Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij zijn hier ook al behoorlijk bezig met bijvoeding. Joris krijgt hier al een grote fruithap en een groentehap, naast de 4 flessen en ik heb het idee dat we ook over moeten naar standaard 2 ipv 1 want ik vind 'm hongerig met 4 x 200 cc... Even het huidige pak opmaken en dan stappen we over. Hij is deze week ook alweer 6 maanden (volgens mijn bureaublad-ticker 5 maanden, 3 weken en 4 dagen), dus het zou ook mogen. Volgens mij kunnen we in de ochtend nu ook beginnen met pap en brood, maar ik moet volgende week naar het consultatiebureau en dan zal ik het nog eens navragen. Ik weet het niet precies meer.

Ik wil de gepureerde groente in ieder geval gaan uitbreiden naar gepureerde maaltijden (groente, aardappel, vlees), want ik denk dat 'ie daar wel behoefte aan heeft.

En volgens mij is het eerste tandje in aantocht! Ik zie een wittig puntje, maar ik ben er nog niet van overtuigd of het een blaasje is of toch echt een tandje. We wachten vol spanning af :-)

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ga met hem zelf mee in bad en hou hem vast terwijl hij n beetje tussen mn benen in drijft.nu hij beter begint te zitten begin ik hem ook vaker te zetten,met zn rug tegen mn buik,en tussen mn benen.ik vind t super gezellig zo.dus geen elementjes nodig.maar je moet zien wat te makkelijkst lijkt!vannacht voor het eerst (bijna)doorgeslapen,jipie!om 6u werd hij wakker maar hij aanvaardde de speen en we konden dus nog net n beetje extra slapen.hopelijk gaat het nu weer in een rechte lijn naar doorslapen.zo,klaar met kolven,op naar t laatste half uurtje op mn werk!

Geplaatst

Laika,

Het komt bij veel kinderen voor dat ze in de nacht wakker worden. Is een normaal 'iets' voor jonge kinderen.

Alleen horen ouders dit niet altijd en valt het kindje even later weer in slaap.

Mijke krijgt als ze wakker wordt rond 2.00/3.00u bv aangeboden en dan kan ik haar binnen 20min weer terug in bed leggen.

Soms brabbelt/jengelt ze dan nog even en valt dan na een min of 10 in slaap.

Afgelopen week is het denk ik een keer of 3 á 4 voorgekomen dat ze 's nachts wou drinken.

Esk,

Wat leuk, misschien wel het eerste tandje wat door aan het komen is van alle kindjes in dit topic.

Hoop dat Joris er niet veel of nauwelijks last van heeft.

Ik dacht bij Mijke ook een heel klein wit puntje te zien en mijn moeder ook. Mijke wil nu ontzettend graag 'bijten' en vindt het fijn/leuk om op de 'tandenborstel' te bijten. (heb van Nuby de 3 tandenborstels)

Ellen,

Zoals jij het omschrijft vindt ook Mijke het leuk om in bad te zitten.

Als we met z'n drietjes in bad zitten kan de ander ook met haar spelen en haar aankijken.

Wat super goed van Dante dat hij goed heeft geslapen!

Gaat het kolven op het werk goed?

Geplaatst

Laika toch leuk te horen dat het mee valt, maar petje af hoor. Emma krijg je niet wakker ik ben degene die ' s nachts wakker word en gaat kijken hoe met haar gaat.

Anne nog steeds verkouden, wat duurt zo lang

Esk je kan met een lepel checken als het een tandje is hoor je het( zegt mijn moeder)

Wish groot gelijk heb je dat je toch naar de ha wil gaan. Even kijken want duurt ook lang bij Mijke.

Valesca hoe is met Feline ? Je wou ook de ha langs toch? En hoe is met haar voorkeursligging?

Emma is gister voor het laats naar de osteopaat gegaan , ze is helemaal rechts! En ze zegt sinds vandaag boe, heel lachen meer dan half uur lang niks anders gedaan dan boe zeggen en af en toe ah goe haha( toen mijn moeder gebeld om dit te laten horen gelukkig ging ze door, dus mijn moeder weer blij :)

Geplaatst

Marianne, Hoe zit het met de slaapjes van Mila? Kan je dmv een slaapje een voeding niet uitstellen? Stel Mila wordt om 11.30 wakker en krijgt haar voeding. Ze blijft twee uur en een kwartier wakker. Als ze slaap krijgt stop je haar in bed. Na een uurtje wordt ze weer wakker. Je bent dan drie uur en een kwartier verder, en Mila krijgt haar volgende voeding pas weer om 14.45-15.00. Heb je dat al eens geprobeerd? Valt Mila zelfstandig in slaap of aan je borst? Karin

Hoi dames,Heb net op borstvoeding.com een artikel gelezen over s nachts doorslapen. Aanleiding is jullie wel bekend, dat Mila nog veel (8x per dag) vraagt en dus ook s nachts:20.0023.003.00-4.006.00-7.009.00-10.0011.30-12.3014.00-15.0017.00-18.00Ik vind dat best veel vergeleken met anderen en vroeg me af wat men hiervan vindt ( op het CB wordt er niet echt op in gegaan behalve dat t voor mij zwaar is) Ook voor alle andere dames hier met kindjes die niet doorslapen raad ik dit artikel aan om te lezen. Een eye-opener! Voor mij in ieder geval zeker. Want wat blijkt : het is heel normaal als je kind regelmatig wakker wordt, zo zijn we gemaakt blijkt uit onderzoek. Alleen onze culturele achtergrond bepaalt dat het niet gewenst is dat onze kinderen niet doorslapen. Ik voel me echt opgelucht nu! Al blijft t soms best zwaar. Maar nu weet ik dat t goed is en zal ik er morgennacht anders in zitten als ze weer komt. :-) Sorry verder geen tijd om te reageren maar vond t wel belangrijk om dit met jullie te delen, vooral de moeders die onzeker worden als hun kindje s nachts weer vaker komt. Hier de link naar het artikel http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/de-nacht-doorslapen.htmlLiefsMarianne
Geplaatst

Violeta,

Haha, die Emma heeft een nieuw geluid ontdekt. Leuk hè!

Ik bel mijn moeder ook als Mijke iets nieuws kan/doet. Fijn om dit dan te kunnen delen.

Super van Emma om door te gaan met het maken van die geluiden, zul je net zien dat je aan het bellen bent en Emma maakt geen geluiden meer. Daar zit je dan......

Maar je moeder heeft haar kunnen horen!

Marianne,

De tip die jij omschrijft heb ik uitgeprobeerd toen Mijke ook zo vaak wou drinken, maar mij lukte dit niet. (op verzoek van het cb)

Vond het wel logisch om te doen, zodat Mijke op haar eigenlijke 'honger-moment' zou slapen en de tijd zou rekken.

Achteraf vond ik het raar om te doen, omdat ik op verzoek aan het voeden ben.

Geplaatst

Wish echt grappig ja. Meestaal als ze de camera ziet bevries ze, maar deze keer niet. Toen we haar wakker gemaakt hebben om 22.30 ging ze gewoon door...dus niet vergeten haha

Marianne mij is het ook nooit gelukt, " met honger " naar bed. Of gelijk na het eten of na de volgende voeding

Geplaatst

@wish en violeta

Ik dacht niet zozeer met "honger" naar bed, want honger is honger. Ik zou Thomas niet met honger laten slapen hoor. Maar ik dacht als er nog geen signalen van honger zijn maar wel van slaap.

Het overkwam me weleens dat ik dacht dat het om honger ging, maar dan ging het om slaap of zuigbehoefte. Ik legde Mark, de oudste, dan aan de borst. Ik was toen bijna elke twee uur aan het voeden. Toen is mijn zusje gaan meekijken, en zij kwam erachter dat hij gewoon slaap had :)

Maar elk kindje is natuurlijk anders. Zo is de maagomvang verschillend, en drinkt de een grote porties en de andere kleine. Mark was wel iemand van de kleine porties. 125 -135 ml met een flesje.

Met Thomas maakte ik ook bijna dezelfde "fout", toen ik slaap als honger opvatte, en hij 5 min. dronk en daarna in slaap viel. Ik was zijn levende en duurste speentje aan het worden :)

Het viel me op dat hij binnen twee en een halve uur weer wilde, en toen kreeg ik door dat hij wilde "drinken" om te slapen.

Het verhaal van Esley heeft veel indruk op me gemaakt. Ik denk ook nog weleens aan Zomer71. Het is zo wreed en oneerlijk. Ook bezoek ik het topic 45 jaar en zwanger worden nog weleens. Zo moeilijk als je graag wilt, maar het lukt niet.

@violeta

Ja, leuk die geluiden. Het vult het huis, en maakt het een stuk gezelliger. Over een tijdje de kleine voetstapjes die door het huis gaan (maar duurt nog we even).

Als ik de hoorn van de telefoon bij Thomas houd is hij meteen afgeleid en stil :)

Zegt ze "boe" vanwege het spelletje kiekeboe?

@esk

Wat gaat het bij jou hard. Zes maanden alweer.

Kook en pureer je de warme maaltijd hapjes of doe je iets van stomen? Ik heb nog geen idee hoe of wat. Geef je een bepaald soort groente over meerdere dagen om te wennen of elke dag iets anders?

@laika

Hier ook iemand die 's nachts (weer) wakker wordt. Het leek de goeie kant op te gaan tot voor kort. Misschien omdat hij nu iets meer kan, en het uit wilt proberen? Hij wordt om twee uur wakker en om vijf uur. Hij ligt dan wel te kraaien (spelen?) in bed. En na vijf uur slaapt hij niet meer :(

Zijn slaapcyclus is nu iets van 45 min heb ik ontdekt.

Ik heb een boekje over baby gebarentaal gekocht. Kijken of ik Thomas vanaf zes, zeven maandjes wat kan leren. (Hij is bijna 5 maandjes.)

Ja en nee schudden en zwaaien is gemakkelijk :)

Ik heb het bij mijn oudste niet gedaan.

Geplaatst

Karin,

Bedankt voor de tip maar Mila slaapt overdag nauwelijks, hooguit een paar uur in de middag, uiteraard " neem " ik t er dan even van ( werk vanuit huis ) maar als ze honger heeft kun je daar niet lang tegen in gaan hoor! Haar stembanden doen het goed, hihi! Bedankt voor t meedenken!

Jij komt niet hè, zaterdag?

Wish

Ja laten we zaterdag op een rij gaan staan! Word alleen wel een lange rij. Of dat past?!? Het lijkt me leuk om op volgorde van geboorte te gaan staan!

Als de rij te lang is, zetten we alleen de kids op een rij in de maxi cosi :-)

Morgen moet ik van 7.30 tot 18.00 uur van huis voor m'n werk. Voor t eerst met de kolf op stap en nu zul je zien, het kolven gaat heel slecht! Nog geen 20 ml ! Ik denk dat t aan t apparaat ligt want m'n borsten voelen niet leeg... :-(

Geplaatst

Violeta, haha Emma die boe zegt, klinkt vast heel leuk!

Marianne, jammer dat het kolven niet zo lekker gaat, 20 ml is wel heel weinig ja. Hoop dat het morgen wel een beetje lukt!

Ivfmoeder, leuk dat boekje over gebarentaal, ben benieuwd wat ie ervan gaat oppakken. Jim heeft trouwens vannacht weer bij mijn ouders geslapen (vaste dag) en hij is om 19 uur zonder huilen gaan slapen (maar dat gebeurt gelukkig de laatste tijd steeds vaker), toen om 23 uur fles en toen heeft ie in een keer doorgeslapen tot 6.45 uur. Hij heeft nu vier keer bij mijn ouders geslapen en vier keer doorgeslapen. Dat is toch raar?? Overdag slaapt hij bij hen trouwens wel weer net zo slecht als bij ons. Ben wel heel blij dat ie 's nachts zo lekker slaapt bij mijn ouders, dan is het voor hen overdag ook een stuk beter te doen.

Geplaatst

@ivfmoeder, ik kook en pureer of Joris krijgt een Olvaritpotje. Zeker de eerste keren is het een potje, omdat ik het zelf niet zo gepureerd krijg (zo glad). Maar inmiddels is het dus koken en pureren. Ik ben begonnen met een paar dagen dezelfde smaak en dan een nieuwe. Ook om te kijken hoe hij er op reageerde, maar nu let ik daar niet meer zo op en varieer ik gewoon (en is het dus wat we zelf ook eten). Fruit pureer ik altijd zelf en meestal neem ik 2 soorten (halve peer, halve appel of banaan met druif of zoiets). Wat over is verdwijnt in de mond van Thomas ;-) die het allemaal machtig boeiend vind en het liefst in mijn nek kruipt als ik voor het wipstoeltje zit. Het is net alsof hij nooit wat te eten krijgt als je hem zo ziet... In het begin nemen ze ook van die mini-hapjes en komt de helft weer terug voordat ze doorkrijgen hoe ze van een lepeltje moeten eten.

Geplaatst

kan op mn werk alleen via mobiel antwoorden,jammer genoeg.of net niet haha.dus,tijdens kolven.dat gaat nooit erg goed,mr vandaag raar genoeg wel.ik begin in elk geval te beseffen datk teveel melk in de vriezer begin te hebben.bijna geen plaats meer!over bijvoeding,ik ga denk ik voor de Rapley methode,met beetgare grote stukken groente en fruit,en laat hem het zelf maar ontdekken.zal de link met meer info nog wel es sturen.kolven klaar,tot later!

Geplaatst

Ivfmoeder,

Ik begrijp je uitleg, zo heb ik het ook opgepakt.

Bedoel te zeggen dat Mijke dan 3uur na de voeding zou moeten slapen, zodat ze het hongergevoel niet zou voelen om zo de tijd tussen de voeding in te kunnen 'rekken'. Maar dit ging niet en later heb ik gelezen op de bv-site dat dit ook niet nodig was.

Bij Mijke merkte ik op een gegeven moment ook dat ze moe was en dat het geen honger was.

Op dit moment is het zo als Mijke honger heeft of moe is dat ze dan haar duimpje pakt.

Dus ik moet dan even op de klok kijken om te zien of het nu honger is of dat ze moe is.

Zal eens opzoeken hoe het werkt om je kindje gebaren te leren. Had er wel eens van gehoord maar mezelf niet in verdiept.

Succes met oefenen!

Laika,

Die Jim toch, het lijkt erop dat hij opa en oma elke keer een goede nachtrust wil geven. ;)

En overdag gaat het bij je ouders net als bij jullie thuis. Dan ligt het ook niet aan het kamertje en het bedje waar Jim bij je ouders in slaapt.

Jullie hebben al heel veel geprobeerd, bedje verzet etc. Waar zou het dan toch aan kunnen liggen dat Jim thuis niet door slaapt?

Maar je weet nu ondertussen wel Jim door kan slapen en dat lijkt me voor jullie wel een prettig gegeven.

Jim moet het alleen wat vaker in de praktijk gaan brengen.

Ellen,

Haha, ook al een vriezer vol. Komt omdat we op het werk beide borsten kolven.

Ben zelf ook heel nieuwsgierig naar de Rapley methode.

Deze week kreeg ik het tijdschrift 'Wij jonge ouders' binnen en hier stond een stukje over de Rapley methode in.

Het is nog niet bij veel mensen bekend, maar het lijkt erop dat het er wel aan zit te komen.

Geplaatst

Ivfmoeder ik begreep je ook goed hoor. Als emma 2 uur wakker is wordt ze heel erg moe en dan wil je ze slapen,maar het lukt haar niet want het is te dichtbij de volgende voeding en daarom hou ik haar wakker nog 3 kwartier en krijgt ze dan voeding . Gaat niet echt soepel,want dan slaapt ze aan de borst,maar ze wil echt niet slapen anders,ik vind het ook jammer want ik zie het aan haar dat ze aan toe is. Maar ik speel met haar en hou ik haar bezig,maak me niet druk om want ze is toch een slaapkoppje :)

Ze zegt boe niet van kikenboe,maar bbbbbbbu,bbbbbboe,van boven lip naar binnen gerolt en onder lip omhoog en dan komen ze op elkaar en dan maakt ze het geluidje(met een beetje kwijl soms) En "ah goe" zegt ze heel duidelijk en hard goe

Het boekje lijkt mij leuk,ik denk dat ik ook zo'n boekje ga kopen!

Oh Marieanne wat erg zo weinig gekolfd

Laika,wat grapig dat Jim zo goed slaapt bij je ouders 's nachts. Is er iets aan de kamer daar die anders is bij jullie???

Drukke weg of juist niet? Gordijnen of niet? Tv aan of niet???? Licht aan of niet???

Geplaatst

@wish: ja dat is zeker leuk om te doen!! er is vast ook wel iemand die zulke foto's kan maken,er zijn papa's bij!!!

En alle kindjes samen,leuk leuk!!!!!

Beterschap voor Mijke hoor!!!!

Moos goed om te lezen dat de groente en fruit bij anne ook nog niet zo veel was,hier gaat het ook steeds beter!

violetta gaat goed met feline,ben idd bij de huisarts geweest om haar tong was bang dat het niet goed was allemaal maar gelukkig wel,ws kleine onderkaak,

Geplaatst

Ivfmoeder, als je niet presies weet hoe en wat over de vast voedsel kan je het boekje folder bij nutricia aanvragen , heb ik namelijk gedaan. Hele goede tips hoe en wat je

Mee kan beginnen

Gr.

Geplaatst

Zit nu in de bus, alleen naar Amsterdam zonder kind, met kolfapparaat... :-( op zon mooie dag nog wel! Heb n koffer op wielen bij me, ook met beschuit en muisjes erin. Het lijkt wel of ik op reis ga, zon stewardess, haha! (snik, snik)

Geplaatst

Och, Marianne ik zie je al helemaal gaan. Dubbel he? Toch wens ik je veel plezier met uitdelen! En hopelijk lukt het kolven een beetje.

Geplaatst

ff snel.

Ben altijd aan het meelezen geweest maar had nooit geen tijd om te reageren. sorry daarvoor!! Jullie schrijven dan ook zoveel!

Bij ons is Alexis al van januari groentepapjes aan het eten en vanaf februari fruitpapjes. Ze eet nu ongeveer 250gr groentepap en 100 - 150gr fruitpap. Ze is niet zo super aan de fruitpap maar dat zal hopelijk nog komen.

Ben nogaltijd bv aan het geven maar ga dit weekend (proberen) stoppen.

Voor de rest is het een flinke meid die al heel erg veel veranderd is.

Ik kijk echt uit om jullie zondag allemaal terug te zien!! Zal een gezellige boel worden met alle kindjes erbij!!

Geplaatst

Marianne,

Gos, heb met je te doen hoor.

Hoop voor je dat deze dag mee zal vallen en snel voorbij zal zijn en dat je vanavond weer fijn kan gaan knuffelen.

Succes met kolven. Probeer rustig te blijven, foto's/filmpjes bij de hand, drinken erbij.

Heb je een dubbele of enkele kolf?

Akara,

Er wordt inderdaad veel geschreven. Het lukt ook niet om altijd op iedereen te reageren.

Alexis heeft dus voorkeur voor groenten. Dan eet ze al flink wat groenten en fruit, wat goed van haar!

Ben ook zo benieuwd hoe het zondag zal zijn.

Hoop dat onze kindjes ongeveer tegelijk wakker zullen zijn en als ze willen gaan slapen dit ook zullen doen. ;)

Weet niet of Mijke daar zin in heeft in een wat drukkere omgeving...

Gelukkig hebben we allemaal kleine hapjes, kunnen we tussen het knuffelen en spelen door ook nog wat eten. Haha!

Geplaatst

Ja, het zal een drukke bedoening zijn waar we elkaar waarschijnlijk amper zullen verstaan. Maar daar zijn we op voorbereid nietwaar. Een heleboel maxi cosi's bij elkaar of ze gewoon vasthouden lijkt met ook super!

Overigens, het is toch in die nieuwe plek in Gorinchem he? Want als er over die brug gesproken wordt, begin ik al te twijfelen of het niet op dezelfde plek is al bij de bolle buiken dag.

denken jullie nog vaak aan het zwanger zijn en bevallen? Ik voortdurend eigenlijk. Mn lichaam was niet het oude, en toch mis ik het wel. Het bevallen is zo'n intense ervaring geweest, dat ik er nog vaak aan terug denk. Het was een éénrichtingsstraat met Dante aan een lichtbaken, want een straat met einde was het niet. Het is een begin geweest.

Vannacht heb ik mijn eigen nacht een beetje verkorven haha. Hij was zo kribbig om 20u dat het van de vermoeidheid moest geweest zijn. Dus in de hangmat gelegd waarna hij na wat krijsen in slaap is gevallen. Om 22u lag hij er nog altijd zalig te slapen, en zelfs toen ik hem eruit haalde en in zn bedje legde viel hij bijna meteen weer in slaap. Ik had om 20u ook al zijn slaapzakje aangedaan dus hoefde hij ook niet echt wakker te worden tenzij om te eten. Wel, hij lag er zo vredig bij in het bedje dat ik de laatste voeding maar heb laten vallen.. tot 4u30! Ik hoorde hem toen op zn vuistje smakken en voelde mijn borsten alweer flink vol zitten, dat ik maar besloot om hem uit zijn bed te halen ipv wachten tot hij misschien in slaap zou vallen. Dus een kleine voeding gegeven, (de druk van mn borsten eraf, oef!) en dan weer proberen verder te slapen. Helaas, m'n vriend moest eruit om 6u en mijn eigen wekker ging om 6u30. Een gebroken nacht dus, maar zonder negativiteit.

Vandaag ben ik alleen thuis, en het is prachtig weer.. hmm... gaan liggen op bed.. wat werken.. naar buiten..? Nee, forummen! haha!

Succes Marianne! Hopelijk heb je een fijne dag vandaag gehad.

liefs

Geplaatst

Ellen,

Het is inderdaad op een andere locatie dan de bolle buiken lunch. ;)

Wat heb je het mooi omschreven hoe jij de bevalling hebt ervaren.

Ook ik denk regelmatig aan de zwangerschap en bevalling. En naar de aanloop van het zwanger mogen worden.

Hier laat ik nog af en toe een traan om hoor, het is een hele heftige periode geweest.

In het topic wat nu net geopend is 'Kindje met liefde..." oid wordt ook goed omschreven hoe het is om deze weg te bewandelen.

Lastig hè, om in te schatten of Dante nog wakker gaat worden rond 00.00u of dat hij door slaapt, of midden in de nacht komt of in de ochtend.

Lastig is het verkeerde woord, maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Het lijkt erop dat Dante en Mijke zo ongeveer gelijk op gaan mbt willen drinken en doorslapen.

Ik denk dat ik vanavond nadat Mijke rond 19.00u gedronken heeft de andere borst even wat kolf.

Lijkt jou dit ook geen optie om te doen? Of wat is de juiste aanpak hiervoor, zodat we niet wakker worden van een nat shirt en stuwende borst?

Vanmiddag met Mijke naar het cb geweest. Even wegen omdat ze nu niet zo fit is en regelmatig spuugd en dit doet ze anders nooit meer dan een mondje.

6850gr is nu het gewicht. In 2 wkn 70gr aangekomen. Zolang er een stijgende lijn in zit en ik merk aan Mijke dat ze het goed doet, maak ik mezelf niet ongerust.

Er zat een (voor mij) nieuw gezicht op het cb. Ze gaf aan dat ik anders volgende week nog eens moest komen wegen.

Heb gezegd dat ik de uitnodiging waardeer, maar dat dit niet nodig is. Het is bekend dat bv kinderen rond de 4 á 5 maanden minder aankomen.

Ze keek me wat verbaasd aan, ze had deze reactie denk ik niet verwacht.

Geplaatst

Hey lieve meiden, ik ben nu op weg naar huis, wil jullie laten weten dat t goed is gegaan. Ik heb 2 x 150 ml gekolfd, beide keren binnen 6 minuten. Ben zo opgelucht dat dit goed is gegaan! En hoor net van m'n man dat t thuis ook goed is gegaan. :-) bedankt voor jullie steun!

Geplaatst

Marianne,

Wat super dat het kolven goed is verlopen! En ook nog in zo'n korte tijd, geweldig om te lezen.

Ik weet wel dat als je nu thuis komt van je werk, dat het echt super is om je kleintje te zien.

Fijn dat het thuis ook prima is gegaan.

Het komt wel op z'n pootjes terecht, alleen moet je er zelf nog zo aan wennen.

Fijne avond!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden