Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden!

Sorry, sorry, sorry dat ik nu pas een update plaats. Vond het de afgelopen week best heftig en heb dat even voor mijzelf op een rijtje moeten zetten hoor!

Woensdag geweest voor de punctie en ow....wat is me dat meegevallen. Heb er echt super tegenop gezien, maar was echt goed te doen! resultaat; 5 eicellen.

We hebben de eicellen naar het Erasmus MC gebracht en toen moesten we tot zaterdag ochtend wachten of er ook een bevruchting had plaatsgevonden. Pfoe...lange dagen dan hoor!

Zaterdagochtend telefoontje van het Erasmus.....2 embryo's YES!! Om 14 uur afspraak voor de terugplaatsing, waarvoor ze de beste embryo hebben uitgezocht en nu...........afwachten. Volgens mij is dit nog de moeilijkste periode....zo spannend of het nu allemaal goed gaat.

Zal nu ook even bij gaan lezen

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow wat goed zeg!! En wat fijn dat het meegevallen is!

Nu lekker broeden meid, ga op zoek naar een beetje afleiding... want de wachtweken zijn echt killing. De 1e week gaat nog wel, maar de 2e.....

Succes!

Ik ga lekker naar bed, morgen is er weer een dag. Trusten....

Geplaatst

Gaaf Clauw! Mooi dat het is meegevallen! En super dat je nu een klein inwonertje hebt! Hopen dat ie lekker lang blijft zitten!

Hahaha, sorry, Bianca, dat ik dan niet origineel was... Misschien is het dan wat om met de trein naar de stad te gaan en dan met de tram/bus naar een park ofzo?

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hey dames

Clauw super zeg je hoefd je niet verplicht te voelen om wat neer te zetten.

Bianca nee hoor we treden op met 9 man meer haha we moesten oefenen als verliefd stel best moeilijk haha.

Trein is wel leuk.

sonja slaap lekker.

iedereen dikke knuffelxxx mij

Geplaatst

Hoi Hoi,

Nou hier ook een ongeduldige dame die allang ongi had moeten worden, maar helaas nog niets hier!

Komt er wel aan, maar t zou zo'n mooie dag zijn vandaag! Ben 14 jaar bij mn man ook vandaag en valentijn!! HAHA

Nou voor de meiden die al gestart zijn toi toi toi en ook ik zal waarschijnlijk veel meer gaan schrijven als het zover is!!

liefs

Geplaatst

Hey Meisjes,

wat hebben jullie veel geschreven!

Ik zal zometeen eens bijlezen.

Ik heb even een vraag tussendoor.

ik had zaterdag ongesteld moeten worden, en tijdens de IUI was ik steeds te vroeg,

maar is er door de decapeptyl vertraging of zo? kan dat?

Ik heb het gevoel dat de hormonen zwaar aantellen. Voel me er best down onder.

Ben zo emotioneel als de pest...

Kan om alles huilen, ben een beetje opgefokt... Heeft iemand van jullie er ook last van?

Voel me gammel.

Voortraject

Sab: januari/februari: cyclus-prikken, screening en h.s.o

Mijnbaby: 17 feb/11.30 Intake TP eskimootje

Kiet: 25 februari intake

Sab: 3 maart intake

Hildever: 27 februari start decapeptyl, uitgangsecho 10 maart

Eve: 21 feb start decapeptyl

Poezebeest: 21 februari start decapeptyl, 9 maart start gonal-f

Sowiebo: cd3 beginnen met Puregon en Menopur

Suzz: 4 febr. start decapeptyl, wachten op de rode duivels...

FM:

Eve: 16 mrt 1e FM

Poezebeest: 18 maart 1e fm

Minoes(Jessica) 19 feb 1e fm

Punctie:

Clauw; 9 februari

TP:

Geplaatst

gezellig hier meiden! Iedereen zit te wachten lees ik, hopelijk niet meer al te lang haha. ik ben beetje brakkig van t weekend dus hou me even afzijdig :-)

tussen 15 en 16 bellen voor de uitslag van de hso, brrrr

Geplaatst

Hee meiden,

Ik kom me hier ook maar eens melden! Begin maart hebben we hopelijk een cryo terugplaatsing! Spannend! Afgelopen donderdag laatste pil, vandaag eerste ongi verschijnselen, dus het zal morgen wel doorbreken. Dan weer starten met de progonova en maandag 28 feb eerste afspraak. Ik verwacht 4 maart de terugplaatsing. Hopelijk gaat alles goed, vorige keer reageerde mijn lijf helemaal niet op de progynova en ging mijn cyclus gewoon door. Nu dus aan de dubbele dosis, hopelijk werkt dat wel.

Hopelijk gaat het bij jullie allemaal goed en kunnen we straks allemaal onze namen groen maken in de wachtbankjes!!!

Groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Hey dames,

Mierrie ja wachten duurd lang he haha ik ben nou eindelijk ongie dus zaterdag eerste fm.

Zo mooi zijn als je vandaag ongie word of niet:) gefeliciteerd met jullie 14 jaar jubileum.

Suzz ja dat gevoel ken ik ook dat komt van al dat wachten ik hoop voor jou dat dat wachten snel over is sterkte en gooi alles er maar uit.

sab spannend zal voor je duimen op een goeie uitslag.

Ivfsh komen we elkaar weer tegen en nu op naar positief succes met je cryo tp.

Nou ik heb ook een baal dag belde mijn vader me weer voelde zich weer niet goed weer ambu maar gelukkig maakte die zich alleen maar te druk je schrik elke x weer bah niks aan.

Oja en ik heb umcg gebelt en zaterdag moeten we al om 9.10 in het ziekehuis zijn lekker vroeg op zaterdag haha.

Dus dat was weer het positieve.

Iedereen heel veel succes.

Liefs Jessica

Geplaatst

even een ego berichtje :-)

Joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, blije vrouw hier!!!!!!

De uitslag van het zaad was niet zo slecht! Er was niet eens 'de speciale behandeling nodig die ze weleens doen bij extreem slecht zaad voor icsi' . Geen idee wat dat dan is hoor....

Wel raar dat ze niets kon zeggen over de uitslag t.o.v. dat van vorige keer want ze had de status niet bij de hand....

Maaaaaaaaaaaar jeeetje zeg wat zijn we opgelucht, stap 1 is genomen! :-)

Nu op naar 3 maart, ben blij!

Geplaatst

Zo! Er is alweer veel geschreven!

Ik hoop dat ik alles een beetje bijgehouden heb:

Jessica - succes met je vader...gelukkig gaat het weer wat beter

Ilona - Dus een lekker weekendje achter de rug? Het is ook zo weer maandag he haha

Bianca - Wachten duurt zeker lang! Hier is alles goed hier! 28 feb hebben we de startecho. Ja Loft is een mooie film he? Ben laatst met een vriendin heen geweest

Sowiebo - wat naar dat je (niet)ongi alles weer in de war schopt! Ik weet niet wat ze bedoelen met een eiblaasje of een follikel. Volgens mij heeft mijn arts het ook weleens over een eiblaasje, maar hij bedoelt dan follikel. lekker duidelijk he?

Hildever - doe maar rustig aan dan! pfff... wat een rotzooi he

Clauw - wat goed!! Dus nu is het wachten aangebroken... sterkte en succes!

Minoes - dat is wel vroeg op zaterdag ja! maar goed, dan heb je het ook weer gehad! De hele dag wachten lijkt me ook niks

Sab - mooi dat het zaad goed was! Idd op naar 3 maarT!

Ik had wat vraagjes: 29 januari ben ik ongi geworden door de Provera. Daarna direct gestart met de pil. Heb nu nog steeds (bij afvegen) oud bloed. kan dat kwaad?

En wat gaan ze bekijken op de startecho? Ik lees veel dat alles er vanbinnen goed uitzag, maar wat moet er dan goed uitzien?

Morgen moet mij vriend nog een keer een potje inleveren, snelle blik, omdat hij in januari koorts heeft gehad. Hopen dat het goed is!

fijne avond!

Geplaatst

Hey Chan, ik weet dat ik bij de poging voor onze dochter ook nog oud bloed verloor bij de startecho. Dat is geen probleem. En ik weet dat mijn lijf van hormonen soms ook en loopje met mij neemt. Ik heb een keer de pil door geslikt omdat ik gezellig een weekendje weg ging met mijn man en niet ongesteld wilde zijn... Nou eh, ik was dan wel niet ongesteld, maar verloor wel oud bloed... Is ook niet erg romantisch zeg maar. En twijfels gewoon uitspreken bij de arts. En je loopt ook in Zwolle? Ze zijn daar ook altijd heel lief als je belt met vragen!

En als ze zeggen dat het er goed uit ziet, dan is het dat het baarmoederslijmvlies de goeie dikte heeft. Maar eh, gewoon ook de artsen vragen hoor, wat ze bedoelen als ze zulke dingen zeggen!!!! Spannend zeg, het komt dichterbij...

Groetjesssssssss

Geplaatst

Klopt wat Hildever zegt. Het kan ook zijn dat je de uitgangsecho na je menstruatie hebt. Als dat het geval is, dan kijken ze of alles rustig is: je eierstokken, dun bms, geen cystes enz.

Vandaag een heerlijk verwendagje gehad, dan besef ik toch wel weer even hoe een geweldige lieve man ik heb.

Het begon vanochtend, 5.30 uur ging de wekker ( aargh) en ik moest nog tanken. Liefde is... dat mijn man op z'n vrije dag dit 's ochtends vroeg voor me doet, terwijl hij zich nog 10 keer had kunnen omdraaien.

Dus ik ging lekker naar mijn werk, de kleine dingen doen het hè?

Vanmiddag thuis gekomen stond er een mooi plantje met 'the love of my life' en werd ik ook nog eens mee uit eten genomen. Happy valentine!!

Zo ff lekker douchen en dan een afsluitertje met een romantisch filmpje ;)

Mijn dag kan niet meer stuk, juist omdat hij helemaal niet zo is, heeft hij me dus echt verrast, de schat :)

Liefs an in love Sowiebo haha

Geplaatst

Hier ben ik weer!! En ik heb een heerlijk weekend gehad bij mijn familie en vrienden!

Ik zie dat jullie hier ook niet stil hebben gezeten, want het kostte me zeker een dik half uur om bij te lezen en deze reactie te schrijven. Haha ;-)

@ Bianca Ik hoop dat je snel mag starten! En ik ben erg benieuwd welk uitje het gaat worden! In ieder geval veel plezier!

@ Minoes Fijn dat het weer beter gaat met je vader en dat je ongesteld bent geworden natuurlijk! Nu op naar as zaterdag (al is het idd wel behoorlijk vroeg!!).

@ Sowiebo Wat kl#te dat je nog steeds niet ongesteld bent zeg en dat je hele planning nu in het honderd loopt! Ik hoop echt dat je snel kan starten!!

En wat heb jij een superlieve en romantische man zeg!!

@ Dublin Wat balen van die bloedingen zeg! Hoe was je telefonisch afspraak vandaag; wat zei de dokter?

@ Hildever Doe idd maar rustig aan en laat je maar lekker vertroetelen door je man!

@ Clauw Wat super dat de punctie is meegevallen! Nu lekker broeden en succes met wachten!!

@ Mierie Ik hoop dat je snel ongesteld wordt!! En gefeliciteerd met jullie jubileum!

@ Suzz Sorry, ik heb geen evaring met decapeptyl, dus ik kan je niet helpen….

@ Sab Wat een geweldig nieuws!! En nu op naar 3 maart!!

@ IVFSH Succes en ik hoop ook op en hele groene maand!

@ Chan Succes voor je vriend morgen en ik hoop dat het zaad, ondanks de griep, goed is!!!

Ik ben vandaag dus naar België geweest voor de uitgangsecho.

Mijn baarmoeder zag er goed uit en het bms was goed dun en ook de hormoonwaardes in mijn bloed waren goed, dus ik mag morgen starten met spuiten!!!

Ik heb 2x eerder een pregnylspuit gezet, maar ik vind dit wel spannender hoor!!!

Maar het komt vast goed! En dan op naar de 21e voor de 1e fm!!!

Ik zag trouwens dat ik van het laatste lijstje was gevallen, dus ik heb mezelf er weer opgezet:

Voortraject

Ilon@: 26 januari start Suprefact, uitgangsecho 14 februari

FM:

Ilon@: 21 februari 1e FM

Punctie:

Clauw; 9 februari

TP:

Geplaatst

Ilona wat top, dat alles goed was en dat je nu echt mag gaan beginnen, joehoe!!! Logisch dat je het spannend vindt, is ook niet meer dan normaal.

Heerlijk zo'n weekendje weg hè, heel fijn dat je het op deze manier hebt kunnen combineren :)

Op naar 21 februari dat er maar een paar hele mooie follikels klaarliggen.

Hier nog steeds niets :s

Hoorde in het dd-topic dat de arts rond 7 maart een week vakantie heeft. Nog meer druk op de ketel, want reken maar uit.....

Als ik het uiterlijk donderdag niet word, moeten we dus nog een maand wachten. Want ik wil graag dat Dr. S. alles uitvoert.... grrrrr.... kan er ook nog wel bij.

Vandaag lekker dagje vrij heerlijk! Weet nog niet wat ik ga doen, daar heb ik de hele dag nog voor hihi

Geplaatst

Hoi Meiden bedankt voor de snelle antwoorden!! Stelt me weer gerust. Wat een zooitje hahah

Sowiebo - wat heb je een schat van een man! Helemaal verwend dus! heerlijk! En vandaag ook nog lekker vrij!

Ilona - Wat super dat alles er goed uitzag en inmiddels dus begonnen bent.

Ik was ook van de lijst gevallen hihi maar hierbij staan we er weer op!

Voortraject

Ilon@: 26 januari start Suprefact, uitgangsecho 14 februari

Chan88: 17 febr start Deca, 28 febr startecho

FM:

Ilon@: 21 februari 1e FM

Punctie:

Clauw; 9 februari

TP:

Geplaatst

Ja idd en dan gaat het feest beginnen haha. Zeg ik wel zo stoer, maar vind het superspannend!

Wanneer komt jou 'feestje' nu eens om de bocht kijken? pfff... wachten duurt lang he?

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier minder goed nieuws. Vandaag snelle blik gehad van het zaad en dat was niet goed... Te slecht om nu te gaan starten. (kan dus komen door de koorts die hij heeft gehad 12 jan)

De behandeling wordt een maand uitgesteld... wat balen...

21 maart moet mijn vriend voor een SOT en dan gaan we verder kijken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden