Ga naar inhoud

Onbegrepen, toch meer en betere bevruchtingen ICSI

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toch wel handig zo dat internet zeg!

Wij zijn momenteel in behandeling bij Geertgen en hebben het daar erg naar onze zin. Maar tsja in nederland gebeurd toch vrij weinig extra aanvullend aan onderzoek wat betreft zaadonderzoeken. Dus misschien dat we toch ook nog een intake-gesprek in dusseldorf gaan aanvragen.

Zeker voor als we evt. een 4e icsi nog nodig hebben. Vind het zelf ook niet zo fijn om weer weg te gaan bij de kliniek waar we ons nu juist zo prettig voelen. Maar een keer een frisse blik op ons hele medische dossier is misschien niet verkeerd.

Hoe lang moet je die vitamines dan slikken?? Echt 2-3 maanden voor de punctie?? Want dan moet mijn mannetje misschien nu toch alvast beginnen voor de 3e icsi.

• Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yola, dank je wel voor je antwoord. Volgens mij had ik je al op de DD topic gefeliciteerd met je zwangerschap. Zo niet: Gefeliciteerd!!! Geniet er van. Het is zo iets moois!

Ga morgen ook maar even bellen met die kliniek in Aalter. Ben benieuwd.

wannabemom, heb idd ook vaker positieve verhalen gelezen over het Geertgen. Ik heb mij nechter al die tijd afgevraagd of zij daar ook aan assisted hatching doen en /of terugplaatsing van 3 emmy's. Ik vraag dit omdat ik had begrepen dat zij samenwerken met het ziekenhuis in genk voor het terugplaatsen. Aangezien dit een Belgisch ziekenhuis is, vroeg ik mij af of je dan ook "belgische" mogelijkheden krijgt.

Geplaatst

wannabemom: Ik dacht 3 maanden slikken voor beste resultaat! Maar niet perse bedoeld voor combi met ICSI he? Dat maken mijn man en ik ervan voor onszelf.

Esther, online bestellen voor de vrouw niet gevonden op die naam (alle links zelf bij elkaar geGoogled, niet van de arts gehad) Ik zou wel de fabrikant bellen of dat ene duurdere echt hetzelfde is! Jammer dat je nog ff moet wachten, maar sommige dingen vallen niet te forceren. Jullie zijn nog best "relatief jong" toch? Neem je tijd hoor, liever goed dan half.

Vrijdamiddag weer privetijd, nu even niet, dan denk/zoek ik weer ff mee.

Geplaatst

@ Rubiootje: Ik hoorde afgelopen week toevallig in Geertgen dat in Genk ook ah toegepast mag worden. De artsen bij Geertgen geloven er niet zo in, maar wellicht als jij aangeeft dat je het heel graag wil, staan ze er wel voor open, dus je zou het gewoon met ze moeten bespreken.

Het blijft echter een kliniek in Nl en ze moeten vgs de nl regels handelen...

@ Wannabemom: herkenbaar! wij hebben er ook lang over gedacht, want wij voelden ons ook heel goed thuis bij Geertgen. Uiteindelijk toch voor de behandeling uitgeweken naar DD, juist vanwege de picsi/imsi/ah mogelijkheden (wij wisten toen niet van ah in Genk). Uiteindelijk zijn we daarna (jéé, de behandeling was wonder boven wonder geslaagd!) voor de controles van de eerste 12 weken weer teruggegaan naar Geertgen. Voelde weer helemaal goed. Ze vonden het geen enkel probleem, en ze hebben ons gewoon heel uitgebreid gefeliciteerd met dit tweede wonder!

Geplaatst

Ik heb de vitaminepillen besteld en heb 1 ervan in huis. Ik heb ze samen met een collega besteld waardoor we 5 procent korting kregen en geen verzendkosten.

Miki zou jij even kunnen checken of de inhoud hetzelfde is als van de pillen die jij hebt gekocht?

Qualisperm:

actieve ingredienten per tablet:

-lepidium meyenii 125 mg

-pycnogenol 50 mg

-acetyl-carnitine 50 mg

-astaxanthine 4 mg

-zinkchelaat 3,75 mg

-co-enzym Q10 12,5 mg

-Vitamine B6 1,5 mg

-Vitamine B9 0,1 mg

-Vitamine B12 0,75 ug

Hoeveel tabletten per dag slikt jouw man hiervan? Op de verpakking bij mij staat 4 tabletten per dag maar ik meen me te herinneren dat jouw man er 2 per dag moest slikken? Als het er vier zouden zijn dan zijn we nl het dubbele kwijt van wat we nu kwijt zijn. 1 pakje is nl 97 euro, als hij 4 tbl per dag zou moeten slikken dan zouden we nog een pakje per maand nodig hebben. Slikt jouw man hiernaast nog iets? Ik heb ook de Linusit besteld, die krijg ik morgen binnen. Hier zitten verzadigde omega 3 en omega 6 vetzuren in. Geef jij je man ook nog vitamine c en foliumzuur?

Verder wil ik voor mezelf nog kijken wat ik ga slikken. Ik las elder in een topic over supplementen ook iets, ga ik denk ik donderdag voor naar de tuinen.

Zou jij het na kunnen kijken?

Geplaatst

Mijn man en ik zijn ook zeer positief over Geertgen, en ook over de terugplaatsing in Genk. In vergelijking met een regulier ziekenhuis, ondanks de flinke wachttijden in Geertgen, echt een heuse verademing. Door het feit dat we bij Geertgen met IVF gestart zijn(Geertgen is transportkliniek en doet alles tot en met de punctie, de rest gebeurt in Genk)is er meteen tijdens de eerste poging half IVF, half ICSI gedaan, waar dat in nederland niet het geval zou zijn.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Dames,

Een kleine update in mijn topic hier.

1) Op advies van dr. Scholtes (Dusseldorf) twee rondes Suprefact (lage dosis ter stimulatie hypofyse) in eigen cyclus: geen resultaat. Wel minder spotting na eisprong, wat de aanleiding was, maar stelt bij mij ook (irritant) ongi uit.

2) Bloedonderzoek op HLA typering (of we een match zouden zijn voor transplantatie. De aanname is als we teveel op elkaar lijken dat dit negatief kan werken om zwanger te blijven). Gedaan in Jan Pafijn Gent bij dr. Decleer. We hebben eindelijk uitslag:

"De HLA typering vertoont een verhoogde identiteit (1 op 4 receptoren zijn gelijk). Dit wil zeggen dat een eventuele foetus te veel op de moeder lijkt qua HLA Antigenen, waardoor er te weinig protectieve antistoffen gevormd worden., Bij een eventuele zwangerschap is dus een kuur met antistoffen zinvol."

3. Onze enige cryo (ooit) laten we even liggen, tot we in dit verhaal meer duidelijkheid hebben.

We kijken nu naar verder immuunonderzoek, omdat we immers beide ook auto-immuunziekten hebben (man reuma, ik allergien). En hebben eindelijk een aanknopingspunt, dat ik waarschijnlijk geen goede antistoffen reactie heb op ons als match. Nu we aan het speuren slaan vinden we dit zeer opvallend en baanbrekend beginpunt: http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten/2011/01/08/calorierijke-drankje-verhoogt-kans-op-zwangerschap-na-ivf

Ik hou jullie op de hoogte, deze twee "mollen" gaan vrolijk door met het graven. Hopelijk nu eens met resultaat!

Geplaatst

En ik vergeet de voedingssupplementen (zie pagina 1)! Man vaart er wel bij, qua hoe hij zich voelt. Ook meer lust en haargroei, uit oren (jawel): wat in acupunctuur bekent staat als teken van vruchtbaarheid.

Ikzelf ben met mijn supplementen gestopt, omdat ik dacht dat mijn cyclus ervan in de war raakte. Maar dit kon ook door stress zijn en wellicht zelfs door de Suprefact. Dat is het nadeel van al dit gespeur en geprobeer.

Toch heb ik liever nadelen, dan geen enkel probeersel. We zitten immers in het land der onduidelijkheid als "onbegrepen onvruchtbaar stel". Het is zeker dat niemand ons verheldering gaat geven, als we niet blijven zoeken... Nu maken we heel misschien een klein kansje op inzichten en een succesvol aanpak. Daar gaan we voor. :)

Geplaatst

Wat ingewikkeld is het toch allemaal en wat komt er veel bij kijken. Bij sommige dingen sta je niet stil. Als je er zelf niet achteraan gaat zul je dit nooit weten.

Kan mij voorstellen dat jullie nog even doorspeuren en dat de cryo nog even blijft liggen.

Ga je wel weer opstarten met de supplementen of niet?

Geplaatst

Nogal, ben blij dat ik een analytische wetenschapper als man heb. :)

Ik weet het nog niet voor mijzelf qua die supplementen. Het is even wat veel info op dit moment en heb mezelf aangeleerd dan maar niet teveel keuzes te maken. We zitten nog in de "alles verzamel" fase...

Hadden jullie ook nog die pillen besteld eigenlijk?

Geplaatst

Nee wel even mee bezig geweest maar weer uit het oog verloren. Jammer qua tijd omdat we nu weer een lange pauze hebben.

Alles doseren op dit moment is heel belangrijk maar volgens mij lukt dit aardig bij jou. Even afstand nemen en met een frisse kijk op dingen er weer tegen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden