Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

met feline gaat het wel goed nu violetta!

krijg alleen echt geen ritme met haar.....drinken en eten en slapen..lastig

[ATTACH=CONFIG]3941[/ATTACH]

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Valesca, hier ook totaal geen ritme. Jim slaapt nog steeds korte slaapjes overdag. Hij heeft een korte tijd gehad dat ie een uur na het wakker worden in de ochtend anderhalf uur sliep en in de middag ook, dus ik zat stiekem op een ritme te hopen maar dat heeft ie alweer helemaal los gelaten. Vrijdag heeft ie nog 6 (!) korte slaapjes gedaan. Doordat we nu ook vaste happen gaan geven zijn de flestijden ook weer aan het verschuiven en omdat ie nu verkouden is drinkt ie ook 's nachts weer....Hmmpf. Ooit zal het allemaal wel goed komen toch?

Violeta, Jim huilt wel een stuk minder. Sowieso krijst ie niet meer, dat is echt helemaal over sinds de medicatie voor de reflux. Over twee weken gaan we op aanraden van de kinderarts stoppen met de medicatie. Jim spuugt ook nauwelijks meer dus waarschijnlijk is hij nu wel over de reflux heen gegroeid. In bad gaan vindt hij nog steeds vreselijk dus we nemen hem maar lekker mee onder de douche, dat vindt ie wel heerlijk.

Yola, Jim gaat inderdaad hard! Maar wat jij zegt, dat kruipen duurt nog wel even volgens mij, veel verder dan kontje wiebelen komt hij nog niet! Maar L is ook een vlotte tante zeg, dat ze zich al optrekt, oh, oh...dat wordt oppassen geblazen!

Geplaatst

Hoi, heel snel even, (nu op mijn werk), maar geen nieuws van kruidvat. Nog even geduld vrees ik (nagelbijten zeg maar)

Lief dat jullie eraan denken!

Ik wil ook graag een jaar bv geven.

FIJN dat Jim zijn reflux onder controle is. Oef zeg, ik had er zoveel medelijden mee (en ook met jullie hihi)

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Zeker fijn dat Jim over zijn reflux heen is gegaan! Spannend over 2 weken, hoop dat goed mag blijven.

Ellen kan me voorstellen dat je je nagels bijt van de spanning , voor jullie hoop ik ook voor goed nieuws!

Geplaatst

Hier ook nog iemand die aan het duimen is dat Kruidvat een 'Go' zal laten weten!

We weten natuurlijk niet hoe het zal gaan lopen met het geven van bv.

Maar ik weet wel dat mijn lichaam op dit moment goed is afgestemd op de vraag van Mijke.

Heb in de ochtend wel een beetje stuwing, altijd aan 1 borst maar dat is echt wel om te hebben.

Het kolven op het werk gaat me ook goed af, gelukkig nu met 2 kolven tegelijk anders zou ik het niet denk ik mentaal niet 'redden'. Nu ben ik in 20min klaar en anders in zo'n 40 min en dan denk ik toch aan de werkvloer en dit bevorderd niet echt de melkstroming...

Zijn er nog meer die volledig of deels nog bv geven?

Geplaatst

Weet je zeker dat dit dan van de herrie is en niet van de stank? Haha!

Ben wel een beetje in dubio.

Mochten we beslissen dat we eind dit jaar voor een tweede kindje willen gaan, zou ik moeten stoppen met bv.

Ach, we zien ook wel.

Maak mezelf er nu niet 'druk' om.

Eerst doen wat ik wil doen en dat is dat ik rond het jaar wil stoppen met het geven van bv.

Of Mijke moet beslissen er eerder mee te willen stoppen, dat kan natuurlijk ook nog.

Misschien komt er wel geen tweede kindje, ook als ik die wens er wel en gaan we weer de mmm in om die wens uit te laten komen.

Ik laat mezelf hier niet door opjutten om te gaan stoppen met bv.

Geplaatst

hi Wish, wat fijn dat de bv bij jou zo goed loopt. bij mij is het een beetje op z'n retour, mijn eigen schuld. ik vergeet te vaak te kolven, waardoor ik minder melk aanmaak en de tschietreflex langer duurt, waardoor L otus weer minder zin heeft aan de borst te sabbelen. hopelijk kan ik het zo regelen dat ik 'sochtends en 'savonds nog voeding geef en dan verder wat bijvoeding. het voeden zelf vind ik heerlijk, maar het kolven begint me nu een btje de keel uit te hangen.

bij J ben ik met 8 mnd gestopt, maar zij had er zelf geen zin meer in (ze had geen geduld meer om op de reflex te wachten. ik moest toen ook stoppen omdat we weer aan de icsi gingen. wij hadden haast vanwege mijn leeftijd. als jij jonger bent, zou ik gewoon rustig blijven voeden!

Geplaatst

Wish gewoon door gaan met bv en als de tijd rijp is om door te gaan zal je zien dat je misschien geen bv meer geeft. Anders maak je echt niet druk om want alle belangrijkste tijd ( de eerste 6 maanden ) heeft Mijke mee mogen maken

Geplaatst

Hoi Wish,

Toch al geweldig dat je het al zolang hebt weten vol te houden! Ik zou me er ook niet te druk in maken. Moet je stoppen met bv omwille van de hormonen of omwille van het feit dat je dan nog niet ongesteld bent? Want eenmaal je meer vaste voeding zal geven, zal je vanzelf voedingen minder geven via de borst en komt de menstruatie ook weer terug. Ik heb nog geen menstruatie gezien maar wél eergisteren voor het eerst een echte voeding overgeslagen, daar zat ik dan met de ontdooide melk die in de crèche niet opgebruikt was. Dus dan maar gisteren gegeven en gekolfd tegelijk.

Ik durf niet te minderen en ben wat bang dat als het mindert, dat ik dan meteen zonder ga vallen. Elke druppel zo hard voor moeten vechten, en nu hoop ik het nog zo goed mogelijk vol te houden.

Haha Violeta, zo'n luide scheetjes! Je geeft toch ook al hapjes he? Zijn de scheetjes en luiervullingen dan niet wat gedempter? Bij ons wel hoor. Gisteren weer een spetterluier waarschijnlijk omwille van alleen fruit te hebben gegeten. al zaten er ook stukjes broccoli nog tussen haha. Smakelijk!

Yola,

ben je op facebook intussen al geweest? Ik zie je er niet echt verschijnen.

Ons kleine ventje is intussen 7 maanden geworden, snif. Wat wordt hij groot! En hij staat intussen echt met zn knietjes tegen zijn armen, als hij op handen en knieën staat. Hij is echt biiiiijna zover om te kruipen. het enige wat hij nog niet weet te doen, is zijn handen verzetten. Frustratie alom soms haha.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Hoi allemaal , ik kom zo weinig op fb en als ik kom kijk ik even snel maat dan voel ik me ook verplicht om te beantwoorden op iedereen en dat duurt mij zo lang. Vind jammer dat we hier niet meer schrijven, want hier deed ik even snel en voor fb moet ik echt tijd voor maken

Ik vroeg me af hoe gaat het met Doortje en afbouwen , ik ga volgende week ook 1 voeding vervangen met fles voeding

Geplaatst

Ho Violeta, mee eens. Kwam hier ook graag. Zit wel op FB maar ben nogal ' privacy voorzichtig' dus ben geen lid vh mamaclubje. Maar mis jullie wel!

Hier alles goed. Genieten volop, zeker nu me het mooie weer. Helaas is ons Jackske voor de 1e x echt ziek. Hoge koorts, hoesten, slijm, benauwd. Drama-nachten, vooral voor hem. Namen hem vannacht zelfs mee naar huisartsenpost, maar daar aangekomen was hij vrolijk, helder en zeer actief... Het is me er een! Zijn er zelf nu wel een stuk relaxter onder.

Hoop hier snel weer wat moeders te zien!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Ik kom hier toch ook wel kijken en schrijven.

Maar het is inderdaad niet meer zo druk sinds het Fb clubje er is.

Violeta,

Voel je niet verplicht om te antwoorden hoor.

Ik vind Fb juist makkelijker om reactie te geven, op forum moet ik steeds terug kijken wat er geschreven is.

Maar zal proberen om hier weer actiever te worden. Komt goed!

Jij wil gaan afbouwen met bv. Wil je dan ook gaan stoppen of bijv. in de ochtend en avond nog bv geven?

Hoe gaat het eten bij Emma? Heeft ze een favoriete groente/fruit?

Mijke vindt naar mijn idee alles lekker wat ik haar geef. Net haar mama, die lust ook bijna alles. haha!

Toverstafje,

Och jee, naar de huisartsenpost geweest. Wat zielig dat hij zoveel slijm had en hierdoor benauwd was.

Wat hebben ze gezegd bij de Ha-post?

Hoe gaat het nu met hem, koorts gezakt?

Mijke kan nu sinds 28 april omrollen en geniet hier ontzettend van.

Het terugrollen naar de rug gaat soms met wat jengelen.

Ze heeft gisteren haar hoofd gestoten aan de box omdat ze terug rolde. Voor het eerst dat ik haar hoorde huilen en hoorde dat ze haarzelf pijn had gedaan.

Geplaatst

Ik ben gewoon druk en dan vergeet ik hier te reageren. Op facebook komt er zoveel langs dat ik ook niet overal op kan reageren.

Joris rolt nog niet van buik naar rug, maar wel van rug naar buik. Hij had vorige week in de box gespeeld en toen had hij zijn handje door de spijlen gestoken en was hij tegen de muur aangekomen, had hij zijn hele vingertje opengehaald, allemaal bloed aan de muur (spachtelpoets muur).... Vond het zo zielig! Uiteindelijk leek het wondje erger dan het was en was de muur ook nog schoon te maken. Nu staat de box verder van de muur. Verder is het een enorme lachebek en altijd vrolijk en opgewekt. Heerlijk genieten!

Geplaatst

jeetje Esk,dat moet verschieten zijn.Ik kom regelmatig kijken op het forum maar reageer ook niet altijd.zal er meer werk van maken,want ik vond t ook iets TE stil hier:-) ik lust ook alles maar Dante nog niet echt,duidelijk.hij was onlangs echt boos omdat hij wilde eten maar NIET die courgette met aardappeltjes.en maar krijsen en strekken in de stoel.en toen gaf hij t op en begon hij er toch van te eten haha.ik denk dat hij meer zin had in mama's borst.ik heb trouwens nog altijd de indruk dat mn bv evenveel is,omdat hij vaak drinkt na t hapje,wellicht van dorst.ben nu aant kolven en vergeten dopje mee te nemen verdekke.ik zal de kolf er maar op laten staan en dan maar hopen dat ik nt teveel mors..

Geplaatst

Esk,

Na wat jij had geschreven over dat Joris zijn handje had gestoten aan de muur, ben ik meteen bij onze box gaan kijken.

Die had ik al van de muur staan, maar toch nog een beetje verder van de muur gezet.

Ellen,

Dat wordt heel voorzichtig naar huis fietsen om niet te knoeien.

Heb je een dubbele kolf?

Nu ik twee Avent kolven heb, krijg ik eerder toeschietreflex.

Ik ben binnen 20min. klaar met naar de kolfruimte lopen, kolven, schoonspoelen, terug naar de afdeling lopen.

De opbrengst van 1 keer kolven uit beide borsten is ongeveer 200cc. In de middag kan dit soms minder zijn.

Ben benieuwd hoe het kolven zal gaan als ik meer dagen achter elkaar moet kolven. En hoe mijn borsten dan aanvoelen.

Als ik 3 dagen achtereen op het werk heb moeten kolven, merk ik dat mijn borsten niet goed leeg zijn gehaald.

Heb geen harde plekken ofzo, maar ze voelen dan in het gebied rondom de tepel wat 'beurs' aan.

Vanaf Hemelvaart 4 dagen achter elkaar werken.

Geplaatst

Hee dames, dacht laat hier ook nog eens mijn gezicht laten zien. Ik vind facebook zoveel handiger dat ik gewoon vergeet hier te kijken.

Daarnaast vind ik de beslotenheid van facebook erg fijn.Ik heb mijn vader en zijn vrouw op dit forum gewezen als steun in de rug, maar ik merk nu ook dat ik dan liever niet meer alles hier op schrijf.

Geplaatst

Meiden!! ik ga afstand nemen van het IVF forum,onze kinderwens is vervuld en wij gaan niet opnieuw de molen in.

Ik spreek jullie op facebook en dat is voor mij ook makkelijker!

IK ga dit stukje afsluiten voor mezelf.....

Meiden die niet op facebook zitten....hopelijk zie ik jullie daar toch nog eens verschijnen!!!

En anders wens ik jullie alle geluk van de wereld toe!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Ik kwam ook weer eens langs... voor mij is FB vele malen handiger, maar ik zal toch proberen af en toe mijn 'gezicht' te laten zien hier! Lieve Valesca, toch ook weer de afsluiting van een bijzondere periode he? Gelukkig zien we je op FB, en in het echt!

Ik ben nu echt bijna afgebouwd met het kolven. Kolf nu nog 1 x per dag, in de ochtend. Vanaf dit weekend zou ik helemaal moeten stoppen maar dat vind ik toch een beetje eng... zou het slim zijn om eerst het aantal minuten nog even af te bouwen? Dat ik bijvoorbeeld nog een keer 6 minuten kolf i.p.v. 11, en dan nog een keer 3... hm, nou ja, maar even kijken hoe mijn borsten aanvoelen. Ik voel me gek genoeg nog steeds een beetje schuldig nu ik elke keer zo'n hele toren met poeder mee moet geven naar de opvang i.p.v. de flesjes melk. Maar ik ben ook opgelucht dat ik straks echt niet meer hoef te kolven! Hoe dan ook ben ik er toch wel trots op dat ik de zes maanden heb volgemaakt!

Ach, kindjes die zichzelf pijn doen... toevallig zat ik net vanmorgen te bedenken dat we een kinderapotheekje moeten aanleggen. En te overwegen om een cursus kinder-EHBO te volgen!

Toverstafje, beterschap voor Jack! Toch jammer (maar begrijpelijk) dat je anoniem wilt blijven, ben zo benieuwd naar je mannetje dat exact even oud is als Maurits!

Geplaatst

Hi Marmira, het is niet dat ik volledig anoniem wil blijven, maar ik vind dat de privacy via fb zo slecht is (vrienden van bekenden die dan kunnen zien we er reageert op bv een foto etc). Ik wil jouw Mauritsje ook wel zien! Als er weer eens een forumdagje van sept/okt 2011 is probeer ik iig van de partij te zijn. Ons Jackske is weer helemaal beter, de schat.

Valesca groot gelijk, lekker afsluiten en achter je laten. Wij zijn ook echt wel klaar met IVF, maar ik heb zoveel steun hier gehad dat ik het nog niet los wil laten.

Liefs, Toverstafje

Geplaatst

Ha dames,

Ik ben hier ook niet veel meer te vinden. Zit meer op Facebook, maar zal proberen wat vaker te reageren.

Valesca, kan me goed voorstellen dat je dit gaat afsluiten. Gelukkig nog wel op Facebook!

Toverstafje, we hebben op Facebook een groep waar niemand anders dan de leden toegang toe heeft. Wat je daar post blijft dus voor de buitenwereld geheim. Als je toch aan wilt sluiten, stuur me maar een pb dan voeg ik je toe. We zijn weer een uitje aan het organiseren. Stuur me je mailadres maar dan stuur ik je de datumprikker.

Mara is aan het proberen te kruipen, maar het lukt niet. Wordt dan erg boos. Hoop dat het haar snel lukt.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Valesca,

Gelukkig geen afscheid voor mij, zie je op Fb!

Ben wel benieuwd hoe het voor je voelt als je hier een paar weken minder tot niet meer aanwezig bent.

MarMira,

Heb samen met mijn moeder baby en kinder ehbo gevolgd en dit houden we nog elk jaar bij zodat we op de hoogte blijven en ons diploma geldig zal blijven.

Ik kan je geen tips geven mbt afbouwen.

Misschien dat iemand anders je kan helpen?

Mijke heeft het omrollen onder de knie. Het terug rollen van buik naar rug gaat nog niet volledig soepeltjes, maar het lukt haar wel. Ze vergeet soms haar arm naar voren te leggen en wil dan terug op haar rug rollen en veert dan op haar zij en hier wordt ze wat boos van.

Geplaatst

Jaaa, ik meld me ook weer even! Ik ben ook veel meer op fb te vinden, ik vind het zo leuk om al die foto's en filmpjes te zien van iedereen!

Toverstafje, fb is meer prive dan hier omdat we inderdaad een 'geheime' groep hebben. Niemand van jouw vriendenlijst kan dat zien en je hoeft als je wilt maar met 1 van ons vrienden te worden om toegang te krijgen tot de groep. Ik zou het heel leuk vinden als je toch bij ons aansluit, ik ben ook zo benieuwd naar Jack!

Ik zal hier ook nog af en toe blijven posten hoor. Wij weten nog niet of we voor een tweede gaan maar ik voel me nog erg verbonden met dit forum en alle meiden hier. Ik heb erg veel gehad aan dit forum!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden