Ga naar inhoud

chronisch ziek en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

lieve Monika, wat verdrietig nieuws is dit, kan me goed voorstellen dat je alleen maar kan huilen en je afmeld hier.

ik wil je heeeeel veel sterkte wensen

liefs Renata

• 2 weken later...
  • Reacties 318
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Monika, ik ben benieuwd hoe het met je gaat.

Ik hoop je nog te spreken hier, maar begrijp het als je niet meer komt.

heel veel sterkte liefs Renata

• 2 weken later...
Geplaatst

hoi renate,

ik kwam even spieken en zag een berichtje van jou! het gaat wel goed met me, ik probeer er nu gewoon niet zo veel over na te denken!

volgende week hebben we een gesprek met onze arts, kijken hoe het gesprek zal gaan?

hoe gaat het met jou ?? was ik namenlijk benieuwd naar en daarom kwam ik even kijken !!

liefs monika

Geplaatst

Ben benieuwd hoe het egsprek zal gaan volgende week, fijn dat het wel gaat met je.

Ja met mij gaat ook wel, had ik hier al neergezet dat ons zoontje een afwijking heeft bij zn niertjes en na zn geboorte geopeerd moet worden, en dan wordt ook pas duidelijk of en wat er voor beschadiging is.

Verder gaat het goed :-)

fijn om weer wat van je gehoord te hebben. xxx

Geplaatst

he bah wat vervelend om te lezen dat jullie zoontje een afwijking heeft!! ik hoop dat alles goed komt, en dat ze hem snel kunnen helpen zodat jullie hem snel weer thuis hebben!!

ik laat je nog weten hoe ons gesprek is gegaan !

xxx monika

• 2 weken later...
Geplaatst

hallo,

gisteren hebben we het gesprek met de arts gehad! het was een duidelijk en kort gesprek! eerst even bloed laten prikken bij de volgende menstruatie om uit te sluiten of ik in de overgang ben, als dat niet het geval is gaan we in maart onze laatste ivf behandeling in ! heb wel veel meer last van de endometriose gekregen de laatste maanden, en mochten we niet zwanger raken in maart dan moet ik geopereerd worden aan de endometriose!! gellukig mag ik tot maart wel aan de pil zodat de pijn misschien iets minder gaat worden!

renate, hoe gaat het met jou ? ben je bang nu je weet dat je zoontje direkt geopereerd moet worden ? ik zal duimen dat alles goed gaat !!

liefs monika

Geplaatst

Jeetje, ik schrik er ook wel van dat je ineens zo last dus kan krijgen van endo, heb dat nooit geweten.

Het is dus nu eest ff spannend wat de bloedtest zegt over de overgang of niet.

Gister echo gehad en rechts waar de verstopping zit was niet in beeld te krijgen, zn ruggetje zat ervoor en de vorige keer was links nog niets mee aan de hand was nu ook al een kleine vergroting van zn niertje zichtbaar, ben dus erg bang dat het erger geworden is, heb nu 2 januari een uitgebreide echo om het te bekijken.

xxx

Geplaatst

he bah renate wat een onrust! kan me goed voorstellen dat je bang bent!! ik ga een kaarsje branden voor je kindje, kan alleen maar dat voor je doen helaas !

voor ons is het idd nu nog wachten op de bloedtest! ik moet alleen bloed af laten nemen op de 3de dag van de menstruatie, en heb de afgelopen 3 keer om de 3 weken menstruatie gehad, en nu al weer 4 weken aan het wachten ? bah zo weet ik toch ook niet waar ik aan toe ben. heb ook al ruim een week last van vreselijke buikpijn door de endo! maar goed je zal zien dat ik morgen ongi wordt, want dan moet ik eerste kerstdag naar het lab om bloed te prikken (haha heb ik weer) !!

ik wens jullie toch hele fijne feestdagen probeer er lekker van te genieten!!

en als je wilt praten, ik ben er voor je !!

liefs monika

• 3 weken later...
Geplaatst

Hey Monika, hoe gaat het nu, ben je al met bloedprikken bezig??

Wij weten verder nog niets over ons mannetje, de gyn die de echo deed was heel sjaggie en heeft amper gekeken, moet nu 2 feb weer terug voor echo.

Maar we weten pas echt meer na zn geboorte.

Ik las net bij iemand die ook fibro heeft, dat de arts zei dat er getest moet worden op B12 want bij mensen die fibro hebben is dat vaak te kort wat niet goed is voor de innesteling.

Heb jij daar wel eens over gehoord??

Geplaatst

hoi,

ik heb inmiddels al bloed geprikt, en als het goed is krijg ik 19 jan de uitslag te horen !!

wat ontzettend vervelend moet die onzekerheid zijn?! ik hoop dat het straks allemaal mee gaat vallen !

ik heb al wel eens vaker iets gehoort en gelezen over een tekort aan b12, maar ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken? ik moet morgen toch naar mijn huisarts ik zal met hem wel eens overleggen !!

ik weet dat het eigenlijk niet meer mag , maar toch de beste wensen voor 2012!

liefs monika

Geplaatst

Oke fijn het bloedprikken gehad nu afwachten tot 19 jan.

