Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Violeta! GEWELDIG!!!!!!

Niet alleen het hartje zien kloppen maar ook nog eens veel verder dan je zelf dacht, jipie!! Wanneer ben je dan uitgerekend? Ohhh, ik ben zo blij voor jou! Nu kan je tenminste gerust verder zwanger wezen, want er zit leven in je!

en benieuwd naar Vlok en MammavanNoah!!!

Laika, goed dat je extra vroeg op echo mag. In principe hoeft het niks te betekenen, maar zo ongerust zijn is ook voor niks goed, nietwaar. Ik hoop dat je snel gerustgesteld kan worden.

Wish, brrr om 6 uur opstaan.. Hopelijk lukt het je!

dikke zoen,

Ellen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohh, Violetta, wat super dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Wat gaaf om te zien, he!!!

Laika, wat vervelend dat je zo onzeker bent. Goed dat je het ziekenhuis hebt gebeld om je echo te vervroegen!

Wish, om 6 uur je bed uit. Pffff, dat is wel erg vroeg!

Geplaatst

Violetta GEFELICITEERD!!! Ga lekker genieten!:woohoo:

Wish, vroege diensten.... Ik werk op kantoor en bij mijn vriend gaat ook al om 6.15 de wekker. Hiervoor ging ik dan vrij snel ook uit bed en begon lekker vroeg met werken, nu ben ik wel vaak wat later op het werk (8.00 uur)

Dus ik begrijp je ding van 4 vroege diensten.

Doortje, succes met de misselijkheid. Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen!

ik ben echt uitgeteld, lag al een uurtje op de bank, maar kon het niet laten om snel hier van jullie te lezen. Ga nu weer lekker op de bank hangen.

Gr Zomer

Geplaatst

Violeta,

:confettistars:

Echt een magisch moment om mee te maken.

Een perfect kloppend hartje gezien, wat super!

Zomer,

Lekker op de bank hangen. Heerlijk om te doen. :happy:

Doortje,

Balen dat je vandaag thuis moest blijven omdat je zo misselijk en draaierig was.

Succes!

Geplaatst

Hier berichtje van Vlok,

Frann: geweldig twee stuks! super had ik ook graag gewild, maar ik ben ook erg blij met mijn ene frummeltje. Maar op mijn leeftijd (43,7) zal er dus wel geen tweede meer komen, vandaar dat ik stiekem op een tweeling gehoopt had, maar leuk joh, geniet ervan, op naar 24 oktober, hoewel een tweeling wordt vaak iets eerder geboren.

Fijn dat hier vandaag de positieve berichten de overhand hebben, dat geeft weer positieve energie en hoop voor degenen waarbij het dit keer jammerlijk niet gelukt is, die moeten natuurlijk vooral volhouden, maar eerst het verdriet een plekje geven, sterkte.

Ons frummeltje was geweldig gegroeid in precies 1 week ruim 8 mm dus dat was super, ligt helemaal op schema, het hartje klopte mooi en alles zag er zo goed uit dat ze in DD bloed testen niet meer nodig vonden. Ik moest nu gewoon een gynaecoloog in Nederland zoeken zeiden ze.

Overigens voor iedereen die zich zorgen maakt over geen zwangerschap's verschijnselen, op de vreselijke vermoeidheid na maar ik heb vorige week ook lichte griep gehad, geen enkel verschijnsel, geen zere borsten, ik zie wel dat ze groter en steviger worden, niet misselijk, wel de hele dag door honger, niet vaker naar de wc dan normaal, helaas alleen snachts een keertje en ik slaap wat minder vast dan normaal, dus extra moe. Maar als ik me zo blijf voelen, helemaal top! dan hoor je mij niet klagen. En het frummeltje doet verschrikkelijk zijn best, dus je hoeft helemaal geen verschijnselen te hebben, las net nog een verhaal van iemand die 22 weken zwanger was en het niet door had, dus..... gewoon positief denken en genieten.

Over de bollen discussie, mijn eerste 4 pogingen heb ik in Nl gedaan, en het ziekenhuis waar ik in behandeling was ging door met de bollen tot aan de eerste echo (5 weken dus)

Nu in Dusseldorf gaan ze door tot 11 weken!

In Nl wordt er nog onderzoek naar gedaan, maar een van de academische ziekenhuizen is nu ook aan het testen tot 11 weken, de bollen zorgen voor het progesteron gehalte, iets wat ze hier niet altijd meten, maar in DD dus wel, een te laag progesteron gehalte lijkt te zorgen voor miskramen, in de 12e week als de placenta gevormd wordt, gaat de placenta progesteron aanmaken. Bij de punctie kunnen de eierstokken beschadigd zijn en het zogenaamde geel lichaam, dat normaal zorg draagt voor aanmaak van progesteron gedurende de eerste 12 weken van de zwangerschap en daarom worden de bollen dus gebruikt bij IVF etc.

Mijn verhaal zal wetenschappelijk niet 100 % kloppen, maar dit heb ik zo begrepen en gelezen op diverse wetenschappelijke site, bovenstaande is mijn interpretatie natuurlijk in jip en janneke taal, maar ik ga dus gewoon door met de bollen, baad het niet, schaden doet het zeker niet en bij het inbrengen ga ik altijd even een half uurtje rusten en dat schijnt ook positief te werken, dus twee vliegen in een klap.

Nu het is een lange reis naar DD geweest vandaag en morgen moet ik weer veel werk inhalen, want door mijn vermoeidheid blijven er stapels liggen, dus ik ga nu lekker douchen en onder de wol.

Allemaal toi toi toi, sterke en geniet van je zwangerschap!

Groetjes Vlok.

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie lieve reacties,het was heel leuk om te lezen :)

Vlok super goed dat je een goed echo hebt gehad!

Wish als je denkt dat het beter met de bollen is zal ik doorgaan,maar ik ben zo blij dat ik ze deze keer niet gebruikt heb.

Mijn arts zei dat: Doordat ik deca spuit maak ik geen progesteron,bij de punctie pas begint het aanmaken van de hormon. Daarom moeten "we" utrogestan gebruiken.In principe zal dat paar weken nodig zijn,daarna maak je het zelf genoeg.Somige ziekenhuizen willen dat je het tot de eerste echo gebruikt voor de zekerheid,nou als je een klopend haartje kan zien,dan is het vanzelfsprekend dat je lichaam genoeg hormon aanmaakt. Zo is het mij uitgelegd. Bovendien in het begin van het traject hebben ze het gecontroleerd of je genoeg progesteron maakt.

In nov. heb ik de bollen gebruikt en is het toen toch misgegaan. Nu heb geen hormonen gebruikt en zo far zo goed!

Succes met de beslissing.

Liefs,Violeta

Geplaatst

Oh ja vergeten om te vertellen.We hebben net even een klein vakantie geboekt.

We gaan 30-03 naar Barcelona vliegen en dan :drive1: met de auto naar Malaga :av-31: en 03-04 (op mijn verjaadag) terug.

Ik heb heel veel zin in.Ben nog nooit in Spanje geweest!

Liefs :)

Geplaatst

Violeta,

Bedankt voor je steun!

Wat super dat jullie er even met z'n drietjes tussen uit gaan. Heerlijk zeg!

Jezelf wel goed insmeren hoor en niet in de volle zon gaan zitten.

Geplaatst

Ja okee dan, ik ben overtuigd =)

Vandaag heb ik voor het eerst de bolletjes 2x ingedaan (smorgens en s avonds) t.o.v. 3 x en ik denk dat ik dat gewoon ga volhouden tot de 12 weken, inderdaad tot de placenta het overneemt. Wat voor mij ook al meteen de vraag oplost ivm de dooier en placenta. Of misschien toch niet: als de dooier er nog is op dit moment en Mini daarvan leeft, heeft je lichaam dan al contact met hem/haar? Ik dacht dat dit van in het begin was, maar misschien leeft ie van de dooier, en pas rond de 11de week wanneer de placenta is aangemaakt dat de interactie pas echt compleet is. Niet dat ik daardoor plots rauwe zalm ga vreten en rooie wijn ga achterover slaan, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.

Weet iemand dit?

Fijn fijn Vlok! Mooi hartje gezien en alles in orde!

Ondanks de twee negatieve verhalen waar gewoon geen woorden voor zijn, toch wel heel veel positieve hier. Ik hoop dat het zo blijft he meiden.

ik ga crashen in bed, m'n ogen doen al de hele dag pijn.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Wat fijn om positieve berichten te lezen zeg!! Gefeliciteerd Vlok en Violetta!!

Ook hier weer een positieve echo gehad! Zijn nu 8 weken en 5 dagen! Nu lekker genieten!!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Wendy! Gefeliciteerd! Genieten maar!

Joehoeeee!

Zeg meiden, hebben jullie dat ook: steken in je buik, hele plots en vrij pijnlijk? Ik lees het wel in alle 8 weken zwangerschapspagina's, maar vroeg me af of jullie dat ook hebben. Vandaag precies op 8 weken en vandaag voor het eerst gevoeld (links onder). Moet wel lukken haha.

Geplaatst

:bf_new::bf_new::bf_new::bf_new::bf_new::bf_new:

Ha meiden,

Ik kom even vlug voorbij gestuiterd!!!!!

Wij hebben vanochtend een erg mooie echo gehad. Onze beeb was goed gegroeid en deed het erg goed. Hij was nu 3 cm groot!!! Wat een opluchting zeg!

Was toch weer erg spannend, maar alles is prima in orde. Ook vandaag definitief overgestapt naar de gynaecoloog en daar ook meteen de intake gehad vandaag. Over 5 weken mogen we weer komen. Zitten nu in de reguliere controles, ook fijn! Hij vertelde ons ook dat hij bij elke controle even zelf een echo maakt, dus wij hebben wel geluk, moet ik zeggen :toppie:. Dat doen lang niet alle gynaecologen namelijk....

Nou, stuiter weer even verder, hoor! Ben zoooooo blij!!!!

:bf_new::bf_new::bf_new::bf_new::bf_new::bf_new:

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

8 oktober: Mickey1979

10 oktober: Akara

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

19 oktober: Zomer71

21 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

26 oktober: Wish

27 oktober: (denk ik) Violeta

27 oktober: MissGriet

21oktober: Pebbels

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

8 maart: Pebbels

10 maart: Violeta

14 maart: MissGriet

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

10 maart: vlok

10 maart: Mamavannoah

11 maart: Mickey1979

15 maart: Akara

15 maart: Dorien

18 maart: Zomer

22 maart: Valesca

23 maart: Wish

30 maart: r00sje

Derde echo

4 maart: Toverstafje

16 maart: Karin (KBR)

23 maart: Laika

23 maart: Zomer

23 maart: Frann

13 april: Mickey1979

Heb even de uitgerekede datum aangepast. Deze is 2 dagen naar voren gehaald namelijk. Ons Frummeltje was erg hard gegroeid!

Geplaatst
Wendy! Gefeliciteerd! Genieten maar!

Joehoeeee!

Zeg meiden, hebben jullie dat ook: steken in je buik, hele plots en vrij pijnlijk? Ik lees het wel in alle 8 weken zwangerschapspagina's, maar vroeg me af of jullie dat ook hebben. Vandaag precies op 8 weken en vandaag voor het eerst gevoeld (links onder). Moet wel lukken haha.

Hi Ellen, ik heb ook al heel wat afgezocht want ik heb precies hetzelfde, maar het schijnt heel normaal te zijn in deze week. Zolang we geen bloedverliezen en het geen extreme buikpijn is, is er niks aan de hand. Toch zal ik blij zijn als dinsdag de echo weer geweest is.

Geplaatst

Wat fijn trouwens al die positieve echo's. Gefeliciteerd meiden! Hopelijk gaan we zo door hier!

Ik voel me zelf inmiddels weer iets beter, al is de misselijkheid niet weg. Wel is de vermoeidheid overdag een stuk beter (maar is misschien ook niet raar na twee dagen veel slapen). Ben vandaag ook nog even bij de acupuncturist geweest en die gaf aan dat het helemaal niet raar is dat ik zo moe ben omdat je lever flink bijdraagt aan het groeiproces van onze mini's. En bij een heel hardwerkende lever ben je sneller moe schijnt..

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

8 oktober: Mickey1979

10 oktober: Akara

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

19 oktober: Zomer71

21 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

26 oktober: Wish

27 oktober: (denk ik) Violeta

27 oktober: MissGriet

21oktober: Pebbels

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

14 maart: MissGriet

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

15 maart: Akara

15 maart: Dorien

18 maart: Zomer

22 maart: Valesca

23 maart: Wish

30 maart: r00sje

Derde echo

16 maart: Karin (KBR)

23 maart: Laika

23 maart: Zomer

23 maart: Frann

13 april: Mickey1979

Geplaatst

Mickey,

Super zeg om zo'n blij bericht te lezen!

Wat fijn dat hij/zij zo goed gegroeid is.

Stap je over naar de gyn? Waar was je nu onder behandeling?

Snap het even niet, ik ga van de gyn naar de verloskundigepraktijk.

Doortje,

Fijn dat de misselijkheid minder is!

Ik ben nog geen 8 weken, dus heb geen steken gevoeld, maar als ik op mijn buik in bed ga liggen doet me dit in m'n onderbuik zeer.

Een trekkerig gevoel zeg maar. Dus mijn favo lighouding lukt nu even niet, hoop dat dit wel weer gaat lukken.

Geplaatst

Wish,

Wij zaten op de afdeling Fertiliteit en zijn nu dus overgestapt. Wij hadden ook de keus om naar de verloskundige over te stappen, maar hebben ervoor gekozen om in het ziekenhuis te blijven. We hebben daar een erg goed gevoel bij en dat willen we niet kwijt. Vandaar onze keus dus!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden