Jump to content

Al 1 week pos. test maar ook al week bloedverlies

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Hier een vreemde situatie. Ik heb di 25/1 een punctie gehad, vrij 28/1 tp van 2 topembr. Sinds zaterdag 5/2 een positieve test (te vroeg, I know) plus licht bloedverlies. Sinds ma 7/2 doorzettend bloedverlies, mijn conclusie: IVF mislukt.

Echter inmiddels een week verder en situatie onveranderd: al 6 dagen continu bloedverlies (met stolsels) en een positieve zwangerschapstest, streep wordt dagelijks vetter en de zwangerschapssymptomen nemen toe. Heb al 3x zkh gebeld maar afgezien van een bloedarmoedetest, doen ze niets want: afwachten.

Ik word er natuurlijk wel gek van. Lees veel mee hier op het forum en schrijf soms in het FSH-forum, en hoop dat er iemand is die dit herkent. Weet iemand hoelang het HCG in je bloed blijft na een miskraam/mislukte IVF op 4 weken? Of is er iemand die dit herkent en waarbij een oorzaak gevonden is, bijvoorbeeld een bbz, of een tweeling waarvan er 1 afgestoten is? Heb zelf wel endometriose + een endocyste.

Ben blij met alle reacties, hoop iets te horen. En wens iedereen die in een vruchtbaarheidsbehandeling zit heel veel geluk en gezondheid toe.

Liefs

Toverstafje

Posted

Dag toverstafje, ik heb ook een week flink bloedverlies gehad. Geen stolsels maar wel helderrood. Stress natuurlijk. Bij 5 weken een echo en alles lijkt goed te zijn. Arts zei dat er bij een zwangerschap na een behandeling vaker last is van bloedverlies. Ook pijn in de buik kan nog door de behandeling komen. Maandag mag ik weer voor een echo en we hopen dan een hartje te horen. Ik duim voor je dat het bij Jou goed zit. Succes

Posted

hallo Toverstafje

wat een onzekere situatie!

dat de kwalen toenemen en de testen donkerder worden dan lijkt het er sterk op dat het hcg toeneemt.

Zelf heb ik er op deze wijze geen ervaring mee maar een vriendin van mij wel.

Zij was spontaan zwanger geraakt en vroeg in de zwangerschap (met een week of 7) kreeg ze bloedverlies en buikpijn, zij had al 2x eerder een miskraam gehad dus "herkende" het wel. Inmiddels had ze een afspraak gemaakt om een aantal dagen later te laten kijken of alles afgekomen zou zijn. Toch bleef zich misselijk voelen en de klachten namen toe, het bloedverlies duurde bij haar een dag of 5.

Toen ze de echo kreeg bleek ze dus wanger geweest te zijn van een tweeling, het vruchtje dat het niet gered had was nog wel zichtbaar, dwz. het zakje, ze heeft toen t.m 11 weken iedere week een controle gehad maar alles ging goed......

ik hoop dat het bloedverlies snel stopt en dat je mooi nieuws krijgt!!!

Tinusje, jij ook veel succes!!!

liefs

Babeth

Posted

Hi Tinusje & Babeth,

Bedankt. Ik heb in mijn 1e en enige zwangerschap nu 5 jr geleden ook bloedverlies gehad, van de 5e tot 32e week. Heel stressvol, maar dat waren telkens maar druppels. Pfff moelijk dit. Het zkh is niet echt bereidwillig. Een hcg test zou wel veel duidelijk maken. Ik ga morgen een CB met weken-indicator, hoop dat dit meer duidelijk maakt. Maar ervaringsverhalen blijven welkom

Babeth ik lees je berichtjes her en der, moeilijke en bijzondere tijd voor je. Sterkte!

Posted

Toverstafje wat ontzettend zwaar is dit nietwaar en zo herkenbaar.

Ik ben nu 13 weken zwanger en heb al 13 weken van bloedverlies. Van oud bruin met klontjes tot veel en helderrood met een stolsel in de grote van een jampotdekseltje.

Ik moest ook afwachten tot aan de eerste echo en we een vruchtzakje zagen en dat was hel, zeker toen we nog eens 10 dagen moesten wachten tot we een kloppend hartje zagen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen....

Posted

Ik herken het verhaal. Helaas niet goed afgelopen bij mij. Bij mij begon het bloedverlies rond de 4 en halve week en ook stolsels.

Bij mij hebben ze me door middel van hcg prikken en echo's in de gaten gehouden en uiteindelijk ben ik geopereerd.

Ik bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben....

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt... En natuurlijk hoop ik op een positieve afloop!

Posted

hallo,

ik heb ook een positieve test gehad en 2 dagen later begon ik te bloeden eerst niet zo hevig daarna wel. ik heb tot ongeveer 2 weken een positieve test gehad.Ik had ook zwangerschaps symptomen net zoals ik zwanger was van Julian.. Ik mocht wel bloedprikken gelukkig in het ziekenhuis. de eerste keer was heel positief en de 2de x was er nog maar weinig hcg aanwezig maar wel om een thuistest positief uit te laten slaan.. daarna nog een echo gehad en alles was leeg.

misschien is dit bij jou ook wel het geval, maar misschien natuurlijk ook niet. ik zou echt aandringen op de bloedtest want zo schiet het ook niet op en stress is helemaal niet goed voor een zwangere vrouw. Ik hoop dat het bij jou positief uitvalt.

Dikke knuff

Desiree

Posted

Als je ziekenhuis niet meewerkt aan een bloedtest gewoon via de huisarts proberen!! Dring dan wel aan op 2x testen met een dag of 2 ertussen, alleen dan kan je een stijging van je HCG zien. Aan 1 meting heb je eigenlijk weinig!!

Posted

Hoi,

Ook ik herken je verhaal. Heb bij mijn zwangerschap bloedverlies gehad voor (heb toen ook eerder getest) de test en erna. Erna begon ongeveer 4 dagen na de officiele testdatum en duurde ongeveer een week. Moest echt een inlegkruisje gebruiken, maar was niet zoals een echte doorgebroken menstruatie. Deze zwangerschap is toen goed gegaan.

Bij mijn eerste poging na mijn zwangerschap weer een kleine week voor de testdatum bloed verlies (nu wel meer) ik heb toen getest en de test was positief. Vaker getest en de dag voor de officiele testdatum was de test nog positief (mijn gevoel zei toen al wel dat het niet goed zat) de dag na de officiële testdatum was de test negatief. Bij mij was de test dus vrij snel weer negatief.

Heel veel sterkte in deze onzekere tijd en ik hoop dat je heel veel geluk hebt.

Appel

Posted

Toen ik 5 weken zwanger was bij de eerste poging ook een miskraam gehad. Op een zondag bloed laten prikken en hcg wat toen 245, 3 dagen later nog maar heel weinig. Een weer erna niet meer te meten. In het begin van de zwangerschap is het nog niet zo hoog dus ook vrij snel weer gezakt.

Posted

Bedankt voor jullie reacties! Hebben niet veel hoop, wel het idee dat dit niet normaal is. Denk zelf bbz, of een tweeling waarvan er minstens 1 mis aan het gaan is. Hou jullie op de hoogte. Nooit gedacht dat een ivf zo zou kunnen verlopen...

Posted

Ik ken 2 verhalen van bloed, zelfs kramp, en stolsels die goed af zijn gelopen hoor! Dat je testen donkerder worden en klachten toenemen is, ondanks alles, wel positief! Hou hoop, hou vast.

Posted

Hoi Testr, bedankt voor je opbeurende woorden. Het wordt er hier niet duidelijker op: zojuist de CB test met indicator gedaan, die gaf binnen 30 seconden een zwangerschap van +3 aan (dus meer dan 5 weken). Terwijl ik a.s. dinsdag pas 5 weken geleden de punctie gehad heb en het nu op z'n vroegst 4 weken + 5 dagen zou zijn. Bloedverlies en stolsel blijven komen, inmiddels al 7 dagen. Morgen hard zeuren voor een echo in het zkh.

Bedankt voor de reacties allen!

Posted

Toverstafje hopelijk wil het zkh meewerken, snap niet waarom ze ook geen bloed willen prikken, voor hun een kleine moeite en het kan ons rust geven.

Duimen dat ze morgen meewerken en dat je goed nieuws krijgt.

Succes.

Posted

He toverstafje, wat een ontzettend spannende situatie! Rotte is dat ze nu in t zieknhuis wsch nog niet veel kunnen zien. Misschien wel door fsh testen. Anders idd gewoon via je huisarts proberen te regelen! Sterkte en veel geluk!

Posted

Dank je wel Jola, het is idd spannend. Ik ben morgen toevallig bij de h.a. en zal hem om raad vragen maar ga ook doorvragen bij het zkh. Protocollen, protocollen, en het is al zo zwaar! Wat heerlijk dat jij zwanger bent, goed nieuws en ik wens je een hele fijne goede zwangerschap toe.

Posted

Toverstafje ik hoop dat je huisarts je angst begrijpt en dat je mag gaan prikken. Als je de kans krijgt ook vragen of je een paar dagen later weer mag. Kan je mooi de stijging zien en hopelijk geeft je dat meer rust.

Sterkte!! Is het bloedverlies al weer afgenomen????

Posted

Hier een vervangende huisarts getroffen waar ik geen bloedtest van kreeg omdat dit een dure test was.....en geen toegevoegde waarde zou hebben.....ook nog een vrouw?

Ondanks mijn angst, 1 week later van eigen huisarts toch een test en hcg was te laag, helaas 1 week in de stress gezeten, testen positief maar wist dat het niet goed zat.

Zorg dat je test krijgt vanmiddag Toverstafje, eel succes.

Posted

Hallo lieve allemaal,

Bij de h.a. geweest, hij vindt dat ik het toch via de poli moet regelen. Snap ik wel. Bloedverlies is gestopt, alleen nog beetje bruin en een enkel druppeltje. Raar, maar nu maak ik me DAAR weer zorgen over. Want met dat bloedverlies was ik iig zwanger en nu weet ik 't niet meer. Rare toestanden zo. Ik bel straks naar het spreekuur en ga gewoon zeuren om die test, dan vinden ze maar niet meer aardig. Ik ben gewoon bang voor een complicatie! En wil natuurlijk ook weten of het een miskraam was of niet. Wel fijn dat jullie allemaal reageren.

Sylvie, wat een raar en naar verhaal bij jou ook. Die huisartsen he... en ik krijg soms de indruk dat vrouwelijke artsen nog strenger en harder zijn dan mannelijke. Terwijl een beetje begrip en medewerking zo heel veel kan schelen in het hele proces.

Sandra moeilijke tijden voor jou! Ik lees jullie verhalen wel eens op het andere forum, schrijf daar nog niet mee omdat het zo druk is en ik niet alles kan onthouden. Maar leef zeker met jullie mee en duim en hoop voor jullie allemaal.

Liefs

Toverstafje

Posted

Hallo Toverstafje,

Ik moet toch even reageren! Het feit dat je test 3+ aangeeft is wel een goed teken! Het kan ook zijn dat je zwanger bent van een tweeling, de kans op bloedverlies in de zwangerschap is dan namelijk groter. Ik ben 3 keer zwanger geweest, waarvan 2x vroege miskraam. Alledrie de keren bloedverlies gehad, maar de laatste keer bleek ik zwanger van een tweeling. Bij deze zwangerschap is alles goed gegaan, ook mijn testen werden donkerder en ik had ook snel 3+ op de CB digitaal. De keren dat het misging, kreeg ik de CB digitaal echt niet naar 3+ hoor.

Liefs Pieneke

Posted

Nog even een aanvulling: het feit dat je zo vroeg de 3+ in beeld hebt, wil wel zeggen dat je hcg behoorlijk hoog is. De hoogte van HCG zegt ook iet over de kwaliteit van de innesteling. Natuurlijk allemaal geen garanties, maar ik geef je toch een goede kans. Ook kun je bloedverlies hebben als de innesteling bijvoorbeeld dicht bij de baarmoedermond heeft plaats gevonden. Het is klote dat je moet speculeren en pas op de echo duidelijkheid zult hebben.

Liefs Pien

Posted

Hoi Toverstafje

ik snap dat je ook graag een bloedtest wil maar helaas zegt een enkele bloedtest niets, dan zou je minstens 2x moeten laten afnemen om duidelijkheid te krijgen of er een stijging is ja of nee.

Kan me goed voorstellen dat het killing voor je is hoor!

Vraag me af of een inwendige echo bij deze termijn al duidelijkheid brengt maar echt meid, dat het verse bloedverlies gestopt is is een goed teken!!

veel sterkte

Posted

Pieneke bedankt voor je opbeurende woorden. Ik zal idd geduld moeten hebben en afwachten, maar dat woord wachten kan ik echt niet meer horen. Ik mag vanmiddag om 15 uur op het spreekuur van de poli komen, hoop dat ze een echo doen en iets kunnen zien. Ik hou jullie op de hoogte.

Posted

Hee Toverstafje!

Superfijn dat je mag komen vandaag. Wat ik me afvroeg.. wat is nu precies je termijn?? Ik las ergens 5 weken na de punctie?? Dat zou dus betekenen dat je bijna 7 weken zwanger bent? In dat geval zou je zo ongeveer een kloppend hartje moeten kunnen zien.

Uit je tekst hierboven begrijp ik dat je punctie ongeveer 3 weken geleden is, dan zou je dus bijna 5 weken zijn?

Liefs Pien