Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi Allemaal,

Wij hebben in oktober onze vierde icsi behandeling gedaan maar hadden t.n.t. nog geen rekening ontvangen van het ziekenhuis. Vandaag heb ik hier achteraan gebeld en het ziekenhuis heeft de rekening doorgestuurd naar de verzekering en deze heeft de rekening betaald. Normaal wordt een vierde poging niet meer vergoed en nu heeft mijn verzekering dit w.s. per ongeluk wel gedaan. Nu zit de kans er natuurlijk in dat bij nacontrole ontdekt wordt bij mijn verzekering dat ze deze behandeling helemaal niet hadden moeten betalen. Ik vroeg me af of iemand wanneer ze deze nacontroles doen, tot wanneer zouden wij alsnog een rekening van ze kunnen krijgen? En tot wanneer mogen ze eigenlijk dit geld terugvorderen?

Per 1 januari zijn wij overgestapt naar een andere verzekering en deze vergoed een volgende behandeling tot 750 euro. Ondertussen hebben we een vijfde behandeling erop zitten en deze is volgens het ziekenhuis gestart in december, w.s. omdat ik toen met de pil ben gestart, maar ik ben begonnen met spuiten in januari. Het ziekenhuis zal deze rekening weer opsturen naar mijn oude verzekering maar ik vraag me af of ze het niet naar mijn nieuwe verzekering op kunnen sturen. Op deze manier maken ze misschien slapende honden wakker?

En last but not least...ergens voelt het niet goed dat we de verzekering op deze manier voor de gek houden. Uiteindelijk wisten we dat we recht hadden op drie vergoede pogingen en dat we vanaf nu zelf zouden moeten betalen, het is voor mijn gevoel niet fair als we niet zelf de verzekering bellen om aan te geven dat ze misschien een vergissing hebben gemaakt. Hoe staan jullie hierin?

Groetjes Esther

Posted

Esther jullie hebben te goede trouw gehandeld, als de verzekering zelf een fout maakt lig ik daar persoonlijk niet meer wakker van.

Misschien komt het nog boven water maar tot die tijd ligt toch echt de verantwoording bij de verzekering.

Ik zou geen slapende honden wakker maken en afwachten.

Posted

Ja? voelt wel een beetje oneerlijk...mutserig hé!

Weet jij tot wanneer ze die nacontroles doen? Zou wel een bak zijn, scheelt ons 1500 euro!

Posted

soms komen ze nog vrij laat hoor, met rekeningen. Vin kreeg eind dec nog een navrodering van de verzekering dat hij zijn eigen risico voor 2009 toch nog terug moest betalen omdat ze toen pas een rekening van begin 2009 (eerste urologisch onderzoek) hadden ontvangen...

Zou als ik jou was het geld gewoon ergens parkeren, zodat je niet voor verrassingen komt te staan achteraf.

Posted

Zou het niet weten met die nacontroles, zoals Fran zegt toch ergens apart zetten dat je niet voor verrasingen komt te staan.

Is niet mutserig, wij zijn eerlijk maar je moet het omdraaien. Mijn ervaringen met verzekeringen is dat ze te moeilijk doen om ook uit te keren waar je recht op heb dus ik ben daar voortaan makkelijker in geworden.

Posted

ja doen we ook. maar toch slordig van ze, vind je niet?

Het ziekenhuis vertelde dat ze betaald hadden dus misschien dat ze eind dit jaar de boel nog eens gaan checken? Ik kan me herinneren dat het bij Henne ook een keer is gebeurd. Zij heeft meen ik t.n.t. ook geen rekening gekregen...wie weet.

Posted

Volgens mij gaan die controles steekproefgewijs.

Dus net wat ze boven al zeggen lekker ergens wegzetten en als ze niet komen dan heb je een mooie meevaller.

Posted

hey frann...

volgens mij ken ik je niet maar wat heb jij al een bende behandelingen achter de rug zeg! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

We gaan het bedrag wegzetten en maar afwachten wat er nog gaat komen!

Posted

Sommige dingen declareren ze onder andere codes geloof ik, die niet linken aan ivf of zo.

Bij onze laatste poging in Gent is er ook ruim 900 euro direct gedeclareerd aan CZ en heb daar ook nooit iets van gehoord. We wachten het rustig af. Als het goed is dan krijg ik eind deze maand de laatste 2 facturen van icsi nr 4 en alles wat de verzekering vergoed daar ga ik niet wakker van liggen. Het kost ons al genoeg en als ze een foutje maken is dat hun probleem vind ik. Soms mag je best blij zijn met een meevaller.

Onze Tese is toen ook helemaal vergoed, terwijl het ziekenhuis en de verzekering van te voren zeiden dat het voor eigen rekening was. Wat een verassing was het toen we het betaalde voorschot van het ziekenhuis terug kregen omdat de verzekering het betaald had. Waarschijnlijk weggeschreven onder kijkopereratie of zo, want dat was het ook en tegelijk namen ze weefsel weg voor in te vriezen. Wij vonden het prima zo'n meevaller.

Posted

Geen slapende honden wakker maken. Het bedrag dat je evt. nog na moet betalen gewoon nog even vasthouden (niet gelijk een vakantie boeken ofzo ;-)). De verzekering is hier zelf verantwoordelijk voor is mijn mening. Zie het maar als een meevaller.

Posted

Es, ik ken iemand die van haar vijfde poging zwanger is geworden. Deze poging konden ze doen door een foutje van de verzekeraar. OVergestapt en nooit wat van gehoord :-) Hopelijk gaat het bij jullie net zo :-))) Dat zou inderdaad een bak zijn hahaha

Gun het jullie!

Posted

Hoi Esther,

Wij hebben ook in oktober onze 4e behandeling gehad en tot nu toe nog geen rekening ontvangen, maar ik ga ervanuit dat die nog wel komt, want ik kan mij herinneren dat ik in 2008 in april ofzo een rekening thuisgestuurd kreeg van het ziekenhuis, dat was een foutje van hun, het was nml de 1e behandeling, die had naar de verzekering gemoeten, ik was toen ook iets van 20 weken zwanger van mijn zoontje en helemaal in paniek, dat hebben ze later naar de verzekering gestuurd en het was opgelost, nu zouden ze dus de rekening wel naar ons moeten sturen, maar tot op heden nog niks gehad, maar kan ieder moment komen denk ik en komt ie niet, dan komt ie niet, ook best.

Posted

Hai Marielle.

Bij ons is het wel zo dat het ziekenhuis de rekening heeft verstuurd naar de verzekering en vervolgens heeft de verzekering de rekening betaald aan het ziekenhuis. Dus dat is zeg maar klaar. Nu afwachten of ze hun 'foutje' ontdekken! Maar van het ziekenhuis verwacht ik geen rekening meer!

Hopen dat jij ook geen rekening meer krijgt!

Vanavond wel even met manlief afgesproken dat we een aparte rekening openen waarop we alle verwachte kosten storten voor onze behandelingen. Dus van poging 4 en 5 alvast 1500 euro per poging en voor de komende 6e poging ook alvast 1500 euro. Dit laten we gewoon apart staan totdat dingen evt. verjaard zijn...dus geen onverwachte tegenvallers op die manier voor ons :)

Posted

Tjeetje Esther, ik ben het het afgelopen half jaar beduidend minder actief geweest hier, en zie nu pas dat jij weer 100% in de molen zit en dat het niet zonder slag of stoot gaat. Gun jezelf dit financiele meevallertje, maar bovenal wens ik je alle goeds!

Liefs Pien

Posted

Hey Esther,

Goed idee om het apart te zetten!

Misschien heeft het ziekenhuis onze rekening ook al aan de verzekering gestuurd en heeft die het ziekenhuis weer betaald, ik weet het niet, wij hebben onze behandelingen in hetzelfde ziekenhuis gehad volgens mij, rond dezelfde tijd, dus je zou verwachten dat de rekeningen ook rond dezelfde tijd gedeclareerd worden...... ben heel benieuwd of ik iets ga horen.

Posted

Marielle je hebt hem idd tegelijk met mij gehad, ook in het umcu toch? Dan zou jij hem ook al binnen moeten hebben hoor! Wij hebben er even achteraan gebeld.

Hay pien...wij zijn idd weer in de race ja! En met jou en je kids alles goed geloof ik? Ik ben altijd blijven lezen hier...jouw zwangerschap en bevalling dus meegekregen. Gefeliciteerd nog!

Posted

Ja, klopt, in het UMCU, de behandeling liep eind sept. begin okt. 5 okt. de punctie gehad. Ik wacht het rustig af, het kan goed zijn dat er nog een aanslag van de verzekering komt die terugbetaald moet worden over het jaar 2010, maar ik hoop van niet natuurlijk,haha!

Posted

Ik zou het ook apart zetten en afwachten.

Het voelt misschien niet helemaal eerlijk, maar als je niets van ze hoort, ik denk dat wij het ook zo zouden laten.

Wij hebben net onze 4e icsi behandeling achter de rug, maar omdat het niet tot een punctie kwam, is het omgezet tot IUI.

Toch kreeg ik een rekening thuis. Toen ik het MCK belde, zeiden ze dat die idd naar de verzekering hoort te gaan.

Net als jou zit ik bij Energiek, en ik ben heel erg benieuwd hoe het in maart gaat met onze (nu officiele) 4e icsi behandeling.

Je hoort wel vaker dat ze niet opletten en gewoon de rekening betalen.

Weet je, als je zou overstappen naar IUI dan zouden ze het wel weer betalen, maar geen ivf of icsi meer. Dat is het lullige, aangezien je daar waarschlijnlijk niet voor in aanmerking komt. Maar ook dan moet worden er injecties en echo's enzo vergoed, alleen geen punctie! dat zou toch weinig verschil moeten maken?! Stomme regels zijn dat.

Als ze het geld dus niet opvragen, vind ik het wel best! ;-)

Succes met je beslissing

Guest estrhalita
Posted

IK heb in dec 2009 mijn 4de ivf poging gehad en ook nooit een rekening van ontvangen. Heb niet naar het zkh gebeld en ook niet naar de verzekering. Mijn motto is zeker geen slapende honden wakker maken.

Posted

Wij hebben afgelopen week nog een brief gehad van de verzekering over dat we ons eigen risico nog moesten betalen over 2009. Dus de rekening kan nog laat na komen..

Dus ik zou het geld maar apart zetten als ik jullie was. Zowel ziekenhuizen als verzekeringsmaatschappijen lopen soms erg achter met de administratie.