Ga naar inhoud

chronisch ziek en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi medusa,

met het spuiten gaat het goed, en de hoofdpijn is bijna weg !! helaas is mijn badkamer nog niet klaar en we zijn ook niet blij en tevreden hoe het allemaal loopt !

maar goed als het goed is een gesprek met de aannemer deze week moet voor resultaten gaan zorgen !

ik heb wel last van m'n humeur met de hogere dosis gonal f en de buik is gevoelig !!

hoe gaat het met jou ?

x monika

• Reacties 318
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

o das jammer dat de badkamer nog steeds niet af is, en ook nog eens niet naar zin is, hoop dat de aannemer zn werk goed gaat doen.

Leuk voor je man de verhoging van de gonal :-) hoop wel dat het zn vruchten afwerpt en een mooie tros druiven te zien is op de fm.

ja met mij gaat goed, ik begin langzaam een kriebel in mn buik te krijgen voor zondag dat ik ga starten met de deca, vind het stiekem toch wel spannend hoor de overgang naar ivf.

X

Geplaatst

hoi medusa,

ik heb vandaag de fm gehad en helaas weer een slecht resultaat ! op dit moment zitten er rechts 2 , 1 van 15mm en 1 van 10mm en links zitten een paar kleintjes !! ik moet donderdag terug komen en dan wordt er bekeken wat er gaat gebeuren ? misschien dat het wel weer afgebroken wordt ? die kans in in ieder geval wel aanwezig !!

ik voel me er vandaag nogal kut onder eerlijk gezegt !!

ja ik kan me goed voorstellen dat je het spannend vind ! maar gezonde spanning is niets mis mee !!

x monika

Geplaatst

Jeetje weer zo weinig eitjes, hoe kan dat toch, kunnen ze daar dan niet icsi mee doen??? ik lees vaker op het forum dat als er weinig eitjes zijn dat ze dan icsi doen in plaats van ivf.

kan me voorstellen dat je nu ff behoorlijk kut voelt.

Ja het is gezonde spanning, komt wel goed.

X

Geplaatst

Pff vandaag weer een fm gehad, de arts is nog steeds niet tevreden maar ze willen het nog even doorzetten om te kijken of die kleintjes nog een beetje bijtrekken ? zaterdag nieuwe fm !

het ligt aan m'n leeftijd dat ik zo weinig follikels heb ?! maar frustrerend is het wel !!

ik ben echt even een wrak hierdoor, ik had veel verwacht maar zo weinig follikels dat dus niet !

ik hoop zaterdag op iets beter bericht !!

x monika

Geplaatst

Jeetje wat balen en frustrerend, ook als je weer zou moeten afbreken wat heeft het voor gevolg bij de volgende poging, wat kunnen ze nog doen...

En icsi inplaats van ivf??? dan is er meer kans op bevruchting, ik weet van meerdere die met weinig eitjes echt die hadden iets van 4 eitjes maar dat ze dan icsi deden.

Hoop dat er nog meer mee gaan doen want dit is waardeloos, snap het best dat je momenteel een wrak ben.

XXX

Geplaatst

Hoi medusa,

ik moet maandag weer terug komen voor een echo ! de kleintjes zijn in ieder geval een beetje bijgetrokken, die groote rechts heeft nog steeds de overhand en of links uberhaubt mee doet vraag ik me af ? maar we wachten maandag maar weer af ! er zit nu niets anders op dan wachten en hopen dat er genoeg zijn voor een punctie ?!!

de keuze van een arts over ivf of icsi hangt af van de zaadkwaliteit en niet van het aantal follikels of eicellen ! ze kunnen nog overgaan op icsi als bij een eerdere punctie gebleken is dat de bevruchting moeilijk gaat !

jij gaat morgen met de deca beginnen he ?! spannend hoor ! trek je het nog een beetje ? probeer je er maar niet te druk over te maken, het loopt wel los hoor !!

x monika

Geplaatst

Nou hoop dat er nog meer bij trekken, zal hard duimen voor je.

Nou icsi is inderdaad voor slecht zaad, maar met icsi is er meer kans op bevruchting en als er maar weinig eitjes zijn doen ze in sommige zh ook icsi om die paar eitjes toch vrijzeker te kunnen bevruchten, met weinig eitjes en dan ivf is er teveel kans dat er geen bevruchting is, en met icsi bevruchten ze zelf. en ik heb meer op het forum gehoord dat er zh zijn die zo werken. sommige zh hebben een soort norm, onder de zoveel eitjes word er gewoon icsi gedaan.

Omdat jij steeds zo weing eitjes heb kan er op deze manier toch een punctie en tp zijn.

Ja morgen starten met deca, vind het erg spannend hoor, als de 1e spuit maar gezet is. ik maak me beetje druk over de deca spuitje, die zou vrij bot zijn.

Hoop dat het mee valt, laat het je weten.

ik duim voor je maandag

XXX

Geplaatst

hoi medusa,

en zit de eerste spuit erin ? hoe was het ?

ik laat je morgen weten hoe het in zwolle was !

x monika

Geplaatst

Ik zet vanavond de spuit om 8 uur,mag je ook sochtends spuiten dan??? ik dacht 1 vast tijdstip tussen 15.00 en 23.00 uur.

succes morgen

X Renaat

Geplaatst

ik weet niet of dat in ieder ziekenhuis anders is ? ik moet in ieder geval s'morgens spuiten !

succes vanavond en laat het maar even weten !

x monika

Geplaatst

Zo, het zit erin..... het viel me mee, maar de naald was er inderdaad wat moeilijker in te doen dan de pregnyl

voel wel gelijk wat raars door mn buik.

succes morgen

x

Geplaatst

A.S. Woensdag punctie !! en nu blijven duimen dat de rest ook allemaal goed mag gaan !

fijn dat je niet zo veel last heb gehad van het spuiten !! hoezo was dit eigenlijk moeilijker dan de pregnyl ?

x monika

Geplaatst

Hoeveel follikels waren er??? maar SUPER de punctie en nu maar mooie bevruchtingen dat er maar wat moois uitgroeid.

de pregnyl is een wat dunnere naald en wat scherper, de deca is wat botter waardoor je hader moet duwen.

XXX

Geplaatst

er zijn 3 follikels groot genoeg ! maar ze gaan ze allemaal aan prikken en in de kleintjes kan ook nog wel wat zitten ? ik hoor het woensdag wel hoeveel eitjes er uit gekomen zijn ?!

hmm een bottere naald lijkt me ook niet wat ! ik moet eerlijk zeggen dat de naald van de lucrin wel heel iets dikker is dan van de gonal f maar allemaal heel goed tedoen !!

ik moest vanavond om half elf de pregnyl spuiten, hier zat wel een dikkere naald bij helaas ! maar goed we hebben het er nog steeds allemaal voor over nietwaar ?!

x monika

Geplaatst

Nou meid, op hoop van zege dat jullie beeb er tussen zit, ben er benieuwd over 14 dagen :-)

Inderdaad we hebben het er maar voor over al dat spuiten

X

Geplaatst

hoi medusa,

er zijn 8 eitjes uitgekomen vandaag !! we zijn daar erg tevreden over !

vrijdag horen we of er een bevruchting heeft plaatsgevonden ? heel hard duimen nog maar !!:gekruiste vingers 1:gekruiste vingers 1

xxx monika

Geplaatst

Yes !!!

er zijn er 5 bevrucht !!

zondag is de terugplaatsing !

ze kunnen dan pas wat meer zeggen over de celdeling, dus daar weten we nog niet zo veel over !

x monika

Geplaatst

vandaag zijn er twee teruggeplaatst, 1 van 7 cellen en 1 van 16 cellen !! allebij vallen ze in de categorie redelijk !

we hopen dat ze allebij lekker verder gaan delen en innestellen !!

medusa,

hoe gaat het bij jou ? morgen heb je de startecho toch ? spannend hoor !

heel veel succes morgen !

x monika

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden