Ga naar inhoud

chronisch ziek en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi medusa,

ik ben idd geen arts, maar mijn ervaring is dat als je ergens ooit een ontsteking hebt gehad dat dat een gevoelige plek blijft ! daarmee bedoel ik dat bij mij om het minste of geringste een ontseking onstaat op de plekken waar ik ze dus vaker heb gehad, artsen spreken bij mij dan snel van overbelasting maar dit strookt niet altijd met wat ik gedaan heb ? maar heel eerlijk gezegt weten de artsen het ook de helft van de tijd niet waardoor ontstekingen ontstaan !

het enige wat mij helpt is het ontstoken gebied langer rust gunnen dan artsen aanraden ! en daarna voorzichtig weer opbouwen en niet gelijk alles weer doen wat je gewent was ! nou is dit allemaal natuurlijk een stuk makkelijker gezegt dan gedaan, want je hebt een kind,man en huishouden maar dit is het enige advies wat ik voor je heb !

ik heb voor mijn peesontsteking trouwens fisiotherapie gehad, en de fisio zei dat een peesontsteking wel 3 maanden kan duren voor dat dat over is ! en het duurde ook erg lang bij mij moet ik zeggen !

sterkte renate ! ik hoop dat je je toch snel wat beter voelt !!

x monika

• Reacties 318
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oke dank je voor je antwoord, inderdaad geen dokter maar jij wet wel beter hoe iets verloopt en zo.

Die verwachting moet ik dus ook bijstellen dat het voor echt overgaat.

Ik heb hoofdstuk 1 uit van het boek trouwens.

De rev.arts waar ik laatst was geweest vind fysio geen goed idee, ze vind dat mensen met fibro niet afhankelijk van fysio moeten worden.

Maar je heb wel gelijk over dat artsen het niet zo goed weten, de reumatoloog die het vastgesteld heeft dat ik fibro heb zei ook al, heel eerlijk zijn ze al 30 jaar lang met onderzoeken bezig en ze weten nog steeds niets, de onderliggende oorzaak die ze denken te vinden bij fibro verandert ook steeds weer.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

Hoelang moet jij de pil slikken en zo voor je daadwerkelijk gaat spuiten voor de ivf???

X Renaat

Geplaatst

hoi hoi,

ik ben het wel eens met de arts dat je niet afhankelijk moet worden van fisiotherapie, maar ik denk dat er niets mis mee is als je 1 of 2 keer een een kuur van 8 behandelingen gebruikt om je leven net weer iets aangenamer te maken ! ik maak alleen een afspraak met fisio als het echt niet meer gaat, dan laat ik met weer even los masseren en dan kan ik er weer tegen aan !!

tja het gaat niet voorgoed over, maar ik moet zeggen dat het ook lange tijd goed kan gaan ! ik ben nu iets meer dan een jaar verder zonder ontstekingen op de bekende plekken ! normaal gesproken had ik minimaal 1 maar meestal 2 keer per jaar een slijm of pees ontsteking in de schouder ! maar het gaat dus nu al lange tijd goed (afkloppen)

ik moet ook eerlijk zeggen dat als ik denk dat het weer op komt spelen ik gelijk mijn rust neem en de oefeningen ga doen die de fisio mij geleerd heeft !

ik begin de 21ste april met de lucrin, en de 24ste moet ik stoppen met de pil ! en dan heb ik de startecho op 2 mei !!

hoe gaat het bij jou nu verder ?

x monika

Geplaatst

Ja ik merk dat ik nog heel erg moet wennen/ontdekken hoe het zit met de zwakke punten en hoe daar mee om te gaan.

Ik ben alweer 3 dagen aan het spuiten, dinsdag de fm spannend omdat ik nu meer spuit ben ik bang dat het er meer dan 3 zijn, maar ik hoop op 3 follikels.

X

Geplaatst

Ik heb 1 follikel die meedoet de andere 2 zijn te klein, vanavond nog spuiten en morgen de pregnyl en dan vrijdag de IUI.

De gyn denkt dat ik " gewend" ben aan de puregon waardoor het niet echt meer stimuleert, heb gevraagd of dat effect heb op de ivf want dan wil je natuurlijk veel follikels maar omdat je het combineert met wat anders dan helpt het wel weer, zal wel de deca zijn denk ik...?

X

Geplaatst

tja 1 follikel kan genoeg zijn !! ik zal voor je duimen !

en wel fijn om te weten dat het verder geen effect zal hebben met de ivf !

x monika

Geplaatst

hoi,

spannend hoor de ww !! wanneer moet je testen ?

ik had 5 follikels maar er waren er eigenlijk maar 2 groot genoeg !

succes !

Geplaatst

O ja das inderdaad erg weinig.

Ik mag 29 april testen op de trouwdag van mn vader... hoe krijg ik het voor elkaar maar als het mislukt wordt ik de 26e ongi, als ik jou onderschrift lees gaan we aardig tegelijk op als wij starten met ivf.

schiet voor jou ook alweer op... x

Geplaatst

hoi medusa,

spannend hoor ! en voor je het weet is het 29 april ! wel grappig op de trouwdag van je vader !

ik moet a.s. donderdag alweer met de lucrin beginnen en volgende week zondag met de pil stoppen !

2 mei heb ik de startecho, ik ben benieuwd hoe het deze zal gaan !!

ik hoop dat ik genoeg rust voor mezelf kan creeren vooral nu ze met de verbouwing van de badkamer zijn begonnen ?!

ik vind het nu al stressen moet zeggen !

succes x monika

Geplaatst

hoi hoi,

medusa hoe gaat het met je ? voel je je goed ?

ik ben afgelopen donderdag weer met de lucrin spuiten begonnen, eerste twee dagen wel last gehad van mijn benen maar nu gaat het wel weer goed !

ik denk dat de opvliegers en de hoofdpijn vandaag of morgen wel weer van start gaan ? maar ik hoop natuurlijk dat ik er deze keer minder last van ga hebben !!

ik hoop dat het verder goed gaat met iedereen !!

x monika

Geplaatst

Hey, o ja ook weer spannend bij jou, het is weer begonnen, hoop voor je dat je er minder last van krijg.

In theorie zit ik nu op wd9 en moet tot vrijdag maar ik word altijd vroeg ongi en zou dan dinsdag ongesteld worden, heb totaaal niet de indruk dat het gelukt is.

X

Geplaatst

hoi medusa,

ik blijf net zo lang duimen, tot jij zegt dat het niet meer hoeft !! ik hoop zo voor jullie dat het deze keer raak is en je het ivf traject niet verder in hoeft !

x monika

Geplaatst

hoi,

ik ben vanmorgen voor het eerst weer opgestaan met hoofdpijn ! maar ik hoop dat dit gewoon vermoeidheid is !

verder gaat het redelijk, ik heb veel last van m'n lijf op moment maar ik heb ook niet zo heel goed naar m'n lijf geluisterd de laatste week dus ik heb dit waarschijnlijk aan mezelf te danken !?

het komt vast wel goed straks ?!! als mijn badkamer klaar is kom ik tot rust tenminste dat heb ik mezelf voorgehouden !

x monika

Geplaatst

ooo das jammer dat je toch hoofdpijn heb, hoop dat het geen migraine is, en ja het niet luisteren naar je lichaam..... dat gebeurd toch hoe voorzichtig je ook bent.

Jullie zijn aan het verbouwen??? ja dan doe je sowieso teveel.

Mijn test is negatief, zal wel snel ongi worden en dan rond 15 mei beginnen met deca.

je mag ophouden met voor me duimen ;-)

X Renaat

Geplaatst

och wat jammer meid, dat je test negatief was ! dus jij ook ivf binnenkort !

ja de badkamer wordt verbouwd ! hopenlijk is het dit weekend klaar, ik begin namenlijk maandag weer met het echte werk en dan zit ik er niet op te wachten om andere mensen over de vloer te hebben die ook nog eens lawaai gaan maken (haha) maar ja je doet er zo weinig aan he ? het zal toch klaar moeten !

x monika

Geplaatst

Ja helaas ook ivf, maar had er wel rekening mee gehouden, ondanks ben ik toch tereleurgesteld.

Ooo maar een neiuwe badkamer is wel erg fijn, willen wij ook al jaren maar nooit geld voor.

Ja kan me voorstellen dat je dan niemand over de vloer wilt hebben, is toch prive

Ik zal ergens in de 1e week van Juni de punctie hebben volgens mij gaan we dan beetje gelijk op???

XXX

Geplaatst

hoi meid, kan me goed voorstellen dat je toch teleurgesteld bent dat je het ivf traject in moet ! maar gelukkig is er met ivf nog hoop op een brusje !

een nieuwe badkamer was nodig, het kon niet meer anders ! ik moest eerst in de badkuip douchen en dat werd veel te gevaarlijk !! ik krijg een groot gedeelte wel vergoed van de gemeente omdat het om een medisch noodzakelijke woningaanpassing gaat ! maar we moeten ook nog best veel zelf betalen hoor ! maar goed ik heb straks een mooie badkamer waar ik me weer lekker zelf kan redden en dat is heel wat waard !!

de hoofdpijn zet helaas nu goed door ik heb weer van s'morgens vroeg tot s'avonds laat hoofdpijn !

als het bij mij allemaal loopt zoals het hoort te lopen denk ik dat ik in de week van 9 mei de punctie heb, dus we lopen helaas dan niet helemaal gelijk, zou wel leuk zijn !

wanneer heb jij de eerste afspraak in het ziekenhuis ?

ik moet a.s. maandag voor de start echo en dan kan ik als het goed is beginnen met de gonal f ?!!

x monika

Geplaatst

O ja dat is ook een ander verhaal met die badkamer, dat gaat niet meer nee.

Wat erg van je hoofdpijn, mag je nu niet die speciale pijnstillers voor migraine hebben???

O nee hihihihi dan loop ik een maand achter jou ik heb rond 8 juni de punctie, dan zit jou ww er alweer op denk ik.

Ik moet 23 mei voor de uitgansecho.

eerst ff 2 weken niets en dan 15 mei starten met de deca.

X

Geplaatst

hoi hoi,

ja met die badkamer kon echt niet meer ! het duurt me alleen iets te lang voor dat het klaar is, maar goed ik kan er niets aan veranderen dus probeer ik me er maar niet al te druk om te maken !!

die hoofdpijn is erg vervelend maar met paracetamol is het wel te doen !

als alles goed gaat zit mijn ww er idd al op als jij de punctie krijgt !

maar goed dan hebben we allebij alle tijd om druk voor elkaar te duimen !!

x monika

Geplaatst

Alles was goed vanmorgen, ik ben dus begonnen met de gonal f spuiten ! ik moet 10 mei voor de follikelmeting !!

x monika

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden