Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Moos even schrikken zeg, onze meiden worden groot!!! Emma heeft Flink korts gehad vannacht , zo zielig om te zien. Ze kwam vanzelf om 04.00 , snel gegeten en weer naar bed en daarna pas om 10.30 !!!! Gelukkig was de korts weg.Wat een heerlijke dag was vandaag zeg! Lekker op terrasje gezeten bij het noord a ( Zoetermeerse plaas) heerlijk :)

Geplaatst

Violeta,

Maakt niet uit hoor, het is duidelijk wat je hebt geschreven.

Och gos, Emma koorts gehad, zielig meisje!

Hoe laat krijgt Emma nu haar laatste voeding?

Hoe gaat het nu met Emma?

Mijke gaat tussen 19.00/20.00u naar bed en wordt dan tussen 23.00/00.00u wakker om te willen drinken en slaapt dan tot 5.30/6.00u.

Na die voeding slaapt ze tot ongeveer 9.30u.

Meestal zitten we nog op 6 voedingen, soms 5.

Geplaatst

Violeta, is de koorts weg gebleven bij Emma?

Moos, heeft Anne het nog een keertje geprobeerd?

Wish, Jim heeft hetzelfde slaapschema, behalve dat hij vanaf 6 uur niet meer wil slapen ;-). Wat lijkt dat me heerlijk zeg, doorslapen tot 9.30 uur!

Geplaatst

Laika,

Soms duurt het een uurtje voordat ik Mijke in haar bed kan leggen, omdat ze dan erg wakker is.

Ik blijf dan wel op onze slaapkamer in bed zitten met haar. Probeer om niet met haar te gaan spelen, soms wel lastig als je een grote glimlach krijgt en als ze gaat brabbelen.

Gelukkig wordt mijn man hier niet wakker van. (die slaapt overal doorheen) hihi

Hoe laat gaat Jim dan weer naar bed?

Geplaatst

Laika, klinkt inderdaad lekker he, zo lang slapen. Mijn oudste doet dat nog steeds niet, iedere ochtend half 7... vroeger, van een maand of 3 tot een maand of 9 was dat 5.30... Sommige kindjes zijn gewoon vroeg wakker. Joris is veel later, hoewel hij zich vanochtend ook al om 6 uur liet horen. Hij had honger.

Gister naar het cb geweest voor de 6 maanden afspraak. 8 kilo en 69 cm alweer. Een flinkerd dus. Hij mag naar 3 flessen als hij van groentehap naar maaltijd overgaat (dus groente/aardappel/vlees)... en dat is nodig ook, want hij heeft HONGER! We gaan dus langzamerhand ook boterhammen oefenen en pap in de ochtend geven. Kleine jongens worden al groot!

Verder zitten er dan toch echt tandjes aan te komen, het tandvlees is zich er al naar aan het vormen. De cb-arts dacht 4 tegelijk (2 boven, 2 onder), maar dat kan heel snel zijn of toch nog wat langer duren, zeker is dat er wat aan zit te komen.

Geplaatst

Esk,

Joris alweer 6 maanden, oef wat gaat het toch ontzettend snel!

Hij is goed aan het groeien. Gaat hij ongeveer gelijk op met zijn oudere broertje toen die een half jaar was?

4 tandjes tegelijk.... Hopen dat Joris er nauwelijks last van zal krijgen. Maar als ze allemaal tegelijk door gaan komen lijkt me dat toch wel pijnlijk.

Merk je al iets aan Joris dat hij tandjes krijgt?

Hoe lang duurt het voordat het witte puntje door komt en je een tandje ziet?

Denk nog steeds dat ik bij Mijke onder één wit puntje zie.

Geplaatst

Hij kwijlt ontzettend veel en hij wil de hele dag "knagen". Dus de bijtring er maar bijgehaald. Die leg ik soms in de koelkast, dat verkoelt dan tegen zijn tandvlees. En verder kan je weinig doen, hij moet er eventjes doorheen. Meestal, als ze echt doorkomen, zie je een witte tand net onder het tandvlees zitten, dat zie ik nu nog niet, dus het zal nog even duren. Maar het zou ook in 1 nacht ineens kunnen gebeuren, je kan er weinig van zeggen...

Joris en Thomas gaan niet echt gelijk op qua groei. Joris zit op de cb-curve tussen gemiddeld en +1, Thomas is op de cb-curve altijd een -1 geweest... Joris is veel groter en flinker dan Thomas, die erg tenger is. Wel leuk om die verschillen te zien...

Geplaatst

Hoi meiden

Mila is gister weer door de APK gegaan. Ze is nu 65,5 cm en weegt 6455 gram. Helemaal keurig! :-)

Heb tip gekregen om te proberen naar minder voedingen te gaan. Mila overdag wat meer te laten slapen... Dat werd hier ook al eens voorgesteld. Ik ben het al aan t proberen en het gaat al aardig, het slapen dan, ik breng haar dan naar bed voor een voeding en zonder dat ze honger heeft. Ze slaapt dan eventjes. Half uur tot drie kwartier. Nog geen voeding eraf maar ik heb goede moed. Ook werd er gezegd om wat rijstemeel door de gekolfde melk te doen. Maar ja ik heb nauwelijks gekolfde melk..

Morgen naar een kinderdagverblijf ter oriëntatie...

Volgende week naar twee andere en dan een keus maken. :-)

Violeta, Emma is een super leuk kindje. Vrolijk en ziet er gezond uit. Geen zorgen maken hoor! :)

Esk, al bezig met maaltijden! Wat gaat de tijd toch snel. Wel leuk lijkt me als ze gaan eten! Hoe maak jij t klaar? Heb je daar speciale maaltijdbereiders voor? Of doe je dat gfewoon in een pan?

Laika, kom ook op fb! Gezellig!!!

Geplaatst
Ook werd er gezegd om wat rijstemeel door de gekolfde melk te doen. Maar ja ik heb nauwelijks gekolfde melk.
Hihi... Herkenbaar. Ik heb een doos met rijstemeel in de kast staan, maar geen gekolfde melk :)
Geplaatst

Esk, Joris alweer 6 maanden, wat gaat het toch hard!

Marianne, Mila ook weer goedgekeurd bij het CB, fijn!

Wish, Jim blijft om 6 uur vaak ook een uurtje op, dan krijgt ie rond 7 uur een fles en dan gaat ie naar bed voor maximaal 45 minuten. Dan er weer uit, 45 minuten tot een uurtje wakker en er weer in voor max 45 minuten. En zo gaat het dus de hele dag. Hij weigert zijn flessen nog steeds flink, die van 7 uur is echt heel lastig terwijl hij dan al 8 uur niets meer gegeten heeft, zo raar. Volgende week hebben we een afspraak met de kinderarts, dan gaan we het bespreken. Jim krijgt nu zo'n 500 tot 600 cc per dag binnen, dat is volgens mij wel het absolute minimum.

Esk, oef 5.30. Ging Thomas dan ook na een uurtje weer naar bed? Wij hopen een beetje dat we door de zomertijd de boel een uurtje kunnen verschuiven. Jim gaat dan 's avonds een uurtje later naar bed maar dan komt ie hopelijk 's ochtends ook pas weer om 7 uur. 7 uur is net wat minder 'nacht' dan 5.30 of 6 uur, vind ik ;-). Gelukkig is het nu wel lente en al redelijk licht om 6 uur, dat voelt toch minder vroeg dan om 6 uur al in de woonkamer zitten als het winter is.

Om de vochtinname van Jim een beetje aan te vullen geven we hem sinds een paar dagen wel elke dag een fruithapje (peer) en dat vindt ie wel echt heerlijk! Dat gaat dus heel goed.

Geplaatst

Laika,

Ik zie niet wat Mijke drinkt omdat ik bv geef.

Maar als ze een fles (met bv) krijgt, drinkt ze gemiddeld genomen 120cc.

Soms 100cc en soms 140cc. Dus dan komt Mijke ook niet ver boven de 600cc per dag.

Jim groeit toch goed, dus zal hij niet zoveel nodig hebben, toch?

Wel fijn dat hij het fruithapje lekker vindt.

Marianne,

Er zal hopelijk een voor jullie geschikt kdv bij zitten. Volg je gevoel.

Wat is de rede dat Mila overdag meer moet gaan slapen?

Mijke heeft gisteren om 21.30u de laatste voeding gehad en werd om 2.00u wakker. Ze was rustig aan het brabbelen en ben niet naar haar toe gegaan.

Na een half uurtje is ze weer in slaap gevallen.

Om 3.30u werd ze weer wakker. Dit keer was ze iets aan het jengelen dus heb ik haar laten drinken.

Hierna is ze rond 8.45u wakker geworden.

Geplaatst

Laika

Wat goed dat Jim zijn fruithapje lekker vindt, en op die manier zijn vocht binnen krijgt.

Ik hoop dat de zomertijd het slaap-/en eetschema van (mijn) Thomas gunstig laat uitvallen. Thomas was vanochtend om 5.26 wakker. Zijn laatste voeding was om 18.05 (tot 18.24).

Thomas heeft ook een slaapcyclus van 45 min. Gek dat Jim wat sneller toe is aan zijn slaapjes.Hoe slaapt hij overdag bij jouw ouders?

Marianne

Zit jij ook op fb? Heb ik je daar gezien?

Vanochtend hadden we een afspraak met een hoveniersbedrijf. Er wordt nu een tuinontwerp voor ons (stads-) tuintje gemaakt. Ik heb er zin in.

Snel even wat boterhammen smeren, en als Thomas wakker wordt hem bv geven, en door naar school om Mark op te halen, en naar de speeltuin. De school is om 12.00 uit. Ik ga het niet redden!!!

Geplaatst

ivfmoeder,

En, is het je gelukt, om 12.00u aan school te staan?

Heb je Thomas eerder uit zijn bedje moeten plukken?

Jullie gaan de tuin 'pimpen' ;)

Wat zijn jullie wensen? Hebben jullie groene vingers?

Dit zal ook wel meespelen in het ontwerp van jullie tuin.

Vanmiddag met Mijke in de draagdoek gaan wandelen. Naar een kinderkledingzaak en hierna naar de Hema.

Ben op zoek naar een zomerhoedje voor Mijke. Helaas niet gevonden.

In het dorp kwam ik mijn schoonzus en nichtje tegen, we zijn samen naar de ijssalon gelopen en hebben van een overheerlijk ijsje genoten.

Wat fijn dat de ijssalon zijn deuren weer heeft geopend, Mmmm!

Vanavond the voice kids kijken. Vind dit een leuker programma dan de volwassen versie.

Geplaatst

wish, bij Hema heb ik ook geen hoedje gevonden maar wél veel bij prémaman. Hebben jullie dat in Nederland?

FB doet echt heel vervelend de laatste dagen, ik word er knetter van gewoon.

ben nu eten aan het geven, hij is duidelijk een sprongetje aan het maken. zowat elk uur of twee uur meldt hij zich.

hij is trouwens 6 maanden oud geworden !!!!

[ATTACH=CONFIG]3805[/ATTACH]

vandaag het eerste groentenhapje gegeven. bijna niks gegeten, maar wel grappig. foto volgt nog.

Geplaatst

Wish,

Ik redde het net. Ik kwam aan, en hun deur ging net open. Mark heeft niks gemerkt.

Nee, ik heb hem niet eerder uit bed geplukt :) Ik heb 'm alleen niet uitgebreid kunnen voeden (maar wel genoeg).

Ik heb geen groene vingers. Ik heb me vandaag zelfs in mijn hand gesneden tijdens het tuinieren. We willen minder groen en meer steen. De man van het hoveniersbedrijf kon aan ons achterstallig onderhoud wel zien dat we beiden geen groene vingers hebben :) We hebben het wel tegen hem gezegd hoor.

Heerlijk, ijs van de ijssalon. Mijke zal ook genieten als ze wat groter is :)

Is dat nog te doen, Mijke in de draagdoek? Hoef je geen groter doek? Het lijkt me wel lekker om met een draagdoek te lopen nu je wat minder aan hebt (geen winterjas, enzo). "Closer" zeg maar.

Ik vond de volwassen versie een keer leuk. De kids versie heb ik nooit gezien. Die is nu afgelopen, toch?

Marianne69

*fluistert*

Ssst... Ja, ik ben Karin P. ;)

Ik heb nog geen Marianne P., gezien. Even kijken of ik je kan vinden...

Geplaatst

Ellen,

Van harte met de vermaanddag van Dante. (klinkt erg leuk om te zeggen 'vermaanddag')

Wat is het toch een prachtig en vrolijk mannetje! (hele mooie foto's)

Leuk om hem een kaart te geven!

Broccoli a la Rapley toch? Het gaat om het proeven en ontdekken, grappig toch.

Ben benieuwd naar een foto/filmpje hiervan. ;)

Elke 2 uur willen drinken, ben blij voor Dante en mama dat het zondag is en hij dus fijn elke keer de borst kan krijgen.

Ivfmoeder,

Hahaha, moest wel lachen om je 'ps' LOL

Oei, in je hand gesneden. Niet lelijk hoop ik!

De handen van de hovenier zullen dan wel flink jeuken om aan de slag te gaan.

Het is zeker nog wel te doen om Mijke in de draagdoek te laten zitten. Voel totaal niks aan mijn rug, alleen wat gewicht van Mijke boven mijn buik, omdat hier het zwaartepunt van Mijke haar lichaam 'hangt'.

Ik had Mijke geen jas aangegeven, romper, truitje met lange mouwen, broek en sokken aan, meer niet.

Ik zelf had ook geen jas aan gedaan.

Mijke had vandaag geen goede dag. Veel jengelen en huilen, soms wat lachen maar dat moest uit haar tenen komen.

Mijn moeder was aan het oppassen omdat ik moest werken en mijn man ook weg was.

Mijn moeder dacht eerst dat Mijke aan het huilen was omdat ze eenkennis kon zijn, maar het huilen kwam met vlagen en was niet altijd omdat mijn moeder in de buurt van haar kwam.

Zo kennen we Mijke helemaal niet, dus er is iets aan de hand.

Toen ik thuis kwam wou ik met mama en Mijke naar een verjaardag van het jongste zoontje van mijn vriendin.

Maar Mijke voelde warm aan en bleef met vlagen huilen/jengelen en was onrustig.

Temp was 38.0 en ik heb haar een zetpil 60mg gegeven. Omdat ze nog maar 1 keer een zetpil heeft gehad wou ik niet meteen een hogere dosering geven.

Na een half uur is Mijke naar bed gegaan, ze huilde eerst even maar toen viel ze in slaap.

Ik ben toen even alleen op verjaardag gegaan en heb daarna friet gehaald voor mijn moeder en mezelf.

Bij thuiskomst was Mijke een stuk opgewekter. Denk door de zetpil.

Ze wil overal op bijten, rode wangen, krijgt vaker ontlasting, billetjes eergisteren en gisteren wat rood, denk zelf nog steeds dat er een tandje aan zit te komen.

Zeker weten doe ik het niet, kan ook nog steeds van de verkoudheid komen. Neus zit nog steeds dicht en ook nog hoesten.

Net is ze ook na een half uur huilen in slaap gevallen, terwijl ze anders wel eens 15 min wat onrustig kan zijn en dan in slaap valt.

Ellen,

Fb doet inderdaad ontzettend vervelend!!! Net kreeg ik alleen oude berichten te zien, terwijl ik eind van de middag even langs kwam en toen zag ik wel alle nieuwe berichten...... BALEN!

Geplaatst

Wish, als ik t zo hoor zou t best kunnen dat er een tandje aan komt. Kan ook nog even duren hoor, de eerst paar zijn het lastigst...

Ellen, proficiat met de vermaanddag! (klinkt inderdaad leuk!) Ben benieuwd naar de fotos!

Fb doet erg vreemd ja... Jammer.

Hier vandaag weer terug van ons weekendje weg. Was erg lekker. Kindjes hebben het erg naar hun zin gehad bij opa en oma. Heb ze wel gemist! Was blij dat ik ze weer kon knuffelen!

Geplaatst

Wendy terug van een weekendje weg! Leuk gehad? Je kinderen misen .....ja natuurlijk :)

Ellen hiep hiep voor Dante !!! Half jaar , wat vlieg de tijd!

We hebben dezelfde kussentje voor de stoel :)

Om 2 uur eten foei, dat is veel!

Wish , lijkt idd op dat Mijke een tandje zal krijgen. Ben benieuwd hoe je het gaat evaren met bv geven.

Ik ben ook op zoek naar een zomer hoedje en bij h&m zag ik hele leuke voor jongens maar ze hadden niet veel voor meisjes. Misschien kan je daar gaan snoeffellen

Geplaatst

Emma heeft doorgeslapen ! Overdag heeft ze half potje banaantje gegeten, vond ze het heel lekker!

Valt mee met mijn borsten, niet echt veel extra te kolfen!

Fijne dag allemaal,

Wish hoe is met Mijke ?

Geplaatst

Wendy,

Natuurlijk heb je jullie kindjes gemist. Wel super om te lezen dat jullie een fijn weekend hebben gehad.

Nog kunnen praten met elkaar?

Violeta,

Emma heeft dus genoten van een potje banaan! Trok ze 'rare' snoetjes en deed ze haar mond goed open voor de lepel?

Mijke heeft prima geslapen, van 23.00 t/m 5.30u.

Werd gelukkig vrolijk wakker. Ze voelde net wel warm aan toen ik haar naar bed bracht.

Straks even temperatuur opnemen.

Een goede vriendin komt straks lunchen. Had voorgesteld om naar de winkel te gaan zodra Mijke wakker is.

Maar ze gaf aan dat zij alles mee zou nemen.

Geplaatst

Hey Wish, hoeveel vriendinen heb je voor de lunch? Haha

Nee ze doet haar mond niet echt open want ze denkt nog steeds dat ze mort de lepel likken, maar het komt wel :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden