Ga naar inhoud

chronisch ziek en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

we weten nog niet precies wanneer we weer gaan starten ? ik heb a.s. donderdag eerst een telefonische afspraak met de onderzoekleidster !

ik hoop een beetje op november!!

kan me goed voorstellen dat je baalt omdat je lichaam niet helemaal meewerkt !! en ook al had je het verwacht, je hoopt toch altijd dat het een fantastische zwangerschap wordt, zo 1 die je in de films ziet en die in het echt bijna nooit voorkomen !!

willen jullie straks weten wat het gaat worden ? ik ben best benieuwd en ik ben niet eens zwanger (haha)

ik hoop dat je je mentaal in ieder geval wel stabiel voelt, want dat kan je er dan door heen trekken !

als je wilt praten weet je me te vinden he !!

x monika

• Reacties 318
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

November zal toch wel lukken om weer te starten???

Spannend ook met dat A.H, hopelijk lukt het daarmee, ik vind het goed dat ze eindelijk ook in nederland beginnen met die methodes.

ja wij willen het weten, en houden het niet voor ons, dat gedoe proberen niet je mond voorbij te praten, we houden wel de naam voor ons :-)

ja was zo mooi geweest als het pijnvrij was, we gaan proberen er zo goed mogelijk door te komen nog maar 27 weken te gaan :-)

thanx, erg lief van je, andersom ook :-)

xxx

• 2 weken later...
Geplaatst

Ons pogen is even "in de ijskast gezet" icon_mrgreen.gif . Dit omdat het niet duidelijk was of ik nu een eisprong had gehad of niet. De grootste follikel was bij de laatste inw. echo nl. kleiner dan twee dagen ervoor en aangezien ze eigenlijk alleen maar kunnen groeien was dat vreemd; als of de grootste al gesprongen was. Maar noch een ovulatietest, noch bloedonderzoek kon daar uitsluitsel over geven. Deze cyclus moesten we dus overslaan. In oktober zitten ze al vol, dus we kunnen in november pas weer verder.

Geplaatst

Jeetje bloempje wat vervelend zeg !! ik hoop dat je in november meer geluk hebt !

ik ben zelf ook in november weer aan de beurt !

x monika

Geplaatst

Bloempje, das ff balen, maar ja beter dan dat ze wel punctie doen en je eisprong is al wel geweest, dan is er 1 poging voorbij.

jullie beide op in November, nog ff maandje rust en dan gaat het spuiten weer beginnen.

Geplaatst

hoi medusa,

hoe gaat het met jou ? over 6 dagen weer een echo ? spannend hoor !!

ze hebben vanuit zwolle besloten dat ik deze keer niet eerst aan de pil ga dus ik begin deze keer rechtstreeks vanuit de menstruatie !!

ik ben afgelopen vrijdag ongi geworden dus als het gaat zoals het volgens de normale cyclus gaat zal ik eind oktober aan de beurt zijn ? maar ja dat weet je bij mij maar nooit !!

x monika

Geplaatst

Ja maandag weer een echo, kijk er al naar uit.

o beter dat scheelt tijd dat je niet eerst aan de pil hoeft, krijg je dan korte protocol??? dat je bij je ongi begint met spuiten en dan binnen je cyclus ook al je punctie heb???

x Renaat

Geplaatst

haha goede vraag ? ik denk niet dat ik een korte protocol krijg ? ze hebben namenlijk gezegt dat er voor mij niets zou veranderen, maar ja ik hoefde nu ook ineens niet aan de pil ? ik merk het straks allemaal wel !!

je laat wel even weten hoe de echo ging he ?!

x monika

Geplaatst

ben benieuwd hoe het nu zal gaan, nog 4 weekjes en dan gaat het weer beginnen, maar dan zal je wel op cd 21 beginnen met deca als het niet korte protocol is.

ja zal maandag laten weten hoe het was, ik hoop stiekem dat we het geslacht weten maar zal nog wel te vroeg zijn.

x

Geplaatst

Nee nee als het goed is begin ik op cd dag 2 ? ikmoet namenlijk bellen op de eerste menstruatie dag, das toch cd 1 ? en dan moet ik de volgende dag voor een echo en beginnen met lucrin en als alles goed is ook met de gonal-f !! zo heb ik het begrepen althans!

ben benieuwd maandag? hoor je maandag ook of het een jongetje of meisje is ?

x monika

Geplaatst

Dat klinkt als korte protocol, zal mij benieuwen. spannend

ja dat is dan cd 2 dat je begint.

ik hoop dat hij het dan kan zien of het een jongetje of meisjie is, maar ben dan 15,4 week is misschien wel te vroeg ben ik bang van

xxx

Geplaatst

Het is ook vaak precies verkeerd om. Als je geen ongi wilt, komt het wel, en als je erop zit te wachten duurt het maar...

2 sept. was de eerste dag van de vorige keer. Ik heb doorgaans wel een iets langere cyclus, maar zit vandaag al op een cyclus van 35 dagen.

Je zou haast denken... Maar nee, dat denk ik niet. Gewoon maar afwachten. Alleen komt de volgende cyclus dan ook later dan begin november en duurt het allemaal nòg langer. Pfff...

Geplaatst

zo herkenbaar met die stomme ongi!! ik heb het ook vaker, maar zodra ik dan toch besloten heb om een test te doen dan wordt ik ongi?! zal toch wel grotendeels psychisch zijn?!

x monika

Geplaatst

tja bloempje, geduld is een schone zaak, maar vaak makkelijker gezegt dan gedaan!! ik zou zeggen probeer er niet bij stil te staan of te veel over na te denken, maar dat heb je zelf waarschijnlijk ook allemaal al bedacht ?!

maar goed het zal vanzelf wel komen! en waarschijnlijk als het je niet uit komt!

sterkte !

x monika

Geplaatst

Bloempje al ongi geworden???

Gister was de echo weer goed, kon alleen het geslacht niet zien, heb volgende week een afspraak voor geslacht bepaling bij een echo buro

Geplaatst

Fijn dat alles weer goed was!! nu in spanning afwachten wat het gaat worden? ik denk een meisje? ben erg benieuwd !!

x monika

Geplaatst
maar goed het zal vanzelf wel komen! en waarschijnlijk als het je niet uit komt!
Haha; vàst!

Nu zit ik weer op "het lijkt eraan te komen"; af en toe een spoortje bij afvegen; nog niet eens genoeg voor inlegkruisjes...

Morgen (uh, dat is vandaag al) dag 40...

Ik heb vanmorgen tegen Wilco gezegd dat als ik van het weekend nog niet ongi ben, ik dan ga testen. Ik wil me niet eerder gek laten maken.

Maar aan de andere kant... ik ben er nu al gek van! images?q=tbn:ANd9GcQkE0eIzbGtO0FyAuZyk1d1mwd99WHbFuSnuBGzPvYDQz2H5wWgzlJsosBOJA

Geplaatst

Haha ik kan het me zo goed voorstellen!! ik wordt er ook altijd onrustig van! ik hoop voor je dat je net als medusa spontaan zwanger bent geraakt in je wachtmaand!

we horen het wel als je wat meer weet toch?

succes!

x monika

Geplaatst

Spannend Bloempje.... wie weet je leest de bijzonderste verhalen hier ( inclusief ikzelf ineens spontaan zwanger )

Monika, ik zla het uiteraard hier posten zodar ik het weet :-)

Geplaatst

Blèèh; dag 40 werd dag 1...

Maar goed; nu weet ik waar ik aan toe ben en kunnen we volgende maand "gewoon" beginnen. (Ha; gewoon voor hier dan. :happy11: ):eskimo:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden