Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoera weer een mooie gezonde baby geboren!!! Lieve Mees van Harte met de geboorte van Laurens, ook weer zo'n leuke naam! Heerlijk he dat die bevalling achter de rug is, het grote genieten kan nu echt beginnen!

Ilona hou vol meissie, hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt over het protocol, dan kun je je gedachten weer een beetje richting geven, lijkt me moeilijk om relaxed te blijven als je zo af moet wachten op wat er komen gaat. Wij wachten vol ongeduld met je mee hoor!

Goh Judith dat jij dus og steds die brandende pijn hebt, daar wordt ik ook beetje moedeloos van. Ik heb net weer 4 dagen extra kraamhulp gekregen, terwijl ik veel liever zelf alles al gedaan had. Maar ja die pijn is behoorlijk overheersend als ik sta. Heb op het zkh diclofenac voorgeschreven gekregen, die helpen een beetje maar kan nog niet gaan staan koken of zo. Heb nu dag 10 gehad vandaag en mijn superkraamhulp mag die 4 dagen helaas niet doen. We hebben haar trouwens met een sinterklaasgedicht en een cadeautje bedankt voor de geweldige kraamtijd die ze me gegeven heeft. Zaten we samen te brullen hahaha. Ze komt maandag trouwens al weer ff op de koffie. We hadden haar een dinerbon gegeven voor 2 pers bij ons favoriete restaurant; riep ze meteen dat ze die bon met mij samen wou op gaan maken daar! Dus dat doen we in januari hebben we afgesproken. Ik denk dat we met haar wel contact blijven houden voorlopig, ze had het zo naar haar zin hier zegt ze zelf ook steeds. Pfff dat was dus mijn officiële einde kraamtijd......

Vanmiddag voor het eerst Gijs in de kinderwagen mee naar buiten genomen, en net als de rest hier een heeeel klein rondje gelopen Maar wat heerlijk ff in de buitenlucht. De bejaarden in het gebouw tegenover ons stonden op de ramen te kloppen en zwaaien hahaha.

Gijs is vandaag ook weer over zijn geboortegewicht gegaan, hoera! 3390 gram, nog steeds een lekker ukkie is het, het gaat me allemaal al veel te snel hoor. De nachten blijft Gijs nog om de 3 soms 4 uur komen, maar dat wijt ik dan aan het feit dat hij 2 weken te vroeg is geboren. We rekenen er nog maar niet op dat hij langer doorslaapt 's nachts al zouden we dat best heel prettig vinden. Ach zo lang de wallen nog niet op de knieën hangen.... Hij zit sinds gisteren wel op 100ml melk, en dinsdag komt een dame van het consultatieburo langs , we zullen eens gaan zien.

Oh ja en Judith, over dat poepen, hier ligt er eentje als een grote te persen met veel geluid als ie moet. Vannacht ook weer, in een doodstil huis lag ie keihard te kreunen met een rooie kop ik heb helemaal in een deuk gelegen! En toen ie gisternacht niet kon slapen omdat ie wat krampjes had heb ik hem bloot op mijn blote lijf gelegd, dan is ie meteen rustig en gaat ie slapen. Later had ik hem naast me laten zakken omdat ik zelf koude schouders kreeg. Ineens dacht ik hey wat voel ik nou? Had ie mijn tepel gevonden en in zijn mond genomen! Wat was dat mooi.... helaas voor hem is de stuwing weer weg en kwam er zowiezo geen melk uit. Maar toch ik had het in ieder geval ook eens meegemaakt!

Ik ga de fles maar weer eens in orde maken het is weer bijna tijd! Overigens super apparaat zo'n cooker voor het maken van flesjes! Is gekookt water, ik zet 1 fles gekookt water weg in de koelkast en maak zo met koud en kokend water zijn flesje meteen klaar.....ideaal!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mutske, je hebt gewoon een band opgebouwd met je kraamhulp, heel bijzonder dat jullie zo'n geweldige klik hadden met elkaar!!!

Jullie kleine man doet het hartstikke goed en om de 3/4 uren komen, is hartstikke netjes!

Heerlijk hè ff in de buitenlucht, daar was ik vandaag ook heel erg aan toe...ben dus ook vol trots de deur uitgegaan om een klein rondje achter een gevulde kinderwagen te lopen. Wat een rijkdom. Het was hier alleen uitgestorven, alleen troffen we de buurvrouw en ja...die moest even kijken natuurlijk :)

Judith, jij ook nog steeds zo'n last? Pffff..... lijkt me erg vermoeiend....Hopelijk herstellen jij en Mutske gauw van de ks!

Morgen laatste dag kraamhulp, vind het zo'n leuk mens....kan ook met haar lachen, geweldig!! Jammer, maar ook fijn dat we het nu alleen kunnen zeg maar!

Vinden jullie het ook zo ongelooflijk al die verwennerij tijdens de kraamtijd? Man, de kamer hangt echt vol met kaarten en vol met cadeaus....

Vandaag de koekjestrommel gekregen van fp, schijnt in te slaan als een bom...zo geweldig! Dus ik was heel blij met het cadeau :)

Morgen ga ik afdruk maken van L_otte haar voetjes. Haar opa is volgende week jarig en dan wil ik graag een fotolijstje geven met daarin haar voetafdrukje + gefeliciteerd natuurlijk. Ook 1 voor op haar eigen kamer. Want de voetjes zijn nu nog zo lekker klein ;)

Geplaatst

Mees van harte gefeliciteerd met jullie zoon Laurens!!

Heerlijk he om eindelijk van hem te kunnen genieten..

Morgen 1e keer naar CB en smiddags kinderarts.

Vannacht maar 3 u geslapen omdat Liv zo´n last had van haar maagje..

Ben gebroken. Benieudw wat de komende nacht brengt.

Geplaatst

Dankjewel Mutske en Danaa!!

Ja, zooo blij met ons wondertje!!

Nu home en net kennis gemaakt met kraamhulp. Lijkt erg aardig. Is ontbijtje voor ons aan t maken....

Xxx

Geplaatst

Mutske; Leuk die band met je kraamverzorgster!!Erg leuk om mee te maken op deze manier.

Ik heb zelf ook 4 hele goede vriendinnen 'overgehouden' aan gezinnen. En met anderen nog

wel eens contact, maar wat minder vaak.

1 is zelfs een van m'n beste vriendinnen geworden!!Zo leuk!!

Wat een verassing he? Mees, als je dan bevalt, en het kindje komt er uit, dat je dan ziet

wat het is!! Ik zag gelijk n zakje hangen bij Aron, dus k wist nog voor ze t zei dat t n jongen

was!!k vond het helemaal geweldig!!

En n leuke naam trouwens!! m'n neefje heet ook zo!

Laat je eigen heerlijk verwennen hoor door je kraamverzorgster.... de kraamtijd vliegt écht voorbij!!

Ben benieuwd hoe het inmiddels met Ilona is!?!

Volhouden he meis?!!

Danaa; wat pittig joh, die nachten!! kun je overdag nog eens bij slapen? of lukt

dat ook niet?

Bij mij is m'n kleine man meestal precies van 13 tot 15/16 uur wakker!! dus slapen

lukt eigenlijk niet echt meer 's middags.

Jose; Ja bizar he? die verwennerij, we hebben zo ontzettend veel cadeua's gekregen,

ladingen kleding (waarvan ook écht heel veel dingen die ik heel stom vind....maar ja...k ben

gewoon té kritisch denk ik) en veel speelgoed van lego tot loopauto en boekjes.... super de super!!

En nog steeds krijgen we cadeautjes door de brievenbus....rompertjes en speelgoed....echt leuk!!

Wat is de koekjestrommel van fp? (of is dat n domme vraag?)

m'n kleine man gaat het 's nacht steeds langer uithouden....meestal komt hij rond half 5/5 uur,

wat betekend dat hij van lieverlee al 5 tot 6 uur wegblijft ' s nachts.

Zou wel weer eens heerlijk zijn om weer eens een nacht helemaal door te kunnen slapen....

maar ach...als k m dan weer hoor 's nachts en ik ga voeden, dan vind ik m weer zooooooooooo

lief!!

Soms krijg ik gewoon tranen in m'n ogen als ik naar ons mannetje kijk...zó bijzonder!!zó'n groot

wonder en zó gewenst!! ónze schat!!

Geplaatst

@ Jose – Gelukkig is de hielprik achter de rug en heeft L_otte er geen last van gehad! En wat een leuk idee die voetafdruk zeg!!

@ Tweety - Wat een lieve foto’s!!

@ Mees – Wat een leuke naam; mijn man heet ook Laurens!! ;-)

@ Mutske – Wat fijn dat je zo’n leuke kraamhulp had!!

@ Danna – Hoe was het op het cb en bij de kinderarts? Ik ben benieuwd!

Meiden, wat fijn te horen dat jullie kanjers het zo goed doen!! En wat lief dat jullie zo aan me denken!!

Gister dus weer echo gehad en vandaag weer aan de CTG gelegen. Met mij en onze uk gaat alles TOP, dus dat is super!!

Gister heeft de gyn gevoeld of ik inleidbaar was, maar helaas was mijn baarmoedermond nog niet week genoeg (zeg ik dat zo goed?).

Op de CTG van vandaag was wel te zien dat ik weer oefenweeën had (waar ik nog steeds niets van voel)!! Dus er zijn wel wat voortekenen…

Morgen moet ik weer aan de CTG en daarna wordt in het overleg besproken of/wanneer ik ingeleid kan worden, want ze willen liever niet tot 42 weken wachten.

Dus dat is een hele geruststelling!!

Hopelijk weten we morgen rond 2 uur meer en word ik ook een november-mama!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fijne avond nog!!!

Ik ga ananas eten, tonic drinken, fietsen, traplopen en sexen!! Haaaahaaaaaaa!!!! :-)

Geplaatst

haha...wat een goede voornemens Ilona!!Alleen dat sexen vond ik persoonlijk glad geen feest

meer op 't laatst!!Maar....t schijnt te helpen!! ;-)

In ieder geval fijn dat ze je niet tot 42 weken gaan laten lopen, want dat is geen pretje...

iedere dag dat je nu over loopt is al té lang he?!!

We wachten vol spanning af hoor, dat jij ook gaat bevallen!!

Ben heel benieuwd wat het protocol word voor je....

Nou, ik heb vannacht toch heerlijk geslapen!!

Aron liep gisteren avond allemaal te spoken....niet in bed willen slapen,

steeds wakker,en iedere 1.5uur/2uur willen drinken (auw auw m'n tepels zijn zo verweekt)

afain...bij de laatste voeding had tie keurig m'n borst leeg gedronken, en toen was hij boos

dat het klaar was, want meneer was nog glad niet verzadigt!! Ik in de rats....was bang dat ik

té veel gedaan had en m'n BV was teruggelopen!!

Dus ook m'n andere borst nog maar gegeven, die dronk tie ook nog hard leeg!!

Hij lag om 23.30uur in z'n bed, en ik werd vanmorgen wakker dat Jaco naar z'n werk ging,

ik zei; 'he?!!m'n zoon is vannacht niet geweest??'

dus heb Jaco hem maar gepakt, maar hij sliep gewoon nog steeds!!

Bizar he?!!Nu nog maar afwachten of dit zo doorzet natuurlijk.....hihi...

Vanmorgen heb k m gewogen; 4170 Gram...dus hij weegt al meer dan 8 pond!!

Geplaatst

Lieve Ilona, wat fijn dat ze nu toch bereid zijn om naar jouw wensen te luisteren en je vanmiddag gaan bespreken in het overleg. Hebben ze beloofd je te bellen?

Als ze je 16.00 uur niet gebeld hebben, zou ik zelf even bellen ;)

Ben erg benieuwd, als het meezit, word je misschien maandag wel ingeleid? Dat zou geweldig zijn en dan hoop ik dat het lekker vlot.

Aan de andere kant is het ook fijn te weten dat ze je niet laten lopen tot de 42 weken, dat moet wel een geruststelling zijn.

Nou we gaan van het positieve uit ... ;)

Tweety, wat een toppertje heb jij toch zeg.... hij heeft pa en ma gewoon lekker door laten slapen, heerlijk!!! En hij groeit lekker, hij heeft het goed bij je ;)

L_otte is gisteren met papa onder de douche geweest, zo'n rood smurfje tegen zo'n groot lijf en dat koppie wat ze erbij trok haha....geweldig!

Eerst even brullen, maar daarna vond ze het heerlijk :)

Inmiddels zijn we met een 3e soort fles bezig, gisteren mee begonnen. De dr. Brown fles, had er goede verhalen over gehoord mbt krampjes en gulzige drinkers. Het lijkt wel of ze meer moeite moet doen om er iets uit te krijgen, want ze stopt nu zelf ook wel eens even met drinken...nou dat deed ze bij de Avent en Difrax echt niet, ze klokte het naar binnen met allemaal lucht.

Vannacht heeft ze zich rustig gehouden, heerlijk..... zo zoet ze overdag is, zo zoet was ze vannacht ook. Dus we gaan even door met deze fles :) L_otte komt om de 3 à 4 uur... we zitten nu op 6 voedingen per dag.

Ik vind het zo genieten, maar ook moeilijk dat ze al zo groeit, van mij mag ze echt zo klein blijven. Het gaat me veel te snel!!!!

Dat babyknuffelen vind ik zo lekker.... Iedere leeftijd/fase heeft z'n charmes, maar ik moet er nog niet aan denken hoor.

Even een genante vraag voor de mensen die ook vaginaal zijn bevallen. Ik vind het nl. vreselijk dat ik urine verlies. Als ik opsta uit bed, dan loopt het al zeg maar.... Ik moet mijn bekkenbodem weer trainen, doe ik ook... maar toch.... Hebben jullie dit ook?

Vanmorgen lekker na de 8 uur fles weer in bed gedoken, heerlijk...geen visite vandaag!

Nu zal ik een broodje eten... lig wat laat op schema. Heb vanmorgen de badkamer alweer gesopt, wat een heerlijk gevoel dat ik weer iets gedaan heb in het huishouden heerlijk!!!

Geplaatst

Inmiddels trouwens al 8 kg kwijt en pas ik mijn oude rokjes weer. Wel gek hoor, want ik moet nu iedere ochtend heel goed nadenken van 'wat doe ik aan?' Wat heb ik ook alweer in de kast hangen?

Toch vind ik het raar om shirtjes die ik tijdens de zwangerschap heb gekocht nu aan te trekken, zonder een zwangere buik. Ik mis het zwanger zijn echt wel en die buik ook!!!

Vond het zoooo bijzonder om zwanger te mogen zijn!!!

Geplaatst

Ilona, hebben ze je al gebeld? Je bent rustig op fb..... ben zoooo benieuwd wat voor besluit ze hebben genomen.

Geplaatst

Meiden, ik heb Tonka, Nathalie en Nella verwijderd uit het lijstje hoor.... aangezien ze al heel lang niets meer van zich hebben laten horen!!!

Lisa, ben zo benieuwd naar de naam van je dochter.... had ik al eens gevraagd, of wil je het hier niet kenbaar maken? Dan mag je een pb sturen :P

icon1.png

Uitgerekend:

21 november - Ilon@ :girl:

Bevallen/geboren:

Maandag 17 oktober 2001: Sammy73 (34,3 weken) :boy:
Bodhi

Dinsdag 18 oktober 2011: Danaa (geplande KS) :girl: en
:girl:
Liv en Amy

Dinsdag 18 oktober 2011: Poohbeer
:boy: &
:boy:
S.am & N.oah

Dinsdag 25 Oktober 2011: Sylvia (ingeleid) :boy:
Donny Jeremias

Zaterdag 29 Oktober 2011: Judith (Spoedks)
:boy: Linck Johannus Petrus

Maandag 31 oktober 2011: Angel :boy:
Jayson

Dinsdag 1 november 2011: Tweety :boy:
Arie Johannes ( Aron)

Zaterdag 5 november 2011: Debbie79 :girl:
Lana Alfonsia Andrea

Zondag 13 november 2011: Lisa :girl:
Dochter

Maandag 14 november 2011: Mutske :boy:
Gijs Barend Jan

Dinsdag 15 november 2011: Jose ( ingeleid) :girl:
L_otte M_arije

Dinsdag 22 november 2011: Mees
:boy:
Laurens

Geplaatst

Jose; over het plassen, heb ik ook!Het gaat wel steeds beter moet ik zeggen, maar als ik heel nodig moet,

ga ik wel meteen, anders kan ik het ook nog niet goed ophouden. Net de bevalling was dat idd. nog erger!!

Goed bekkenbodem spieren oefenen.

Hoeveel was je totaal aangekomen?niet zo heel veel toch?Heerlijk hoor, dat je je 'oude' kleren weer aankan.

Ik ben van de 16kg. die ik aangekomen was er zo'n 12 kwijt....maar ik merk nog wel dat ik breder op m'n heupen

ben dan ik was...pas n hoop écht nog niet.... maar het begon al strakker te zitten toen ik met de hormonen bezig

was vorig jaar, voorheen had ik maatje 34, dat gaan we nu niet meer redden hoor ;-) (hoeft ook niet)

K heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht of ik het zwanger zijn mis.... wel vond ik het achteraf een apart idee

dat ik toen ik voor controle naar het ziekenhuis ging, ik voor het laatst zwanger was, die dag!!

Het zwanger zijn vond ik ook ontzettend bijzonder, en een super mooie, blijde tijd!! Zó leuk om mee te mogen maken!!

K denk dat de eerste zwangerschap ook het meest ingrijpend is..... bij een tweede komen er denk ik weer meer herinneringen

boven van de vorige keer, en het is dan ook meer herkenbaarder denk ik (en dan ook weer net zo'n groot wonder natuurlijk)

Geplaatst

Meiden, het is super genieten vd kleine man!!

Heerlijk om met hem in m'n armen te liggen. Ik wil ook zo graag dat het niet te snel gaat...wil van iedere minuut genieten :-))

Ilona, ben benieuwd hoe het gaat met jullie. duvcrsbmet de laatste loodjes.

En ja, ik zie m'n platte buik en mis m'n ook wel beetje m'n bolletjesbuik. Maar......ben zoooooo blij dat ik niet meer hoef te bevallen!!!! Zo heftig!!

En m'n doos is ook nog steeds niet blij. Zeer/pijn/auw!!

Maar verder dus super blij met m'n kindje. Ben gewoon 'mama' nu!! Jeahhhh!

Xxx

Geplaatst

Hej meiden,

@ Jose - Wat goed dat je je oude kleding al weer aankan!! En wat fijn dat L_otte uiteindelijk zo genoten heeft onder de douche!!

@ Tweety - Wat fijn dat Aron door heeft geslapen en zo goed groeit!

@ Mees - Super dat je zo aan het genieten bent van jullie kleine mannetje!!

Vanmiddag weer aan de CTG gelegen en alles was weer goed!

Het was alleen megadruk op de afdeling, dus de CTG duurde geen 45 minuten maar 75!

Na de CTG moesten we even wachten op de uitslag van het overleg en dat duurde ook weer ruim 20 min.

Uiteindelijk kregen we van de verloskundige te horen dat we ons maandagochtend om 07.30 uur moeten melden op de afdeling en dat ze me gaan inleiden middels ballon.

Deze moet ervoor zorgen dat mn baarmoeder rijp wordt (want dat was woensdag duidelijk niet het geval), zodat mn vliezen gebroken kunnen worden en het echte werk kan beginnen!!!

Ze vertelde dat ze deze ballon voor 24 uur inbrengen en dat het vervolg helemaal afhangt van hoe mn lichaam hierop reageert.

Daarna kregen we een folder met informatie mee en moesten we nog even een afspraak maken voor een CTG as zondag (voor de zekerheid).

Dus goed nieuws!!!

Vanavond werden we opeens gebeld door een andere verloskundige van het ziekenhuis om nog het 1 of ander door te spreken.

Ze legde nogmaals de procedure uit: ze brengen een ballon in die ze vullen met water.

En als mn baarmoedermond rijp genoeg is en ik 2 cm ontsluiting heb, valt hij er vanzelf uit en kunnen we dus verder!!

MAAR ze vertelde ook dat als mijn lichaam niet reageert op de ballon, ik na 24 uur een nieuwe ballon ingebracht krijg.

En als deze na weer 24 uur ook niets heeft opgeleverd, we woensdagochtend dus naar huis kunnen met dikke buik en zonder baby....

Want als mijn lichaam niet reageert op de ballon, willen ze geen ks doen, omdat ze dit alleen doen bij medische noodzaak (en dat is bij ons dus niet het geval).

En ook al vind ik het super dat ze eerlijk alle opties aankaart, ik werd niet echt blij met deze informatie (en natuurlijk moest ik gelijk aan jou denken Jose!!!)......

Maar goed, ik moet gewoon positief blijven, want elk vrouwenlichaam reageert anders en er zijn wel 100 scenario's mogelijk....

Maar stiekem ben ik bang dat het straks gewoon wel 42 weken worden....

Fijne avond nog!!! x

Geplaatst

Ilona, ik breek even in op je verhaal......allereerst super dat ze nu actie willen ondernemen, maar......

Bij mij werd er iedere ochtend gel ingebracht ( hormonen), deze moest ervoor zorgen dat de boel verweek en verstreek. Na 2 keer gel werd er bij mij ook gesproken over de ballon, maar toen puntje bij paaltje kwam zeiden ze dat ze dit niet doen bij een 1e kindje. Ook zeiden ze dat als de gel niet helpt, een ballon ( in mijn geval) al helemaal niet zou helpen. Misschien niet zo aardig dat ik dit allemaal zeg en wil je zeker niet onzeker maken, maar ik zou toch even navragen a.s. maandag!

Bovendien ben ik niet het goede voorbeeld voor je... er zijn ook meiden die potdicht binnenkomen met nog een intacte baarmoedermond/hals en dezelfde dag of de dag erna nog bevallen. Dus dat hoop ik ook voor jou ;)

Je moet dus sowieso ook in het ziekenhuis blijven pitten, pfff....vermoeiend hoor! Ik denk aan je in ieder geval en hopelijk kun je ons hier op de hoogte houden middels de computer beneden ;) Ik wens je alvast heel veel succes en ik hoop zooooo voor je dat je niet naar huis wordt gestuurd en dat jij gewoon maandag of dinsdag gaat bevallen!

Geplaatst

*breekt even in vanaf dec topic* even over de ballon, ik heb deze gehad bij Julian, mijn eerste.. Ik heb na het inbrengen ervan, eerst niks gevoeld, midden in de nacht weeen, alleen niet constant.. sochtends nog 1 cm ontsluiting en voor breken van de vliezen had ik 2 nodig.. en s avonds om 7 uur viel hij er spontaan uit en toen ben ik om 11 uur savonds nog ingeleid, althans mijn vliezen gebroken.. om 13 min over 5 in de nacht had ik julian in mijn armen.. wat ik hiermee wil zeggen, het maakt echt niks uit of het je eerste kindjes is, het gaat erom hoe je lichaam erop reageerd.. spannend allemaal dames!

suc6!

liefs

Desiree

Geplaatst

Hey Ilona,

Ik kreeg n pilletje down under. Dan wachten ze 4 uur en kijken of er iets gebeurt. Zo niet dan krijg je weer n pilletje. En zo gaat het verder iedere 4 uur. Kan meerdere dagen duren maar ook snel zoals bij mij. Mijn vliezen braken spontaan. Dat wil het zh ook graag; zo min mogelijk ingrijpen.

Het is n zeer rustige en redelijke natuurlijke manier om de bevalling in te leiden.

Ik weet niet of ze het daarover gehad hebben maar je kunt altijd ff vragen. Blijft lastig allemaal.

Maar...gaat goed komen hoor meid. Alvast veel succes !!

Xxx

Geplaatst

Hej meiden,

Bedankt voor alle reacties en succeswensen!!!

Ik zal as maandag nog even duidelijk vragen wat de verschillen zijn tussen de gel, pillen en ballon en waarom ze bij mij voor de ballon hebben gekozen.

En Jose, het is idd een beetje vreemd dat ze dat tegen jou hebben gezegd... Maar ik zal het maandag dus even navragen!!!

En het wordt idd slapen in het ziekenhuis; voor mij voor de allereerste keer!!

Dus ik ben benieuwd hoe ik het vind!! Maar alles voor het goede doel!!!

Ik zag trouwens dat ik je gister had gemist op fb. Maar goed, je bent ondertussen op de hoogte! ;-)

Dees, fijn te horen dat de ballon bij jouw 1e kindje ook gebruikt is én gewerkt heeft!!! Dat geeft de burger moed!!! ;-)

En succes nog even met je zwangerschap!!

Geplaatst

Ff snel...Ilona, ik wilde je graag heel veel sterkte en succes wensen voor maandag!! Laatste loodjes zijn bij jou wel pittig he? Hihi...Ik kreeg trouwens ook zo'n tabletje bij het inleiden al deed het maar een halve cm in 4 uur... Er werd mij verteld dat het een maagtabletje is met deze bijwerking, vandaar...Ik denk aan je!! Xx

Geplaatst

pfff Ilona, spannend allemaal en nog zo onzeker. Ik hoop dat je maandag fijn geholpen wordt en alles voorspoedig gaat! Het gezegde is Lest Best, dus daar gaan we voor!

Ik heb vanavond voor het eerst weer eens wat gedronken, alcohol dan.... een heerlijk baco..mmmmm. En een heerlijk biefstukje van de haas gegeten! Sow daar had ik ook al zo'n zin in. Alles smaakte heerlijk! Alleen de drank valt heel hard, hahaha mijn vriend zei dat ik behoorlijk bezopen uit mijn ogen kijk na 1 glas (ik maak eerlijk gezegd wel meer typfouten dan normaal hahaha)Maar ik zeg dat ik gewoon moe ben. Gijs blijft aardig om de 3 uur komen, en is momenteel wat moeilijk in slaap te lrijgen na zijn fles. We hadden hem vanavond voor zijn fles van 7u lekker in de tummietub gedaan, vindt ie heerlijk. We hadden op advies van de vk ook de druppeltjes tegen krampjes gehaald. Maar hij is klaarwakker na zijn fles en blijft met zijn armen liggen zwaaien met zijn grote donkere kijkers wijdopen. Ach ik vind het best gezellig dan kan ik lekker met hem tutten... ook ik vind het zo jammer dat ie zo hard groeit, eerst al afscheid van je buik nemen en nu van dat hele kleine frutje dat zo snel groot wordt... maar aan de andere kant uitkijken naar alle wat komen gaat is ook super leuk!

de afgelopen dagen een andere kraamhulp omdat die leuke al teveel dagen had gewerkt, we mochten nog eens 4 extra dagen kraamhulp krijgen. Deze is ook aardig en doet heel erg haar best maar ach er kan niemand tippen aan de eerste... die komt maandag al weer een uurtje of anderhalf langs, ze had een foutje in haar uren gemaakt... gezellig toch.We hadden haar bedankt met een dinerbon van ons (en haar ) favoriete restaurant zodat ze daar met haar man kon gaan eten. Roept ze spontaan uit toen ze het uitgepakt had dat ze de bon samen met mij wil gaan opmaken! Dus we hebben afgesproken dat we in januari samen gaan eten! Leuk toch! (of had ik dit al verteld....hm die bacardi toch...)ik ga mijn bedje maar eens opzoeken... eerst dadelijk Gijs schone broek en een flinke volle fles voeren, hopen dat ie eens een uurtje of 4 of meer gaat slapen......truste meiden!

Geplaatst

Okido Ilona, we gaan voor de dinsdag :-) Een mooie dag!

Heel veel succes morgen hè!! Voor mij was het ook de 1e x in het zh. Nou, prima verlopen allemaal.

Bij jou vast ook. Ik duim terwijl ik de kleine man ah voeden ben nu. Nou ja, net klaar. Alleen nog boertje...

Xxxx (zo happy)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden