Ga naar inhoud

chronisch ziek en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Medusa,

waarom denk je dat het bij niet gelukt is ? heb je bloedverlies ?

ik ben vanmorgen in zwolle geweest en de echo was goed en ik mocht direkt beginnen met de gonal f ! dus helemaal super !

ik heb 9 maart de follikelmeting !

liefs monika

• Reacties 318
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ooo super, je gaat beginnen hihihiih eindelijk of niet???

Is dit jullie 3e betaalde ivf??? of begin je weer op 1???

Nee geen bloed, maar ik voel helemaal niets, en bij mn 2 zwangerschappen voelde ik al heel vroeg dat ik zwanger was dus daar vanuit gaand denk ik dat ik niet zwanger ben.

ik ga dnek ik morgen een tetsje doen.

X

Geplaatst

Hoi Medusa,

ja ja we gaan nu echt beginnen ! spannend hoor !

dit is onze 3de betaalde ivf ja , we hebben alleen geluk want de eerste twee zijn nooit gedeclareerd dus hebben wij nog steeds recht op 3 ivf behandelingen !! geluk bij een ongeluk zeg maar, want daardoor hebben we nog 3 kansen i.p.v. 1 ! maar we hopen natuurlijk dat 1 voldoende is en we deze keer zwanger raken !

wel raar ja dat je nu niets voelt dan ? maar misschien ben je toch zwanger ? ik blijf in ieder geval nog even voor je duimen hoor !! kan nooit kwaat namenlijk !

maar zou je morgen wel gaan testen dan ? das namenlijk wel te vroeg he, dan kan de test ook iets anders aan geven dan het in werkelijkheid is ! als je morgen gaat testen wens ik je veel succes en ik zal voor je duimen hoor !!

liefs monika

Geplaatst

das inderdaad geluk bij ongeluk, hoop dat het niet nodig is, maar anders wel errrg prettig.

Ja morgen is wd11 als het raak is moet je al wel een heel licht streepje zien, en 13 dagen na de pregnyl dus dat kan het dan niet zijn, die is echt wel uit mn lijf.

Weet je natuurlijk hoop ik dat ik zwanger ben, maar ik heb de hoop opgegeven voor de iui, dus maak me ook niet druk om op dit moment, voor mijn gevoel zit ik de iui uit om te beginnen met ivf, er zit dus niet echt druk op mn ketel zeg maar.

ik laat morgen wel weten XXX

Geplaatst

Hoi Medusa,

wat vervelend dat het mislukt is !

met het spuiten gaat het redelijk, ik heb wel veel last mijn buik vandaag de buik is erg gevoelig heb het gevoel dat mijn broek 1 maat te klein is ! en dat terwijl ik een legging aan heb gedaan vandaag maar het elastiek zit erg strak !! ik denk dat ik wat meer water moet gaan drinken misschien dat dat helpt ?

de hoofdpijn wordt wel minder dus das weer een pluspunt !

jij sterkte meid !

liefs monika

Geplaatst

Vervelend dat je zo'n last van je buik heb en dat met legging ja, hoofdpijn gelukkig minder.

We gaan met volle moed weer verder met de laatste IUI, we hebben al wel het 1 en ander ingepland en papieren gekregen voor de IVF en ik denk ergen Mei dat we dan de 1e IVF zullen hebben

X

Geplaatst

Medusa,

knap hoor dat je gewoon doorgaat en positief blijft denken ! het is ook wel de beste manier, maar goed het valt niet altijd mee natuurlijk !!

wel spannend he als je in mei met de ivf gaat beginnen ? maar goed je hebt met de iui nog 1 kans en dat kan genoeg zijn ?! je moet een beetje geluk hebben, bij deze stuur ik je wat geluk toe !

ik heb gisteren voor het eerst in mijn been gespoten, omdat ik zo'n last van mijn buik had en omdat ik nu iedere morgen 2 spuiten moet zetten dacht ik laat ik er maar 1 in mijn been zetten dan krijgt mijn buik iets meer rust. t'is niet echt fijn hoor in het been spuiten, tenminste dat vind ik, de spuit zelf is niet vervelend maar ik heb de indruk dat het wat langer duurt voordat de vloeistof opgenomen wordt ? dus ik heb 2 uur een bult en dat is dan warm en jeukt ? ik zie wel hoe het verder gaat ? ik had dat ook de eerste paar dagen in de buik dus ik heb de hoop dat dit wel iets minder gaat worden !

nou een heel lang verhaal, en sorry voor het geklaag !

liefs monika

Geplaatst

Koekka, ik had ook zo'n irritatieplek van het spuiten. Wat help is om iets minder schuin te spuiten, zodat de vloeistof wat minder aan de oppervlakte zit. Verder na het spuiten even 'masseren' met een gaasje om de vloeistof te verspeiden. En evt. een ijsblokje erop, dat helpt tegen jeuk en warm. En het went idd ook gewoon :-)

Geplaatst

Bedankt henne,

maar het gaat al een stuk beter met het spuiten in het been ! Niet zeuren en gewoon doorgaan, woensdag heb ik de follikelmeting al dus als het allemaal een beetje meezit ??

groetjes monika

Geplaatst

In mn been spuiten lijkt me verschrikkelijk, krijg er gelijk de kriebels van.

Dank je wel voor het opsturen van geluk, maar hou je voor jezelf ook een beetje?? :-)

Ja, elke keer als poging mislukt voel ik me echt K, maar zodra de uitgansecho geweest is en dus de volgende poging start dan is er ook weer nieuwe frisse moed

Ik hoop ook echt dat de IVF niet nodig is... maar hou er wel rekening mee.

Succes woensdag met de FM

X

Geplaatst

medusa,

in het been spuiten valt reuze mee hoor ! en ik moest wel mijn buik was zo gevoelig geworden door al die spuiten in de buik ! maar heb alleen de eerste 2 dagen last gehad van de spuiten in het been, het was net alsof mijn been er toen aan gewent was want daarna was het niet echt pijnlijk meer !

tuurlijk hou ik ook een beetje geluk voor mezelf (haha) kan ik wel gebruiken nu !

ik heb vanmorgen de follikelmeting gehad, maar het was allemaal nog erg klein en weinig ! dus nog even doorgaan met spuiten en zondag heb ik weer een follikelmeting ! hopenlijk is het dan allemaal goed ?!

medusa, hoe gaat het bij jou nu ?

liefs monika

Geplaatst

Ja ik begrijp als de buik zo gevoelig wordt er ergens anders geprikt moet worden, en ook de been zal wel weer gewend raken :-)

Konden ze al wel zien hoeveel follikels er zaten????

Doen ze dat ook joh op zondag fm??? das wel fijn.

hihihihihi we verdelen het geluk gewoon ;-D

Ja hier gaat goed, ik heb vrijdag fm en vind het wel spannend, ben zooo bang dat ik eerder de IUI heb als dat mijn man thuis komt, ik kan op zn vroegst volgend week woensdag de IUI hebben.

allebei nog ff doorspuiten

X

Geplaatst

hoi medusa,

ze hebben niet gezegt hoeveel follikels er zaten alleen dat het er nog niet zo veel waren ! maar ik hoef er ook niet veel als het maar goede zijn (haha)

zo het geluk is verdeeld nu moet het met beide goed komen lijkt me zo (hihi)

ja wel fijn dat je ook op zondag kunt komen ! in zwolle hebben ze volgens mij gewoon een 7 daagse werkweek ?! heb namenlijk begrepen dat ze ook punctie's in het weekend doen !

wat voor werk doet je man dan dat je niet eerder als woensdag kan ? niet dat het me wat aangaat maar ik ben wel nieuwschierig (haha)

ja allebei nog maar even blijven spuiten !

laat je nog even weten hoe jou fm morgen gegaan is ?

succes liefs monika

Geplaatst

Ja bij ons doen ze ook de hele week, maar weet niet met punctie en tp want dat is in ander ziekenhuis, dat is in Nijmegen en de rest in Ede.

Mijn man werkt op booreiland en komt dinsdagavond thuis, dus ja kan niet eerder dan woensdag, dat word spannend, want ik heb meestal 10 dagen na de 1e spuit de iui dat zou woensdag zijn maar heb ook wel eens korter gehad.

ja beide nog ff door spuiten

hahahaha ja er hoeft er 1 goede tussen te zitten :-)

ja laat morgen weten

X

Geplaatst

de iui is afgebroken, ik kom 1 dag te kort met Michel, ik start vanavond met de pil tot eind maart en heb dan halverwege april de laatste iui, ik ga wel alvast voor eind april afspraak maken voor zaad onderzoek, ben ik dan toch zwanger zeg ik de afspraak af en anders hebben we gelijk achter de mislukte iui anders moeten we mintsten 3 weken wachten

ik baaaaaal als een stekker, dit zijn echt momenten dat ik michel zn werk haat

x

Geplaatst

hoi medusa,

jeetje wat kl*te dat de iui afgebroken is ! ik kan me goed voorstellen dat je het werk van je man dan haat ! kan ook niet makkelijk zijn ?

je hebt gelijk dat je alvast dat zaadonderzoek inplant zoals je zelf al schrijft je kan het altijd afzeggen mocht je zwanger raken !!

ik ben gisteren weer in zwolle geweest voor de follikelmeting, ik heb maar 3 follikels aan de ene kant en 2 aan de andere kant ?! en ze waren ook nog te klein, ik moet nu 225 in plaats van 150 gaan spuiten en donderdag weer terug voor de volgende follikelmeting !

liefs monika

Geplaatst

Jeetje, dat schiet ook niet echt op...... nou hoop dat ze nog ff een spurt krijgen, is er dan nog kans dat er meer gaan groeien of alleen dat ze groter worden????

Ja, inderdaad balen, maar het is alweer gezonken.

X

Geplaatst

Medusa,

nee schiet hier niet echt op ! ik zit donderdag al op 17 dagen gonal f spuiten best lang ! ik heb geen idee of er zich nog meer ontwikkelen ? ik zie en hoor het donderdag verder wel ?!

ik ben er in ieder geval wel rustig onder !

ik maak me niet zo druk, ik kan er toch niets aan veranderen dus laat ik het maar gewoon over me heen komen !!

je hoort donderdag nog wel van me hoe het er allemaal voor staat !

liefs monika

Geplaatst

Helaas is de ivf behandeling gestaakt !! er zaten te weinig follikels ! nu eerst een maand verplichte rust en dan zien we wel weer ! in ieder geval volgende poging starten we met hogere startdosis gonal f !!

liefs monika

Geplaatst

Oooo das balen zeg.

En verplicht maandje rust is ook erg balen.

Maar wel beter een nieuwe poging met hogere dosis en dan ivf met genoeg eitjes

xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden