 1e poging!

Omdat mijn man voor zijn werk steeds 2 weken in de maand van huis is (hij zit bij de marine), volgen we een lang protocol.

Ik ben donderdag begonnen met neusspray (suprefact) en maandag 14 en 21 februari hebben we weer een afspraak bij Dr. Valkenburg.

Dinsdag 15 februari moet ik starten met menopur en volgens Dr. Valkenburg zal dan rond 25 februari de punctie zijn.

We zijn erg benieuwd wat er allemaal gaat komen en vinden het uiteraard erg spannend!!

Ik wens jullie allemaal veel succes en ik hoop dat in 2011 al onze dromen zullen uitkomen!

Groetjes Ilona

Geplaatst

@ Ilona

welkom!

Spannend meid! hoop een vruchtbaar jaar voor ons allemaal! suc6 met jullie eerste poging!

Hoe bevalt de neusspray? veel bijwerkingen of valt het mee?

Geplaatst

Poezebeest ik moet over twee week ongesteld worden en dan de 8 ste dag naar het ziekenhuis.

Ja als je garantie hebt zo mooi zijn helaas niet maar we hopen er op en we hebben elkaar.

Ik krijg helemaal niks wij doen isci in eigen cyclus en maken maar 1 eitje aan en dan krijg je niks maar 1 is ook wel te doen maar 6 of meer?

Welkom Ilona wat spannend allemaal hopen dat we een mooie groene feb maart topic krijgen.

Fijne avond

Liefs Jessica

Geplaatst

Ilona welkom hier!!! Spannend hoor!!

Als ik het zo hoor, dan schiet het al lekker op :)

Jessica, ik deel jouw mening... op naar een groen feb/maart-topic!

Geplaatst

Thanx allemaal!!

En ik zeg: GROEN, GROEN, GROEN!!!

@ Mijnbaby

Voor mijn gevoel merk ik niets van de neusspray… Maar misschien komt dat nog?

Heb jij er ook ervaring mee??

Geplaatst

Dat het voor ons allemaal indd. een heel vruchtbaar jaar mag worden!!

@ Poezebeest: De prikinstructie hebben we nog niet gehad. 7 februari horen we hoe en wat verder.:happy3: Het lijkt mij wel het moeilijkste gedeelte van alles je zelf injecteren. Ik heb het helemaal niet op naalden.

Geplaatst

Het prikken ben je zo aan gewend maar het moet toch allemaal maar gebeuren.

Het word een groene maand dat moet gewoon!!!!!

Heel veel succes

Liefs Jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden