Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oke, dan is dat misverstand weer uit de wereld ;)!

Ja, in het eigen bedje leggen is natuurlijk het allerbeste. Maar omdat Jim dan van voeding tot voeding huilt voelde dat zo naar...Hij is nog zo klein he? Maar ja, inmiddels is ie bijna twee maanden en wordt de situatie bijna niet meer houdbaar zo. Ook omdat ie steeds meer gaat huilen als ie wel bij ons op de arm ligt. Ik wil eigenlijk liever niet inbakeren omdat hij daar zo enorm heftig op protesteert. Hij gaat er verschrikkelijk van zweten en het steeds moeten in- en uitbakeren de hele dag is ook best een klus. Daarnaast heeft ie zijn knuistjes gevonden en daar sabbelt ie ook vaak op, om rustig te worden, en dat kan ook niet meer als ie ingebakerd is. Ik ben daarom vandaag maar alvast begonnen met hem in ieder geval elke keer in zijn wieg te leggen. Status tot nu toe: hij slaapt al niet meer sinds half acht vanochtend en heeft van 9 uur tot half een (van voeding tot voeding dus) gehuild. Toen een flesje, nu ligt ie weer in zijn wieg en nu begint ie weer te huilen. Zijn oogjes zijn rood van de slaap maar hij geeft er niet aan toe. Dit vind ik ook moeilijk...Ik ga wel elke tien minuten naar hem toe om even mijn hand op zijn buik te leggen om te troosten, en zijn speentje er weer in te doen. Dit werkt meestal wel even een minuutje maar daarna is het weer huilen.

Wendy, was dit met Noah ook zo moeilijk? Vanaf wanneer zijn jullie dit bij Noah gaan doen? En wanneer zag je resultaat? En hadden jullie Noah ingebakerd of niet?

Leuke foto Doortje!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika, bij Noah zijn we rond week 8 of 9 begonnen met bakeren. Hij liep alleen maar op de arm en meestal maar 10 minuten. Hooguit een half uur. In de nachten zat ik steeds om het uur een half uur naast zijn bedje om hem in slaap te krijgen. Na een week of 8 zagen we t niet meer zitten en in overleg met het cb begonnen met bakeren. De eerste paar slaapjes heel veel protest van hem gehad, veel huilen en wringen in de doek. Hem wel steeds getroost met speentje en aai over de bol. Hem niet uit zijn bed gehaald toen. Na een dag of 2 sliep hij ineens heel lang (waren zelf door de wekker voor de fles heen geslapen). Hebben hem toen laten slapen tot hij zelf wakker werd. Had het echt nodig. Dit ging toen een paar dagen goed waarna er weer een paar dagen van protest kwamen. Heb toen cb gebeld, blijkt dat dit vaker voor komt. Kindjes protesteren eerst omdat ze het niet kennen, daarna slapen ze veel. Daarna komt er vaak weer protest omdat ze uitgerust zijn en weer boos kunnen doen. Advies was zelfde ritueel aanhouden en wel blijven bakeren.

Na een week of 2 werd hij met een lach op zijn gezicht wakker, was dan ook meer uitgerust, speelde meer, kletste meer. Na een aantal weken legde hij zelf zijn armen al naast zijn lijfje als ik hem op bed ging leggen.

Wat wel een nadeel van het cb was (vonden wij dan), inbakeren 'mag' niet meer vanaf het moment dat ze gaan draaien (3 maanden ongeveer). Ze wilden dan ook dat we snel gingen afbouwen terwijl we aan Noah merkten dat hij dit nog niet aan kon. Ze bleven hier over zeuren. Belden me regelmatig op, zelfs als ik aan het werk was. Ben toen een keer boos geworden en heb gezegd dat ik zelf bepaal wat ik met mijn kind doe. Daarna werd het ineens een stuk rustiger.

Kijk dus goed wat Jim aangeeft! Noah is pas rond maand 5 uit de strakke doek gegaan. Toen in de pucca waar de handen nog in zitten. Pas vanaf maand 8 met de armen buiten de doek. Mara bakeren we nu ook al een tijdje in en sinds een paar dagen houden we een strakker ritme aan. Niet meer in de draagdoek (behalve rond etenstijd want dan moet Noah ook zijn aandacht krijgen) maar alleen in bed. Dit lijkt nu te werken. Slaapt nu al een paar dagen veel beter.

Hoop dat het gaat werken voor je!! Succes!!

Groetjes Wendy

Geplaatst

die 2 versies ging perongeluk met toevoegen maar krijg hem niet meer weg haha

die andere is niet goed ,daar staat rene niet bij die gebruik ik dan wel eens voor meidenclubs hahaha

Geplaatst

Ik had je wel begrepen hoor Laika, dat het ging over overdag. Het lijkt me heel frustrerend als hij niet wil slapen. Ik word al nerveus als het 's avonds niet gaat, laat staan als het nooit lukt... en dan is Joris nog wel mijn tweede... Ik hoop dat het inbakeren gaat werken, maar dat zal vast wel. Het is denk ik ook even wennen voor hem.

Dat met 3 maanden omdraaien vind ik vrij vroeg hoor. Ik heb niet de indruk dat Joris dit op korte termijn al gaat doen. Bij Thomas duurde het ook tot een maand of 6 meen ik... en hier word ook veel op vuistjes gesabbeld, ik vind het zo schattig. En het helpt inderdaad om rustig te worden.

O jee, ik ruik een poepbroek. Zo maar 's gaan verschonen, maar eigenlijk moet eerst Thomas wakker worden. Joris drinkt de laatste dagen stukken minder. Zou hij bij gedronken zijn? Hij slaapt in ieder geval nog steeds goed, dus zal het wel ok zijn. En zijn poepbroeken worden er ook niet minder om, haha.

Leuke foto en kaarten trouwens!

Geplaatst

Doortje,

Inderdaad een erg grappige foto!

Laika,

Wat hoop ik dat dit dan eindelijk het gewenste effect zal gaan hebben!

Het is flink 'doorbikkelen' en als het uiteindelijk dan hetzelfde zal gaan als bij Wendy hebben jullie en Jim meer rust.

Valesca,

Mooi kaartje!

Esk,

Als Joris goed blijft slapen en zijn luiers zijn goed verzadigd zal het goed gaan met Joris.

Leuk om te zien dat ze de handjes/vuistjes gaan ontdekken.

Mijke heeft vandaag goed haar best gedaan. Vannacht om 4.00u werd ze wakker en vanmorgen om 7.30u.

Hierna heb ik haar rond 8.30u in bed gelegd en heeft ze geslapen tot 11.45u.

Ik heb ook heerlijk uit kunnen slapen en ben toen in de douche gegaan, daarna kunnen eten en toen werd Mijke wakker.

Vanmiddag wou ze om 14.00u drinken, hier ook aan toegegeven.

Daarna zijn we bij mijn schoonzus en nichtjes op bezoek geweest, toen we thuis kwamen sliep ze nog even in de maxicosi en heeft om 17.15u weer gedronken.

Ben nu eten aan het koken, tafel aan het opdekken en de was heb ik op het droogrekje gehangen terwijl Mijke in de wipstoel ligt te slapen.

De wipstoel in ligstand gezet zodat ze niet op haar zitvlak leunt om haar rug te ontlasten. Laat haar max. 1 uur per keer en max. 2 keer per dag in de wipstoel zitten.

Ze zit alleen in de wipstoel na het voeden en als wij gaan eten of ik bezig ben met koken. Dus eigenlijk maar 1 keer per dag. Niet eens elke dag.

Hoe doen jullie dit?

Geplaatst

Lieve Laika,

Heel veel succes met jullie 'nieuwe' aanpak. Het zal best even zwaar zijn, zeker als Jimmetje zo blijft huilen. Maar ik denk ook dat het hem gaat helpen...Precies zoals Wendy al zei, hebben wij hier dezelfde ervaring. Ik hoop echt dat het gaat lukken, zo zielig als kleintjes zo vast zitten met zichzelf.

Vwb het inbakeren en zweten, ons ventje heeft daar ook last van als ie hard huilt. Hij krijgt dan alleen een rompertje met lange mouwen aan en de Pacco, en een lakentje en dekentje wat we weghalen als hij gaat zweten.

Zet 'm op, het komt goed!!!

Geplaatst

Laika heftig zeg kind die niet wil slapen pfff succes

Wish jou dag lijkt exact als die van miijn zo grappig 😄 ik bedoel met de tijden van voedingen en slapen

Mooie foto's en kaartjes meiden !

Ellen wat een leuke video, ik moest ook mee lachen met Dante

Geplaatst

Violeta,

Heeft Emma ook een prima dag gehad?

Dan heb je als mama zijnde zelf ook een fijne dag.

Het is cliché maar wel waar!

Meiden, hier gisteren een mijlpaal bereikt.

Mijke heeft helemaal niet willen clusteren.

Om 21.30 gedronken en hierna om 2.00 en net om 5.00uur.

Heb haar gisterenavond zelf een fles gegeven. Wat was dit 'raar' maar ook wel leuk om te doen omdat Mijke goed uit de fles wil drinken.

Had 140cc in de fles zitten en hier heeft ze in tien min 100cc van gedronken.

Na een schone luier en aangeven van de pyjama heeft ze nog uit de borst gedronken.

Ben zo trots op haar!

Nu ben ik benieuwd of ze dit nu vaker zo gaat doen.

We zullen zien.

Baal van dit snertweer, wil elke dag even wandelen maar dat zit er dit jaar niet meer in vrees ik.

Eens kijken of ik haar in de draagdoek onder een jas kan dragen, zal wel een jas van mijn man gaan worden niet dat hij fors is maar mn eigen jassen pas ik dan echt niet. Haha!

Geplaatst

Wish wat een super meid heb je toch!!!! goed uit de fles gedronken!!!!

ja balen van het weer hé...

Wij zijn hier wat anders gaan doen met voeden....op verzoek.....ik werd gek van dat wakker maken s avonds en niet willen drinken

dus nu na de vroege avond fles lekker naar bed en we zien wel

nu doet ze het super vinden wij!!

20:00-03:00 en toen 07:00

als we de fles om 23:00 gaven kwam ze ook s nachts dus ja

Geplaatst

Hi Wendy en Toverstafje, fijn dat het bij jullie kindjes heeft geholpen! Wij hebben inmiddels besloten eerst de rust en regelmaat heel consequent voor een week in te gaan voeren, voordat we overstappen op inbakeren. We hebben Jim misschien nog niet goed de kans gegeven om uit zichzelf en zonder hulpmiddelen te gaan slapen. Bij elke kik stonden we zo ongeveer aan zijn bedje en ja, dan treedt er snel gewenning op. Mochten we over een week (of na het weekend) nog geen verbetering zien dan liggen de doeken alvast klaar...

Gisteren was dus de eerste dag dat we Jim bij elk slaapje en volgens een vast patroon in bed hebben gelegd. Dit heeft ertoe geleid dat hij vanaf half acht in de ochtend tot 22 uur 's avonds in totaal 1 uur heeft geslapen...Voor de rest was het wakker,huilen, dreinen, wegvallen en weer wakker worden, de hele dag door. Ik ben elke 10 a 15 minuten naar hem toe gegaan om te troosten, dat hielp dan vaak wel een minuutje maar slapen ho maar. Bij rust en regelmaat is het eigenlijk zo dat je na het wakker worden moet voeden, nou ja, Jim sliep helemaal niet dus ik hem maar gewoon elke vier uur (soms iets korter) aangehouden. Ook even zelf spelen in de box was er niet bij want hij was zo moe dat ie bij elke fles ongeveer in slaap viel. Wat was dat moeilijk zeg! Uiteindelijk heeft hij om half negen 's avonds weer een fles gekregen (waar hij drie kwartier over deed) en na een half uurtje huilen is hij om 22 uur in slaap gevallen. De nacht is verder redelijk oke verlopen, hij heeft niet meer gehuild en kwam elke vier uur voor een voeding. Om kwart voor negen heeft ie weer een fles gehad en heb ik hem mee naar beneden genomen en kwamen we eindelijk even toe aan het ritme verschonen/voeden/knuffelen en even zelf in de box. Nu heb ik hem net een kwartier geleden weer in zijn bedje gelegd. Hij was erg rustig maar begint nu weer te huilen...Poeh...

Wish, Mijke doet het goed he, fijn hoor!

Geplaatst

Hier terug om 5 uur wakker, dus 6 uur tussen twee voedingen. Op zich heel erg goed natuurlijk, maar toch geen 7 uur :-) Ik vraag me af of het aan het soort voeding zou kunnen liggen en het ene beter verteerbaar is dan het andere?

Na ja, ik maal er niet om. Hoewel hij gisterenavond wat 'lastig' was, is hij voor de rest een tevreden mannetje. Hij kan een hele tijd in de relax doorbrengen zonder te klagen, terwijl wij eten. Gelukkig maar! En 's avonds kan hij zo vrolijk kirren zoals in het filmpje, dat je hem veel vergeeft haha.

Over de draagdoek nog es Wish: ik draag altijd mijn eigen jassen hoor, maar doe ze gewoon niet dicht. Als het dan regent, neem een paraplu mee om hem (en de doek) niet nat te maken). En als het koud is, kleed je Mijke gewoon extra aan met extra kousjes en een jasje of zo. Bedenk wel dat ze niet TE dik aangekleed hoeft te zijn, want jullie hebben elkaars warmte nog als extra'tje he. Ook mezelf kleed ik iets lichter aan als ik met hem buiten kom. Zoniet zweet ik me te pletter, en dat is ook niet aangenaam voor hem.

Ja, flesje geven is raar he. Maar toch moeten ze het oefenen want mijn nicht bijvoorbeeld moest de hele dag door bv komen geven in het kdv want haar zoontje wilde de fles niet. Kan je je de stress voorstellen! Uiteindelijk had ze niks meer en moest hij wel haha.

Ik laat hem erin zitten vrij vaak na het voeden. Dan kan hij nog wat rond kijken en ben ik vrij. Zo zit hij ook recht genoeg t.o.v. in de box te leggen. Als hij dan wat moe wordt neem ik hem weer vast en leg ik hem in het bedje. Dus hij zal er wel wat meer inzitten dan dat ene uurtje dat jij toelaat hihi.

Valesca, Feline heeft het super goed gedaan zeg! Dat is 7 uur tussen de avond en ochtendvoeding! Hopelijk wil ze dit nu verder volhouden!

Laika, is het gelukt?

Toverstafje, hoe is het met jou?

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Laika ik vind jullie hele lieve, toegeweide ouders. Jullie doen het hartstikke goed, het gaat vast goedkomen met hem.

Nou Ellen, Dante diet het echt ook goed he. Ja jammer van die 6 uur ipv 7, maar 6 uur is toch echt al heel lang hoor. Het klopt wat je zegt, flesvoeding verteert langzamer dan borstvoeding. Toch houdt Jack er ook maar met moeite 6 a 7 uur tussen, en dan rekken wij het met aaien en speentje tot 8 uur zodat er iets van structuur in komt en hij op 5 ipv 6 flessen per dag komt.

Hier gaat het goed. Hij lacht volop en maakt überschattige zachte kirgeluidjes. Zijn buikkrampen lijken minder te worden, misschien stoppen met Infacol? Hoe doen jullie dat? Durf het niet zo goed, bang voor nieuwe krampjes. Soms denk ik dat hij het maagzuur krijgt van die sinasappelsmaak in de Infacol. Hij spuugt, hikt en verslikt zich de hele dag maar is er niet meer zo van overstuur. Duidelijk reflux, maar dan de niet-zo-zure vorm. Morgen krijgt hij zijn eerste inentingen, bah, geen zin in!

Liggen jullie babies nog bij jullie op de kamer? Bij ons wel. Vandaag voor het eerst overdag op zijn eigen kamertje gelegd. Vindt het ledikant wel groot voor hem ivm de wieg, maar het kamertje is natuurlijk veel leuker dan onze grote lichte vrijwel lege ouderslaapkamer.

Ik heb geprobeerd Jack in de draagzak te doen, maar hij vindt er niets aan. Wandelen iedere dag een half uur tot een uur, maar wel met de wandelwagen.

Hoe is het met jullie zwangerschapskilo's? Hier niet best...zit nog 3 kilo van oorspronkelijk gewicht, maar dat was al ruim 5 kg te veel ivm hormonen e.d. En ik eet gezond en beweeg meer dan voorheen maar het lijkt wel alsof ik steeds dikker word...bweeeeeh niet leuk.

Zijn er hier nog dames met endometriose? De gyn heeft mij Mirena spiraal geadviseerd, maar zie erg op tegen de bijwerkingen. Iemand ervaring?

Liefs

Toverstafje.

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

17 september:
Joris
, zoon van Esk

23 spetember:
Anne
, dochter van Moos

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

25 oktober:
Mijk.e
, dochter van Wish

29 oktober:
Mila
, dochter van Marianne69

? :Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

14 december:
Jorrit
consultatiebureau en vaccins

19 december:
Mila

22 december:
Mijke

geen flauw idee of dit de laatste is geweest?

Jorrit is 'helaas' nu de eerste in de rij die de prikjes krijgt.

ik heb Paracetamol zetpil 60mg in huis gehaald. 2 voor €1 bij de apotheek.

Heb bij Kruidvat ook meteen 120mg gekocht om alvast in huis te hebben, deze mogen ze vanaf 3mnd.

Geplaatst

Ladies,

Hier net terug van het CB. Jorrit is super goed gegroeid. Hij is nu 59,5 cm lang en weegt 6100 (!) gram!!! Een flinke baby dus, al zie je het niet aan hem.

De prikjes vond hij uiteraard niet leuk, maar hij was snel getroost eenmaal weer bij mij op de arm. Vond het wel zielig hoor, maar hij is nu al weer heel tevreden gelukkig.

We moeten nu even in de gaten houden hoe hij reageert en eventueel 120mg paracetamol geven als het nodig is. Vanavond doe ik hem lekker weer in bad om lekker te ontspannen en dan hoop ik dat hij lekker gaat slapen. Over een half uurtje zal hij wel weer voor de voeding komen en misschien slaapt hij daarna ook wel lekker. We zullen zien. Hij zit nu lekker bij mijn zusje op schoot die even overgekomen is uit Groningen.

Vrijdagochtend gaan we weer met Jorrit naar de huisarts omdat de spruw nog steeds niet over is... Ben benieuwd wat daar uit komt...

Laika, het zal wel even moeilijk zijn de komende dagen, maar jullie doen het hartstikke goed hoor! Het komt helemaal goed met Jim. Dat voel ik gewoon!

Zal zo onze nieuwe afspraak even op het lijstje toevoegen.

Geplaatst

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

Controles baby

14 december: Jorrit consultatiebureau en vaccins

19 december: Mila consultatiebureau en vaccins

22 december: Mijke consultatiebureau en vaccins

11 januari: Jorrit consultatiebureau en vaccins

Geplaatst

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

Controles baby

14 december: Jorrit consultatiebureau en vaccins

19 december: Mila consultatiebureau en vaccins

22 december: Mijke consultatiebureau en vaccins

3 januari: Dante Kind&Gezin tweede reeks vaccins

11 januari: Jorrit consultatiebureau en vaccins

Geplaatst

Bedankt Wish, om het lijstje nog eens boven te halen. Ik heb mijn afspraak er ook bij gezet.

Ik ben zelf ook best wel nieuwsgierig naar zijn gewicht/lengte. Hij past makkelijk in maat 62 en van c&a zelfs 68. Dus er zal wel weer wat bijgegroeid zijn.

Flink van Jorrit! Hopelijk heeft hij er geen last van vandaag. Heeft hij last van de spruw? Fijn dat je zus bij je op bezoek is!

oh, pamper gevuld, ik schrijf later meer!

Geplaatst

Thanks meiden, vandaag gaat het al tien keer beter dan gisteren. Jullie bemoedigende woorden doen mij heel goed, het is best heftig om je kindje te zien huilen en dan gaan je dus echt twijfelen aan alles...

Na Jims ochtendfles heeft ie in totaal toch nog 2,5 uur geslapen tot 14 uur (hij moest eigenlijk om 13 uur een flesje maar hij lag net zo lekker te pitten dus prima, voeden op verzoek!) en na de fles van 14 uur is ie om ongeveer 15 uur lekker gaan slapen en dat doet hij nu nog! Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst ontspannen op de bank heb gezeten...maar dat zit ik nu wel, heel fijn!

Toverstafje, ik heb ook endometriose. De gyn raadde mij juist de pil aan en dan te gaan doorslikken maar de Mirena klinkt ook wel goed. Voor welke bijwerkingen ben je bang?

Doortje, zo die Jorrit is inderdaad goed gegroeid, even lang als Jim maar meer dan een kilo zwaarder haha! Heerlijk hoor! Jim heeft helemaal geen last gehad van de prikjes, hij had ook geen verhoging maar ik had natuurlijk ook paracetamol in huis, voor de zekerheid (niet nodig gehad dus). Het enige wat ik merkte aan Jim was dat zijn beentjes op de plek waar hij geprikt was een beetje pijn deden. Toen ik hem vastpakte en daarbij klaarblijkelijk wat op zijn beentje drukte, toen ging ie even schreeuwen! Een badje kan nooit kwaad natuurlijk, lekker ontspannen onder de wol vanavond.

Toverstafje, Jack was in het begin toch ook best wel onrustig? Hoe hebben jullie dat toen aangepakt?

Geplaatst

Veel geschreven vandaag! Laika, wat fijn dat je zo'n ontspannen dag hebt gehad en niet aan jezelf twijfelen hoor. Ik snap best dat je dat doet als Jim zo huilt, maar het ligt echt niet aan jullie. Jim moet gewoon wat meer wennen aan de wereld en de enige manier waarop hij zich kan uiten is door te huilen. En als het vandaag zo goed gaat, dan kan het andere dagen ook zo goed gaan! Misschien nog wel eens een terugvaldag, maar het begin is gemaakt. Nu lekker doorzetten!

Doortje, het is inderdaad een flinke jongen, maar lekker gezond dus. Hopelijk ook niet teveel last van de prikken. Ik vind het altijd zo zielig.

Toverstafje, hier zitten er nog 7 kilo's teveel aan en die gaan er ook zo snel niet af... ik ben gewoon teveel thuis en ga dan snoepen (jaja, ik weet het, foute boel). Maar ik maak vorderingen, ben er al 5 kwijt (dus moest er in totaal 12). Nou ja, komt wel goed als ik het echt beu ben...

Vanochtend hebben wij een enorme relaxochtend gehad. Joris heeft geslapen tot, en daar komt 'ie: 6.30!! Wow, ik weet niet wat me overkomt! Hopelijk gaat ie dat vaker doen, wat dit is echt DE ideale tijd voor ons (buiten het weekend dan). Van 22.30 tot 6.30 dus. Heerlijk!! Ik ga er vannacht maar niet vanuit, maar het begin is gemaakt.

Geplaatst

Valesca,

Geef je groot gelijk dat je gaat voeden op verzoek.

Als Feline het echt nodig zou hebben, werd ze uit haar eigen wel wakker om te willen drinken.

Je hebt er zelf een fijn gevoel bij, dat is toch super!

Laika,

Ik merkte dat ik met een glimlach op mijn gezicht je stukje zat te lezen dat je ontspannen op de bank kon gaan zitten!

Laat Jim inderdaad maar slapen en zich melden als hij honger heeft.

You go girl!!!

Doortje,

Wat is Jorrit goed aan het groeien!

Omdat hij zo lang is zul je inderdaad niet aan hem kunnen zien dat hij zoveel weegt.

Het is dus een lange knappe knul aan het worden!

Wat vervelend dat de spruw nog niet weg is. Wordt het wel minder of kun je dit niet goed zien?

Heb je er zelf ook last van op je tepels?

Leuk dat je zus er is, die geniet zeker volop van haar neefje!

Ellen,

Ik dacht ook dat Mijke in maatje 62 zat, maar vandaag heeft ze een jurkje maat 56 aan en dit past ook nog goed.

Ik kijk niet meer naar de maten, maar ik neem een shirt en/of romper mee naar de winkel wat ze goed past en houdt dit erbij.

Die maten verschillen per winkel/merk.

En ik ben nu 'blij' dat ze maatje 56 draagt, is het gevoelsmatig toch nog m'n echt kleine meisje. hahaha!

Hoezo struisvogelgedrag....

Toverstafje,

Fijn dat de krampjes minder lijken te worden.

Begrijp wel dat je niet durft te stoppen met de Infacol.

Misschien afbouwen en niet meteen stoppen, is dat een optie?

Succes morgen met de prikjes!

Mijke ligt vanaf week 3 op haar eigen slaapkamer en dit gaat vanaf het begin af aan gelukkig goed en voor ons voelde het ook goed. Anders hadden we het nog niet gedaan.

Ik was 13kg aangekomen en moet er nu nog 3,5kg kwijt zien te raken.

Haha, Esk ik herken het snoepen en meer eten wel.

Hoop dat Joris dit ritme aan blijft houden!

Geplaatst

Laika petje af hoor,klinkt behoorlijk heftig,jullie doen het super door er zo aan te willen werken!

Ellen: Ja feline doet het super,en zwangerschap kilo's hou op er zitten er nog 6 en ik voel me echt dik heb gewoon nog een buik...in januari weer sporten,decemebr maand is ook niet makkelijk om te lijnen

Doortje wat is hij goed gegroeid super!!!!!

hopelijk geen reactie op de prikken!

feline was gisteren 5200 en 57.5 cm!

Wish: ja ik vind het erg fijn,vandaag ook soms eerder dan 4 uur maar gewoon geven heerlijk dat ik het haar gewoon laat bepalen!

oh en ik word zo gefrustreerd van die draagdoeken het lukt me gewoon niet...krijg het niet goed

vrijdag ga ik naar een vriendin die gaat helpen als het daarna nog niet wilt geef ik het op.....

Geplaatst

Valesca,

Nu ben je wat 'stress' kwijt mbt het voeden van Feline en nu krijg je de kriebels van de draagdoek.

Dat is nu niet de bedoeling. :dizzy:

Heb je een tricot of een geweven doek?

Succes met oefenen, weet zeker dat jij het zo onder de knie hebt en als het een paar keer achter elkaar gelukt is om de doek goed aan/om te doen is je frustratie ook verdwenen als sneeuw voor de zon.

Kom op meid, je kan het!

Geplaatst

Laika, wat fijn om van jou zo'n goed bericht te lezen! Komt vast helemaal goed met jullie Jimmetje!

En ook Dante begint langere nachten te maken, heerlijk Ellen!

Doortje, wat is Jorrit een flinke vent zeg!

Maurits heeft vandaag ook zijn eerste prikjes gehad, arm mannetje... maar hij liet zich snel troosten dus papa en mama zijn helemaal trots op hun bikkeltje! Hij is nu 57 cm en 5385 gr dus hij groeit ook prima en ook qua ontwikkeling is hij meer dan goedgekeurd!

Valesca, zie je, dat klopt dus wel dat Feline en Maurits zo'n beetje even groot zijn.

De zwangerschapskilo's... tja, bij mij zijn er 15 van de 20 af... en er zaten er ook nog wat teveel van de hormonen... :-(

Iedereen aan de draagzak/-doek. Ik heb een Bondolino geleend maar helaas vind mannetje het helemaal niets, zo jammer! Misschien later nog eens proberen.

Nu eerst even een flesje opwarmen!

Geplaatst

Hier een hele jengelige Jorrit vanavond. Hij is af en toe helemaal overstuur. Zo kennen we ons mannetje helemaal niet. Zal wel van de vaccinaties komen denk ik.

Wat betreft de zwangerschapskilo's. Ik was in totaal 18 kilo aangekomen (inclusief de hormonen van de behandeling) en ben nu 1 kilo lichter als toen ik gestart ben... Ik moet nu zelfs opletten dat ik voldoende blijf eten want anders blijf ik afvallen en dat is ook weer niet de bedoeling. Er mogen nog wel 3 kilo's af, maar dan vind ik het ook wel mooi geweest hoor.. Voorlopig probeer ik zo te blijven als ik nu ben zodat ik nog een beetje reserve heb.

Wat betreft de spruw.. ik heb er zelf bijna geen last meer van gelukkig. De zalf helpt goed. Jorrit lijkt er ook geen last van te hebben gelukkig, maar we moeten er natuurlijk wel van af

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden