Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Poezebeest,

Tja, het blijft een spannend iets... Maar ja, bij ons waren er ook het er ook maar 3 he, en we hebben nu een mooie blonde krullebol! Dus... niet opgeven! Het kan nog steeds!

Ik ben knetter verkouden. Hihihi, hoop maar dat ik morgen niet hoef te hoesten als ze die follikels gaan aanprikken... Anders prikken ze misschien nog mis:sneaky:. Ook mogen ze wel een doos tissues naast me neerzetten. Niet voor de tranen, maar wel voor de lopende neus!

Ach... morgen heb ik toch voor de rest van de dag bedacht dat ik lekker mijn bedje in kruip... Heb ik gewoon een extra reden. Ik kruip zo ook al lekker mijn bedje in. Moet er ook al vroeg uit.

Groetjesssssssssssss

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Yolande,

Ik had ook n ongesteldheidsachtig gevoel tijdens een aantal IVF pogingen. Ik ben zowel wel als niet zwanger geweest tijdens de pogingen waar ik dat bij gevoeld heb.

Ik kan je dus helaas niet van je onzekerheid hierover verlossen, maar de laatste ICSI had ik het ook en toen was ik in elk geval wel zwanger.

Gelukkig ga je lekker met je man weg, want afleiding is echt het enige wat helpt. Anders ga je alleen maar aanwijzingen zitten zoeken op internet en er zit toch niets anders op dan domweg wachten wachten wachten... Heel moeilijk want tijdens wachten gaat de tijd tig keer zo langzaam lijkt het wel. Vooral als je zo'n ongeduldig typje bent als ik. Niet te doen.

Hou vol en geniet van je weekendje weg!

Groetjes

Noor

Ps ik moet ook weer een dagje wachten want eerst morgen wederom bloed laten prikken, ze willen de hormoonspiegels even volgen voor ze een beslissing nemen. Zucht.

Geplaatst

Hey Yolande, inderdaad, lekker genieten van je weekendje. En tja, er niet mee bezig zijn is bijna niet te doen he?

Noor, wat vervelend dat je nog weer moet wachten...

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Oké Noor het is dus niet per definitie een negatief signaal als ik jouw ervaring zo lees...

Hildever, wat vervelend dat je zo verkouden bent! Ik wil je echt heel veel sterkte voor morgen wensen! Ik duim echt voor je!

Noor, wij IVF/ icsi dames moet wat wachten wachten en wachten... Sterkte en komt goed!

Ik zag vandaag ineens overal mooie zwangere vrouwen op straat lopen en ik kan er normaal supergoed tegen maar vandaag was ik echt even boos en verdrietig dat het allemaal zo moeilijk gaat en dan bedenk me dat ons kindje ooit zal horen hoeveel moeite we voor hem/haar hebben gedaan en dat is dan ook wel weer erg mooi als het einde een goede afloop heeft tenminste!!

Poezeveest, ik snap je angst maar ik ga er echt vanuit dat er wel minimaal twee bevruchtingen zijn en dan blijft er gewoon meteen eentje plakken.....sterkte ook voor jou!!!

Geplaatst

@Hildever: je bent nu waarschijnlijk in het ziekenhuis, maar ik denk aan je! Heel veel sterkte!

@Noor: wat spannend, ik hoop dat je snel meer weet. En als je wel maandag moet, misschien zondavond al overnachten in/nabij Brussel? Dan heb je geen filestress maandag...

@yolanda2009: sterkte met het wachten, een weekend weg geeft inderdaad goede afleiding en dat is het maandag alweer wd 9!!

@poezebeest: ik begrijp je gevoel, dat gevoel heb ik komend weekend denk ik, heel veel sterkte!! Ik duim me helemaal suf voor je!

Morgen om deze tijd mag ik me melden in het ziekenhuis, nadat ik met manlief zijn zwemmers heb afgegeven...Ik vind het echt heel erg spannend en duim voor ons allemaal dat het mooie weer van deze hele week een voorteken is voor allemaal mooie, gezonde baby's!

Geplaatst

Zonder bij te lezen wil ik in ieder geval melden dat we 2 bevruchtingen hebben, krijg nog een officieel telefoontje. Hoop dat ze morgen allebei teruggeplaatst kunnen worden.

Geplaatst

Spannend, Charlotte!

Nou, ik was al weer thuis hoor, om 11 uur. We gingen denk ik rond kwart voor 10 weer weg uit het ziekenhuis. 8 Eitjes gevonden, waarbij de laborante bij 1 eitje zo haar twijfels had op het eerste gezicht. Zaterdag bellen ze tussen 9 en 13 op om te vertellen hoe het er voor staat met de bevruchtingen. En vanmiddag gaan we weer beginnen met de bolletjes.

Het is een stuk makkelijker, beter gegaan als de vorige keer. Ze zijn begonnen met de moeilijkste follikels, en die daarna heb ik eigenlijk niet eens mee gekregen. Ben nu nog een beetje raar in mijn hoofd en een beetje beurs in de buik. Maar eh... Gaat goed komen! Mijn man heeft lekker de hangmat voor me opgehangen in de tuin... Heerlijk!

Yolande, hang on.... Wie weet hoor je over een paar dagen helemaal officieel ook bij de zwangere dames!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Poezebeest,

Heerlijk nieuws, 2 bevruchtingen! Op naar morgen!!

Hildever, blijf in je hangmat relaxen en laat je lekker verwennen. Zet een lekkere pot thee voor jezelf, wat tijdschriften erbij en denk aan dat mooie kindje dat nu ontstaat!

Charlotte, voor jou gaat het nu ook eindelijk beginnen he. Nog 1 nachtje slapen!

Hier nog geen nieuws, moest eerst weer vanochtend opnieuw bloedprikken en word nu weer vanmiddag teruggebeld. De echo was inderdaad een beetje minder door de grote verschillen in grootte en ik denk dat ze niet goed weten wat ze er mee aan moeten. Na ja, een beetje wachten is mij niet vreemd.

Groetjes en fijne dag allemaal

Noor

Geplaatst

Wauw, Poezebeest, ik had helemaal over die 2 bevruchtingen heen gelezen! Super! Op naar een mooie zwangerschap zou ik zeggen!

En Noor, ze houden het spannend!

Groetjessssssssss

Geplaatst

@ Poezebeest: wat fijn dat er 2 bevruchtingen zijn, en hopelijk idd 2 terug geplaatst, en dan zwanger van n tweeling!!

@ Hildever: ben blij voor je dat het is meegevallen. Laat jezelf lekker verwennen, het is prachtig weer buiten, lekker luieren in je hangmat

@ Noor: jee, ben erg benieuwd naar je telefoontje straks, ikhoop dat het goed nieuws is

@ Charlotte: hoe is het gegaan? je moest vanmorgen toch naar het ziekenhuis?

@ yolande: geniet lekker van je weekend met je vrienden, leuke dingen doen, dan vliegt de tijd voorbij!

Hier een dubbel gevoel. Morgen wordt namelijk mijn schoonvader geopereerd aan Kanker...Hoop dat ze alles weg kunnen halen. Verder gaat de tijd erg langzaam. Ik mag in principe dinsdag testen. Ik weet niet wat ik moet voelen, voel namelijk vanalles, en eigenlijk ook weer niets. En heel soms gaat de gedachte door mijn hoofd: wat als......Hoe doen jullie dat? Denken jullie ook wel eens van: wat als het weer niet gelukt is? Of ben ik nou zo'n doemdenker, haha! Nou, ik ga even boodschappen doen, dan lekker in de tuin zitten, vanaaf is het koopavond, en dan is het alweer vrijdag.

Liefs

Geplaatst

@Charlotte; heel veel succes met de punctie morgen! Ik hoop dat het allemaal mee valt en dat er mooie eicellen uitkomen!

@Hope; wat spannend van je schoonvader! Heel veel succes en sterkte daarmee! Vervelend dat de tijd voor jouw gevoel zo langzaam gaat. Ik heb geen idee hoe die wachtweken voelen, dus ik kan er verder ook geen zinnig woord over zeggen. Ik hoop dat je wat afleiding kunt vinden en dat het sneller dinsdag is dan je had gedacht! Een knuffel voor jou!

@Noor; wat vervelend die onzekerheid allemaal! Hoop dat je snel weet waar je aan toe bent!

wij hebben morgen de terugplaatsing van de 2 embryootjes, ben ik echt heel blij mee!

Geplaatst

@poezebeest: gefeliciteerd met de 2 bevruchtingen! Heel goed nieuws, en fijn dat je morgen al de tp hebt, spannend!

@hildever: wat een mooie score, 8 eitjes. Nu lekker uitrusten en van de zon genieten, dan heb je verdiend!

@hope30: sterkte met je schoonvader morgen....En ik herken dat doemdenken, ik denk dat dat normaal is, je kan niet altijd sterk zijn toch? Ik had vrijdag zo'n dag dat ik echt dacht dat we nooit zwanger gaan worden...Maar ik heb echt veel steun aan dit forum en probeer alles stapje voor stapje te beleven, niet te ver vooruit denken. Hoe moeilijk dat ook is.

Geplaatst

Hope wat vreselijk van je schoonvader zeg. Is het een vorm van kanker die ze in principe goed kunnen genezen? Dat moet niet meevallen voor jullie, aan twee zulke belangrijke dingen tegelijk denken..

En de meeste mensen voelen he-le-maal niets hoor, dat is echt niet gek. Ik heb tijdens mijn zwangerschap de eerste 20 weken echt niets maar dan ook niets gevoeld, moest op enig moment iets vaker plassen 's nachts en bij 12 weken was ik ineens 4 kg aangekomen, maar verder echt helemaal niets. Nada! Terwijl ik er zó mee bezig was en mijn lijf zó goed ken na al die behandelingen. Dat verbaasde me echt. Doe je naam eer aan en hou hoop en moed meis! Gewoon wachten tot je datum er zit niets anders op helaas. En vertel hier gerust wat je bezighoudt, er is altijd wel iemand die zich er in herkent en je er doorheen sleept.

Poezebeest! Je krijgt ze allebei terug morgen, wat een geluk!! Rust nog even lekker uit.

Groetjes

Noor

Oh ja voor ik het vergeet.... morgen weer bloed laten prikken, waarschijnlijk zondag punctie, dinsdag tp. Ben benieuwd met mijn mandjes asorti paaseitjes. Ik heb van alles wat grote en kleine ben er niet echt gerust op. Maar ja niets aan te doen he.

Geplaatst

Poezeveest, top top 2 bevruchtingen!!!!

Hildever, prachtige score zeg!! Heerlijk je laten verwennen in je hangmat!! Blij voor je dat het meeviel! Nu duimen voor mooie bevruchtingen

Hope, wat heftig van je schoonvader! Sterkte daarmee. En tja het wachten duurt lang hè? Ik mag woensdag via bloedtest testen maar wij gaan dinsdagavond een test doen omdat we het goede of slechte nieuws rustig samen willen delen en niet telefonisch...

Charlotte, het gaat eindelijk voor je beginnen!!! Leuk hoor!

Noor, hebben ze alweer gebeld jeetje wat een spanning alom!

Hier supernieuws van het vu gehad. Ze hebben 6 van de 7 overige embryo's in vijf rietjes kunnen invriezen!!!!!

Ben er zo blij mee

verder ben ik de hele dag een beetje licht misselijk maar het kan ook psychisch zijn hoor haha...

Fijne dag nog meiden en we houden elkaar goed vast en worden met z'n allen lentegroen Oké?!

Geplaatst

@ Iedereen: het is blaaskanker. 10 maanden geleden had hij het ook al, en was toen ook operatief weggehaald. Het is nu weer helemaal terug. Hopelijk kunnen ze het weer helemaal weghalen, anders wordt het toch chemo of bestraling ben ik bang. Maar, ook dat komt vast goed.

@ yolande: oooowww, fijn nieuws, in ieder geval cryo's!! Lijkt me een fijne back up. Wij hadden voor de 2e x geen cryo's. Vond dat echt wel k*t!

@ Noor: fijn om te weten dat zondag de punctie, weer een stappie verder. En hey, die verrassingseitjes, komt wel goed hoor. Bij ons in het UMC zeiden ze dat alles boven de 10 mm eicellen kunnen hebben. Daarom wordt er bij ons alles wat vanaf 10 mm en natuurlijk hoger aangeprikt. Bovendien had ik ook een paar kleintjes, en die waren ook aangeprikt, en ze hadden ook eicellen. No worry's!

@Poezebeest: wow, 2 emmy's you go girl! En dan lekker broeden!

En dat we allemaal hele mooie decemberkindjes mogen krijgen, of misschien wel kerstbaby's

:goodluck:

Geplaatst

Inderdaad we gaan voor een decemberkindje allemaal....

Trek jij de wachtweken nog een beetje Hope?

Ik vind het nu wel erg spannend zo richting de testdatum. Ga jij dinsdag pas testen of ook al een dagje eerder?

Heb jij nog een goed gevoel?

Geplaatst

@yolande: Ik ga echt op woensdag testen. Ben niet zo'n vroegtester. Alleen om mezelf te beschermen. Op zich een goed gevoel. Alleen sinds gisteren soort van menstruatie achtige kramp. Niet echt het gevoel dat ik ongesteld ga worden, maar toch kramp. En ook sinds 3 dagen regelmatig een vage irritante onderrug pijn. Niet dat het van je gewrichten komt ofzo, maar meer een trekkerig gevoel dat uitstraalt naar mijn heup/ bekken. Dit had ik niet bij mijn 1e poging, dit is wel anders. Maar verder kan ik niets onderscheiden of het nou van de hormonen komt, of een eventuele zwangerschap. Dus........niets anders dan wachten. En jij?

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Geplaatst

Spannend Hope en Yolande! Ik duim voor jullie. En ik ben ook geen vroegtester, dus ga ook braaf wachten tot 9 april. Koop ook pas op 8 april een test zodat ik niet eerder in de verleiding kom.

Zojuist op de digitale poli gezien dat we een A en een B kwaliteit hebben en foto's gezien, echt heel bijzonder en onwerkelijk.

Geplaatst

PS Heb zo'n jeuk over mijn hele lichaam, maar geen uitslag of bultjes! Kent iemand dat?

Geplaatst

Ken het ook niet...

Ik voel ook niet echt iets behalve iets weeïg maar echt minimaal.

Poezebeest wauw gaaf hoor, goed broeden nu!!

Nemen jullie ook elke dag een eetlepel walnootolie voor de innesteling en granaatappelsap? Ben nu onderweg naar buitenland voor weekendje weg dus heerlijk!

Fijn weekend!

Geplaatst

Even een kort bericht; de punctie is goed gegaan en ik had 10 eitjes, ben heel blij. Punctie deed pijn maar viel toch mee gelukkig. Nu nog beetje wazig in mijn hoofd, maar (nog) geen buikpijn. Maandag om 09.00 bellen of er bevruchtingen zijn, maar nu eerst relaxen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden