Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Karin, ik bgrijp het volledig dat je eerst wilde wachten, heb ik zelf ook gedaan.

GEFELICITEERD hoor! WAUW. En ook zo fijn dat je met ons al een beetje de "voorpret" hebt gehad. Want zoals Toverstafje aangeeft, het is zoveel positiviteit hier.

Welkom dus!

Doortje en Laika, houd vol met de misselijkheid en vermoeidheid. Ikzelf heb makkelijk praten want ik ben alleen heel erg moe...

Meiden, dig taag vast weer een goede week voor iedereen worden die een echo heeft. Ik mag vrijdag weer!

gr Zomer

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje,

Wat ontzettend balen dat je misselijk bent en over moet geven.

Het is al balen als je over moet geven, maar vooral als je hier een trauma van over hebt gehouden van toen je klein was.

Sterkte!

Valesca,

Lees dat je morgen gaat ipv vanavond. Dan wil ik je succes toe wensen voor morgen!

Is bij jou de misselijkheid op een wat lager pitje komen te staan? Hoop het zo voor je.

Laika,

Jij ook veel succes morgen. Fijn om te lezen dat je toch wel aan je lichaam merkt dat je zwanger bent.

Ik weet niet meer of het lijstje helemaal kloppend is.

Of dat er nog iemand bij staat waar het helaas niet goed bij is gegaan.

Weet iemand van jullie dit, dan kunnen we evt het lijstje aanpassen.

Zoals het op het lijstje staat hebben Akara en Dorien morgen hun tweede echo, succes!

Geplaatst

Wish, het is inderdaad sowieso al vervelend om over te geven, maar gelukkig gaat het nu sinds 14 uur aardig goed. Ik ben maar aan de soepstengels begonnen en die helpen wel om de misselijkheid een beetje weg te houden

Morgen inderdaad weer echo. gelukkig al om 09.15 uur dus mooi op tijd

Geplaatst

Doortje,

Fijn dat je nu iets gevonden hebt om de misselijkheid wat tegen te kunnen houden.

Hoop dat dit blijft werken. Dan ga je vast en zeker een hele voorraad soepstengels in slaan.

Super dat je al vroeg in de ochtend de echo hebt!

Wij hebben 'm weer in de avond staan, anders konden we het niet gepland krijgen met het werk van mijn vriend en mijn onregelmatige diensten.

Geplaatst

@Wish: het gaat wat beter ik spuug niet meer,maar hou de hele dag een naar gevoel in mijn maag.....pas als ik even slaap dan zakt het maar ja dat doe je ook niet de hele dag,ik lig er nog wel 19:00-19:30 in maar goed

@Doortje: haha soepstengels ik heb er ook heel veel van op,mijn dochter van 2 zei zelfs geregeld? Mama misselijk? soepstengel?!

Geplaatst

Karin, super gefeliciteerd!!!!

Ik ben vandaag gelukkig niet misselijk meer geweest, en ook niet echt moe. Gelukkig nog wel zere borsten...toch een teken, denk ik dan.

Morgen de echo, ik vind het wel weer spannend. Ik heb hem pas om 15uur maar ik ga gewoon werken dus hopelijk gaat de tijd lekker snel.

Liefs, Laika

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: KBR (Karin)

8 oktober: Mickey1979

10 oktober: Akara

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

19 oktober: Zomer71

21 oktober: Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

26 oktober: Wish

26 oktober: Violeta

27 oktober: MissGriet

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

14 maart: MissGriet

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

15 maart: Akara

15 maart: Dorien

18 maart: Zomer

22 maart: Valesca

23 maart: Wish

24 maart: Violeta

29 maart: Ellen

30 maart: r00sje

Derde echo

16 maart: Karin (KBR)

23 maart: Laika

23 maart: Zomer

23 maart: Frann

28 maart: Wish (echo en intake verloskundige)

13 april: Mickey1979

Vierde echo

25 maart: Toverstafje

Geplaatst

Klopt het lijstje zo weer?

Ben ik juist met diegenen bij wie het (helaas) mis is gegaan?

Karin, Joehoeee! Een mooie echo! Eindelijk weer wat rust.

Laika, goed dat je minder misselijk bent. Succes met je echo morgen!

Akara, jij ook morgen de echo. Hopelijk is je overstimulatie intussen onder controle.

Iemand van Griet gehoord, of heb ik het mis gelezen? Had zij ook niet een echo vandaag?

hmm, soepstengels. Dat is een goeie! Ik had al crackers in huis, maar dat is zo droog vaak. En soepstengels doen me aan oma's tijd denken hihi.

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Hallo meiden!!

Goed nieuws ook hier , we hebben vanmorgen een prachtig hartje zien kloppen van ons kindje!!! Wat een opluchting...

Onvoorstelbaar zo mooi om te zien... het klopte precies , 7 weken en 5 dagen...

Ik ben 26 Okt uitgerekend en 28 Maart heb ik de 2de echo!!!

Voor de rest voel ik me behalve erg gelukkig ook heel erg ziek en misselijk! Ik houd geen kopje thee binnen en moet dus uitkijken de komende dagen anders moet ik contact opnemen met onze gyn...

Vreselijk dit!:((

Had vanavond zo'n ontzettende trek in pizza en heb het dus ook genomen , haha ik dacht wat ik ook eet het komt er toch wel uit dus dan maar iets lekkers ;)

Ik lees morgen de rest weer even bij maar wou Akara en Dorien even veel succes en plezier wensen bij jullie 2de echo morgen!!

Veel liefs en dank jullie allemaal wel voor de succeswensen!

Geplaatst
Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: KBR (Karin)

8 oktober: Mickey1979

10 oktober: Akara

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

19 oktober: Zomer71

21 oktober: Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

26 oktober: Wish

26 oktober: Violeta

26 oktober: MissGriet

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

15 maart: Akara

15 maart: Dorien

18 maart: Zomer

22 maart: Valesca

23 maart: Wish

24 maart: Violeta

28 maart: MissGriet

29 maart: Ellen

30 maart: r00sje

Derde echo

16 maart: Karin (KBR)

23 maart: Laika

23 maart: Zomer

23 maart: Frann

28 maart: Wish (echo en intake verloskundige)

13 april: Mickey1979

Vierde echo

25 maart: Toverstafje

Klopt het lijstje zo weer? Iedereen heeft de eerste echo erop zitten zoals ik hier uit op kon maken?

Geplaatst

@Wish ja lief hé!

@doortje,ah mooi zo!! bij mij hielp op een gegeven moment ook brood met kaas en dan even laten smelten in de magnetron..nu eet ik ook veel tosti's..rare dingen dus

super miss griet!!!!hopelijk is het spugen nog een beetje in de hand te houden hoor,sterkte!

Geplaatst

Griet,

Gefeliciteerd!!!!!!! Wat een positiviteit hier zeg. Heerlijk he, weten dat je leven in je buik hebt, en het goed gaat.

Ik heb vannacht vreselijk gedroomd, over een miskraam. Ik wilde het hier helemaal beschrijven, maar dromen kunnen echt zo raar zijn, dus bespaar ik jullie de details maar haha. Ik was in elk geval héél erg blij om wakker te worden en te beseffen dat het een droom was. Het is nu al enkele nachten dat het zwanger zijn in m'n dromen voorkomt, dus langzaamaan begint het zich in mijn onderbewustzijn ook te nestelen hihi. Maar kijk, alweer een dag erbij zwanger.

fijne dag iedereen en nog een keer succes voor de echo vandaag!!!

Ellen

Geplaatst

ja die dromen kunnen soms zo echt zijn dan hé,gelukkig een droom!

ik mag straks naar de verloskundige,ben blij dat ik er dan met een deskundig iemand over kan praten

ook al zakt de misselijkheid ik blijf gewoon beetje down ,nergens puf en zin in...

Geplaatst

Griet,

Joehoe, een perfecte echo gehad! Dit geeft je een enorme boost he!

Wel naar dat je moet braken, sterkte hiermee.

Was de pizza lekker en is die binnen gebleven?

Ellen,

Bah, zo'n nare droom wil je niet hebben.

Inderdaad, weer een dag zwanger erbij!!!

Valesca,

Vind het vervelend om te lezen dat je jezelf down blijft voelen en nergens de puf voor hebt om iets te ondernemen.

Wel fijn dat je het prettig vindt om er met iemand over te kunnen praten. Misschien moet je dit dan vaker doen als dit je goed doet, toch?

Dorien en Akara,

Succes!!! Hopelijk kunnen jullie hier straks een mooi verslag typen!

Geplaatst

Wish:

Laat ik het zo zeggen ik heb de pizza 2x geproeft ;) Maar de eerste keer was ie erg lekker! hihi maar een boost is het zeker! Heerlijk die bevestiging zo.. onze gyn zei ook nog dat de kans dat het alsnog mis zou gaan nu minder dan 5% is dus probeer ik mezelf daar ook maar wat gerust in te stellen...

Valesca:

Wat onzettend balen meis dat je je nog zo down voelt... pff ik had het gister al , heb me toch zitten janken ... was het spugen zo zat he?! Te veel emotie's gister denk ik ;)

Voel me ook echt niet happy als ik zo misselijk ben , sjagerijnig ook.. en daar snapt m'n mannetje dan weer niks van.

Maarja het hoort erbij en vandaag gaat het nog goed.

Had een tip van een vriendin gekregen om smorgens een paar suikerklontjes te eten bij het opstaan , nou het stond me niet aan maar heb ze wel genomen en moet zeggen het hielp wel redelijk!!

OOk warme melk helpt mij wel wat als ik last van zuurbranden heb...

Veel succes bij de vk straks!

Ellen:

Oeh wat een enge droom! En wat kan een mens dan raar dromen zeg.. Kan me voortellen dat je erg blij was toen je weer wakker werd... volgens mij is het ook zo dat je tijdens je zwangerschap er meer "last" van rare dromen kan hebben.

Zo droomde ik dat toen ik zwanger was van m'n dochter , dat ik beviel van een jongen/kleuter met kleren en schoenen aan!! Haha!

Gaan jullie trouwens allemaal naar de vk straks of blijven er meer bij de gyn onder co?

Wij wel , maar dit is denk ook ook vanwege mijn epileptie/ medicatie die ik heb , alleen bij m'n vorige zwangerschappen mocht ik tot 20 weken wel bij de vk en nu niet...

Ben btw al een week van de oxazepan af!! En het gaat goed! Ben al moe genoeg van mezelf zo dus geen slaappilletje meer nodig!

Hebben jullie verder ook rare eetgewoontes al?

Ik eet het liefst sinasappels!!

Liefs

Geplaatst

Miss Griet, ik blijf ook in het ziekenhuis, ik moet daar blijven omdat het er 2 zijn.

Valesca, echt balen, het komt helaas best vaak voor dat vrouwein tijdens de zwangerschap zich niet zo goed voelen en juist down. Een vriendin van mij is bij een groep gegaan voor hulp, ik geloof dat het heet: donderende wolken. Daar hebben ze haar heel goed geholpen. En een andere vriendin heeft supergoede begeleiding hierin gekregen van de verloskundige. Ik hoop dat je een goede persoon tegenkomt die je een beetje de juiste kant op kan helpen!!!

Ellen, raar he die dromen? Ik denk ook dat onderbewuste nu besig is met het feit dat we zwanger zijn. Ik slaap bv heel slecht en ben de hele tijd bang dat het allemaal niet echt is. Dat we aan iedereen hebben verteld dat we een tweeling krijgen en dat dit helemaal niet zo blijkt te zijn. Ik heb dit gisteren uitgesproken (in tranen) bij een paar meiden en wat denk je? Meteen de hele nacht bijna geslapen... Het is ook best een overgang van een aantal jaren VRESELIJK wensen en dat het nu eindelijk er is...

Niet echt rare eetgewoontes, heb geen zin in snoep en dergelijke. Eet het liefst gezonde dingen. Ik was na de punctie 1,5 kilo afgevallen door de misselijkheid, maar zag vanmorgen dat ik weer het oude gewicht heb.

Zijn jullie al aangekomen? Of komt dit pas over een tijdje???

Liefs Zomer

Geplaatst

Griet,

Oké, die pizza had je dus liever 1 keer willen proeven.....

Ik ga naar de verloskundige.

Hey wat goed van je dat je de Oxazepam niet meer in neemt! Echt super goed van je!

Hou vol!!

Ik dacht dat ik wel wat aangekomen zou zijn. Heb namelijk best een buikje, komt van het vocht en darmen.

Ben gisteren toevallig op de weegschaal gaan staan. (Weeg mezelf niet veel) Op het werk ga ik er wel eens op staan als ik een cliënt ga wegen. Was ongeveer 2 kg afgevallen ten opzichte van een paar weken geleden. Dacht dat de weegschaal niet zou kloppen. Maar de cliënt woog nog hetzelfde dan een maand geleden, dus het zal wel kloppen.

Alhoewel ik dacht dat ik dus zwaarder zou wegen. Raar hoor.

Een paar weken geleden kon ik de peren niet aangesleept krijgen, nu zijn dat bananen geworden. Hahaha!

En ik wil ook gezond eten, veel groente. Heb totaal geen behoefte aan een vette hap, terwijl ik echt een pizza-fan ben.

Geplaatst

Ik weeg ook een kilo minder dan rond de punctie, en terwijl ik toch het gevoel heb dat ik 5kg bijgekomen ben met zo'n buik :-) M'n moeder is wel heel erg veel bijgekomen na de bevalling van mij, en daar heb ik nu wel heel erg veel angst rond. Ik wil dus zo snel mogelijk met een sport cursus beginnen, maar begin pas na 3 maanden ermee denk ik.. Nog een paar weekjes. Het enige dat ik voorlopig doe is fietsen, en met de hond flink doorstappen.

Ik heb net wel een chocoladekoek binnen, omdat er nog over was haha, maar voor de rest? Zin in snoep en chocolade heb ik inderdaad ook helemaal niet. Het is bijna een week geleden dat ik nog chocolade had gegeten, en dat is heel wat, voor een Belg.

Groenten en fruit vreten, dat wel, véél meer dan ervoor. Gelukkig maar dat ik voor gezonde voeding kies elke keer, want de frequentie van eten is behoorlijk omhoog gegaan. Rare eetgewoontes heb ik nog niet, dus geen augurken met slagroom haha.

Grappig dat het toch wel gelijk loopt in feite met de gewoontes. Iedereen gezond bezig! Hopelijk, hihi.

Valesca,

Echt wel goed dat je minder misselijk bent, want dat vreet zo hard aan je energie en humeur dat het geen wonder is dat je down bent. Hopelijk krabbel je er weer uit en als je inderdaad graag met iemand professioneel wil praten, moet je dat zeker doen!

zomer,

Goed dat je het verteld hebt dan, een pak van je schouders af niet? Ik slaap best ook wel licht de laatste dagen, en dan maar moe wezen overdag. haha. Ja, deze droom was best eng en erg onlogisch allemaal. Hopelijk vannacht wat meer rust!

Griet,

Is dat echt 5% maar, vanaf je het hartje gezien hebt? Zaaalig! Ik zit nog altijd met een behoorlijke schrik dat de volgende echo iets laat zien dat mis is, maar dat klinkt wel al iets geruststellender in elk geval. Brr, ik hoop dat je je misselijkheid wel wat beter onder controle krijgt.. Ik heb buiten wat vlagen, echt geen last eigenlijk, lucky me zeker?

nog een echo-dag vandaag! Succes he meiden!

Ellen

Geplaatst

Griet

Wat fijn dat het eindelijk zover was, en dat we die 1e eccho gehad hebben. Jouw zwangerschapsverschijnselen zijn echt duidelijk. Toch gek dat die onzekerheid ondanks die verschijnselen blijft.

Ellentrik Doortje

Ik zit ook op het randje van misselijkheid. Alsof ik iets verkeerds gegeten heb, of teveel gegeten heb, of op een boot zit, maar het gevoel van misselijk blijft vaag, totdat ik iets ruik. Ja, mijn misselijkheid wordt getriggered door bepaalde geuren. Of 's ochtends als ik net wakker ben, en van alles ga doen word ik misselijk.

Bij ons weet niemand dat ik zwanger ben, behalve mijn man en ik natuurlijk ;-) 18 april ben ik 12 weken zwanger. Misschien met Pasen een goed idee om het te vertellen. ( Een baby in een chocolade paasei verstoppen, of een chocolade baby :-) )

Ik denk dat ik me ook aardig ongemakkelijk ga voelen als alle aandacht naar mij gaat.

Doortje, wat vervelend dat je zo'n last van misselijkheid hebt. Zijn jouw manager en jij al tot een oplossing gekomen wb jouw zwangerschapsmisselijheid? Misschien een idee om langs de huisarts te gaan?

Valesca

Hoe was het bij de VK?

Grappig dat jouw dochtertje je een soepstengel aanbiedt.Twee jaar is een hele leuke leeftijd.

Mijn zoontje van vier weet nog niet dat ik zwanger ben, en waarom ik me zo voel, maar die komt altijd met zijn dokterskoffertje. Niet dat het helpt :-)

Wish

Wat goed dat je wat terugdoet voor de anderen (dmv MvM). Er zijn genoeg vrouwen die hier behoefte aan hebben, weten we nu uit eigen ervaring.

Laika en alle andere meiden die een afspraak hebben

Succes met de echo

Alle meiden die zich beroerd voelen

Sterkte en houd vol!

Ik heb nog niet op alle berichten kunnen reageren. Ik moet er namelijk vandoor. Strakkies meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden