Ga naar inhoud

zwanger van een tweeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meertje wat zielig voor je meisjes!! Ik hoop dat er iets aan te doen is want

niets is zo erg om je kind(eren) pijn te zien hebben..

Veel sterkte! X Danaa

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden,

Zwangere dames, trekken jullie het nog een beetje bij deze tropische temperaturen. Ik weet van mijn eigen zwangerschap dat ik dat heel heftig vond. Gelukkig gaat er nu een soort noodweer komen en koelt het hopelijk een beetje af... Hier in Haarlem breekt het nu los...

Hier gaat alles goed, het is ongelooflijk maar de afgelopen 3 nachten komen ze om 10 uur in de avond en dan pas weer rond 4 uur half 5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wooooooohhhaaaaaaaaaaaaaaa. Niet dat ik die enorm gebroken nachten nou zo'n probleem vond, maar dit is wel heel lekker. Niet dat ze al die tijd slapen hoor. Vooral Dex heeft het nu tussen 8 en 10/11 uur moeilijk, veel krampen en huilen, maar daarna slaapt hij als een roos. Als ze zo'n tijd hebben geslapen, komen ze daarna wel iets eerder na 2 uur of zo.. maar dat maakt mij dan geen biet meer uit...

Morgen moeten we voor controle naar de arts die de bevalling heeft gedaan. Ik weet eigenlijk niet zo goed of dit nu controle voor mij is of voor de jongens. Afijn, ook dat zien we wel, ik voel me puik:clap2::clap2:

Evelyn: Welkom, spannend hoor. Bij ons waren wel 2 hartjes te zien, maar dat hoeft niet altijd volgens mij. Ik hoop het voor je want het is zo leuk om een tweeling te krijgen, die van ons zijn nu 6 weken oud: Dex en Lev.

Danaa: Hoe gaat het met je? Hoe ver ben je nu eigenlijk. Heb je al wat knopen doorgehakt? werken, wagen etc..

Meertje: He shit zeg, een verborgen reflux.. ook niet leuk! Ik hoop dat er snel wat verlichting komt.. want het is zo zielig om ze zo'n pijn te zien hebben.. ik kan daar erg slecht tegen merk ik. Wanneer spreek je de kinderarts?

Sandie, hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

Hoi Marjo

Nou hier in Limburg nog steeds zon en bloedjeheet pffff...

Wat fijn dat je je zo goed voelt en dat ze snachts al wat langer slapen! En melden ze zich meestal tegelijk?

Dat zou wel fijn zijn!

Als die controle 6 weken na de bevalling is, is die voor jou als ik me niet vergis!

Ik voel me redelijk, heb alleen keelontsteking en vind t nu langzaam steeds zwaarder worden.

Ben snel moe, zelfs even de trap oplopen kost me zoveel energie! Vandaag ziek gemeld.

Ach ja die 2 in mn buik zijn t allerbelangrijkste !

Oja en mn vitamine B12 waarde is te laag waardoor ik nu zelf 5 weken lang 2 x per week

moet injecteren. Niet fijn maar ja niets aan te doen!

Werk zijn we trouwens nog niet over uit. We gaan t nu een paar maanden proberen te redden van

een salaris en als dat goed lukt wil ik graag ontslag nemen!

Wagen ben ik ook nog niet over uit. Ik vind ze zo duur als je ze nieuw moet kopen!

Ik blijf marktplaats in de gaten houden en ga binnenkort maar weer eens naar de babydump.

Succes morgen! X

Geplaatst

Hoi Danaa,

Ik hoop dat het lukt om ontslag te nemen, dat zal wel lekker zijn.

Nog een tip voor een wagen.

Bij babyjungle is een webwinkel, zij verkopen duowagens van een ouder jaar tegen flinke kortingen. Wij hebben daar onze wagen gekocht een "nieuwe" urban jungle bouwjaar 2008. Hij doet het perfect, wij zijn er erg blij mee. Ze hebben 2 dagen in de week de winkel open zodat je kunt proefrijden met de verschillende modellen. Het zijn erg aardige mensen.

Misschien heb je er nog wat aan.

groetjes,

Marjo

Geplaatst

Marjo, hier gaat het prima hoor! Morgen weer naar cb, ben benieuwd wat ze zeggen.

Helaas krijgen ze dan ook weer hun prikjes...zielig!

Ik heb eigenlijk weinig te klagen, heerlik. He enige is dat ze elke nacht op gekste tijdstippen ff een kwebbel halfuurtje hebben. Soms tegelijk en soms om de beurt.

Dan zijn ze klaar wakker en liggen ze te gillen en te lachen en te jengelen. En na een half uurtje vallen ze weer in slaap. En dat is soms best vermoeiend. Maar ach, als dat het enige is, ja toch!

Ben blij te lezen dat het bij jou ook allemaal goed gaat. Wat heerlijk dat ze al steeds meer doorslapen. Ga jij dan ook lekker op tijd slapen? Ik lig er ook nog steeds rond 22:00 uur in hoor.

Gek is het ook dat toen we de eerste maanden 2, 3 en soms wel 4x ' s nachts eruit moesten, leek het allemaal een stuk makkelijker te gaan, dan als ze nu opeens om 3 uur hun babbelmomentje hebben. Die gebroken nachten hakken er nu meer in dan in het begin. Misschien ook omdat ik er nu ook weer bij werk.

Goede tip trouwens van die kinderwagens! En succes morgen.

Danaa beterschap!!

Andere dames: succes met jullie zwangerschap!

Geplaatst

goeieavond mama s ik had even een vraag ben zelf bijna 35 weken zwanger van 2ling en nog steeds kan me gyn niet weten of me baby is ingedaald of niet ze heeft het al paar x gevoeld en ze zegt steeds ik weet het niet ik denk het. wat heb ik eraan ?? was dat bij jullie ook zo ?? hoe kan ik dan weten of het is in gedaald of niet ?? heb wel last van me bekken meer niet.

Geplaatst

He Meiske,

Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik ben nu 7 weken moeder van een jongens tweeling en ik vind het fantastisch.

Super dat je al 35 weken bent.. goed hoor.

Onze jongens Dex en Lev zijn met 38wk en 3 dagen geboren. Wij zijn ingeleid en de jongens lagen ook nog lekker hoog en droog, dus nog niet ingedaald. Dit hoeft dus helemaal geen probleem te zijn. Ze zijn kerngezond en hadden een super geboortegewicht: 2850 en 3040.

Succes met de laatste loodjes,

Groetjes, Surf/Marjo

Geplaatst

Meiske, gefeliciteerd! Ik ben mama van een meisjestweeling van 9 weken en het is zwaar, maar ik zou niet anders willen!

Ik ben bevallen middels keizersnee met 35 weken en op dat moment lag 1 dame al keurig ingedaald. De andere was ook al gedraaid, na 33 weken in stuit te hebben gelegen. Deze was alleen nog niet ingedaald want dat paste uiteraard niet ;).

Succes, hoop dat je het nog even volhoudt!

Surfie, gaat het goed meis?? Je klinkt heerlijk relaxed!! Fijn dat de jongens het goed doen! En al met kolven begonnen dus? Blij dat jij ook gekwalificeerd bent als melkkoe, haha! Ik ben hier sinds een weekje gestopt, bevalt me prima want kostte me veel te veel tijd en energie maar mis het wel hoor. Ach, ze zullen vast groot worden! :)

Danaa, al een wagen gescoord? ;)

Het is hier best heftig. We zijn woensdag bij de KA geweest en hebben refluxmedicatie gekregen voor ze. Deze lijkt nu voorzichtig aan te slaan. Ze raken er alleen wel door verstopt, huilen ze alsnog, grrrr. Maar het gaat wel al beter lijkt het!

Verder constateerde de arts bij S.arah een schedelafwijking waar ze wsl aan geopereerd moet worden. We zijn nu doorgestuurd naar het WKZ, met gezwinde spoed. Hoop dat ze geen schedeloperatie hoeft, het arme meisje... Haar hersenen zijn prima hoor, alleen de vorm van haar schedel niet (bootschedeltje). We weten het binnenkort...

Hier hebben ze nog 1 nachtvoeding! Vind ik helemaal niet zo erg, ben allang blij dat het er geen 3 meer zijn ;). Ze lijken ook lekker te groeien, kunnen al in maat 56! Jeuj!

Ik wil steeds beginnen met buikspieroefeningen maar het komt er maar niet van... Vervelend hoor ;).

Meiden, fijn weekend! Hopelijk lekker wandelweertje!

Geplaatst

He Meertje,

Wat fijn dat die reflux minder lijkt te worden, kunnen ze niet iets geven om de verstopping op te heffen, dat is toch een beetje sneu... Wat is dat .. een bootschedel? is dat goed te verhelpen, of is dat een mega ingreep. Mijn moederhart begint al te bloeden bij het idee. Welke kinderarts constateerde die bootschedel? O meid, ik hoop dat het meevalt en dat er geen operatie aan te pas komt... ik help het je duimen en hopen natuurlijk. Wat goed zeg, 1 nachtvoeding... wij redden dat ook.. heerlijk. Alleen dat gekreun na het voeden, mijn hemel een geit is er niks bij.

Hier gaat alles goed, ik geef nog steeds volledig borst en kolf af en toe tussendoor af om een voorraadje op te bouwen. De jongens eten overdag om de 3 a 4 uur en ze hebben 1 x een ruk van 6 a 7 uur achter elkaar.. heerlijk dus. daardoor drinken ze in de ochtend even wat meer. We gaan maandag voor het eerst opvakantie.. (midweekje bungalow in Epe... jaja) we zijn erg benieuwd hoe dit zal gaan.. best wel spannend. Verder groeien ze goed... ik denk dat ze zo'n 4300 wegen. ze hebben ook maatje 56 aan, 50 past bijna niet meer. Alleen Lev is nu een beetje verkouden, sneu hoor.

Wat betreft die buikspieroefeningen...... hum, ik heb 1 x geprobeerd 3 x 10 herhalingen, vervolgens had ik spierpijn, dus ik ben gestopt.. hahahahahahhahahah maar ik ga volgende week 1 maandje naar een sportschool (dit haat ik eigenlijk) maar ze hebben een speciale zomeraanbieding en bovendien hebben ze ook een sauna. Ik hoop dat ik naakt durf want ik ben er niet mooier op geworden, maar ik heb besloten dat ik ermaar trots op ga zijn. Mocht ik echt niet durfen dan kan ik altijd nog een sapje drinken in de sapbar... hmmmm ik krijg er nu al zin in.

Danaa, welke wagen is het geworden????

fijne avond en dames zet hem op.

Geplaatst
He Meiske,

Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik ben nu 7 weken moeder van een jongens tweeling en ik vind het fantastisch.

Super dat je al 35 weken bent.. goed hoor.

Onze jongens Dex en Lev zijn met 38wk en 3 dagen geboren. Wij zijn ingeleid en de jongens lagen ook nog lekker hoog en droog, dus nog niet ingedaald. Dit hoeft dus helemaal geen probleem te zijn. Ze zijn kerngezond en hadden een super geboortegewicht: 2850 en 3040.

Succes met de laatste loodjes,

Groetjes, Surf/Marjo

dank je wel surf en jij ook gefeliciteerd met het moeder zijn ik kan niet wachten wanner ik ook mama ben haha . hoezo hadden ze ingeleid? ik wil dat ook vanwege de pijn in me bekken ik kan niet meer slapen opstaan lopen bukken het doet zo n pijn beneden pfffff de hoofdjes van me baby s zijn wel beneden. alles is goed . ik weet niet of me gaan inleiden haha. was je vaginaal bevallen? is toch knap met 38 weken bijna 40 weken. had je geen last van je bekken? zoja wat had je eraan gedaan? je jongens hebben een goed gewicht ben blij dat ze kern gezond zijn dat is de belangerijkste ! gr meiske

Geplaatst
Meiske, gefeliciteerd! Ik ben mama van een meisjestweeling van 9 weken en het is zwaar, maar ik zou niet anders willen!

Ik ben bevallen middels keizersnee met 35 weken en op dat moment lag 1 dame al keurig ingedaald. De andere was ook al gedraaid, na 33 weken in stuit te hebben gelegen. Deze was alleen nog niet ingedaald want dat paste uiteraard niet ;).

Succes, hoop dat je het nog even volhoudt!

Surfie, gaat het goed meis?? Je klinkt heerlijk relaxed!! Fijn dat de jongens het goed doen! En al met kolven begonnen dus? Blij dat jij ook gekwalificeerd bent als melkkoe, haha! Ik ben hier sinds een weekje gestopt, bevalt me prima want kostte me veel te veel tijd en energie maar mis het wel hoor. Ach, ze zullen vast groot worden! :)

Danaa, al een wagen gescoord? ;)

Het is hier best heftig. We zijn woensdag bij de KA geweest en hebben refluxmedicatie gekregen voor ze. Deze lijkt nu voorzichtig aan te slaan. Ze raken er alleen wel door verstopt, huilen ze alsnog, grrrr. Maar het gaat wel al beter lijkt het!

Verder constateerde de arts bij S.arah een schedelafwijking waar ze wsl aan geopereerd moet worden. We zijn nu doorgestuurd naar het WKZ, met gezwinde spoed. Hoop dat ze geen schedeloperatie hoeft, het arme meisje... Haar hersenen zijn prima hoor, alleen de vorm van haar schedel niet (bootschedeltje). We weten het binnenkort...

Hier hebben ze nog 1 nachtvoeding! Vind ik helemaal niet zo erg, ben allang blij dat het er geen 3 meer zijn ;). Ze lijken ook lekker te groeien, kunnen al in maat 56! Jeuj!

Ik wil steeds beginnen met buikspieroefeningen maar het komt er maar niet van... Vervelend hoor ;).

Meiden, fijn weekend! Hopelijk lekker wandelweertje!

dank je wel meertje jij ook gefeliciteerd met mama zijn . kon je geen vaginaal bevallen? ik weet niet of ik nog paar weken kan volhouden me bekken doet zo n pijn ik slaap slecht met omdraaien gaat met veel pijn en moeite ik kan niet meer ben niet helemaal uitgerust pffff is dat zo dat na de bevalling je geen last meer zal krijgen van je bekken ?? dat is de enige pijn dat ik nu heb is me bekken ik word er echt gek van pfff

Geplaatst

Hee Surf! Dat gekreun, haha! Is hier al een stuk minder. Bleek bij Emma met de relux te maken te hebben. Zodra ze pijn heeft, kreunt / hinnikt ze om dat zuur weer naar beneden te drukken. Arm kind! Verkoudheid is zielig he... Ik heb er hier al diverse neussprays doorheen gejaagd (je moet er per baby 1 kopen, ze mogen niet samen doen). S.arah blijft verkouden, arm schaap. Ern dan krijgen ze woensdag nog de eerste ineningen ook. Ben benieuwd of ze last van de bijwerkingen krijgen. Wat lekker joh, die voedingen! Hier precies zo. Overdag om de 4 uur (ze komen vaak eerder maar dan geef ik ze heel streng niks omze op de 6 voedingen te houden). En 's nachts maken ze een ruk van een uur of 6, heerlijk!

Het schedeltje is langwerpig en lijkt op een wielrennershelm, zeg maar. De naad die van voor naar achter loopt is wsl te vroeg gesloten en moeten ze weer openmaken. Hoop zo dat ze het verkeerd gezien hebben! De tranen liepen al over mijn wangen, bahbah!

Naar Epe? Daar woon ik vlakbij! Leuk hoor, de Veluwe! :) Lekker met ze wandelen in de bossen! Of ga je nog surfen bij Strand Horst (half uurtje rijden)?

Meiske, ik kon wel vaginaal bevallen (lichamelijk gezien dan) maar mijn meiskes waren te klein en te zwak en zouden het dan wsl een stuk moeilijker gehad hebben. Vandaar de keizersnee! Ik heb eigenlijk mijn bekken nog best wel ff gevoeld na de bevalling, maar dat kwam door de katheter die ik had gekregen. Dan rukken ze best hard aan je benen namelijk... :( Na een paar weken was het over. Na 7 weken had ik helemaal nergens meer last van. Zet 'm op hoor!

Geplaatst
Hee Surf! Dat gekreun, haha! Is hier al een stuk minder. Bleek bij Emma met de relux te maken te hebben. Zodra ze pijn heeft, kreunt / hinnikt ze om dat zuur weer naar beneden te drukken. Arm kind! Verkoudheid is zielig he... Ik heb er hier al diverse neussprays doorheen gejaagd (je moet er per baby 1 kopen, ze mogen niet samen doen). S.arah blijft verkouden, arm schaap. Ern dan krijgen ze woensdag nog de eerste ineningen ook. Ben benieuwd of ze last van de bijwerkingen krijgen. Wat lekker joh, die voedingen! Hier precies zo. Overdag om de 4 uur (ze komen vaak eerder maar dan geef ik ze heel streng niks omze op de 6 voedingen te houden). En 's nachts maken ze een ruk van een uur of 6, heerlijk!

Het schedeltje is langwerpig en lijkt op een wielrennershelm, zeg maar. De naad die van voor naar achter loopt is wsl te vroeg gesloten en moeten ze weer openmaken. Hoop zo dat ze het verkeerd gezien hebben! De tranen liepen al over mijn wangen, bahbah!

Naar Epe? Daar woon ik vlakbij! Leuk hoor, de Veluwe! :) Lekker met ze wandelen in de bossen! Of ga je nog surfen bij Strand Horst (half uurtje rijden)?

Meiske, ik kon wel vaginaal bevallen (lichamelijk gezien dan) maar mijn meiskes waren te klein en te zwak en zouden het dan wsl een stuk moeilijker gehad hebben. Vandaar de keizersnee! Ik heb eigenlijk mijn bekken nog best wel ff gevoeld na de bevalling, maar dat kwam door de katheter die ik had gekregen. Dan rukken ze best hard aan je benen namelijk... :( Na een paar weken was het over. Na 7 weken had ik helemaal nergens meer last van. Zet 'm op hoor!

ok dat is duidelijk wel jammer dat je meiden zwak waren wat was de oorzaak? en wat is katheter? hoe doen ze dat bij je benen? ben blij dat je geen last meer van je bekken hand na 7 weken hoop dat ik gelijk na me bevalling geen last meer van zal krijgen want slapen doe ik nu al met moeite.

Geplaatst

Hee Meertje hoe is het met je meisjes? Zielig he als ze ziek zijn.. Hoe is het gegaan met de eerste spuitjes?

Dat is ook zo vreselijk! En wanneer horen jullie of S.arah geopereerd moet worden?

Heftig hoor...

Marjo hoe was jullie weekendje weg? Lekker kunnen genieten en een beetje tot rust gekomen?

Ik heb gister eindelijk de knoop doorgehakt mbt de wandelwagen!

Het is de easywalker duo geworden, via ING rentepunten heel voordelig !!

Mn man kwam er toevallig bij uit. Er kunnen ook nestjes in, dus dat is ideaal!

Ben heel benieuwd, hij wordt binnen 10 dagen berzorgd.

Verder gaat t redelijk, het wordt echt steeds zwaarder nu en ik heb totaal geen energie.

Zit al een weekje 'ziek' thuis en eigenlijk vind ik het wel mooi geweest met werken.

Ik probeer mn rust te pakken wanneer het kan maar ja met een drukke dreumes

gaat dat niet zo makkelijk!

Hoe gaat het met jou Meiske? Hou je het nog een beetje vol?

Geplaatst

He tweeling zwangeren en mama's,

Wij zijn gisteren terug gekomen van onze midweek epe... wat heerlijk om er even uit te zijn. En Meertje, wat een mooie omgeving om in te wonen. We hebben een aantal fikse wandelingen gemaakt en zijn 1 keer tot onze onderbroek natgeregend. gelukkig hadden we wel de regenhoezen voor de wagen mee, dus de jongens lagen droog. Echt heel leuk om even met zijn vieren weg te zijn.

hoi Danaa, hoe gaat het met jou? Ik kan me voorstellen dat je het wel gehad hebt met werken. Je bent nu 22 weken toch? Kun je niet iets eerder de ziektewet in.........Ik was met 28 weken gestopt. Ik hoor goede verhalen over de easyrider.. 1.5 week na de bevalling zijn wij voor het eerst gaan wandelen buiten, dit op advies van de kraamzorg. Ik lag helemaal in een deuk achter die wagen, ik vond dat zo'n ontzettend leuk moment.

Meertje, weet je al wat meer over een eventuele operatie, gatsiedarie, ik kan me voorstellen dat je al naar wordt bij het idee... brrrr ik hoop maar dat het niet hoeft. gebruik je nu maagzuurremmers voor Emma en helpt dat? Lastig hoor, ik hoor zoveel over reflux.. Hoe gaat het verder met ze? Moet je nog veel naar het ziekenhuis?

Meiske: Ze hebben mij ingeleid omdat mijn bloeddruk in de laatste weken iets opliep, niet dramatisch hoor, en verder ook nog geen verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging, maar met 28 weken vinden ze het mooi geweest.. De jongens zaten echter nog heerlijk. die zouden volgens mij zo nog een paar weken zijn blijven zitten.

Geplaatst

Lekker dat het een fijne midweek was! Mooi hè, de Veluwe! Maar goed, dat heb ik weer met de kust - vind ik geweldig om een weekend heen te gaan! :) Weet nog niks over hoe en wat met het hoofdje van S., ze hebben nog niet gebeld. Bel er anders donderdag achteraan. Zit er best wel over in spanning! Verder heb ik hier het idee dat E. best de nacht zou kunnen doorslapen maar wakker wordt door haar zuster die het nog niet kan, grrrr. En om ze uit elkaar te halen 's nachts vind ik ook niet echt een leuk of praktisch idee... Nog even geduld hebben dus. De medicijnen lijken iets te helpen maar verzetten geen bergen. Nah ja, iets is beter dan niets hè ;). Hoe gaat het met kolven? Heb je al een voorraadje? Als het goed is gaan wij volgende week voor het eerst uit eten met zijn 2-en sinds tijden. Heel veel zin in! Mijn ouders passen op dus de tweeling is in goede handen!

Danaa, ik zou ook eerder stoppen hoor! Gewoon naar de Arbo-arts en hoppa! Ben zelf met 16 weken gestopt, achteraf gezien heel verstandig. De eerste spuitjes hebben ze nog niet gehad, heb ze even uitgesteld totdat ze iets meer kunnen hebben qua gewicht. Ze zijn nu 4 kilo. Denk dat het volgende week wordt... En de easywalker, leuk hoor! Heb je 'm al binnen? Welke kleur heb je besteld?

Geplaatst

danaa ja het gaat wel ben sinds afgelopen vrijdag opgenomen in het ziekenhuis me vliezen waren gebroken en plus klein beetje gescheurd bij 1 van de baby . en op 18 juli willen ze me gaan inleiden dan ben ik 37 weken. vandaag 36 weken. en ik hoop dat ik eerder weeen krijg anders gaan ze me die dag inleiden vind het wel eng weet niet of ik de pijn kan weg puffen ben bang voor storm weeen . voor de rest ik verveel me dood. ze willen me niet naar huis laten gaan vanwege infectie van buitenaf. heb nu alleen last van me bekken word er gek van. en jij hou jij het nog vol? haha je bent al bijna 23 weken. de tijd gaat snel he.

Geplaatst
He tweeling zwangeren en mama's,

Wij zijn gisteren terug gekomen van onze midweek epe... wat heerlijk om er even uit te zijn. En Meertje, wat een mooie omgeving om in te wonen. We hebben een aantal fikse wandelingen gemaakt en zijn 1 keer tot onze onderbroek natgeregend. gelukkig hadden we wel de regenhoezen voor de wagen mee, dus de jongens lagen droog. Echt heel leuk om even met zijn vieren weg te zijn.

hoi Danaa, hoe gaat het met jou? Ik kan me voorstellen dat je het wel gehad hebt met werken. Je bent nu 22 weken toch? Kun je niet iets eerder de ziektewet in.........Ik was met 28 weken gestopt. Ik hoor goede verhalen over de easyrider.. 1.5 week na de bevalling zijn wij voor het eerst gaan wandelen buiten, dit op advies van de kraamzorg. Ik lag helemaal in een deuk achter die wagen, ik vond dat zo'n ontzettend leuk moment.

Meertje, weet je al wat meer over een eventuele operatie, gatsiedarie, ik kan me voorstellen dat je al naar wordt bij het idee... brrrr ik hoop maar dat het niet hoeft. gebruik je nu maagzuurremmers voor Emma en helpt dat? Lastig hoor, ik hoor zoveel over reflux.. Hoe gaat het verder met ze? Moet je nog veel naar het ziekenhuis?

Meiske: Ze hebben mij ingeleid omdat mijn bloeddruk in de laatste weken iets opliep, niet dramatisch hoor, en verder ook nog geen verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging, maar met 28 weken vinden ze het mooi geweest.. De jongens zaten echter nog heerlijk. die zouden volgens mij zo nog een paar weken zijn blijven zitten.

leuk dat je het naar je zin had in epe haha . oh oke maar 28 is ook best vroeg he maar gelukkig warenz e gezond uit gekomen. maar waarom vonden ze dat het genoeg was geweest? ze konden toch wat langer in je buik?

Geplaatst

Meiske, ai wat vervelend dat je bent opgenomen in het ziekenhuis...Dat is inderdaad heel erg saai zeg.. Maar gelukkig ben je al 36 weken, dan zijn je kinderen in iedergeval mooi sterk. Ik heb een typefout gemaakt... ik werd ingeleid bij 38 weken en 2 dagen, niet bij 28 weken.. sorry.... Dat was dus prima.. de kids waren ook heel sterk en goed op gewicht..

Het zal een spannende week voor je worden. Ik zal voor je duimen.

Geplaatst
Meiske, ai wat vervelend dat je bent opgenomen in het ziekenhuis...Dat is inderdaad heel erg saai zeg.. Maar gelukkig ben je al 36 weken, dan zijn je kinderen in iedergeval mooi sterk. Ik heb een typefout gemaakt... ik werd ingeleid bij 38 weken en 2 dagen, niet bij 28 weken.. sorry.... Dat was dus prima.. de kids waren ook heel sterk en goed op gewicht..

Het zal een spannende week voor je worden. Ik zal voor je duimen.

hey ben al bevallen afgeopen maandag nacht was een normale bevalling. maar wel zwaar had geen kracht meer maar toch door gezet. ik ben nog in het ziekenhuis met de baby s. maar helaas slaap ik al dagen slecht . ze huilen allebei dan is er 1 rustig dan huilt de andere pffff het is best zwaar niet normaal. ik moet rusten en dat rust heb ik niet. normaal moet de verpleegster de baby s voeden en schoonhouden nee dat doen z eniet ze laten alles aan mij over. ik heb nog last van hechtingen en kapot moe heb week lang niet geslapen. ik doe ze nu inbakeren maar toch huilen ze vaak vooral in de nacht.

Geplaatst

Meiske!

Gefeliciteerd met je tweeling!

Wat fijn dat het toch een normale bevalling was.

Wat vervelend dat ze in het ziekenhuis je niet wat meer helpen zodat je aan je rust toekomt. Misschien is het een idee om te vragen of je een paar minikopjes moedermelkvervanging kan geven snachts? Merel huilde veel de eerste nachten in het ziekenhuis. Bleek dat ze honger had omdat de bv niet zo snel op gang kwam na een keizersnede. Later geen problemen gehad met bv. Waarschijnlijk is het dit niet maar wie weet..? Mag er iemand op je kamer slapen? Dan kan die misschien een rondje wandelen met een van de kleintjes snachts?

Succes, geniet en hopelijk krijg je snel wat extra rust.

Geplaatst

Meiske van harte gefeliciteerd !!! Wat fijn dat je 'normaal' bent bevallen!

Wat raar dat ze alles aan jou overlaten? Heb ik nog nooit van gehoord!

Ik hoop dat je ondanks de slapeloze nachten en pijn toch kan genieten van

je 2 wondertjes.

x Danaa

Geplaatst

Beste Meiske,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kiddo's. Wat zijn het geworden, en hoe heten ze? Hoe is het gegaan en moeten jullie nog lang in het ziekenhuis blijven.

Het begin is ook heel heftig hoor.... dat is echt normaal. De hormonen gieren nog door je lijf en je moet de hele gebeurtenis verwerken en dan ook nog wennen aan het moederschap, bovendien moet je ook fysiek nog herstellen.

Ik herken het wel, dat je in het ziekenhuis al veel zelf moet doen. Bij mij kon andré nog 3 nachten blijven en in de nacht namen lieve verpleegsters de baby's even mee zodat ik kon slapen. Dat is even wennen, maar het was uiteindelijk wel heel erg goed. Ze brachten de jongens wel voor de voedingen naar mij toe.

Je zal zien dat je je over een aantal weken heel anders voelt. Waarschijnlijk loop je over een week of 2 al buiten met je kids... hoe heerlijk is dat......

Zet hem op, huil lekker veel en laat je vooral lekker verzorgen...

Marjo/Surf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden