Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mickey,

Oké, nu snap ik het.

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt om naar de verloskundige te gaan.

Zal deze ook in het rijtje erbij vermelden.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

8 oktober: Mickey1979

10 oktober: Akara

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

19 oktober: Zomer71

21 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

26 oktober: Wish

27 oktober: (denk ik) Violeta

27 oktober: MissGriet

21oktober: Pebbels

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

14 maart: MissGriet

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

15 maart: Akara

15 maart: Dorien

18 maart: Zomer

22 maart: Valesca

23 maart: Wish

30 maart: r00sje

Derde echo

16 maart: Karin (KBR)

23 maart: Laika

23 maart: Zomer

23 maart: Frann

28 maart: Wish (echo en intake verloskundige)

13 april: Mickey1979

Geplaatst

Uitgerekend

26 oktober: Violeta

Eerste echo

Tweede echo

24 mart: Violeta

Derde echo

Geplaatst

nog steeds niemand wat van TK gehoord?!

Hier is de misselijkheid aan het afnemen hoera!!!!! ik heb sinds maandag niet meer gespuugd! en het hele down gevoel is ook weg.. hopelijk voel ik me snel ook weer eens happy!

ik wil nu onderhand wel weer ff een echo.....3 weken geleden en soms denk ik zou ik nog wel zwanger zijn?!stom want ben niks verloren maar toch hé

dinsdag intake bij de verloskundige ook fijn!

Geplaatst

Nee, nog niets van TK...

ValescA, WAT FIJN DAT HET WAT BETER MET JE GAAT! ik hoop dat deze stijgende lijn zich voor je door gaat zetten. Die twijfels heb ik ook hoor, moet af en toe even kijken naar de echo om zeker te weten dat het zo is.

Verder mogen wij volgende week vrijdag en de week erop op woensdag naar het ziekenhuis voor een echo. Kijk, dat is nog eens fijn, 2 keer in 5 dagen. (voordeel van een tweeling met meer echo's, de afspraak van de 23e stond al en ze wilde er ook nog 1 doen in de 9e week, nou ik ga daar geen problemen van maken, dat begrijp je)

Daarna zal ik wel weer net als jullie een paar weken moeten wachten en dat is naar mijn mening bijna niet te doen. (maar ja,,,, we hebben natuurlijk geen keuze)

Gr Zomer

Geplaatst

Valesca,

Wat ontzettend fijn voor je dat je niet meer hebt gebraakt.

Ben zo blij voor je!!!

Je down gevoel had hier vast en zeker mee te maken.

En een echo, tja die zou ik elke week wel willen laten maken. Helaas....

Zomer,

Ik heb ook in één week 2 echo's gepland staan, wat ik ook erg fijn vind.

En T.K?

We horen heeeeel graag van je!

Geplaatst

zomer en wish dat is wel super ja dubbel echo's haha nou ja nog anderhalve week heb ik die van mij!

ja ben er ook erg blij mee hoor,krabbel langzaam weer op!

Geplaatst

Hoi dames, ben even op vakantie geweest en het is bijna niet bij te houden hier! Maar veel goed nieuws, mooie echo's, supergoed. En Valesca, wat mooi dat je niet meer ziek bent. Ik helaas wel... daarom ook weinig op het forum te vinden, ben zo beroerd, moe, misselijk duf. Heb nu even 'de geest' en maak daar meteen gebruik van maar ooooooh wat snak ik ernaar om weer mezelf te kunnen zijn. Ik pas even het lijstje aan:

Uitgerekend

26 oktober: Violeta

Eerste echo

Tweede echo

24 mart: Violeta

Derde echo

Vierde echo:

25 maart: Toverstafje

Moeilijk dat we nog steeds niets van T.K. hebben gehoord, misschien is het al eerder mis gegaan, ook omdat zij al zo lang niet meer op het forum is geweest?

Ik heb vandaag toch moeten buigen: de eerste dag een zwangerschapsbroek aan. Het ging echt niet meer, ik liep al weken in een uitgelubburde joggingbroek of legging echt verschrikkelijk. Ik geloof niet dat ik er al superzwanger uitzie (natuurlijk niet) maar zwel echt op en kan echt niets normaals meer aan. Meer mensen al aan de zwangerschapskleding?

Fijne avond allemaal, morgen een dagje met minder zon maar dan breekt de lente aan!

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Laika, hoe gaat het nu? Nog steeds verminderde zwangerschapsverschijnselen? Maak je je nog zorgen? Ik begrijp het wel, heb het zelf ook af en toe. Dan ben ik eerst opgelucht dat ik niet meer misselijk ben en daarna paniek omdat ik niet meer misselijk ben. En daarna weer okee dat ik de misselijkheid terug is. Complicated allemaal. Ik hoop dat je weer wat meer vertrouwen hebt en sterkte iig.

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Ik wil alvast MissGriet en Karin veel succes wensen maandag met de echo.

Karin we hebben niks van je gehoort,ik heb je blog gelezen,maar ik weet het niet hoe verder met je gaat.

IK blijf voor je duimen!

Toverstafje ik heb vrijdag 2 rokjes van een vriendein gekregen. 1spijkerrokje voor zwangere vrouwen en 1 zwatre ook voor zw.vrouwen.

Nou ik heb ze gelijk aan en vrijdag en vandaag!

Geweldig!

Ik ga maandag ook wat kopen,want mijn kleding doen een beetje pijn op de buik.

Fijn avond allemaal,ik heb een date met mij vriend :) we gaan lekker uit!

Liefs,Violeta

Geplaatst

Hi toverstafje,

heb je een leuke vakantie gehad? Vervelend dat je je nog steeds zo beroerd voelt. Hopelijk gaat het snel beter, net als bij Valesca.

Ik moest wel lachen om je berichtje over de zwangerschapsbroeken enzo.. zo raar is het niet toch? Ik ben gisteren wezen winkelen en heb zwangerschapsmaillots gehaald. Een broek durfde ik nog niet zo, maar heb nog één broek die lekker zit en wat rokjes die nog prima gaan (vandaar de maillots want die zaten echt te strak). Toch denk ik dat ik het ook neit super lang meer volhoudt hoor en binnenkort ook aan de broeken moet hoor. Ik heb in elk geval al helemaal zin om er voor te gaan shoppen.

wij gaan vandaag nog twee goede vrienden inlichten, en dan weet onze hele vriendengroep het. Dan nog drie weekjes wachten en dan maken we het overal bekend. Gaat al met al toch al best snel.

Ben wel blij dat het bij de meeste meiden hier allemaal super goed gaat. Er zijn echt veel zwangeren in ons lijstje en ik hoop dat we allemaal gaan bevallen van mooie, gezonde baby's.

Geplaatst

fijne vakantie gehad?!Balen dat je nu zo beroerd bent ook,ik spuug niet meer maar wel de hele dag nog misselijk gevoel.half 8 lig ik ook wel op bed

hopelijk knap je snel op hoor

ik heb 1 rokje en 1 broek(zwangerschaps) die ik nu aan heb,eigen kleding zit niet zo lekker meer,binnenkort maar wat meer halen heb nog wel wat van sanne maar veel is niet goede seizoen of te groot nog

Geplaatst

Heej Valesca,

Veel succes met de verloskundige morgen!

MissGriet en Karin (ivfmoeder), succes met jullie eerste echo! Hopelijk zien jullie morgen een mooi hartje kloppen

Geplaatst

Ik ben een paar dagen niet op het forum geweest en wat is er weer een hoop geschreven meiden.

Bedankt voor alle leuke en meelevende reacties!!

Ik ben 's avonds zoooo moe dat ik er vroeg induik tegenwoordig.

Wish ik heb even gezocht om de ticker aan te passen naar een tweelingzwangerschap,maar helaas heb ik niets kunnen vinden tot nu toe.

Ik zal van de week nogeens een poging wagen want vind het zelf ook erg leuk om dat te zien,maar misschien heb ik er wel overheen gekeken haha.

Violeta gefeliciteerd met je mooie echo,en nu lekker genieten meid!!

Ohja alvast een hele fijne vakantie,klinkt heerlijk!

Vlok,Wendy,Mickey 1979, fijn dat jullie ook een mooie echo hadden, ook voor jullie:lekker genieten meiden!

Missgriet en Karin heel veel succes morgen bij jullie eerste echo.

Valesca wat fijn dat het spugen over is en de misselijkheid afneemt,nu kun je eindelijk lekker gaan genieten van je zwangerschap.

Heel veel succes morgen bij de verloskundige.

Hoe is het met de andere meiden hier,zijn jullie al lekker aan het genieten?

Liefs Frann

Geplaatst

Het is hier niet bij te houden!! Haha , maar goed erg lief allemaal de gelukswensen voor onze echo morgen!! Thanx all!

Ben supernerveus joh.. pff.. misselijk en overgeven m'n borsten doen erg zeer.. (En ze groeien!!!! Whaaaa ben er blij mee , had altijd cup strijkplank;))

Zwangerschaps kwaaltjes genoeg , maar toch he die onzekerheid , ik ben me er erg bewust van dat m'n lichaam me flink voor de gek kan houden...

Maar ik blijf positief denken , helemaal ZEN! :)

Violetta , Wendy, Vlok, en Mickey 1979: Allemaal van harte met jullie mooie echo's!! Geweldig mooi nieuws allemaal! Geniet ervan!

Karin:

jij ook erg veel succes morgen bij de echo! Hopelijk hebben we beide geweldig nieuws te melden hier!! Toi toi toi!

Valesca:

fijn meid dat je niet meer zo hoeft te spugen! En veel succes mij de vk!

Toverstafje:

het is niet best maar ik pas al geen 1 van m'n broeken meer!! Oh man ik groei echt al...vreet me ook een slag in de ronte ;) maar dit had ik bij de eerste 2 ook dus het is me ook niet vreemd!

Veel liefs Griet

Geplaatst

Griet en Karin,

Heel veel succes vandaag.

Hopelijk beleven jullie een magisch mooi moment!!

Morgen mogen er weer 2 voor een echo gaan. Blijft spannend!

Jullie ook veel succes.

Met mij gaat het goed. Ook mijn borsten zijn gegroeid en nog steeds pijnlijk bij aanraking.

Moet wel op tijd eten anders word ik wat vervelend in mijn buik.

Ga nu naar m'n werk. Heb afgelopen 4 dagen vroege diensten gehad, vandaag sta ik extra (ivm stagiaire) dus kom ik een uurtje later op het werk. Was het voorstel van mijn collega, lief toch!

Fijne dag vandaag!!

Geplaatst

Succes vandaag Griet en Karin!!!!

Wish,

Goed dat je een uurtje later bent mogen beginnen zeg! Lekker 'uitslapen' tegenover de vorige dagen.

Hier vandaag een mindere dag. Niet overgeven, maar lekker voel ik me toch ook weer niet. Al sinds ik op ben gestaan, een lege batterij energie en alsof ik iets slecht verteerd heb van gisteren en zwaar op m'n maag ligt of mijn maag een zware kater aan het verwerken is. Is dat dan zwangerschapsmisselijkheid?

Een vriendin van me heeft per ongeluk een zwangerschapsbroek gekocht terwijl ze een joggingsbroek wilde kopen. Die krijg ik dus vandaag even binnen gegooid. Wat zal dat een deugd doen, en dan moet ik nog altijd niets zelf gaan kopen. Ik durf nog niet!!!!

Dit weekend een heleboel familieleden van m'n vriend ingelicht, man wat waren die blij! Mn vriend is zoals je weet al redelijk op leeftijd, en dan zou je toch wel wat commentaar verwachten, maar niks, ook niet van zijn kinderen. Ik zag geen geveinsde blijdschap. Héél erg leuk. M'n vriend gister in bed: "je moet niet zo'n rooie kop krijgen elke keer als ik het tegen iemand zeg." Haha, ja alle aandacht gaat ook plots naar mij, en ik moet er zelf ook nog aan wennen, dankjewel! :-)

Mijn eigen (verdere) familie wil ik precies nog wat uitstellen. Want hen zie ik niet zo vaak, en dan is het leuker om het iets dichter bij de 12 weken pas te vertellen. Wat het is en blijft spannend, nietwaar.

liefs en fijne dag iedereen!

Ellen

Geplaatst

Groet en Karin succes vandaag!!!

Leuk Ellen dat ze zo goed reageerde!

Ja dat kan goed zwangerschapsmisselijkheid zijn,ik heb het gevoel alsof er een baksteen in mijn maag ligt en ik weken niet gegeten heb,terwijl ik dan net wat op heb

thx voor de suc6 wensen voor de VK maar ik ga morgen ik moest vanavond namelijk en hou dat nog niet vol s avonds dus nu mag ik morgen middag!

Geplaatst

Hee ladies,

hier ook de misselijkheid in volle glorie terug. Ik baal zo... pff... dit weekend ging het zo goed na die slecht dagen van vorige week, maar moet nu ook echt overgeven en loop continu te kokhalzen. Ik dacht dat als je dat bij zes weken nog niet had dat dat dan later ook niet meer zou komen, maar niets is minder waar dus. Ik merk wel dat als ik het wat rustiger aan doe het veel beter vol te houden is en me ook wat beter voel. Omdat ik me zaterdag en gisterenochtend heel goed voelde heb ik weer van alles gedaan, maar blijkbaar is mijn lichaam het er niet zo mee eens.

Morgen na de echo ga ik weer even naar m'n werk (is toch ook in Nijmegen) en dan maar even overleggen met mijn manager hoe we dit probleem voorlopig even oplossen. Ik hoop toch dat dit niet te lang blijft zo, want als ik ergens heel erg ongelukkig en verdrietig van word is dat wel overgegeven. Daar heb ik van vroeger echt een trauma aan overgehouden (was toen vaak ziek met overgeven enzo). Ik raak er echt helemaal van in paniek en over de zeik. Niet echt fijn als je dan op je werk bent..

Valesca: groot gelijk dat je dan morgen pas gaat als 's avonds niet gaat.

Geplaatst

vervelend doortje dat je zo beroerd bent!!je word er heel ongelukkig van ja..ik ken het ook:(

luister naar je lichaam,dan maar een stapje terug is ook moeilijk vond ik ook maar als het niet gaat dan niet hoor!!!

Ik hoop dat het snel minder word!

steeds kleine beetje eten hé! en als het erg is om zetpillen vragen(emasefene) helpen niet altijd maar proberen waard!

Geplaatst

Griet en Karin, succes vandaag!

Toverstafje, het gaat wel weer oke met me. Ik heb toch nog af en aan kwaaltje, mijn borsten worden vaak 's avonds toch weer gevoelig en ook blijven mijn tepels groter en donkerder dus dat stelt me dan weer een beetje gerust. Verder gisteren en eergisteren ook misselijk en moe geweest. Zaterdag was heel vreemd, ik had goed geslapen maar ik was nog geen uur mijn bed uit of ik werd ontzettend moe. Toen ben ik op de bank gaan liggen en een uur lang als een blok in slaap gevallen, het was nog niet eens middag! Daarna voelde ik me een stuk beter. En gisteren ging ik een stuk fietsen maar toen was ik daarna enorm misselijk. Inspanning doet niet echt goed, merk ik. Later, in de avond, voelde ik me echter weer kiplekker. Er valt werkelijk geen pijl op te trekken!

Morgen een extra echo, dan ben ik precies 9 weken. Hopelijk stelt ie me een beetje gerust!

Fijne dag meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

hallo dames,

bedankt voor jullie berichtjes.

goed nieuws. het hartje van onze uk was duidelijk te zien, en de kleine is nu 1,08 cm groot.

mijn man was er (helaas) niet bij de echo, die zat met ons zoontje in de wachtruimte.

ik heb al die tijd met jullie meegelezen, maar ik durfde niet te reageren, omdat ik niet zeker wist of ik nog wel zwanger was. de laatste weken voelde ik me onzeker, vanwege het continue bruin bloedverlies, en 2x rose. en, ook het ongigevoel en het zwangergevoel nam af. gelukkig blijkt het tegenovergestelde waar!

nu heb ik echt het gevoel dat ik erbij hoor.

groetjes,

karin

Geplaatst

Hee Karin, supergoed nieuws! Van harte gefeliciteerd zeg! Ik begrijp het wel, dat je voorzichtig bent en nu het gevoel hebt dat je er 'bij hoort'. Hartstikke goed en ik hoop dat je een beetje kunt gaan genieten. Alhoewel dat heeeeel moeilijk is (vind ik).

Liefs Toverstafje

ps ik vind dit wel een gezond en vruchtbaar forum, het gaat in veel gevallen toch wel erg goed tot nu toe, leuk!

Geplaatst

Hey Karin!

GEFELICITEERD!!! :clap2:

En je was zo bang dat het niet goed gaat! Wat geweldig!!!!!! Geniet ervan nu,oke? ;)

Laika jij ook veel succes morgen!

Ik hoop dat alles goed zal zijn!

Liefs,Violeta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden