Ga naar inhoud

zwanger van een tweeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Marjo, de controle was gelukkig goed! Tot grote opluchting van de gyn (ook omdat de dames dit keer wèl meewerkten, haha!) want zij was toch blijkbaar ook wel een beetje geschrokken. Ze meten de PI's (Pulmonary Index, navelstreng-placentadoorstroming) om te kijken of de kindjes nog genoeg eten (energie) binnenkrijgen. Dit bleek dus toch in orde bij allebei, dus ook ik was superopgelucht. Dit was een tussentijds ingelaste echo, puur voor de PI's. De groeiecho's zijn nog gewoon om de 2 weken, dus volgende week weer. Blijft elke keer spannend he, heb jij dat ook? En inderdaad een heel raar idee dat er gewoon twee babies in passen, bizar...! Volgens mij zit jij op 27 weken vandaag, of niet? (kan geen tickers zien op dit apparaat) :) Succes alvast maandag!!

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gefeliciteerd, fijn hoor dat alles goed was, dat is een hele geruststelling...:happydance: Het is inderdaad elke keer weer spannend. Ik zit inderdaad op 27 weken. Het gaat allemaal best vlot nu. Ik begin zowaar mij een beetje druk te maken dat alles af moet in huis... nesteldrang, je doet er niks aan. Eind maart moet het wel een beetje af zijn.

Nog 1 weekje werken en dan is dat ook klaar. Ik heb het vast al wel gevraagd, maar ik ben het even vergeten (zwangerschapsdementie) werk jij nog? tot hoelang ga jij door?

Geplaatst

Haha, klinkt ook heel bekend! Dat opruimerige begint nu ook te komen! Vind mijn huis momenteel een zwijnenstal terwijl het dat ongetwijfeld niet zal zijn. Heb mijn moeder laten beloven dat ze het hele huis nog komt poetsen voordat ik moet bevallen, haha! Echt erg hoor.

Nog 1 weekje werken? Heeeerlijk! Ga je dan vervroegd met verlof en de ziektewet in? Ik ben met 16 weken al gestopt, het werk was fysiek te zwaar en mentaal eigenlijk ook. Kreeg allerlei klachten en moest dus stoppen van de Arbo. Daarna zijn de desbetreffende klachten niet meer teruggeweest, dus is een goede keuze geweest!

Hoor aan alle kanten dat je niet vroeg genoeg kunt stoppen als je een tweeling draagt. We hebben nu eenmaal sneller een flink gevaarte mee te sjouwen qua buik ;).

Ben eigenlijk heel benieuwd hoe het met Sandie is... Weet jij (of een andere medetopiclezer) iets?

Geplaatst

Meertje: Wat voor werk deed je dan? Ik ga eerst de ziektewet in, maar dat is wel volgens een richtlijn van de arbo. Ik heb fysiek ook een zware baan en dat gaat bijna niet meer. Dat is ook zo, wij hebben gewoon het dubbele mee te dragen en dat voel je. Ik heb nu soms start pijn, maar verder gaat het goed. Ik kan alleen niet meer veel achter elkaar doen en daar moet ik erg aan wennen.

Haha moeders!! Die van mij komt 17 en 18 maart poetsen en babykamer inruimen, terwijl mijn vader een handschildering maakt op een witte muur van de babykamer. Hopelijk krijgen we alles af.

Ik keek net even mijn agenda en die ziet er niet uit. Ik heb zo'n beetje elke week 3 lunchafspraken staan met vrienden, ik wil ze allemaal nog even zien voor ik maanden in ons huis verdwijn!!

Goed nieuws van Sandie (zie topic uitgerekend februari) voor haar hele verhaal. Ze is op valentijn bevallen van 2 gezonde meiden. Het was wel zwaar met een weenstorm enzo.

Geplaatst

Jaaaa, goed nieuws van Sandie idd, zag het daarstraks! Hoop dat wij hier net zulke mooie verhalen kunnen neerzetten straks!

De arbo zegt idd dat je vanaf 28 weken dient te stoppen, vind ik heel goed! Mijn gesprekken daar zijn me alleszins meegevallen, ze waren heel meegaand en pro-werknemer. Gelukkig maar! Ik werkte als account manager en maakte 60 uur per week, waarvan minstens 20 autouren. Dat was funest voor mijn rug en met de gladheid kreeg ik ook harde buiken. Ik heb toen voor onszelf gekozen en ben daar nog steeds heel blij mee. Het is ook nog een baan die mentaal aardig wat stress oplevert en daarnaast was/is mijn werkgever nogal antizwangerschap. Eikels.

Vind het heel grappig dat sociale huisleven! Inderdaad bijkletsen met vriendinnen, buren, etc. Eindelijk eens tijd voor! En straks heb je dat niet meer ;). Nu dus nog lekker lunchen, theedrinken, enz! Heerlijk!

Welterusten alvast! :)

Geplaatst

Hoi meiden, weer even snel bijgelezen.

Handig hoor al die tips van de tweelingmoeders!, en spannend allemaal voor de tweelingmoeders-in-spé!

Hier zijn de meiden idd op Valentijnsdag geboren en ze doen het erg goed. De bavalling was idd erg pittig met een weeenstorm, maar wel een hele bijzondere ervaring.

Alleen erg jammer dat ik de eerste 1,5 week bijna niks met de meiden kon doen, omdat de ruggenprik verkeerd was gezet (gevolg;ik lekte hersenvocht en had hierdoor barstende koppijn).

Mijn man heeft het bijna allemaal alleen gedaan, zo knap van hem.

Nu voel ik me gelukkig een stuk beter, heb alleennog wel lastvan de hechtingen, blaasontsteking en een aambei! Maar goed, dat zijn de bekende kwaaltjes!

Het is alleen vervelend omdat de meiden errug veel energie vragen en ik zelf nog niet 100% ben.

De meiden hebben nogal last van krampjes en willen bijna niet neergelegd worden. We slapen dus bijna niet. Ze krijgen om de 3 uur voeding, dan duurt het ff voordat we ze stil hebben (het liefst liggen ze op je borst). Best pittig dus. Het zijn er natuurlijk twee dus elkaar aflossen zit er niet in.

Ik word nu al zenuwachtig als ik denk dat mijn man maandag weer aa het werk gaat!!

We hebben wel een puckebaby slaapzak beteld, misschien dat dat nog wat kan helpen.

We waren ook van de Difrax-flesjes overgestapt naar de dr.Browns-flesjes. Alleen heeft nu de ee

Geplaatst

Oeps, ging iets mis....

Alleen heeft nu de een meer last van krampjes dan daarvoor. Helaas helpt de Cinababy niet zo goed. En Infacol spugen ze uit.

Af en toe zij we een beetje radeloos hoor, het is nl.zo zielig om te zien dat ze pijn hebben en je kan niks doen.

Het klinkt nu allemaal een beetje negatief hoor, maar het is natuurlijk ook erg fijn met ze. Alleen is het ook best zwaar. Zeker als je lichamelijk niet in orde bent.

Ze zeggen ook dat je 's middags moet rusten, maar daar komen we bijna niet aan toe hoor!!

De bv ben ik nu aan het afbouwen. Dt kost nog eens zoveel extra tijd. En we gven ze ook flesjes, maar dan weet je weer niet hoeveel ze daar dan weer van mogen.

Ik werd er alleen maar onzeker van. Ik mag ook bijna niks eten omdat ze zoveel krampjes hebben. En dan moet ik telkens weer wat producten toevoegen, met het risico dat ze er nog meer krampjes van krijgen. Nou dat vind ik zielig hoor. Ik weet dat het goed voor ze is, maar 2 van de pijn huilende meiden is ook niet goed hoor.

Het is wel waar wat ze zeggen: double the trouble, twice the fun! Het is dubbel zo zwaar, maar het is ook wel dubbel zo leuk hoor!

Al kijken we nu al uit naar het moment dat ze 's nachts doorslapen hoor! Hoe lang duurt dat ongeveer??

Oh, ze zijn weer wakker, ik kom gauw weer ff buurten! Succes nog met de zwangerschappen!!

Ik zie trouwens dat mijn berichtjes vol met fouten zitten, maar dat komt door mijn iPad, sorry!!

Geplaatst

Sandie,

Nog gefeliciteerd met je meiden! Ik gebruik SAB Simplex tegen krampjes, kun je gewoon door de melk in de fles doen. Is hetzelfde als infacol maar dan wat hoger gedoseerd. Kun je bestellen via st. Josef apotheke en wordt dan thuis bezorgd. Helpt bij onze kids wel.

Meertje en Surf: fijn dat het goed gaat met jullie en op tijd kunnen stoppen met werken.

Pien, hoe is het met je twee guppies? Zijn ze weer een beetje beter? Die van mijn zijn ook erg verkouden geweest de afgelopen 10 dagen. stijn hoest nog steeds als een zeehond, maar gelukkig gaat het drinken nu wel weer beter. Afgelopen nacht ook voor het eerst sinds een week weer doorgeslapen dus hopelijk weer de goede kant op. Gelukkig maar want heb dienst dit weekend en als ik dan ook nog eens 's nacht door mijn werk gestoord wordt naast de kids dan is het wel erg weinig slaap. Over een 3 weekjes lekker een weekje op vakantie. Ben benieuwd..

Grtz, Henkie

Geplaatst

@Sandie, daar zie ik het meeste tegenop, dat ze krampjes hebben. Dit was namelijk bij Bo ook zo en ik kreeg daardoor ook geen slaap genoeg.

Wat bij ons hielp was ABC Dolphin dit kochten wij bij de Cruydhoek (is volledig natuurlijk). Al het andere hielp voor geen meter.

Wij gaven flesvoeding, dus het had niets te maken met wat ik at.....

Mijn moeder heeft toen zelfs 1 nacht opgepast zodat ik een nachtje door kon slapen. Wij woonden toen nog in een huis waar onze slaapkamer

met een trap boven de woonkamer zat (helemaal open) elkaar aflossen had dus niet zoveel zin.

Als je drie deuren doorgaat dan stond je in mijn ouders hun huis. Nu wonen wij daar en hun in ons huis.

Bo kreeg ik meestal weer in slaap als ik half zittend, half liggend op de bank haar boven op mijn borst had liggen. Tja, dat is bijna niet vol te houden.

Dat is ook wat dat je ruggeprik verkeerd gezet is, je weet dat het een risico is maar je zit er maar mooi mee.

Ik weet niet of je het al gezien hebt maar ik wordt maandag ingeleid. Het wordt ook hoog tijd want ik kan niet meer.

Ik ga dadelijk ook maar naar bed...... Ik moet ongeveer 6-7x per nacht uit bed. Gek wordt ik ervan.

Ik ga snel even mijn suiker prikken want volgens mij zit ik veel te laag.....

Geplaatst

Hoi dames

Hier alles goed, gisteren op controle geweest in het ziekenhuis, we zijn nu 27wk +4. Los Dos doen het super goed. We zitten nog steeds wat betreft groei op de curve van een eenling. ze wegen tussen de 1150-1200 gram.:happydance: Alleen ligt de ene placenta voor de uitgang, waardoor de kans op een keizersnede erg groot is. Die placenta kan tot ongeveer week 31 nog verplaatsen door de groei van de baarmoeder, maar dit verwachten ze eigenlijk niet meer. Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, zolang de jongens het maar goed doen.

Sandie: Wat heerlijk dat het iets beter met jou gaat. Het is me wel wat hoor, zo'n bevalling en dan zo'n ruggenprik die ze verkeerd hadden gezet. brrr Natuurlijk is het zwaar, het lijkt me slopend met zo weinig slaap en die huilende kinderen. Ik hoop dat ze snel wat minder last krijgen van die krampen en snel doorslapen, helaas heb ik geen flauw idee hoelang dat duurt. Krijg je hulp als je man weer aan het werk gaat?

Zet hem op meid en probeer lekker te genieten van de momenten dat het wat beter gaat.

Vanessa: Wat spannend dat het maandag gaat beginnen. Hoeveel weken ben jij nu zwanger. Zet hem op en ik hoop dat je nog een beetje kan uitrusten voor die tijd.

Henkiepenkie: Zo te lezen heb jij echt zin in je vakantie: waar gaat de reis heen?

Geplaatst

Ha dames, rustig hier :).

Als het goed is begint Vanessa vandaag met het inleiden... Superveel succes!!!

Henkiepenkie, hoe was je vakantie?

Sandie, gefeliciteerd met je meiden! Super! Hoe gaat het inmiddels met de krampjes?

Surf, hoe is het met jou? En met de jongens? Zo te lezen goed? Volgens mij vroeg jij pas hoe vaak ik naar de gyn moest? Blijkt nu elke week. Om de week een groeiecho en in de tussenliggende week een PI meting. Afgelopen donderdag was ik 26+6 en waren de dames 1000 en 850 gram, keurig binnen de curve. Ik kreeg bovendien toestemming om er nog lekker even tussenuit te gaan dus dat was fijn!

Hebben jullie op een gegeven moment ook een toename in harde buiken gehad? Ze doen geen zeer maar soms heb ik er een paar per uur (en volgens mij doe ik best rustig aan). Verder wat steken in de liezen en ik merk dat ik sneller moe ben. Lang winkelen zit er niet meer in...!

Verder geen klagen, babykamer is geleverd en is super! Ik zie er naar uit om mijn dochters te ontmoeten (maar nu nog even niet hoor!).

Geplaatst

Inderdaad Meertje,

Heel rustig hier..

Spannend het voor Vanessa... ik hoop dat het allemaal goed gaat. Vroeg of laat zullen we het wel ergens lezen op het forum...

Henkiepenkie: ben jij al terug of blijf je lekker op vakantie?

Sandie meid... wat top, 2 meiden heel erg gefeliciteerd.. hebben jullie al een beetje het ritme te pakken? Heb je nog tips voor die eerste paar dagen?

Meertje:

Hier gaat alles goed, ik denk dat mijn jongens een groeispurt doormaken, ik heb veel hardebuiken en kan amper eten... Ik hoop dat het straks geen 9 ponders zullen zijn. hihi

Ik vind dus jouw verhaal heel herkenbaar. Ik kan amper 5 minuten lopen zonder dat mijn buik aanvoelt als een rots.. en ook ik doe redelijk rustig aan. Onze babykamer komt hopelijk volgende week klaar.. ik kan niet wachten ik merk dat ik toch wel wat onrustig wordt. Wanneer zet jij je bed op klossen enzo?

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

Oh wat herkenbaar! Ik eet ook stukken minder (is dat een logisch gevolg van de harde buiken?), lopen gaat lastiger en ik ben ook wat onrustiger - wil veel dingen aanpakken maar heb de puf er niet zo voor...!

Vroeg me inderdaad ook af wanneer het bed op klossen zou moeten... Ergens week 34 ofzo? Vind het een goede vraag in ieder geval! :)

Geplaatst

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik wil al tijden de auto nog even wassen: wij hebben een oude vw bus en hij is vanbinnen echt heel smerig met zand en kruimels, maar ik kan het gewoon niet opbrengen..

Dat eten niet zo goed lukt, komt volgens mij doordat kinderen erg hoog zitten. Ik heb daardoor snel een volg gevoel en maagzuur. ik probeer nu kleine beetjes op een dag te eten.

Verder worden morgen de boodschappen voor een hele week bezorgd... lang leve Appie... wel een prijzige winkel, maar ze brengen het tot in je keuken jeeeehhheee

Wij gaan inderdaad vanaf week 34 ongeveer ons bed op klossen doen..

Zet hem op het Meertje, hou vol, die ontmoeting met onze kids stellen we gewoon nog lekker uit. Deze ongemakken duren op zijn langst nog 2 maanden end at is helemaal niks als je erover nadenkt. :happy1:

Geplaatst

Las net dat Vanessa bevallen is van 2 jongens! Gefeliciteerd!

Oh ja, da's ook een idee om de boodschappen te laten bezorgen... Nog helemaal niet aan gedacht!

Wat je zegt, nog hooguit een week of 10 en dan is het zover!!! Volhouden! :)

Geplaatst

Ha meiden,

Ik ben nog niet op vakantie hoor! Erg drukke weken gehad met veel teveel werken en dienst. We gaan volgende week zondag lekker een weekje met z'n 4tjes weg. Weekje naar Lanzarote, hopelijk een beetje mooi weer en even bijtanken.

Vanessa, van harte gefeliciteerd met je 2 jongens!

Veel harde buiken hier lees ik. Wel rustig aan hoor dames, want het is nu echt nog te vroeg voor jullie om te bevallen... By the way: bed op klossen??? Jullie bevallen toch zeker wel in het ziekenhuis??

Grtz, Henkie

Geplaatst

Hoi meiden, ik lees af en toe wel mee hoor. Alleen het schrijven schiet er helaas vaak bij in.

Hier gaat het best goed, alleen zoooo druk. Mijn man is weer aan het werk, dus ben veel alleen met de meiden. En flesjes geven is een hele uitdaging geworden.

Gelukkig komen mijn moeder en schoonmoeder regelmatig ff wat helpen, wanjt ik kom echt nergens meer aan toe.

' s nachts zijn ze toch wel veel wakker, dus veel slaap krijgen we niet. En overdag wil vooral de oudste ( wat klinkt dat grappig) bijna niet slapen. Ja op je schoot, maarzodra je haar neer legt, begint ze alweer. En ja, zoek maar de balans tussen laten huilen, want het is toch huilen om aandacht, of troosten, want ze is dan echt overstuur. Moeilijk hoor. Ik ben eerder van het troosten, maar als ik haar oppak is ze stil. En op deze manier kom ik echtnergens aan toe. Maar ja, als ze overstuur is, vind ik dat toch wel erg zielig hoor. En wat als ze allebei aan het huilen zijn?

Dus dames, tips heb ik niet echt, kanze zelf veel te goed gebruiken!!

Net als met de voeding, geven we ze allebei tegelijk, ook als er eentje nog slaapt? Of laat je die gewoon zijn eigen ritme aanhouden. Want als zij al een beetje door wil slapen, is dat natuurlijk alleen maar goed. En geef je ze voeding op vaste tijden (ritme krijg je vaak uit het ziekenhuis mee, alleen zijn die van ons daar bijna niet geweest) of wanneer ze zelf komen? Laat je ze

overdag perse in hun bedje slapen of mag het ook in de box? Bij elkaar of toch apart?

Jullie lezen het, het is voor mijnog best pittig. Maar ze zijn ook weer zo leuk,dat maakt een hoop goed hoor, zelfs de slapeloze nachten hihi....

Maar als iemand nog tips heeft, ze zijn van harte welkom!!

Geplaatst

Hoi Sandie,

Allereerst nog proficiat met de geboorte van je 2 meiden!!

Ik lees al je vragen en ik ben erg benieuwd, zijn dingen die ik me nu ook wel afvraag hoe ik dat zou gaan oplossen. Ik hoop dat je snel reacties krijgt van de ervaren tweelingmoeders.

Wat het troosten betreft van je dochter die zoveel huilt, misschien zou je eens een draagdoek kunnen proberen. Dan zit ze lekker dicht tegen je aan, dat geeft dan troost aan je meisje en dan heb jij je handen vrij om toch nog wat dingetjes te doen.

Vanessa, jij ook inmiddels bevallen van 2 zoontjes lees ik, proficiat!!

Hopelijk gaat alles goed?

Henkie penkie, ja het bed moet toch op klossen. Vanmiddag is de kraamzorg bij ons langsgeweest en die zei ook dat dat toch wel de bedoeling is. Als je rond de 37 weken bevalt dan lig je in principe natuurlijk niet lang in het ziekenhuis en kan je vaak na een paar dagen mee naar huis met de babietjes.

Meertje, hoe gaat het met de meiden? Wat is eigenlijk een PI meting?

De harde buiken herken ik wel hoor, ik heb er de ene dag ook meer last van dan de andere dag. Ik krijg ze dan ook zomaar gewoon spontaan zonder enige inspanning te doen.

En idd ik merk ook dat ik wat minder eetlust ga krijgen. En vandaag ook last van maagzuur, heb ik nog niet eerder gehad.

Surf, jij ook veel last van je buik lees ik. Ik kan ook niet ver meer lopen hoor, mijn buik wordt dan ook meteen heel hard. Ach ja gewoon maar goed naar je lichaam luisteren en op tijd je rust nemen.

Ik ben morgen 29 weken en ik vind het nu ineens toch wel snel gaan, er van uitgaande dat de kindjes met 37 weken ongeveer komen, is het nog maar 8 weken!

A.s dinsdag hebben we weer een groeiecho, ben benieuwd!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

@Henkie: ah, dus je hebt nog wat leuks in het vooruitzicht! ;) klinkt heerlijk! Ik durf niet meer te vliegen met die dikke buik en mijn man spaart zijn dagen tot na de geboorte, maar anders had ik graag nog even weggewild...!

De rts stond niet echt te kijken van mijn harde buiken, omdat ik ze wel vaker heb. Laconieke arts he? ;) Ze is heel kundig en professioneel, maar je krijgt haar niet snel op de kast :).

@Sandie: meis, wat een drukte! Jij lepelt alle vragen op die al sinds weken door mijn hoofd spoken...! Hoe weet je in hemelsnaam wat het beste of handigst is?? Respect hoor, pfoei! Fijn dat je van je moeder en schoonmoeder hulp krijgt, anders kom je nergens aan toe. Kun je overdag wel eens wat slaap inhalen of is dat een illusie? :( Ik heb helaas geen tips voor je, maar denk dat je moet doen wat jou het beste lijkt. Geen baby en geen mama zijn elijk, dus doe wat jou goeddunkt! Groot worden zullen ze hoe dan ook doen ;).

Hier vandaag de kasten ingeruimd op de babykamer, overtrekjes gewassen, etc. Nesteldrang denk ik, haha! ;)

Succes meiden en fijn weekend!

Geplaatst

He meiden,

Dat gaat allemaal lekker lees ik!! Los van de "normale" kwaaltjes. Hier gaat alles goed, ik heb lekker verlof en doe leuke dingen, maar wel rustig aan. Die harde buiken blijven bij inspanning, ik neem aan dat dat er gewoon bij hoort. Woensdag weer een echo en een afspraak bij de arts, altijd spannend... Ik ben benieuwd. Wij zijn ook volop bezig in huis (mijn vriend en de klusjesman, ik voorzie ze natuurlijk alleen van nuttig commentaar! haha) We hebben nu voor de babykamer zo'n beetje alles wel in huis.. gordijntje, wiegjes, commode etc. Mijn ouders komen volgende week donderdag en vrijdag om alle punten op de i te zetten.. Dus volgend weekend is hopelijk het meeste klaar en dan moeten we alleen nog alles wassen en inruimen. Lekker idee hoor. Verder moeten we alle spullen nog verzamelen, box staat nog bij iemand anders, 1 maxicosi moeten we nog bij vrienden wegplukken.. maar dat is allemaal zo gedaan!

O ja, ik doe soms nog kleine boodschappen lopend... ik ga dus nu over straat met zo'n idiote oma trolly!!!! Ideaal geen gezeul en minder last van mijn buik... Lang leve de Chinese winkel op de hoek, hij verkoopt ze voor 9 euries.

Henkie: Wat heerlijk dat jij die vakantie nog moet krijgen... hmmmm lanzarote, wat zijn de temperaturen?? heerlijk, heerlijk, heerlijk. Ik wens je een fijne vakantie en hoop dat je volgetankt terug komt.

Sandie: haha Jij verwoord precies die dingen wat mij zo lastig lijkt! wow het is ook wel heftig hoor in het begin. Fijn dat je veel hulp hebt.. Doe maar lekker veel ervaring op zodat je mij straks pijnloos door die periode kan loodsen clip_image001.gifEn als je het echt niet meer ziet zitten, groot worden doen ze heus, waarschijnlijk kijk je hier over een paar jaar met heimwee op terug. Ik vind het al knap dat je tijd hebt om te schrijven, ik ken mensen met 1 baby die echt nergens aan toekomen. Petje af!!

TIP: Je kunt lekker je boodschappen laten bezorgen door Appie... heerlijk (maar dat heeft niks met jouw echt belangrijke vragen te maken, sorry)

Kim, Hoe gaat het bij jou, wij zijn bijna even ver. Ik ben nu 29 +3 en inderdaad, als je erover na gaat denken gaat het nu heel rap. Heel veel plezier bij de echo dinsdag. Wij hebben de echo woensdag.. Toch altijd weer heel spannend.

Meertje: Wel fijn toch dat je arts niet zo paniekerig is? Zolang je maar het gevoel hebt dat hij/zij je serieus neemt en kundig is lijkt mij dat enorm prettig.

Die van mij is ook heel rustig...

Heb je al boodschappen besteld bij appie??

Dag dag. Marjo

Geplaatst

Haha, nee nog geen boodschappen besteld! Mijn man heeft alles moeten sjouwen gister, haha!

Even een korte vraag in de hoop dat dit iemand bekend voorkomt: sinds vannacht heb ik een buik die zeer doet, met name als ik opsta (en dat moet ik gemiddeld een keer of 6 's nachts wegens volle blaas). Een soort steken. Als ik eenmaal loop en terugkom naar bed, is de pijn weg. De babies worden natuurlijk zwaarder en kunnen ergens op drukken (blaas? Darmen?) of misschien zijn het de banden. Vroeg me alleen af of het iemand bekend voorkomt? Ben nu 28+2...

Geplaatst

Potvrdorie, lig ik al sinds zaterdag met bijna 39,5 graden koorts op bed. Buikgriep!! Lekker als je een tweeling hebt van 4 weken. E zo ontzettend balen dat ik WEER niet zelf voor ze kan zorgen.

Voelde me al schuldig door de eerste 1,5 week en nu moet ik het weer aan anderen overlaten.

Geplaatst

Meertje,

zo tegen de 30 wkn gaan de 2 nog eens lekker groeien, en dat is natuurlijk goed. Wel vervelend dat je last van steken hebt. Hoe druk ben je nog met werk ed.? Hoe sta je op, heb je een (te) laag bed? Mijn idee is de tijd nemen om op te staan, maar die steken verplichten je daar misschien al wel toe. Houd het goed in de gaten wanneer je de steken hebt en hoe vaak (is er regelmaat?). Er zijn genoeg tweelingen die eerder geboren worden. Ik wil je niet laten schikken, maar luister goed naar jezelf. Misschien moet je het rustiger aan gaan doen.

Sterkte!

@Sandie,

dat lijkt me inderdaad heftig en teleurstellend, dat je zo ziek bent dat je niet voor je kleintjes kan zorgen. Beterschap! Kan je het allemaal een beetje regelen met de oppas?

groetjes, Stéphanie

Geplaatst

Meertje: Ik heb ook wat meer last van mijn buik dan anders, ik ben nu 29wk + 4. Maar volgens mij groei ik nu ook weer even heel hard, dus daar schuif ik het op af. Wij hebben woensdag weer een echo, dan ga ik het wel even navragen bij de arts. Tot die tijd ga ik goed luisteren naar mijn lichaam.

Maak je niet te druk.. O ja handig he, die mannen die nu opeens alles doen, sjouwen, verven, lampjes ophangen etc...

Sandie: beterschap hoor, wat balen zeg. Maar je kan gelukkig nog een heel leven lang voor ze zorgen... dus dat komt goed meid. Zorg eerst maar even voor jezelf. Heb je wel hulp?

Zet hem op, zet hem op.

Stephanie: goed advies hoor, dat rustig aan doen. Ik wordt er alleen gek van, ik zal blij zijn als ik straks mijn lichaam weer een beetje terug heb.. Tot die tijd volg ik je advies braaf op.:clap2:

Geplaatst

Surf, om eerlijk te bekennen was en ben ik ook zo rustig niet hoor. Met 34 wkn op één dag 3x stil gestaan met mijn autootje op een superhete dag. Daarna nog een paar werkuren gemaakt. Maar 's nachts lag ik dus in het zh vanwege lichte weeënactiviteit. Ik bedoel maar.. De volgende (2) wkn moest ik het echt rustig aan doen, ik heb wel wat gespijbeld maar over het algemeen toch maar aan gehouden. Het us niet voor niets bijna een cliché dat mensen zeggen dat hè het rustig aan moet doen.

Nog een paar weekjes voor jullie, geniet ervan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden