Ga naar inhoud

chronisch ziek en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

JOEPIE, gefeliciteerd eindelijk een tp en wel van 2 ik zal fiks duimen voor je dat er in ieder geval 1 blijft plakken.

Ik moet eerst ongi zijn en dat ben ik nog niet, dus de echo zal wel niet door gaan morgen.

hoop wel snel deze week. xxx

• Reacties 318
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oke ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan met je !

hou je me op de hoogte hoe het gaat ?

succes x monika

Geplaatst

hoi hoi,

het gaat prima ! ik voel me goed en maak me nog niet al te druk !!

tuurlijk heb ik wel momenten dat ik denk ( als het maar innesteld en doorgroeit ) maar dat zal iedereen wel hebben ?!

ik probeer voor zoveel mogelijk afleiding en ontspanning te zorgen, en verder gewoon doorleven alsof er niets aan de hand is (tot de testdatum) !

wanneer moest bij jou de rode duivel komen dan ? ben je erg laat dan ?

maak je je zorgen ?

x monika

Geplaatst

de duveltjes zijn er, morgen echo en zal wel zaterdag starten met de puregon.

2 dagen later eigenlijk maar.

Fijn dat de WW nog niet zwaar valt.

X

Geplaatst

:bf_new: jeetje wat fijn en spannend dat je nu ook snel mag beginnen !

ik ga voor je duimen, en hopenlijk hebben we dan allebij goed nieuws binnenkort ?!!

x monika

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAA hoop het ook voor ons :-) ben ook super blij dat ik ongi ben, voor mijn gevoel gaat het dan pas echt beginnen zodra de puregon ook gespoten wordt

wanneer ga je testen???

XXX

Geplaatst

hoi medusa,

ja ik denk idd dat het nu pas voor jullie gaat beginnen !! maar het komt wel goed !

en als je vragen hebt mag je ze altijd aan mij stellen maar dat weet je wel he ?!

laat je nog even weten hoe de echo ging ?

ik ga 5 juni testen ! dus ik moet nog een dikke week wachten !! maar ik ga het volhouden want ik wil niet te vroeg testen en dat ga ik dus ook niet doen !

maar ik moet wel zeggen dat ik al wel kriebels in m'n buik heb hoor !

x monika

Geplaatst

ooo wat knap, ik ben echt een vroeg tester, ik denk dat ik vanaf wd 8 al ga testen :-) knap hoor als je kan wachten.

Ja het gaat nu ook echt beginnen, het stimuleren de afspraken voor de fm's en zo

Ja dank je, ik zal ook zker vragen als ik wat wil weten :-)

Hoe gaat het ondertussen met je badkamer eigenlijk??

X

Geplaatst

Vanavond starten met de puregon 300e, en volgende week vrijdag de 1e fm.

Er waren 9 eiblaasjes te zien op de echo, hopelijk gaan ze allemaal groeien :-)

Geplaatst

hoi medusa,

sorry voor m'n late reaktie, 9 blaasjes te zien ! wat super zeg, ik zal duimen dat ze allemaal gaan groeien !!

mijn badkamer is helaas nog niet af, ik hoop dat ie in 2013 af is (haha)

hoe gaat het spuiten ? en hoe voel je je ?

bij mij beginnen de zenuwen nu wel op te spelen hoor ! ik was vorige week nog erg positief maar ik begin nu wel echt te twijfelen ?!

ik moet het nog 6 dagen vol gaan houden !

x monika

Geplaatst

Ja gaat goed het spuiten, alleen sinds de puregon erbij is gelijk soort hoofdpijn en blijf de rest van de avond wat ligt in mn hoofd.

Jeetje wat balen dat het zo lang duurt met de badkamer.

Je zou 1 juni al wel kunnen testen, dat is 14 dagen na de punctie..... :-)

Ja die rot ww, is echt killing en vooral die 2e week.

X

Geplaatst

hoi hoi,

ik ga het gewoon volhouden tot zondag met testen ! ik zoek afleiding door bij anderen op bezoek te gaan en mezelf gewoon bezig houden !!

fijn dat het spuiten goed gaat ! wel jammer dat je wat hoofdpijn en duizeligheid ervaart !! het kan zijn dat dat met een paar dagen wat minder wordt ? tenminste dat had ik !

ja over mijn badkamer wil ik op dit moment zo weinig mogelijk nadenken want het zorgt alleen maar voor irritatie ! maar goed als die test zondag positief is zal het me allemaal een worst zijn (haha)

tja en de laatste lootjes wegen het zwaarst ! en wachten duurt lang ! maar de aanhouder wint !!

x monika

Geplaatst

Erg knap dat je zolang kan wachten, ik weet nu al dat ik vanaf wd 8 ga testen :-)

Heb jij last van die bollen???? daar hoor je van de verhalen van dat je je al zwanger voelt en zo en dat lijtk me verschrikkelijk.

Weet je al of er cryo's zijn???

Vervelend van die badkamer, kan je nu wel normaal wassen en of douchen of moet je naar andere toe???

Nog een halve week :-) dan weet je het???

Geplaatst

hoi,

het kost me wel moeite om nu nog niet te testen hoor, maar mijn man wil gewoon niet eerder testen en dat heb ik te respecteren !

ik heb idd last van de bolletjes ik heb last van pijnlijke en harde borsten, raar gevoel in de maag en moe erg moe !!

ja al die zwangerschapskwaaltjes zijn best verwarrend ! je wilt zo graag zwanger zijn en je voelt je dan ook nog zwanger terwijl je niet eens weet of je wel zwanger bent ??

er zijn helaas geen cryo's ! maar dat hebben we ook nog nooit gehad helaas !!

tja we kunnen gelukkig wassen en douchen thuis dus we hoeven niet meer naar mijn moeder, maar ik baal er wel stevig van dat het zo lang duurt ! sommige mensen hebben kennelijk erg veel moeite met zich aan afspraken houden ? en inschatten qua tijd is blijkbaar helemaal moeilijk !! ( goed genoeg gezeurt over mijn badkamer )

JAAA nog 4 nachtjes slapen en dan weten we of we zwanger zijn ?? ben zo nieuwschierig !!

x monika

Geplaatst

5 follikels en maandag weer fm, en we krijgen er 2 terug geplaatst als die er zijn natuurlijk.

Hoe gata het met jou???? het is bijna zondag ... !

X

Geplaatst

hoi medusa,

wat fijn 5 follikels ! en jij laat er ook 2 terug plaatsten ?!

op naar de volgende fm !!

met mij gaat het vandaag niet zo lekker ! heb vanmorgen toch getest omdat ik dacht dat ik een blaasontsteking had ? helaas negatief getest !! en ook geen blaasontsteking !

sinds een uurtje helaas ook lichtbruine afschijding of begin van menstruatie ?

ik denk dat het voor ons deze keer niet gelukt is ? maar ik hoop natuurlijk dat er nog 1tje is blijven zitten, en ik zondag toch een licht streepje erbij ga krijgen !!

x monika

Geplaatst

Hm ja snap ik dat het niet zo goed vandaag, balen zeg, hoop ook dat er zondag beter nieuws is en geen ongi door zet.

Ja wij laten er ook 2 terugplaatsen, ik verwacht geen cryo's te hebben aangezien we maar 5 follikels hebben, en we willen toch alles optimaal benutten.

ik duim nog hard verder voor je xxx

Wij moeten trouwens tussen vers en vers poging verplicht maandje rust en jullie???? mogen jullie evntueel gelijk door??

Geplaatst

hoi,

het gaat wel redelijk, ongi is nog niet doorgebroken ! hopen dat er morgen een licht of donker tweede streepje gaat verschijnen !!:myfignerscrossed:

hoe gaat het met jou ?

x monika

Geplaatst

ja best wel ! ik had natuurlijk gehoopt dat er een licht tweede streepje bij was gekomen ! daar doen we dit allemaal voor toch ?!

ik ben nog steeds niet ongi, en als ik dat dinsdag nog niet ben doe ik nog 1 test en dan bel ik het ziekenhuis !

jij succes bij je tweede fm morgen !! ik hoop dat ze mooi gegroeit zijn en misschien zelfs nog een paar erbij ?!!!

x monika

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden