Ga naar inhoud

houdbaarheid puregon

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben net nieuw hier op het forum en moet dus hier nog even een beetje mijn weg zien te vinden, dus weet niet of ik mijn berichtje hier juist heb geplaatst. Ik had eigenlijk een dringend vraagje.

Vanuit mijn vorige behandelingen heb ik nog puregon over. De houdbaarheid is februari 2011. Wij waren eigenlijk van plan om onze vierde icsi behandeling deze maand te gaan doen. Vandaar dat ik dat nog bewaard had. Helaas niet voldoende voor de hele behandeling, maar wij zijn hierdoor wel al stukje op weg. Bij zelf betalende behandelingen zijn alle beetjes meegeholpen.

Aangezien ik echter momenteel niet helemaal lekker in mijn vel zit vanwege familieomstandigheden, hebben wij gisteren besloten om de behandeling met 1 maandje of maximaal 2 maandjes uit te stellen. Dan kan ik even wat meer tot rust komen. De combinatie met de belasting van een icsi behandeling kan ik er nu net even niet bijhebben.

Ik vroeg mij hierdoor af of ik de puregon eventueel in maart of april nog zou kunnen gebruiken. Het is altijd volgens de voorschriften bewaard. Ik heb al een aantal uren op google hiernaar gezocht, maar kan het antwoord nergens vinden. Het enige wat ik kon vinden is dat je de fabrikant dan niet meer aansprakelijk kan stellen ofzo.

Wie van jullie weet of het echt kwaad kan als de houdbaarheidsdatum met maximaal 2 maanden overschreden wordt?

Ik ben nl bang dat als ik dit aan de apotheek vraagt, dat zij sowieso zeggen dat ik het moet weggooien.

Mocht het echter toch niet meer te gebruiken zijn na februari 2011, hoop ik tenminste nog iemand anders er blij mee te kunnen maken

Geplaatst

Ik ben net nieuw hier op het forum en moet dus hier nog even een beetje mijn weg zien te vinden, dus weet niet of ik mijn berichtje hier juist heb geplaatst. Vandaar dat ik deze dus op 2 plaatsen in het forum heb neergezet.

Ik had eigenlijk een dringend vraagje.

Vanuit mijn vorige behandelingen heb ik nog puregon over. De houdbaarheid is februari 2011. Wij waren eigenlijk van plan om onze vierde icsi behandeling deze maand te gaan doen. Vandaar dat ik dat nog bewaard had. Helaas niet voldoende voor de hele behandeling, maar wij zijn hierdoor wel al stukje op weg. Bij zelf betalende behandelingen zijn alle beetjes meegeholpen.

Aangezien ik echter momenteel niet helemaal lekker in mijn vel zit vanwege familieomstandigheden, hebben wij gisteren besloten om de behandeling met 1 maandje of maximaal 2 maandjes uit te stellen. Dan kan ik even wat meer tot rust komen. De combinatie met de belasting van een icsi behandeling kan ik er nu net even niet bijhebben.

Ik vroeg mij hierdoor af of ik de puregon eventueel in maart of april nog zou kunnen gebruiken. Het is altijd volgens de voorschriften bewaard. Ik heb al een aantal uren op google hiernaar gezocht, maar kan het antwoord nergens vinden. Het enige wat ik kon vinden is dat je de fabrikant dan niet meer aansprakelijk kan stellen ofzo.

Wie van jullie weet of het echt kwaad kan als de houdbaarheidsdatum met maximaal 2 maanden overschreden wordt?

Ik ben nl bang dat als ik dit aan de apotheek vraagt, dat zij sowieso zeggen dat ik het moet weggooien.

Mocht het echter toch niet meer te gebruiken zijn na februari 2011, hoop ik tenminste nog iemand anders er blij mee te kunnen maken

Geplaatst

Wen, hoop dat je gauw antwoord krijgt op je vraag. Ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee, zou het dus niet weten.

Kun je het niet op google vinden?

Of anders je gyn. ff bellen? Je zult vast niet de eerste zijn die met deze vraag komt, succes!

Geplaatst

Heb op het forum wel eens gelezen dat 1 of 2 maanden niet zoveel uitmaakt vooral als het volgens voorschriften is bewaard. Verder kan ik je niet helpen.

Geplaatst

dank jullie voor de reacties!

Ik had al gegoogeld op de houdbaarheid, maar kwam helaas niets relevants tegen. Ik stuitte alleen op bodybuilders forums. Daar gebruikt men dus ook hormonen. (tja, dan waarschijnlijk niet hetzelfde als wij gebruiken, denk ik dan maar). Daar las ik wel, dat als de hormonen, welke zij gebruiken, een beetje over tijd waren toch nog gebruikt konden worden. Ik las daar dat dit niet heel erg was. Zolang het er niet troebel uit zag. Het werd daar ook vergeleken met een pak melk, die je na 2 dagen na houdbaarheid ook nog kon drinken. Nou wil ik onze hormonen niet echt vergelijken met een pak melk.........dus het blijft een beetje moeilijk.

Ga idd het toch ook maar even navragen in het ziekenhuis.

Sylvie, waar op het forum had jij gelezen dat 1 of 2 maanden niet zo erg was? Weet jij toevallig nog welk topic?

Geplaatst

Wen,

Ik gebruik Gonal-f.

Had een pen die houdbaar was t/m januari 2011.

Die mocht ik in de maand januari en evt. februari van de gyn gebruiken.

Mijn tip is dat je het na moet vragen aan je gyn, hier op het forum kunnen wij dit niet voor je beslissen.

Je gyn geeft hier vast wel een eerlijk antwoord op.

Geplaatst

Ik heb gonal-f en menopur van een maand 'over de datum' nog mogen gebruiken. gewoon even navragen idd. Je wilt toch ook niet het risico lopen dat het toch niet goed meer werkt!

Geplaatst

Hoi hoi,

Dank jullie voor de antwoorden. Ik had het dus in eerste instantie even via het forum gevraagd omdat ik niet wist waar ik dat kon navragen. Ik had niet verwacht dat artsen daar een antwoord op zouden geven. Ik wilde echter ook niet het risico lopen om over een paar weken, de puregon te moeten weggooien, terwijl ik anders mischien nog iemand er mee had kunnen blij maken die op het punt stond te beginnen.

In navolging van jullie advies, heb ik vandaag zelf dus ook even gebeld met het ziekenhuis. De gyn zei dat als hert een maandje over de datum is, nog gebruikt kan worden, mits goed bewaard. Ik durf nu in ieder geval de puregon nog even een maandje te bewaren.

Nogmaals bedankt voor jullie advies!

Iedereen heel veel succes met jullie behandelingen!

Geplaatst

Een forumdinnetje van mij haar broer is apotheker. Zij heeft deze vraag ook al eens aan haar broer voor iemand van het forum gesteld. Volgens haar broer kun je dit soort medicijnen zonder moeite tot een jaar na de THT datum gebruiken, mits goed bewaard.

Geplaatst

Ik heb in december met de hoofd apotheker gemaild van het bedrijf dat Menopur maakt. 2 dozen liggen en verkeken op de datum van mei 2010. Hij gaf geen garantie meer voor het medicijn omdat de houdbaarheid te ver verstreken was. Dus ik vind 1 jaar na dato best veel, je wilt natuurlijk geen risico lopen.

Geplaatst

De producent zal natuurlijk nooit garantie geven als iets over de datum is, da's vrij logisch. Vind zelf een jaar ook veel. Aan de andere kant is de houdbaarheid van het spul zo lang, dat je zou denken dat het dan echt niet van de ene op de andere dag bederft. Idd wel belangrijk dat het goed bewaard wordt, dus ook met dingen die niet in de koelkast hoeven, wel opletten met warm weer e.d. Er zit wel een max. temp. aan!

Geplaatst

Een jaar lijkt mij idd ook wel veel, maar sluit mij bij Henne aan. Ik kan mij niet voorstellen dat het het direct na het verlopen van de datum bedorven is. Tja en die fabrikanten willen gewoon geen risico's lopen op schade vergoedingen etc.

Zeker in de zomer is het belangrijk om de temp in de gaten te houden. Zelfs utrogestan heeft zijn maximale bewaar temp. Iets van 25 graden ofzo. Ik kan mij van vorig jaar herinneren dat ik zelfs deze bollen in de koelkast had bewaard vanwege de warme dagen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden