Ga naar inhoud

chronisch ziek en ivf

Aanbevolen Berichten

• Reacties 318
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hoi,

geen nieuws was in dit geval geen goed nieuws !

ze hebben vrijdag tijdens de punctie ondekt dat ik endometriose heb ! en ze zijn er nu bijna zeker van dat mijn eitjes zo goed als op zijn !!

gelukkig hebben ze 3 eitjes gevonden en we hebben vandaag gehoort dat er 2 zijn bevrucht en door zijn gaan delen !!

we gaan nu nog harder duimen dat het deze keer gaat lukken, want dit kon weleens de laatste poging geweest zijn ?!!

dinsdag hebben we de terugplaatsing en dan horen we meer over de deling !!

hoe is het met jou ?

Geplaatst

Jeetje meid wat heftig, en hoe kan het dat nu pas endometriose ondekt wordt???

Kan me voorstellen dat het een klap in je gezicht is.

Nou ik ga echt keihard duimen voor je........

Met mij gaat wel, ben vandaag wel erg beroerd geweest en voor het eerst overgegeven.

Geplaatst

hoi hoi,

het gaat redelijk met me! erg moe en als ik me niet rustig hou heb ik nog steeds last van de buik !! maar als volgende week die test positief is hebben we het nergens meer over natuurlijk (haha)

verder gaat het goed, ik probeer heel positief te blijven!!

hoe is het met jou ?

x monika

Geplaatst

Ik ben me suf met positieve zwanger vibes aan het sturen naar je :-)

Wel heel goed van je dat je positief bent.

Is het van de endo al beetje geland bij je, want dat kwma zo rauw op je dak vallen.

Ja met mij goed, al wel best last van mn bekken dus dat zegt wat voor de komende 30 weken.

Geplaatst

bedankt voor die positieve fibes!!

nee dat van de endo ik weet echt nog niet wat ik daar mee moet ? ik weet alleen als deze behandeling niet lukt we dan een afspraak moesten maken met de arts?

ik probeer alles gewoon per keer te bekijken!! dus nu eerst maar eens de test volgende week en dan zien we wel weer verder aan de hand van die uitslag wat de volgende stap moet zijn !!

pff nu al last van je bekken !! bah dan duren die 30 weken nog wel lang he ?! maar goed, jij weet als geen ander waar je het allemaal voor doet!!

tot nu toe valt de wachtperiode me mee, ik denk omdat ik deze keer per dag bekijk en leef ! en niet zoals de vorige keer bezig was met die test datum en aftellen !!

doe het maar lekker rustig aan jij !

x monika

Geplaatst

Hey echo was goed, beeb wat te bewegelijk om zich goed te laten zien, heb het hartje weer gehoord.

Ik hoef niet meer terug te komen op de ferti poli, over 2 weken 1e afspraak bij de gewone gyn.

Net 1e x fysio gehad voor mn bekken.

Voor jou nog een weekje dan testen spannend, hoe voel je je???

Geplaatst

hoi,

wat fijn dat je het hartje weer gehoort hebt! en das een goed teken dat je niet terug hoeft naar de fertipoli! maar je moet wel naar de gyn? je wordt dus niet gewoon naar de vk gestuurd ? waarom is dat eigenlijk?

hier gaat het z'n gangetje ! ik voel me nu wel beter dan na de vorige behandeling ! wel last van m'n maag maar minder dan de vorige keer !! ik heb alleen een buik alsof ik een balon heb ingeslikt !! de vorige keer zakte de buik na de terugplaatsing wel weer wat af, maar deze keer dus helemaal niet ! kan mijn broeken bijna niet meer dicht krijgen !! maar goed we zien wel hoe het verder gaat ?!!

de zenuwen beginnen langzaam ook grip op me te krijgen ! ik heb vandaag heel erg op de hond gemoppert (die arme schat) !

x monika

Geplaatst

Inderdaad goed teken dat ik niet meer hoef terug te komen, inderdaad zou ik nu verder gaan bij de vk maar omdat ik medicijnen slik moet ik voor beeb in het zh onder controlle blijven en moet ik ook in het zh bevallen, moeten daarom ook 2 dagen blijven.

Ik ga wel naar de vk ( heb ik bij ilona niet gedaan ) voor persoonlijke aandacht, dat doen ze bij de gyn niet echt en dat heb ik wel gemist.

Maar vind het niet erg, dan heb ik bij iedere bezoek een echo :-D

Ja kan me goed voorstellen dat de zenuwen komen, ga je eerder testen???

arme hond, geef hem xtra koekje :-)

hm das rot dat je buik zo dik blijft, zit ongemakkelijk, het aftellen is begonnen voor de test

Ik ben nog steeds vibes aan het door zenden

xxx Renaat

Geplaatst

hoi,

heftige buikpijn vandaag dus ik denk niet eens dat ik hoef te testen dinsdag !?

voel me echt kut (sorry voor m'n taalgebruik)

ik zie het even niet meer zitten!!

x monika

Geplaatst

hoi,

afgelopen zondag ook bloed verloren dus het was niet zo gek dat de test vanmorgen negatief was !!

gelukkig kunnen we volgende week al bij onze arts terecht voor een gesprek over hoe nu verder ? en of verder gaan nog wel zin heeft ?

x monika

Geplaatst

hoi medusa,

sorry voor m'n late reaktie ! er is veel gebeurt !!

we hebben idd het gesprek met de arts gehad ! het was een interessant gesprek ! we mogen meedoen aan een trail-onderzoek genaamd assisted hatching , voor ons veranderd er niets, de ivf gaat voor ons dus zoals het gegaan is !! alleen wordt er bij de embryo met een laser een klein gaatje in het schilletje dat om de embryo heen zit gemaakt ! met als doel, de hoop is dan dat de embryo zich beter zal hechten in de baarmoeder !!

we hopen dat we met deze methode alsnog zwanger kunnen raken ?!

hoe gaat het met jou ??

x monika

Geplaatst

O super dat ze dat nu ook in nederland willen doen, ik ken het van verhalen van degen die naar dusseldorf gaan, daar wordt het al gedaan.

Ik hoop dat dat het zetje is wat jullie nodig hebben.

Maar er komt dus nog wel een ivf, omdat ze de vorige keer zeiden waarschijnlijk laatste eitjes???

ja met mij gaat goed, bijna geen last meer van misselijkheid.

Alleen mn bekken en de fibro dat gaat per week slechter.

Geplaatst

wat vervelend dat je met de week meer last krijgt van de fibro en je bekken !! wel fijn dat de misselijkheid zo goed als over is !!

de arts kan ook niet met zekerheid zeggen dat er nog eitjes zitten ? maar hij wil het nog wel een keer proberen ! ik denk dat we gewoon blij mogen zijn als we nog 1 of 2 eitjes hebben die ze straks kunnen gebruiken !!

x monika

Geplaatst

Ja dat is inderdaad jammer van mn bekken en fibro, wist het van te voren maar toch baal ik ervan dat het zo is.

Wanneer kan je weer beginnen met spuiten???

Ik ga echt verschrikkelijk voor je hopen en dat het dan met A.H gaat lukken.

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden