Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je zou kunnen proberen de onderkant van het slaapzakje in te stoppen onder het matras. Maar inderdaad, een slaapzakje helpt niet tegen blijven liggen, het is meer dat als je weet dat ze toch het hele bed doorzeilen, ze dan in ieder geval lekker warm liggen. Hier 2 kinderen in een slaapzak en beiden vinden we op diverse plekken in bed terug, hoewel Joris nog steeds het meest in de buurt van zijn vertrekpositie. Joris ligt nog in een dunne slaapzak met een lakentje/dekentje, Thomas ligt in een dikke slaapzak en geen lakens of dekens in bed.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier wordt hij ingepakt in de puckababy met lakentje en dekentje erboven op, terwijl hij in een rompertje blijft. Als de puckababy in de was zit, gaat er nog een dekentje extra boven op. We slapen met het raam open, dus dat kan best fris worden, en dan is zo'n slaapcoconnetje wel lekker, ook voor zijn handen. Ik heb wel degelijk slaapzakken maar ten eerste kan hij dan niet op zijn zij liggen (zijn achterkant heeft al bijna geen haar meer van het liggen op zijn rug en hoofd draaien), en ten tweede heb ik er geen mouwen aan, dus ijskoude handen erbij. Ik doe ze dus maar zelden aan eigenlijk..

Hier vandaag een heerlijk mannetje. Gisteren was een chaotische dag met mijn nicht bezoeken die toch wel een anderhalf uur rijden weg is, en direct erna naar m'n broer die filmavond had georganiseerd. Kortom, regelmaat nihil.

Vandaag wilde ik dat dus helemaal inhalen, en tot nu toe werkt het perfect: eten, uurtje wakker door ermee te praten en/of spelen in de box, bedje, beetje protest, slapen. Ook als hij tussendoor wakker wordt, krijg ik hem weer in slaap door minimaal te reageren.

Benieuwd of hij vanavond dit ook wil doen, want naart schijnt slapen ze langer als je ze ook vroeger in bed steekt. Ik heb hem tot nu toe eigenlijk alleen maar in bed gestoken als hij echt moe is of al in mijn armen slaapt. Vandaag doe ik het eerder dan in slaap vallen, op het moment dat hij wat 'vervelend' wordt, zoals kleuters ook wel hebben als ze moe zijn dat ze gaan jengelen. Hopelijk werkt het!

Ook geen krampen of rare huiltjes en regelmatig heerlijke lachmomenten.

Vanavond kraamvisite met een koppel dat een 8 maanden oude peuter heeft. Ze begint al te lopen! Kortom, ik heb de hele dag lopen oprommelen en de vloer maar eens goed gekuist. Je weet nooit wat ze van de grond gaat halen als ze hier is. En zeker niet als je bedenkt dat we een hond en een kat in het appartement hebben rondlopen.

Voor de rest iedereen ok?

Veldkeuken leek me ook wat klein, maar misschien hebben ze een aparte ruimte? Die andere locatie waar een paar maanden eerder de forumdag doorging, was stukken groter, en misschien kan het daar wel? Dat was ook in Bunnik dacht ik.

Zo, zal maar eens beginnen aan het eten. wat heb ik veel energie, zo raar. Nochtans een kort nachtje gehad.

Oh, en ik ben gaan shoppen naar maatje 62. In c&a past het maar nipt! Ik moet dus al een paar stukjes gaan ruilen, want ik wilde het wél op de groei kopen hoor. Het doet toch wel wat om kleertjes van de waslijn te halen die maatje 50 en 56 zijn, en die weg te leggen om nooit meer aan te doen. Ze zullen dienen voor een vriendin die nu zwanger is.

Eergisteren heb ik me de hele dag bezig gehouden met mijn dagboekje dat ik heb bijgehouden van het begin van de mmm tot de geboorte van Dante. Ik wil het afprinten en bij het fotoalbum voegen dat ik binnenkort ga maken. Wie weet is het rommel, maar wie weet wilt hij misschien toch wel lezen en dus heb het mooi opgemaakt, met foto's in boekjesvorm. Met een baby erbij zijn doelstellingen beperkt dus ben ik wel blij dat ik dat dagboek heb afgewerkt gekregen. Het deed me in elk geval nog vele dingetjes herlezen en maakte me best wat melancholisch. Ook tijdens de mmm las ik hoe zwaar het toch weer was en hoe elke seconde van je gedachte er naar toe gaat. Petje af voor meiden die al 5 icsi's of meer hebben gehad, zoals bevoorbeeld Wish!

liefs,

Ellen

Geplaatst

@Ellen wat fijn dat het zo goed ging met Dante!!! En hopelijk blijft hij gewoon een beetje aangeven als hij moe is en blijft het goed gaan!

Leuk ook dat dagboek,ik hou ook van alles over de meiden bij!

Veel plezier met de visite!

En inderdaad hier ook petje af voor meiden met meerder icsi's!!

Hier alles z'n gangetje,feline is weer terug op de gewone fles,maar dan wel met nutriton en dat gaat erg goed!!!!

Ze begint steeds meer te lachen,gisteren was ze alweer 3 mnd

[ATTACH=CONFIG]3057[/ATTACH]

Geplaatst

Ellen, wat fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad met Dante!

Valesca, gefeliciteerd met Feline, drie maanden alweer!

Jim poept gelukkig weer normaal, we geven hem sinds gisterenmiddag weer zijn oude voeding en dat werpt nu z'n vruchten af gelukkig. Het spugen valt tot nu toe ook mee. Helaas is het nog steeds heel erg moeilijk om Jim te laten slapen. 's Nachts gaat het wel, de afgelopen nachten slaapt hij redelijk goed op zijn eigen matrasje tussen ons in dus binnenkort gaan we zijn matrasje weer verplaatsen naar zijn wiegje, die naast ons bed staat, eens kijken of dat lukt. Overdag is echter een drama, hij slaapt gewoon NIET in zijn wieg of wandelwagen...Hij slaapt alleen in zijn wandelwagen als ik ga wandelen wat ik dus in weer en wind ook elke dag minstens twee uur doe (dan slaapt ie in ieder geval een paar uurtjes) maar verder kunnen we echt doen wat we willen maar hij geeft het huilen gewoon niet op als we hem wegleggen overdag. Vaak laten we hem wel gewoon liggen (en dan gaan we ongeveer elke vijf minuten naar hem toe om z'n speentje weer in te doen en hem over z'n bolletje te aaien) maar na een uur of langer wordt zijn huil dan zo heftig dat ie enorm gaat snikken en dan kan hij al helemaal niet meer slapen omdat die snik hem uit z'n slaap houdt. En als we hem dan dus laten huilen (wat dus voeding tot voeding is want hij slaapt gewoon niet) wordt hij alleen nog maar meer moe en is het de poging erna nog veel erger. Hij slaapt overdag dus nog steeds heel veel op mijn borst of op die van mijn vriend. We weten eigenlijk niet zo goed hoe we dit patroon moeten doorbreken want laten huilen werkt dus helemaal niet. We blijven maar stug doorgaan met het geven van regelmaat (wakker-verschonen-voeden-knuffelen-even zelf spelen tot de moesignalen komen-wakker wegleggen) maar goed, dan doen we dus al 6 weken en eigenlijk wordt Jim alleen maar sterker in het wakker blijven. Het half in slaap wiegen en dan wegleggen werkt ook niet want zodra zijn lichaam het matrasje raakt wordt ie wakker.

Maandag gaan we naar het CB voor Jim zijn prikjes, dan ga ik dit probleem nog maar eens voorleggen.

Verder is het gelukkig wel een moppie, hij is vaak heel vrolijk, lacht veel en 'praat' al tegen ons (hij zegt vaak 'aaa' en beweegt dan zijn mondje heel erg als ie ons ziet praten, zo grappig!). Nu alleen het slaapgebeuren nog....

Geplaatst

dankje laika!

Wat lastig zeg dat Jim nog zo'n moeite heeft met slapen...ik probeer maar wat hoor geen idee of dat het zou zijn...maar zou het niet kunnen dat hij last heeft van voeding die terug loopt als je hem neer legt,op de borst slaapt hij wel dus omhoog..en s nachts slapen ze altijd beter omdat het dan nacht is

geen idee hoor misschien heb je dat al wel bedacht...probeer mee te denken vind het erg vervelend voor jullie

hopelijk heeft het CB nog tips waar je wat mee kan!

Geplaatst

Even snel een berichtje.

Ben vanacht voor het eerst alleen thuis met Jorrit. Mark heeft weer zijn eerste nachtdienst. Echt raar hoor.. moet wel weer even wennen.

heb net jorrit gevoed en hij ligt nu nog even lekker bij me zodat de voeding wat kan zakken voor hij moet gaan liggen. meestal valt hij dan al in slaap en kan ik hem zo weg leggen. hopelijk vandaag ook!

Geplaatst

Hoi meiden,

Over onze date, nu geen bolle buiken, maar blije baby's date, hihi! Ik heb aan mijn man gevraagd of hij iets weet in Gorinchem waar hij werkt... Hij luncht vaak in Metropole, wat een bijzonder restaurant is omdat ze er met gehandicapte mensen werken. Het eten is goed en een leuke sfeer. Er is ook een aparte ruimte waar we met de baby's kunnen zitten. Ik weet alleen niet of je deze speciaal moet huren. Zal ik dat navragen?

Hier de link naar t restaurant. Vinden jullie het wat? En is Gorinchem voor iedereen centraal genoeg?

http://www.restaurant-metropole.nl/index.html

Geplaatst

Hoi,

voor mij is Gorinchem nog dichterbij dan Utrecht, en het ziet er ok uit, dus wat mij betreft is de plek gekozen haha.

Geen idee waar ik dat aan verdiend heb, maar vannacht heeft hij 7 uur geslapen en 8 uur tussen 2 voedingen!:confettistars:

Nu ligt hij weer in zijn familiewieg, dicht tegen de rand aangekropen met zn mond tegen de bedomrander. Hij wil echt in slaap vallen alsof hij aan de borst hangt haha.

Laika,

ik weet het ook niet goed hoe je het moet doorbreken. Ik zou vanaf hij goed slaapt, hem in zn bedje leggen. En als hij wakker wordt (wat dus nu elke keer gebeurt), hem er terug uit halen zonder te lang te laten huilen. Maar dan wel vrij gauw weer terug leggen. En blijven volhouden met terug leggen. Zodat hij er aan went en weet dat het écht in zijn bedje te doen is. Wat ik zelf ook probeer, is hem al horizontaal laten rustig worden/in slaap vallen zodat de overgang naar het bedje minimaal is. Ook de afstand tussen bed en je eigen arm zo kort mogelijk houden. Zweven in de lucht vinden ze maar niks. MAAR misschien weet het cb beter raad en ben ik hier iets helemaal verkeerds aan het zeggen. :-) Ik lees ook trouwens, dat niet elke baby evenveel slaap nodig heeft. Er bestaan wakkere baby's die gewoon actief zijn, en zullen blijven. Zijn jullie zelf ook heel actieve mensen? Misschien heeft hij het wel over geërfd.

Valesca,

goed dat de fles weer aanslaat en ze het goed doet. Inderdaad, 3 maanden. Hier ook nog maar 2 weekjes en 11 weken vandaag. Dat je ervan droomt is een verwerkingsproces. Het zit je inderdaad diep, maar laat het maar komen. Bevallen is dan ook een heel erg emotioneel moment dat nog jaren nazindert. Dat kleine wondertje is er dan ook om je er elke keer aan te laten herinneren, dat je toch maar een kind op de wereld hebt gezet! Flink gedaan, toch!

Ik vind het geweldig soms om hem te horen in het huis. Ook als Piet ermee bezig is en je hoort een babystemmetje. Een droom gewoon.

Maak er een leuk weekend van, hier schijnt de zon toch alleszins (voor even)!

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Hoi meiden ik moet de laatste pagina's nog lezen. Wat lees ik jullie kindjes slapen lekker door, nou ik geef na 21.00 om 24.00 en dan om 04.00 of om 03.00 en 06.00 maar goed we zijn ook de kleinste. Ik begin pas 01.03 met werken ik heb 1 maand extra genomen ik heb zo veel vakantie dagen dus het was geen probleem

Geplaatst

En Doortje, hoe is het gegaan om de nacht met Jorrit door te brengen zonder je man?

Natuurlijk moet je hieraan wennen.

Je overlegt samen hoe je soms het beste iets aan kan pakken o.i.d. (tenminste, dat doen wij regelmatig) dus daar zou ik dan wel op 'mis' pakken.

Niet dat je niet zelfstandig een juiste keuze kan maken, maar het is gewoon fijn om een ander naar zijn mening te vragen.

Ellen,

Yes! Wat heb je een super bericht gepost!

Dante heeft flink wat uren achtereen geslapen, wat goed van 'm!

Ben benieuwd hoe hij deze dag dan door zal brengen?

Meer willen drinken, of zal hij nu in een 'beter ritme' gekomen zijn?

Laat je dit nog weten?

Gorinchem is voor mij 1 uurtje rijden, prima hoor!

Laika,

Die Jim toch.

Hij maakt het zichzelf en jullie wel 'lastig'.

Sterkte met het zoeken naar een oplossing hiervoor.

Kan me voorstellen (ondanks dat Jim er zelf echt niks aan kan doen) dat je hier zelf gefrustreerd/geiriteerd door kan raken.

Dikke knuffel!

Violeta,

Mijke blijft overdag ook om de 3u drinken en na de laatste voeding en de eerste nachtvoeding laat ze er meestal 5 uur tussen zitten.

Wel wil ze nog steeds (niet meer elke avond) clusteren.

Maar ach, als ze hierdoor wat langer door kan slapen vind ik dat echt niet erg.

Hoeveel weegt Emma nu?

Heb een draagdoek mogen lenen van de lerares die de babymassage geeft.

Wow, wat zit dit fijn en Mijke vindt het ook heerlijk om erin te liggen!

Heb de doek nu een ongeveer 1 uur om en Mijke heeft al die tijd liggen slapen.

Heb haar in de foetushouding gedaan en dit zit prima, voor moeder en dochter! Haha!

Ik ga er zeker 1 aanschaffen. Misschien dat de Babybjorn nu terug naar de winkel zal gaan.

Een draagdoek is goedkoper dan die babybjorn.

Weet niet of dat de babybjorn voor een ouder/zwaarder kind prettiger zal zijn dan een draagdoek?

Geplaatst

@Doortje: hoe is de nacht gegaan?!

@Marianne: Gorinchem is voor mij een uurtje dus prima hoor!

Is het nu trouwens zat.11 feb?!

@Ellen wat fijn dat Dante zo lekker geslapen heeft super!

Je hebt idd gelijk hoor het is ook een hele gebeurtenis!

Feline is vanaf vandaag naar de 150cc(165) en dat gaat goed!! ze mocht onderhand ook wel wat meer maar ja als ze het niet drinkt heeft het weinig zin,we zijn erg blij dat de fles goed gaat,nu is het met 20 minuten klaar i.p.v 3 kwartier....hopelijk blijft het goed gaan!

Ja heerlijk he die geluidjes,ik kan soms ook echt naar mijn meiden kijken en me er nog over verwonderen ook al is sanne bijna 3

@Violetta Emma is ook nog jong hé feline slaapt ook nog niet echt door hoor....

@Wish wat fijn dat je een draagdoek kon lenen!! Fijn ik gebruik hem te weinig...wil het wel maar lukt me nog niet zo,vrijdag ga ik naar een vriendin die ook goed kan knopen kan ik ff oefenen haha

Geplaatst

Ellen, wat goed van Dante, heerlijk zo'n doorslaper! En je hebt het verdiend hoor, en Dante ook, door z'n reflux heb je toch echt wel even wat moeilijke momenten met hem gehad.

Violeta, Jim slaapt ook nog niet door hoor, maar hij heeft 's nachts wel 1 slaapje waarbij hij 5 uur tussen de twee flessen laat zitten. Het lijkt er wel op dat ie langzaamaan een dag/nachtritme aan het ontwikkelen is, dus dat is al heel fijn.

Wish, fijn dat je de draagdoek zo prettig vindt! Ik heb gehoord dat de babybjorn eigenlijk ergonomisch niet zo goed is, hij schijnt voor de heupjes van de baby niet zo goed te zijn. Dragen in een draagdoek kun je lang volhouden hoor, maar dan moet je eigenlijk wel een niet-elastische doek gaan gebruiken op een gegeven moment. Elastische doeken schijnen alleen voor de eerste maanden fijn te zijn. Ik zit er ook aan te denken om nog een draagzak aan te schaffen (heb hier ook een babybjorn liggen waar Jim wel graag in zit) en mij zijn de Marsupi en de Bandolino aangeraden. Ze lijken een beetje op de babybjorn maar ze zijn dus prettiger voor je kind (en je rug).

Doortje, oeh voor het eerst een nacht alleen Jorrit, dat zou ik ook heel spannend vinden, hoe is het gegaan?

Marianne, volgens mij is Gorinchem voor mij ook ongeveer een uurtje rijden dus ik vind het prima.

Ja, die babygeluidjes zijn fijn he? Jim brabbelt er al flink op los, zo lief! Vandaag had ie trouwens een goede dag, vannacht heeft ie goed op zijn eigen matras geslapen (dus vanaf volgend weekend en na zijn eerste prikjes gaan we hem 's nachts weer in zijn wieg leggen) en met z'n drieen hebben we lekker uitgeslapen tot half elf. Na de ochtendfles hebben we Jim afgezet bij mijn ouders en zij zijn van 12 uur tot 13.30 met hem gaan wandelen. Bij thuiskomst heeft ie nog lekker doorgeslapen tot kwart voor drie, zonder op iemand te moeten liggen ;) dus dat was ook heel prettig. Het zal nog een hele klus worden om hem echt weg te kunnen leggen maar op dagen als deze heb ik wel weer hoop dat het ons gaat lukken. Ben wel benieuwd wat het CB er maandag over zal zeggen. Ellen, als hij bij ons ligt dan slaapt ie een gat in de dag, dus hij heeft die slaapt blijkbaar wel nodig, onhandig hoor.

Geplaatst

Met mij en Jorrit is het vanacht prima gegaan. Heb hem om 22 uur gevoed en hij kwam pas om 5 uur weer en daarna om 9 uur. Heel fijn dus.

Daarna met Jorrit naar oma gegaan. Hij heeft daar heerlijk in de box gespeeld en geslapen. Oma heeft ondertussen mijn haar even geknipt. Het is nu een stuk korter en lekker vlot. Een leuke mama look.. hihi

Wat betreft de draagdoeken: ik heb ook gehoord dat de baby bjorn ergonomisch niet zo goed is. Ik heb een bondolino op advies van een draagdoekconsulente gekocht (wilde niet een om te knopen) en ben er erg blij mee. Jorrit vindt het ook heerlijk. Moet het nog wel vaker doen.

Geplaatst

leuk even je haren knippen!! en lekker dat jorrit zo bij je moeder heeft liggen spelen

oh ik ben net even weggesmolten

feline begon echt gericht te kletsen,nog niet veel maar wel wat oh heerlijk

Geplaatst

Doortje,

Heerlijk dat Jorrit zoveel uren achtereen geslapen heeft!

Heb jij ook wat kunnen slapen nu je alleen in bed lag?

Ben benieuwd naar je 'mama-look'.

Laika,

Hoop dat deze stijgende lijn door zal zetten! Wat gun ik jullie dit van harte en natuurlijk is het voor Jim ook prettiger als hij beter (lees langer) zal slapen.

Valesca,

Daar zul je zeker bij weg kunnen smelten.

Dit doe ik al als ik zie dat Mijke geluidjes wil maken maar er komt nog niet veel geluid uit hahaha!

Een kreuntje of zuchtjes vind ik al super om te horen!

De draagdoek die ik nu heb is van Draagdoek.nl en zit prettiger dan de babybjorn.

Voel totaal geen gewicht op mijn schouders en rug/onderrug (dit heb ik bij de babybjorn wel) en je hoeft de doek niet te verstellen.

De babybjorn moeten we verstellen omdat mijn man en ik niet hetzelfde postuur hebben. (gelukkig maar hahaha)

En dit verstellen vind ik vervelend/irritant, na een aantal keren verstellen zit de draagzak pas goed.

De babybjorn kan net als de Marsupi en de Bandolino op 2 manieren gebruikt worden. (gezicht van je kindje naar de borst toe of van je af)

Omdat je kindje op zijn/haar billen 'hangt' zakt het ruggetje in elkaar en dit is niet goed om voor langere tijd zo te laten zitten.

In de 'foetushouding' mag je kindje zo lang als hij/zij dit prettig vindt, dit is een natuurlijke houding. Zo liggen ze ook in je baarmoeder.

Terwijl je de draagdoek in een aantal verschillende posities kan gebruiken en goedkoper is.

Ik heb mijn keuze gemaakt, de babybjorn gaat terug naar de winkel.

Geplaatst

Laika, zo'n goed nieuws! Het geeft idd hoop en daar moet je op verder bouwen. Je zal nog wel mindere dagen hebben, maar je zal zien dat de goeie dagen meer en meer zullen voorkomen en uiteindelijk komt het helemaal in orde!

Wish, dus jij ook een draagdoek? Grappig dat je die bij draagdoek.nl hebt gehaald. Toen ik zelfs nog niet zwanger was wilde ik daar al de draagdoek kopen. Uiteindelijk is het Babylonia geworden van merk, maar het principe is het zelfde en ik vind het echt heerlijk met hem in het doek. Daarnet naar de hondenwei gaan wandelen en ik wilde Dante mee in de doek, maar hij was al zo vast aan het slapen dat ik hem met spijt in mn hart maar braaf in zijn bedje heb gelegd haha. Het liefst van al neem ik hem overal mee! Enig nadeeltje is het knopen zelf. Als je nog niet goed doorhebt hoe Mijke haar lichaam past in de doek, kan het nog wat zoeken zijn naar hoe strak je knoopt en hoe hoog. Daardoor kan het altijd wel wat anders zijn. Ik heb bevoorbeeld nu een nieuwe houding en dus anders knopen, en hij hangt regelmatig met zijn hoofdje te bengelen, dus niet diep genoeg in de doek. En eenmaal hij erin zit, is het echt moeilijk om dit aan te passen. dan kan je beter opnieuw beginnen, en dat doe ik dus nooit haha. Dan hou ik gewoon zijn hoofdje zelf wat tegen.

Wat het belangrijkst is qua houding in de eerste maanden (zolang ze niet rechtop kunnen zitten) is de M-houding. Zoals de vorm van een M moeten de beentjes zitten, dus de knieën hoger dan het zitvlak. En dat is bij een draagzak inderdaad vaak niet het geval.

Oh en tip: als je met de doek wil beginnen, moet je regelmatig dragen. Want ze vergeten het en dan vinden ze het plots niet meer leuk om strak op de buik te zitten. Heb ik van een mama gehoord. Ze had een paar weken niet meer de draagdoek gebruikt en haar zoontje wilde plots niet meer.

Ik smelt ook helemaal weg van die kirrende geluidjes! Je leert echt hun stem te kennen ipv enkel huilen en kreuntjes. Ik vind hem sinds gisteren ook plots zo groot geworden! Zo'n dikke baby haha.

Gisteren om 23u ipv 0u eten gegeven en de volgende voeding pas om 6u45. Ik werd wel al bijna een uur eerder wakker omdat hij steeds wat ligt te kreunen vooraleer hij echt wakker is en weer wil drinken (maar mij dus wel wakker heeft gekregen). Maar dus weer twee goeie nachten en weer hoop op een goeie evolutie.

Gisteren was het openingsfeest van de kerstmarkt hier in Antwerpen. Net toen we met z'n allen wilden gaan wandelen begon het vuurwerk. Dante trok het zich niks aan en sliep gewoon verder in de doek, maar onze arme hond wilde meteen weer binnen en stond te bibberen in de hal. Dus ben ik maar alleen eventjes buiten geweest (Piet thuis met hond) en vol emotie naar het vuurwerk gekeken. 11 weken oud, nog niet eens zo lang geleden, kwam hij op de wereld. Het vuurwerk en feestgevoel projecteerde ik helemaal naar ons tweetjes en de tranen kwamen gewoon vanzelf boven.

[ATTACH=CONFIG]3074[/ATTACH]

gebrek aan knuffeltjes heeft hij al niet!

Geplaatst

Hee dames,

De nacht alleen met Jorrit is erg goed gegaan. Zowel ik als Jorrit hebben prima geslapen. Gisteren en vanacht heeft hij het helemaal super goed gegaan. We hebben hem gisterenavond om 19 uur in bed gelegd omdat hij moe was (gegeten en in bad geweest) en heeft toen geslapen tot 11 uur (laatste voeding daarvoor was om 17.45 uur) en daarna heeft hij geslapen tot 06.30 uur!! Ik werd wakker omdat ik moest plassen en merkte doen dat Jorrit zich nog niet gemeld had. Net toen ik van het toilet kwam, begon hij geluidjes te maken.

Daarna heeft hij nog weer geslapen tot 8.30 uur en begon toen tegen zijn knuffelbeest te kletsen. Om 11 uur heeft hij een flesje van zijn vader gehad, omdat ik geen zin had om op een verjaardag te gaan voeden. Vlak voor we weggingen heb ik dus gekolfd en dat heeft hij 45 minuten later gedronken.

Hij heeft daarna tot aan zijn volgende voeding (15.15 uur) heerlijk geslapen.

Wat draagdoeken betreft: leuk dat er meer zijn die dit willen doen. Als Jorrit bij mij in de Bondolino zit gaan zijn knietjes automatisch wat hoger als zijn zitvlak dus dat is ideaal. Volgens de consulente die ik gesproken hebt neemt zo'n bondolino de houding van je kindje aan, zodat hij/zij zo confortabel mogelijk kan zitten. Volgens haar kan ik Jorrit hele dagen in de Bondolino dragen zonder dat dit slecht is voor zijn houding. Ze raadde de babybjorn af omdat deze zak dit niet doet.

Geplaatst

leuk dat jullie zo enthousiast zijn over de draagdoeken...ik weet niet of het mij ook gaat lukken haha

dat moet een bijzonder gevoel zijn geweest ellen het is ook zo'n wonder.....

lieve foto ook en idd genoeg knuffels hier ook hoor haha

fijn dat de nachten zo goed gingen en gaan Doortje!!

hier even wat foto's en ik probeer een filmpje,die niet kan ze staan op mijn facebook & hyves;)

[ATTACH=CONFIG]3077[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3078[/ATTACH]

Geplaatst

Hebben jullie een tricot of een geweven doek?

Een tricot doek lijkt mij prettiger in gebruik, maar een geweven doek blijkt je langer mee te kunnen dragen omdat tricot rekt en je kindje dan naar beneden kan zakken in zo'n doek.

Wie weet hier meer van?

Wat een leuke foto's weer!!!

Merk dat er wat meer ritme komt in ons dagelijks leven, zo te lezen bij jullie ook het geval.

Ga ons meisje voeden tot een volgende keer.....

Geplaatst

fijn hé wat meer ritme,hier ook wel...je gaat ook meer je draai vinden met alles!

ik heb niet echt een idee wat voor doek ik heb..zal eens nakijken

Geplaatst

Hi Wish, klopt een tricot doek is handig voor de eerste maanden, met een geweven doek zou je je kindje moeten kunnen dragen tot de kleutertijd....

Doortje, wat heeft Jorrit goed geslapen zeg, heerlijk!

Valesca, wat een lekker lachebekje is Feline!

Ellen, lief verhaaltje over dat vuurwerk, dat kun je soms hebben he, dat de emoties je overmannen!

Over vuurwerk gesproken, je hoort hier af en toe de knallen alweer maar ik vind ze dit jaar wel heel erg hard! Net even een drama op straat hier: er ging ergens een enorme vuurwerkbom af en mijn vriend keek uit het raam om te kijken waar dat vandaan kwam en zag gewoon een vrouw flauwvallen op straat. Ze was zo enorm geschrokken van die knal! De buren zagen het ook en belden direct 112 maar gelukkig kwam de vrouw toen weer bij. De buurman is wel gelijk achter die jongens aan gegaan die dat vuurwerk afstaken maar helaas zag hij ze niet meer (en of het wat geholpen zou hebben is natuurlijk ook maar de vraag). Jim merkte er trouwens niks van (net als Dante, haha).

Geplaatst

Wish, zo'n tricot doek moet je net een beetje extra aanspannen tijdens het knopen en dan tijdens het wandelen komt het een klein beetje losser, dus in de goeie positie. Beter te strak dan te los, zeggen ze.

Haha, Dante heeft ook om 19u gegeten. Ligt alweer te knorren intussen hihi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden