Jump to content

Pijn naar spuiten...

Recommended Posts

Posted

Hoi,

is dat wel normaal? Ik had vandaag mijn 4. prik Puregon. Normaal heb ik 1/2 uurtje voor het prikken de prikpen uit de koelkast gehaald, maar vandaag was het alleen een kwartiertje omdat ik onderweg was.

Maar na dat ik geprikt heb, kreeg ik pijn in me bovenbeen, waar ik prik. Ook als ik het been gewoon beweeg. Is dat nou normaal of is het omdat het nog te koud was, of heb ik misschien niet goed gespuiten, dus misschien iets fout gedaan? Ik heb het niet anders gedaan als de anderen dagen. :helluup:

Bedankt voor reacties

Liefs

Sylvia

Posted

Hoi Sylvia,

Je kan een adertje geraakt hebben, dat dit gevoelig is geworden na het spuiten.

Is het nu weg?

Succes nog met het spuiten!

Posted

Nee, het is niet weg. Het is ook niet rood ofzo maar ik heb wel een bult een kleintje maar. Maar je ziet er niets van, je voelt het alleen maar en ook de pijn. Maar het kan toch niets ernstiges zijn toch?

Liefs

Sylvia

Posted

Hoi Sylvia, ik spuit zelf altijd in mijn buik en soms is het pijnlijker. Kan idd zijn dat je een bloedvatje hebt geraakt maar dat is helemaal niet erg. Morgen zal dit wel zijn weggetrokken en anders bel je voor de zekerheid even met de arts of verpleegkundige.

Posted

Hoi Syl-vie , bedankt voor de reactie. Ik zou morgen eens kijken. Ik heb vrijdag weer een afspraak voor de echo en wilde

eigenlijk morgen niet daar voor bellen, maar ik moet het zien hoe het er morgen is. Het heeft niet gebloed ofzo.

Maar als ik het spuite was het wel aan het branden.

Nouja, ik weet het niet , maar tot morgen wachten. Ben alleen altijd, omdat ik ja last van paniekaanvallen heb , beetje zenuweachtig als er iets anders is, als ik het gewend ben :S

Liefs

Posted

Hoi Sylvia...

De puregon spuit je subcutaan, dat betekent onder de huid. Dus je kunt niet iets ernstigs hebben geraakt. Het 'ergste' wat er gebeurd kan zijn is dat je een klein adertje hebt geraakt. Dit is echt een klein adertje want onderhuids liggen er geen grote aderen in je been. Wat je nu ziet kan een klein heamatoom zijn, een kleine 'onderhuidse bloeding die een blauwe plek onderhuids vormt'.

Als je in je buik spuit heb je hier minder kans op.

Sterkte hiermee! Ik hoop niet dat je dit helemaal van je a propos brengt!

Posted

Hoi EDR ook jou bedankt voor de reactie. Ik ben al een beetje rustiger nou en ga nou gewoon probeeren het te vergeeten. Misschien is het morgen al niet meer te voelen. Vrijdag geniet ik dan van mijn echo en dan misschien weet ik ook al wanneer de punktie is. Ufff spannend alles ....

Harstikke bedankt jullie allemaal dat jullie zo ardig en lief zijn :)

Groetjes

Sylvia

Posted

@ EDR bedankt en ik hoop voor je, dat je naar de pauze ook verder kan en zwanger werd.

Mijn been is beter vandaag. Geen pijn meer een ook geen bult. :)

Groetjes

sylvia

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use