Hoor het eens bij je ha ben benieuwd wat hij erover zegt over dat B12

Wat erg voor mijn gevoel is oud en nieuw alweer zoooo lang geleden, jij ook nog de beste wensen voor 2012 en dat jullie wens uit mag komen.

x Renata

• 3 weken later...
Geplaatst

hoi,

heb inmiddels kontakt gehad met de arts van zh! bloeduitslagen waren niet om vrolijk van te worden!! fsh was gestegen , dat betekend dat het nog moeilijker wordt om onze droom werkelijkheid te laten worden! het is echt hopen dat er nog een groot wonder voor ons op de plank ligt, want een wonder is wel nodig!!

hoe gaat het met jou? kan je nog wel een beetje genieten van je zwangerschap?

liefs monika

Geplaatst

O meid, wat een grote domper alsof het al niet moeilijk genoeg is.

En nu?? wel voor de laatste poging??

ja hier gaat goed, dinsdag gesprek met de kinderarts over wat we kunnen verwachten als hij geboren is enzo.

Begin hem redelijk goed te voelen en dat zorgt wel voor genietende momenten.

xxx

Geplaatst

wat fijn dat je wel kan genieten van je zwangerschap, en een spannende dag dinsdag ? ik ben benieuwd wat ze allemaal gaan zeggen ?

voel jij je verder wel goed nu ? heb je al wat minder last van je lijf ?

tja alsof het al niet moeilijk genoeg was voor ons, krijgen we nog een opstakel erbij!! we gaan wel voor de laatste poging in maart, meer omdat ik over 5 jaar geen spijt wil hebben, ik moet wel zeggen dat bij mij de hoop wel een beetje vervlogen is ! maar goed ik probeer maar in gedachten te houden dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, en dat er toch ook echt vrouwen een kindje hebben gekregen waarvan de artsen zeiden dat het niet mogelijk was?!!

we zullen het dit keer wel echt per afspraak gaan bekijken, niet te veel hoop gewoon stap voor stap en iedere stap is mooi meegenomen !!

liefs monika

Geplaatst

De pijn in mn lijf wordt alleen maar erger, maar dat is te verwachten, ik wordt natuurlijk zwaarder.

dat kan ik me goed voorstellen dat je niet wilt achteraf had ik maar.....

Vind het wel heel knap van je dat je toch die laatste poging doet.

Ik zal dinsdag wel laten weten hoe het gesprek geweest is.

X Renaat

Geplaatst

Wat lief dat je er naar vraagt

was verhelderend, we weten nu wat de 1e periode na zn geboorte ons te wachten staat.

Hij moet inderdaad gelijk antibiotica en in zijn 2e levensweek krijgt hij een echo en ook bespreking van de echo om te kijken hoe groot en hoe de verstopping eruit ziet, wat meestal daarna gebeurd is als hij een week of 4 oud is ze met mn buisje z'n piemeltje ingaan en vloeistof in zn blaas doen, dat buisje laten ze ff zitten en dan maken ze een rontgen echo om te kijken hoe de doorstroming is vanaf z'n piemeltje tot aan zn niertjes, en wat daar zichtbaar op is, dan wordt er besproken wat verder.

Ze kunnen dan pas zien waar de verstopping daadwerkelijk zit, dat kan op 3 plekker zijn.

Ook al 1 nu maar 1 urethra verstopt wil dat niet zeggen over hoe het er straks uit ziet, pas na 1 week na zn geboorte ongeveer dan werkt zijn systeem zelf en wordt pas duidelijk hoe groot en waar het verstopt zit.

Gevraagd of hij ondanks dat hij maar aan 1 kant een verstopping heeft hij toch nierschade kan hebben en dat is wel mogelijk, wel gunstig is dat omdat hij nu ontwikkeld met waarschijnlijk 1 onderontwikkelde nier de andere nier daardoor sterker wordt, maar ze kan nog niets zeggen wat voor problemen dat voor hem wel of niet op gaat leveren.

Voor nu ben ik tevrede, weet wat ons te wachten staat, dat hij gewoon mee naar huis mag als wij ontslagen worden uit het zh, ik gewoon een kraamtijd thuis zal hebben.

Ze zei wel dat dat we nog vaak met elkaar te maken gaan hebben, waar ik uit op maak dat het niet bij 2 afspraken blijft.

Donderdag de guo, heb ook gevraagd of het kan dat donderdag blijkt dat het weg is, en dat was echt heeeel onwaarschijnlijk, was niet iets waar ik vanuit moest gaan.

Voor nu tevrede, ze was heel megaand en begripvol, en dat het voor ons heel wat is.

Hoe is het met jou??

Geplaatst

wat fijn dat de arts jullie wat meer heeft kunnen vertellen over wat jullie te wachten staat! en wat fijn dat ze zo begripvol was, das toch wel heel fijn!!

ik hoop zo dat het straks allemaal mee gaat vallen met jullie zoontje! wel fijn dat je de kraamtijd thuis mag zijn met hem!

met mij gaat het redelijk! ik vind het erg beangtigend dat we misschien geen kindje gaan krijgen, ik kan het allemaal nog niet goed bevatten! ik probeer er zo min mogelijk over na te denken, maar merk soms toch dat ik ineens erg verdrietig kan zijn! we moeten nog maar gewoon even afwachten wat de toekomst voor ons in petto heeft!

ik duim heel hard voor jullie kleine man, dat het straks meevalt of goed op te lossen is!! ik leef met jullie mee !

x monika

Geplaatst

Ja die angst, kan me voorstellen dat je er nog niet aan probeerd te denken.

Eerst nog een poging, de wonderen zijn de wereld niet uit, je leest soms de bijzonderste verhalen dat er toch iemand zwanger is.

Ik blijf hopen op een mooi wondertje voor jullie.

Ja gelukkig weten wij ene beetje waar we aan toe zijn de 1e paar weken en daarn ahangt het van de uitlsagen af.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden