Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo dames,

zijn er hier nog meer dames die chronisch ziek zijn en een ivf of icsi behandeling starten of al gestart zijn ?

hoe gaan jullie er mee om en ervaren jullie meer of andere problemen ?

ik heb fibromyalgie en cvs, ik heb in 2004 al 2 ivf behandelingen gehad en vond het erg zwaar ! inmiddels zijn de lichamelijke klachten enorm toegenomen en ik zie daarom best tegen de aankomende behandeling op !

liefs monika

• Replies 318
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Monika

Ik heb al 8 jaar chronische last van mijn rug, nek en schouders mijn fyiostherapeut denkt ook aan fybromialgie maar durf het nog niet zo goed te laten onderzoeken.

Maar ik moet zeggen dat ik tijdens alle behandelingen wel door de stress overal veel meer last van had.

Posted

hoi maris,

gewoon laten onderzoeken zou ik zeggen, er is helaas geen medicijn zodat je beter wordt als blijkt dat je fibromyalgie hebt maar duidelijkheid is wel prettig !

heel veel succes in april met je cryo's

liefs monika

Posted

Dank je ik dnek ook dat ik dat binnenkort zeker ga doen want heb soms echt ondragelijke pijn, maar dat zul je wel kennen.

Mag ik vragen welke onderzoeken jij hebt gehad?

Jij ook heel veel succes ik zie net dat je morgen begint te spuiten.

Posted

Ik heb al vanaf mijn 15 ME/CVS en ook last van een prikkelbare darm en een niet al te sterke rug. De hormonen hebben hier best veel invloed op, na de eerste ivf dacht ik erover te stoppen. Acupunctuur heeft bij mij erg geholpen om de bijwerkingen binnen de perken te houden, maar ik moet er na een behandeling altijd op rekenen dat het een maand of drie duurt voor ik weer redelijk stabiel ben. En echte oplossing heb ik helaas ook niet, maar acu is voor mij wel een goede ondersteuning gebleken.

Posted

Hoi Koekka, ik heb ook fibromyalgie en altijd heeel erg moe, maar weet niet of ik dat vermoeidheid syndroom heb, ik heb ook borderline is wel geen chronishce lichamelijke ziekte maar wel psychisch zwaar.

Ik ben in 2008 zwanger geweest en heb daardoor een hele zware zwangerschap gehad. en hele lange tijd nodig gehad om weer redelijk opgeknapt te zijn, maar dat zegt natuurlijk niet dat dat bijn jou ook zo zal zijn.

heel veel succes met je behandeling

Liefs Medusa

Posted

Maris, ik ben gewoon bij de reumatoloog geweest en gevraagt of ze wilden kijken of ik fibromyalgie had ? ze heeft heel veel vragen gesteld en een tenderpoints test uitgevoert en de conclusie was dat ik fibromyalgie heb ! de reumatoloog heeft mij toen doorverwezen naar revalidatiecentrum het roessingh om daar de cursus de pijn de baas te volgen, dit alles heeft mij iig op weg geholpen hoe ik met mijn klachten en mijn omgeving om kon gaan !

ik ben vanmorgen idd met begonnen met de lucrin spuiten, ik zat te trillen als een rietje (haha) het is nu echt begonnen !

Henne, fijn om te lezen dat je baat hebt gehad bij accupuntuur, ik had dit al eens vaker gelezen het is voor mij een optie voor het geval dat ik het niet vol kan houden !

ik heb trouwens ook prikkelbare darm ! tja en aangezien zich dat ook in de buik afspeelt is het erg vervelend met ivf !! ik was bij de laatste ivf poging de controle over mijn darmen helemaal kwijt, hoop dat het deze keer beter gaat !?

Medusa, mijn nichtje heeft ook zwaar borderline en is op dit moment zwanger, ik zie hoe moeilijk het voor haar is en wat het geestelijk maar ook lichamelijk met haar doet !

jij ook heel veel succes met iui, en zal voor je duimen op 6-3 !

Posted

Dank je koeka, toen ik zwanger was, had ik het geestelijk een stuk rustiger, mn psychiater zei ook het kan 2 kanten op gaan met de borderline, of het verergerd of juist niet.

Bij mij waren de lichamelijke probelem heel erg en het leek wel alsof moedernatuur een handje hielp door met m borderline juist in rustiger vaarwater te zitten maar zwaar is het wel.

Gebruik jij ook amitriptyline??? een anti depressiva die ook voor geschereven bij fribro pijn.

Ik moet ze voor de nacht nemen zodat het ook helpt met slapen, wat ook inderdaad zo is :-)

Ik heb 18 maart afspraak bij de revalidatie arts over 1 of ander soort groeps therapie om te leren met de pijn om te gaan, dat heb jij al gehad dus. heb je daar wat aan??

Ik ben ook bij een reumatoloog geweest en inderdaad door vragen en tenderpoints kunnen ze een diagnose stellen.

veel succes liefs Medusa

ps, hoe en wie stelt die diagnose over vermoeidheids syndroom????

Posted
ps, hoe en wie stelt die diagnose over vermoeidheids syndroom????

Helaas is daar nog steeds geen 'test' voor. Het wordt gebaseerd op het uitsluiten van andere ziektes en een aantal dingen waar je aan moet voldoen (mate van de vermoeidheid e.d.). Sommige artsen stellen de diagnose niet omdat ze het onzin vinden, anderen stellen de diagnose wel maar vinden het wel tussen de oren zitten.... 't is niet echt eenduidig allemaal. Een internist is de meest logische arts om naar toe te gaan. Maar het hangt net van de internist af welk plakkertje hij erop plakt.

Koekka, wat doe jij wel/niet voor je prikkelbare darm? Eet je glutenvrij ofzo? Ik eet zelf geen tarwegluten meer en dat scheelt aanzienlijk. En ook hier weer: acupunctuur. Van alles wat ik de afgelopen 20 jaar heb geprobeerd heeft dat me denk ik het meest vooruit geholpen (in combinatie met dieet en voedingsaanvullingen).

Posted

Hey dames.

Jeetje best gek eingenlijk dat je ziet dat er meer mensen zijn met een ziekte en in de mmm zitten.

Ik heb zelf stress epilepsie toen mijn ouders gingen scheiden heb ik 3 x een aanval gehad dat was 5 jaar gelden.

Ik moest afbouwen met mijn medicijnen en zit op het laagst nu ben ik heel trots op.

Ik slik ook foliumzuur dat moet ik ook de hele zwangerschap gebruiken.

Het valt voor mij opzich wel mee alleen veel hoofdpijn door de spanning.

En ik heb spastische darm daar heb ik wel last van.

Ik wens iedereen heel veel succes en dat alles goed mag komen

Posted

Medusa,

ik gebruik alleen pijnmedicatie (diclofinac en paracetamol) en movicolon voor de darmen ! ik kan wel wat krijgen voor de nacht als dat nodig is maar ik probeer zoveel mogelijk zonder medicatie te doen ! door goed mijn lichaam te dosseren kan ik redelijk met m'n beperkingen omgaan !

ik heb zelf wel veel geleerd van het revalidatie programma maar je moet er wel voor open staan en het de tijd geven ! iedereen haalt eruit van voor hem of haar van belang is, niet iedereen is hetzelfde en daarom moet je kijken wat bij jou past ! maar wel alles uitproberen anders weet je nooit of het werkt ?!!

over het diagnotiseren van cvs, dat kan soms ook door de reumatoloog maar zoals henne al aangaf is het afhankelijk van de arts en of de arts er zelf in gelooft !

Henne,

ik maak geen gebruik van een dieet, ik eet bijna alles wat los en vast zit (haha) ik kijk natuurlijk wel een beetje uit met wat ik eet, je leert in de loop der jaren wel waar je minder goed op reageerd en dat eet je dan minder vaak en kleinere hoeveelheden ! ik gebruik wel movicolon want anders gaat het niet goed met m'n darmen, maar ook dan is het nog steeds lastig hoor !

Minoes,

heb je de laatste 5 jaar geen aanval meer gehad ? lijkt me wel lastig die onzekerheid of het terug gaat komen en wanneer ?

een spastische darm is ook erg vervelend ! hoe ga je daar mee om ?

Medusa, Henne, en Minoes,

welk advies hebben jullie gekregen over je medicijn gebruik en een firtiliteitsbehandeling ?

ik moet op de punctie dag stoppen met alle medicatie die ik gebruik ! ook mijn maagtabletten en daar zie ik het meest tegenop, als ik mijn maagtablet nu vergeet s'morgens heb ik aan het eind van de middag mijn hele maag op de kop staan ( pijn in de maag en maagzuur ) !!

Liefs monika:myfignerscrossed:

Posted

Monika ik gebruik geen reguliere medicijnen, wel voedingsaanvullingen. Met mijn orthomoleculair arts heb ik van tevoren goed bekeken wat wel en niet mag tijdens de zwangerschap. Alles wat niet mag of twijfelachtig is laat ik staan tijdens een behandeling. Omdat ik geen lactose gebruik heb ik toen ik zwanger was in het ziekenhuis nog wel gevraagd of ik iets extra's moest eten/slikken voor voldoende calcium, maar dat vonden ze niet nodig.

Mag je niet iets anders voor maagzuur? Er zijn ook middelen die je met een zwangerschap ook mag gebruiken, maagzuur is een overbekende zwangerschapskwaal dus dat moeten ze weten.

Posted

koekka ben niet meer bang voor epilepsie die darm ik kijk gewoon heel erg uit wat ik eet geen soft ijs niet te veel melk produchten

dat jij maag tabletten krijgt maar dat houden wel in de gaten denk ik

Posted

Ik mag deze medicijnen doorslikken in de zwangerschap,en ik moet de zwangerschap onder controlle blijven in het zh en ik moet in het ziekenhuis bevallen en de baby ter observatie 2 dagen blijven, maar dat is geen probleem ik krijg toch een ks dus we blijven sowieso een paar dagen in het zh.

Ik heb ook juist deze meds gekregen omdat we kinderwens hebben.

Posted

Henne, Minoes en Medusa,

Fijn dat het bij jullie ook duidelijk is wat wel en niet kan ! ik had namenlijk begrepen dat sommige artsen geen flauw idee hebben welke medicijnen wel of niet kunnen tijdens een behandeling en daarna !

Henne, ik ga binnenkort nog even een gesprekje met de huisarts aan over de maagtabletten kijken wat dat opleverd !??

Ik had vandaag een mindere dag, had een beetje last van de buik een combinatie van het spuiten en de darmen die een beetje opspelen ! morgen ga ik met mijn moeder naar de sauna even een dagje ontspannen en niet nadenken over wat er gaat komen straks !

liefs monika

Posted

Ja inderdaad erg fijn omdat dat duidelijk te weten, het is erg belangrijk voor je zelf en je beeb die je dan draagt.

Lekekr genieten morgen in de sauna, ik wilde deze week ook met manlief gaan, maar zit nu al in de ww dus dat gaat niet meer op.

Liefs Medusa

Posted

Hoi medusa,

je testdag komt steeds dichterbij, hoe gaat het ? hou je het nog vol !!

wel jammer dat je nu beter niet naar de sauna kan gaan he ? het kan namenlijk zo'n lekkere ontspanning zijn !

ik voel me op dit moment niet zo best, ik heb een beetje last van depressie, hoofdpijn en vocht, maar die laatste is de minsterge natuurlijk !

liefs monika

Posted

ik voel me al wel onzeker terwijl het nog maar dag 5 is, wordt een lange week nog.

En inderdaad een sauna is lekker onspannend maar dat mag helaas niet, was het bij jou wel lekker??

O das niet zo best dat je je zo voelt, heb je vaker last van depressie???

Pas goed op je zelf meid,het is allemaal al moeilijk genoeg

Liefs Medusa

Posted

Hoi medusa,

ik hoop dat je week voorbij vliegt ! maar kan het me goed voorstellen hoor ik vond de ww ook altijd tergend langzaam voorbij kruipen ! afleiding zoeken is vaak het beste, maar daar moet je ook maar net zin in hebben !

ik heb in het verleden wel last gehad van depressie's maar de laatste jaren niet meer ! ik ben de laatste jaren zo positief en opgewekt dat dit echt vreselijk aan voelt ! maar ik zoek ook zo veel mogelijk afleiding en dat helpt wel een beetje !

liefs monika

Posted

Zit alweer op wd 6 dus gaat redelijk, vanaf maandag gaat het verschrikkelijk langzaam en wordt elke dag een hel om al niet te testen.

Ja ik ken dat van depressies en het is heel erg als het ineens weer om de hoek komt kijken, hoop dat de afleiding er voor zorgt dat het weer wegtrekt.

Ik had vanmorgen gsprek met de huisarts over de medicijnen hoe het nu gaat en hoe de pijn nu is,en over mn slapen en hij noemde het slaapstoornis, maar het doet er verder ook niet echt toe denk ik.

sterkte daarmee

Liefs Medusa

Posted

Medusa,

was het gesprek wel naar tevredenheid met de huisarts ? wel ontzettend vervelend als je moeilijk slaapt !!

ik zorg wel goed voor mezelf wat afleiding betreft ! en als ik zoals vanmiddag mijn neefje van 1 op de arm heb gehad, weet ik weer precies waarvoor ik het doe !!

liefs monika

Posted

Ja was en goed gesprek met de huisarts, hij heeft de amytriptiline nu voorgeschreven dat ik zelf mag kijken tussen 2 en max 4 per keer ( 20,30,40 mg ) en welke ik doe moet ik dan wel een week of 2 doorslikken niet de ene nacht 2 en de ander nacht dan 4 of zo.

Ik heb al heel lang erg pijn in mn schouder/bovenarm en de pees die onder de sleutelbeen en schouder loopt is ontstoken en dik waardoor die tussen het bot zit inplaats van eronder, en dat doet dus erg zeer en in mn bovenarm is een spierontstoken met botvliesontsteking, hij hoop tdat de medicijnen op langer termijn gaan werken en dat het dan dragelijker gaat worden.

dus al met al goed gesprek.

Ja kan me voorstellen als je je neefje weer heb gezien dat het weer ff glashelder wordt waar je het voor doet.

en fijn dat de afleiding lukt, hoop dat het beter gaat.

Aankomende week de echo, hoop dat het snel gaat beginnen voor je.

X

Posted

Medusa,

o wat vervelend met die schouder !! ik heb zelf regelmatig een slijmbeurs of pees ontsteking in de schouder dus ik weet helaas hoe het voelt en das niet fijn op z'n zachts gezegt ! ik hoop voor je dat de amitriptiline werkt en dat je je snel weer iets beter voelt !

morgen heb ik de echo, hopen dat het allemaal volgens plan gaat en ik met de gonal f kan beginnen !

jij sterkte meid !

liefs monika

Posted

Ja, dan weet je wel hoe het is met de schouder, hoop ook dat het snel werkt en beter gaat, het is alleen iets wat op langet termijn werkt en niet zoals en paracetamol.

Maar het slapen gaat gestaag wat beter.

Jij van de de echo!!!! hoop dat je snel kan beginnen, ben benieuwd

Ik denk dat het niet gelukt is, begin volgende week zou ik dan gaan beginnen met de 7e en laatste iui poging

succes vandaag!!! XXX