Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yolande; succes met de tp straks! Worden spannende weken :-)

Mierie; wat ontzettend klote dat het niet is gelukt. Een knuffel voor jou en heel veel sterkte voor jullie!

Hier zenuwachtig geweest om niks, heb 10 eicellen die het waarschijnlijk gaan halen tot de punctie en een heleboel kleintjes die nog te klein zijn en waarvan we niks mogen verwachten. In principe zondag terug, maar als bloedwaarde niet goed is morgen al, hoor ik vanmiddag. Punctiedatum is nog niet bekend, denk zelf dinsdag of woensdag.

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voortraject

Sab: 3 maart intake

Eve: 07 maart start Gonal-F 150

Poezebeest: 9 maart start gonal-f

Hope: 01 maart start Puregon 125 eenheden, en dag 5 Orgalutran

FM:

Poezebeest: 20 maart 2e FM

Eve: 21 maart 3e FM

Hildever: 19 maart (2e)

mijn baby: 25 maart echo voor TP

Punctie:

Tp:

Yolande: 18 maart

Wachten op de testdag:

Tweety: 6 maart

Ilon@: 14 maart

Jose: 16 maart

Sowiebo: 16 maart

Suzz: 16 maart

Mierie78: 17 maart

Hope: 30 maart

@ Poezebeest, mooie score hoor! Hoop dat de bloedwaarden goed zijn!

@ Mierie, heel veel sterkte..

@ Yolanda, succes vandaag!

Vanochtend heb ik mijn 2e fm gehad

Ze konden er 3 zien, dus de vierde is afgevallen. Hoop stiekem dat hij zich verstopt heeft.

Ze groeien niet goed door maandag moet ik terugkomen en dan kijken we verder. Als ze dan niet groot genoeg zijn gaan we de dosis verhogen. Ben niet echt blij....

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze website, en ben blij om hier lotgenoten te vinden. Ik ben in maart begonnen met mijn 1e icsi poging, en vanochtend 3e echo gehad. Mijn eitjes waren nog niet groot/rijp genoeg voor punctie, dus moet maandag weer terugkomen voor weer een 4e echo. Ze konden vanochtend mijn linkereierstok niet vinden, hebben jullie dat ook eens meegemaakt?

Geplaatst

Charlotte; welkom hier! Ik had ook een li eierstok die zich verstopte, er moest op mijn buik geduwd worden om hem goed in beeld te krijgen. Schijnt vaker zo te zijn werd mij verteld. Succes maandag, hopelijk zijn ze goed door gegroeid!

Geplaatst

Hoi Charlotte,

Van harte welkom!

Ook hier een linker eierstok die zich meestal verstopt...... moet vaak flink gepord worden en hard op de buik gedrukt om 'm in beeld te krijgen. Niet altijd even lekker dat geduw en getrek maar ja.

Hoe lang ben je al aan het spuiten?

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hi Noor,

Het is wat met die linkereierstokken blijkbaar. Ik ben 27 feb begonnen met ochtendprik en vanaf 7 maart avondprik erbij. Ik zou eigenlijk maandag de punctie hebben, maar omdat de eitjes nog iets verder moeten groeien, is die nu waarschijnlijk volg.week vrijdag. Ik zie erg op tegen de punctie, hebben jullie nog tips? Ik heb al het een en ander gelezen over goed op je ademhaling letten etc.

@Noord: even om in de afkortingen bekend te raken, wat betekent fm?

@poezebeest: sterkte alvast met de puntie volgende week!

Geplaatst

Hoi Charlotte

FM is follikelmeting (echo) om te kijken hoe groot de follikels/eitjes zijn.

De punctie...... je vraagt het net aan iemand die er helemaal niet veel last van heeft. Ik doe het zonder enige verdoving en bij mij is het altijd goed te doen hoor. Vervelend maar zeker wel te doen. Ik hou absoluut niet van pijn kan ik je vertellen dus het is niet zo dat ik een beetje pijn wel prettig vind ofzo. Maar...... dat geldt niet voor iedereen. Ik lees regelmatig dat sommige lotgenoten het echt heel vervelend en pijnlijk vinden.

Wat ik zelf doe is: proberen te ontspannen (doet het echt veeeel minder pijn), goed door ademen, ik scheld mijn man in gedachten uit (ik word ook altijd heel kwaad op hem maar dan ook echt fu-ri-eus! hihi dat is van de spanning) en verder wil ik altijd aan mijn toekomstige kleintje laten zien wat voor flinke mama ik ben. Dus ik denk aan wat ik over 9 maanden hopelijk in mijn armen hou. Dat wil ik zoooooo graag en bij elke prik komt het kindje weer een stapje dichterbij.

Als je het baby'tje visualiseert, dan weet je weer waar je het voor doet en dan valt het mij altijd best mee!

Bevallen is erger! ha! Als je dit niet kunt, kun je ook niet bevallen denk ik dan maar.

Nou, hou ons maar op de hoogte en als je nog vragen hebt gewoon stellen hoor. Daar zijn we voor!

Groetjes

Noor

Geplaatst

@poezebeest: haha! Zie je nou! Goed joh! Superoogst! Op naar de punctie en prachtige bevruchtigingen en een heel mooi kindje!

@Yolande: jij had je tp gehad he? Hoeveel emmy's heb je gehad? En zijn er nog cryo's? Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat je wat bent opgeknapt! Lekker rustig aan blijven doen hoor!

@Charlotte: Welkom hier! En heel veel succes komende tijd, en wat betreft eierstok, nee, nog nooit meegemaakt. Maar komt vast goed!

@Eve, dat is niet leuk nieuws, maar hey, met een dosisverhoging gaan ze gewoon keihard groeien. En dan de punctie, je hoeft maar een bervuchting te hebben hoor. En heb zo vaak al gelezen dat mensen drie eitjes hebben, maar wel mooi bevrucht zijn. En zwanger waren geworden! Geef de moed niet op.

@Mierie, geniet lekker van je weekend meid, lekker niets aan je hoofd, idd los gaan en veel taart eten. Volgende keer is het raak, ook jij, geef de moed niet op!

@Minoes, gaat het al wat beter met je?

Ik heb vandaag ECHT een klotedag gehad, alles zat tegen, grrrrr. Ok in een bad mood. Ik was vanmiddag erg kwaad op een situatie, en een flinke discussie gehad....Nu zit ik op de bank en kom weer bij van de heeeeele lange rotdag. Ik vroeg me af: denken jullie dat het kwaad kan zijn voor mijn 2 emmy's die afgelopen woensdag zijn teruggeplaatst. Ben zoooo bang dat door vandaag, ik het verprutst hebt omdat ik niet lekker in mijn velletje zat......

Groetjes Hope

Geplaatst

@ Mijnbaby – Wat fijn dat je nu ook op het lijstje staat!! Zet ‘m op meid!!

@ Yolande – Lekker broeden nu jij!! En hebben ze nog gecheckt op overstimulatie? Ik ben benieuwd!

@ Mierie – Wat kl#te meid!! Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent!! Sterkte en dikke knuffel van mij!!

@ Poezebeest – Wat een mooie ‘oogst’! You go girl!!

@ Eve – Wat balen zeg, maar 1 goede is genoeg hoor!! Dus think positive en op naar goed nieuws maandag!!

@ Charlotte – Welkom hier!! Wij hebben in februari onze 1e icsi behandeling ondergaan; spannende tijd hè?!?!

Verder heb ik heb geen ervaring met verstoppende eierstokken (wat klinkt dat gek; haha!).

En ik kreeg tijdens de punctie een soort roesje waardoor ik niets voelde.. Dus daar kan ik ook niets over zeggen!!

@ Hope – Wat balen dat je zo’n klotedag hebt gehad!!

En ik denk niet dat het kwaad kan hoor, want anders zou je als zwangere vrouw nooit meer discussies mogen voeren...

En volgens mij zijn zwangere vrouwen daar juist 'dol' op!! Haha!! ;-)

@ Angelique – Ook jij welkom hier en fijn dat jullie zo snel kunnen starten!!

Ik heb vandaag weer een bloedtest gehad en de HCG waarde was van 108 (maandag) gestegen naar 670!!! Jippie!!!!!

Ik had voor de zekerheid ook een urinetest gedaan en die toonde ook 2 duidelijke strepen!!! :happydance:

Geplaatst

Ilona top zeg, van harte meis!!!!

Ze hebben alleen via de echo gekeken en daar was te zien dat er veel vocht in de eierstokken zat maar niet in de buikholte. Bloed is niet getest. Nu dus verplicht helemaal plat....

Hope, de kans op cryo's is groot maar dat horen we per post binnen twee weken...

Geplaatst

Thanx Yolande en Angelique!

En Yolande, lekker rustig aan doen nu en je uiteraard ook lekker laten verwennen!! Dat heb je wel verdiend!!

En Hope, ik zat net nog even te denken...

Ik had de dag van de TP (van een morula embryo) een behoorlijke woordenwisseling met mn man (ik weet niet eens meer waar het over ging, kan je nagaan.... J), maar ben toch zwanger!!

Dus we gaan gewoon voor GROEN!!!

Geplaatst

@noor; dank voor je uitleg, ik ga proberen te ontspannen en visualiseren tijdens de punctie. En dat uitschelden van mijn man zal ik ook zeker onthouden! ;-)

@ilon@: gefeliciteerd! Zwanger van je 1e icsi, dat geeft hoop!

Nog een (rare) vraag, is het theoretisch mogelijk om tijdens deze hormonenfase waar ik nu inzit natuurlijk zwanger te worden? Of ligt mijn lichaam 'plat' door de hormonen?

Geplaatst

Hoi Charlotte

Nee het is niet mogelijk om zwanger te worden omdat je ook een spuit krijg (of neusspray ik weet niet wat je hebt) die de eisprong tegenhoudt en sowieso alle geslachtshormonen onderdruk. Zonder ei en de juiste hormoonspiegels kun je niet zwanger raken.

@ Angelique: je mag in april beginnen dus? Leuk!! Hou je ons op de hoogte?

@ Mierie....... jeetje wat een domper. Ontzettend veel sterkte met het verwerken van deze poging. Ik hoop dat je goed geslaagd bent in Noordwijk. Een hele schrale troost dat wel... Hou je taai.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hey dames

Ik val helemaal weg hier ik heb cystes weet niet wat ik moet denken gvd.

Mijn lichaam is helemaal in de war hoe dat kan geen idee maar maak me ineens zo zorgen gvd bah bah.

Kan dat kwijt er was niks met mij aan de hand en nu bah.

Mierie lieverd schat heel veel sterkte meid wat moet je allemaal door staan

:Liefs

Geplaatst

Ja mijn lichaam is in de was zei de arts en ze zegt dat het geen kwaad kan maar jeetje baal als een steker en zit ons gewoon niet mee bah

Liefa Jessica

Geplaatst

@hope; hoop dat je je vandaag wat beter voelt na de ontzettende baaldag van gisteren! En een baaldag kan geen kwaad voor je embryootjes. Die zitten heerlijk veilig in jouw buik en kunnen geen kant op en merken waarschijnlijk helemaal niks van jouw gemoedstoestand. Je kunt niet een hele zwangerschap heppie de peppie zijn, dus een baalmoment kan echt geen kwaad, nu niet en als je verder in de zwangerschap bent ook niet.

@Angelique; welkom hierzo en fijn dat jullie volgende maand al kunnen starten! Succes alvast!

@Ilona; Hartstikke zwanger dus :-) Geniet er van!

@Yolande; doe maar lekker rustig aan, geef je lichaam de tijd om te herstellen en laat je goed verwennen!

@minoes; wat een domper en kan me voorstellen dat je bent geschrokken. Ik heb helaas geen ervaring met cysten. Hoe gaat het nu verder?

Hier waren de bloedwaarden goed, ze heeft een getal gezegd maar geen idee wat het nu precies inhoudt :-s Morgen dus terug voor de 2e fm.

Geplaatst

Hey Charlotte, Welkom hier! Tja, puncties... Wat moet je er van zeggen. Je hoort veel verschillende verhalen... En iedereen ondergaat het op haar eigen manier. Elk ziekenhuis heeft weer zijn eigen medicatie rond de punctie.... Het is en blijft een soort van het over je heen laten komen. Het is (helaas) voor ons nodig om kinderen te kunnen krijgen... Geen punctie, geen kindje....

Het is mij de vorige keer op zich wel mee gevallen, hoewel het niet helemaal vlekkeloos ging. Ben ook heel benieuwd hoe het de aankomende keer gaat. Want ik denk inderdaad dat geen punctie hetzelfde is.

Mierie, wat enorm balen dat het niet goed is gegaan! En ik kan me voorstellen dat je even met andere dingen bezig wilt zijn. Enjoy!

Yolande, kalm aan doen! En lekker voor de kleintje(s?) zorgen!

Ilona, gaaf dat de waardes gestegen zijn!

Angelique, ook welkom! Lekker dat je al zo snel kan beginnen!

En Hope, volgens mij is het niet erg hoor, als het allemaal effe een dag niet zo wil.... Wat er ook al wordt gezegd... je komt een zwangerschap niet helemaal spanningsloos en ruzieloos door! Kop op, er komen weer betere tijden!

Hier vandaag weer een meting gehad. Links werd er nog steeds maar 1 follikel gevonden, en rechts waren het er nu 7... Maandag terugkomen, wrs. woensdag de punctie. Wrs. nog 4 spuiten te zetten... aftellen!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hi girls!!

WAT EEN PRACHTIG WEER HE? IK HEB DE LENTEKRIEBELS!

@ Yolande: hoe gaat het nu met je? Buikpijn al wat minder? Hoop het zo voor je!

@Ilona: Wat super dat de waardes omhoog schieten! Je bent echt zwanger meid!

@ Jose: hoe gaat het met jou? Al kwaaltjes?

@ Hildever: Goed gedaan meid! In ieder geval 8 eitjes! Dat is een perfect aantal! In het UMC Utrecht zeiden ze: we gokken tussen de 5 en 10 eiblaasjes, omdat dat de beste kwaliteit eitjes zijn!

@ Mierie: lekker weekend gehad? Hoop dat je jouw verdriet een beetje een plekje kan geven..

@ Poezebeest: hoe was je 2e fm??

Hier gaat het wel. Wachten duurt zooooo lang...Weet iemand wanneer een morula embryo gaat innestelen? En moet je perse zwangerschapskwaaltjes krijgen? Aan de ene kant ben ik erg rustig eronder, zo van: komt wel goed. Maar aan de andere kant ben ik zooooo bang voor weer die teleurstelling, hoe kam je daar dan weer bovenop he? En het idee dat we dan nog maar 1 vergoede poging hebben, brrrr. Maargoed, sun is shining, positief blijven.

Geplaatst

@hildever; ziet er positief uit voor jou en fijn hè dat het einde van het spuiten in zicht is. Ik heb het niet als vervelend ervaren maar ben blij als ik er klaar mee ben.

@hope; het is heerlijk weer buiten, echt genieten :-)

2e fm ging wederom goed, heb de streepjes op het blaadje niet geteld, maar mijn lief zei dat het er 12 waren die voor de punctie door kunnen. Afhankelijk van de drukte dinsdag of woensdag de punctie, dat hoor ik vanmiddag. Nu het dichtbij komt vind ik het toch wel spannend worden!

Geplaatst

Hildever gaat dat snel he zo op naar de punchtie en mooi oogst en test ;) en klaar met spuiten.

Hope je hoefd geen kwaaltjes te hebben lekker genieten komt goed;)

Poezebeest spannend gaat ook de goeie kant op succes.

Ilona wat super meid echt zwanger nog maar een x van harte.

Nou meiden allemaal heel veel succes.

Ik zal hier niet veel mee schrijven.

Liefs

Geplaatst

:laugh:Ow ja, Minoes... ik was vergeten wat aan jou te schrijven... Sorry.... Jouw lijf heeft natuurlijk ook heeeeeeeeel veel hormonen te verwerken gehad in de afgelopen tijd. Is misschien nu wat aan het protesteren? Heeeeeeeeel vervelend... Succes met je rust. En logisch als je wat afstand neemt.

Hope, ik had bij onze eerst ICSI poging ook niet het idee dat ik zwanger was. Ik voelde niets speciaals. Ja, rommeldarmen... maar die had ik toen ook al zo ongeveer de hele behandeling. Gewoon lekker achterover leunen en genieten van het mooie weer... Je kan niets anders doen dan wachten! En je kan niets aan de situatie veranderen.

Nou Poezebeest, dat van jou klinkt ook goed! Misschien liggen we wel tegelijk in de stoel voor de oogst.:laugh:

Ja, ik ben blij met hoe het nu lijkt te zijn. Het valt allemaal ook wel weer grappig. Want als als als als, dan mag ik op mijn vaders verjaardag testen... Zou toch een leuk kadootje zijn voor zijn verjaardag....

Groetjesssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden