Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje mutske wat schrikken !!!

Gelukkig mocht Gijs weer mee naar huis.

Zielig he dat spugen.. Ik hoop dat t dit weekend beter gaat !

Wel vervelend als hij die johannesdinges niet meer mag (was die ook van nutriton?).

Want wat mag hij dan om het spugen tegen te gaan?

Heb een vraagje, Liv krijgt 2 x pd afgekolfde melk en de rest kv.

Maar ze heeft ook bijna altijd diarree, althans zo heb ik t nog nooit bekeken

want Amy heeft dat ook maar dat komt natuurlijk door de bv,

dan maakt dat ook niet uit.

Maar als ze kv krijgen hebben ze dan altijd vaste ontlasting?

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee hoor Dana, hier krijgen ze allebei kv en het is iedere keer een verrassing wat er in hun luier zit. Ook al krijgen ze hetzelfde in de fles, ontlasting is verschillend. Ik weet wel dat ze in het begin wat hardere keuteltjes hadden en toen was het advies om wat meer cc water in de fles td doen. Dus misschien als je wat minder cc doet, dat dan de ontlasting wat harder wordt?? Niet meer dan 10% van de totale hoeveelheid water minderen in ieder geval. Succes!!!

En wat een verhaal van Gijs.. Zo zielig, hopelijk kom je goed het weekend door!

Geplaatst

Nou dames, het lijkt de goede kant op te gaan. Vannacht was weer heftig moet ik zeggen. Door het slaapgebrek(tenminste daar wijt ik het aan) heb ik me alweer verbrand vannacht met flesje maken. Wij gebruiken de cooker voor de helft van de fles en de rest met koud (eerder gekookt) Sta ik de fles te vullen, knoei ik op mijn hand, auw, van schrik gooi ik het kokend water zo op mijn buik... weer een brandwond. Die in mijn hals ziet er ook al zo lelijk uit. Pffff. Maar ja ik kom dus boven met de fles, heeft ie weer eens lekker de broek vol; ik blij want lijkt al iets vaster. Dus lekker verschoond en de fles erin...is ie klaar en fffllrrrrt een grote natte scheet in zijn schone luier, diarree.... en stinken! Moest hem weer verschonen. Maar ja toen spuugde hij dus zijn halve fles weer uit.... aaargh Ik heb papa maar even wakker gemaakt, want alles zat onder..... Heb van 3 tot 5 met hem gezeten voor ie in slaap was.... kapot ben ik. Gelukkig heeft ie toen tot 7u geslapen en na die fles weer tot half 11. Ik ben ook lekker blijven liggen toen Ieder uurtje is er een. Nu wil meneer al weer niet slapen, ben al even met hem gaan wandelen, dan slaapt ie maar eenmaal weer binnen is ie klaarwakker.

Toch gaat t beter; hij drinkt zonder moeite de fles (100cc) leeg, en als ie zich rustig houdt blijft het er in, hij heeft minder vaak gepoept, en plast weer volle luiers. (was gisteren ook niet meer) Dus vocht vult weer aan. Nu moet zijn lijfje weer tot rust komen, dat is nog moeilijk, maar niet onlogisch na zo'n week.

Ik ben vanmiddag voor het eerst weer boodschappen gaan doen, samen met mijn grote zoon, zo gezellig, ook even het dorp in geweest. Ook even wat kleding gekocht voor mijn 3 mannen. Ik kan voor mezelf nog niks kopen, heb nog zo'n raar lijf hahaha. Kwam een oud overbuufjetegen, oooh wat zie je er moe uit riep ze als eerste... ai. Nu lekkere pan snert (=erwtensoep) op het fornuis staan en een hartige banketstaaf in de oven... mmmm

Geplaatst

Gelukkig Mutske, dat het beter gaat met hem. Nu zelf nog ff rustig(er) aan doen; maar ja, dat lukt niet altijd ;-)

En oppassen met die cooker! Ik gebruik altijd gekookt water en maak dan voorraadje. Dan alleen 's nachts spul on fles en opwarmen in magnetron.

Met de cooker zou ik me ook steeds verbranden.

Hier slaap ik ook maar paar uurtjes per nacht; soms 0. Maar maakt niet uit; vind het heerlijk met hem te tutten, wanneer dan ook.

Vanmorgen ook 2 uur gedaan over badje en aankleden. Want meneer lag heerlijk schoon in bedje en kwartier later; alles eruit (melk) en kon opnieuw beginnen...wassen, nieuwe kleertjes, nieuw beddegoed.

Hij ligt nu weer heerlijk fris te slapen. Zo lief!!

Xxx

Geplaatst

Fijn Mutske dat het beter gaat!! Al ben je nog wel ff 'bezig' als het zo loopt...

In gezinnen maakte ik vaak ook voor de nacht n voorraadje flesvoeding kant en klaar

(in de koelkast) en dan kan je het gewoon inschenken en in de magnetron/flessenwarmer

opwarmen!!

Heerlijk dat je met je grote zoon ff bent wezen shoppen....soms ook gewoon lekker om je

hoofd ff op wat anders te richten!

Mees; Is je zoon veel wakker 's nachts?

t is ook heerlijk he?!zo'n lief klein mannetje!! maar af en toe slapen zou ook lekker zijn.

kan je 's middags slapen?

Hoe bevalt het je om het zonder de kraamverz. te doen?

Geplaatst

Danaa; k zat nog ff je filmpje te bekijken, nu ik achter de laptop zat...

maar WOUW!!Wat een mooie kinders heb jij zeg!! geweldig wat een popjes,

zijn je meisjes en wat een lieverd en grote pop is Daan!!Heel mooi filmpje ook!!

Mooi gemaakt!

Geplaatst

Jose waar ben je? gaat het goed met je?

Je hebt al n paar dagen niet meer geschreven, maar

Je mannetje moest natuurlijk weer gaan werken, dus je zal het ook wel druk hebben....

k hoop in ieder geval dat het goed gaat!!

En Juut? hoe ist met jouw?

Geplaatst

Jaaaaaaaa hier ben ik....alhoewel ik heb nog even wat bij te lezen geloof ik!!!

Heb het zeker druk, maar wie hier niet? Haha.....

L_otte heeft veel last van krampjes, dus ben soms uren met 'r in de weer, zo zielig is het. Infacol geven we haar, maar voor mijn gevoel werkt het niet altijd even goed.

Heb ook nog steeds niet door wanneer ze een hongerhuiltje, ik-wil-een-schone-luierhuiltje, ik-heb-hongerhuiltje heeft. Lastig!

En altijd brullen op momenten dat het mij niet zo goed uit komt haha.......als ik wil douchen, eten enz.

Hebben jullie ook dat je jezelf erbij in schiet? Bijvoorbeeld ff wat drinken, eten enz.

Net wel weer een natte-scheet-ik-schijt-mijn-broek-volluier...dat is dan duidelijk! Alles er weer onder, maar ik vind het niet erg....gooi het er maar uit, anders zit het haar dwars.

Zojuist even gewandeld, hoosbui natuurlijk, wagen helemaal nat, ik balen!!! Maar wel 2 lieve pieten die L_otte een zakje snoep gaven...want ze is natuurlijk heel zoet geweest. Ik geniet nog steeds van mijn meisje, maar vind het ook weer heerlijk dat Ron vanavond thuis is en morgen vrij heeft :)

Nog even over de diarree....L_otte heeft ook echt van die spuitluiers ( door die Infacol????), maar ze plast nog wel steeds goed!

Meiden van de flesvoeding..... wat geven jullie eigenlijk? Ik wil misschien wel Omneo gaan geven, maar dat is zo licht verteerbaar...dat ze zeker weten honger erdoor krijgt, dus ik ben ook op zoek naar iets wat verzadigd, maar niet te zwaar voor 'r is. Iemand een idee?

Volgens cb is het niet verstandig voedingen te mengen, maar dat kan toch gewoon?

Nou ik ga even een patatje eten....en van mijn meisje genieten :)

Geplaatst

Oh en Mutske, muts die je bent *bloos*....kijk je wel uit met die cooker? Niet dat de moeheid overwint hè? Je kunt er lelijke plekken aan overhouden.

Geplaatst

Mees, dat zijn lange dagen ondanks dat je aan het genieten bent van je kleine man. Is het een idee dat je alle uurtjes meepakt die de kleine ook pakt? Ieder uur op zo'n dag is natuurlijk mooi meegenomen. Dit houd je nevernooit vol natuurlijk! Pas wel op jezelf, ook al valt er niets te plannen met een kleine ;)

Geplaatst

Mutske, fijn dat het met Gijs weer de goede kant op gaat.....het is vreselijk als moeder te zien dat je kindje zo'n last heeft.

En leuk dat je even hebt kunnen shoppen met je andere zoon....moet je ook blijven doen. Heerlijk zo'n moment :)

Geplaatst

nou Jose, hier ook een middag dat gevoel dat ik alleen maar aan het troosten ben ... idd de lunch en ff iets drinken schieten er bij in. Gijs heeft nu al anderhalve dag niet kunnen poepen, zo raar. Het gaat hier van het ene uiterste in het andere. Hij ligt maar te persen en te kreunen maar helemaal niks komt er uit. Hij is bekaf, valt ook steeds in slaap na zijn fles maar na een paar minuten schiet ie in de stress en is ie alles bij elkaar an het krijsen. Als ik hem lekker tegen me aan hou kan ik hem wel troosten na een paar minuten, maa zo is het dus de hele middag gegaan. Ik vind het zo zielig voor hem. Gelukkig belt de kinderarts me morgen even. Ik twijfel steeds of ie honger heeft, maar durf hem niet extra te geven omdat hij al niet kan poepen en ik het idee heb dat ik het dan alleen maar voller en voller stop.... Ook hier zijn de huiltjes nog niet te herkennen dus. Ik hoop zo dat ie vanavond eens ff lekker kan poepen hahaha, gun hem dat gevoel van opluchting zo!

En ik zal idd wat voorzichtiger moeten doen, die plek op mijn buik is best groot en lelijk.... het scheelt dat ik er meteen dat biogaze spul erop heb gedaan, dat haalt meteen de brand eruit, dus de pijn is zo weg, maar striae met brandplekken is een raar gezicht. Nu is papa lekker met Gijs aan het tutten en gaat hem zo de fles geven!

Geplaatst

Misschien 10 ml extra water aan het flesje toevoegen? Of Omneo proberen? Is ook voor moeizame ontlastig. Ik gooi maar een balletje op, heb geen idee, ben zelf ook nog zoekende......

Pffffff, is wat hè als je kindje ontroostbaar is.....

En wat doen jullie tegen de krampjes? Heb zojuist even het oktobertopic gelezen, daar kom ik wel wat dingetjes tegen. Maar ja, ze zeggen dat het erbij hoort...maar ik vind het nogal wat als mijn meisje er zo'n last van heeft.....bah!

Geplaatst

Jose; Fijn dat alles goed gaat.En wat vervelend dat Lotte zoveel krampjes heeft!!

Heel lastig, aan de ene kant; het kan erbij horen ja!! omdat de darmpjes nog moeten

rijpen, wat ongeveer nog 6 weken doorgaat na de geboorte. Maar wat je zegt, het kan ook

door de voeding komen!!Vaak hebben FV baby's wel meer last van krampjes!!

Je zou het eens kunnen proberen die Omneo, om te kijken hoe ze daar op reageert.

T is nu ook nog wel lastig om de huiltjes te herkennen, toch moet ik zeggen dat ik er nu

steeds meer van gaat herkennen, Aron huilt niet van n vieze broek (hij poept zovaak dat hij

niet anders weet dan dat dát erbij hoort :-) )

Huilen doet tie meestal alstie honger heeft, en als het te lang duurt naar meneer z'n zin

dan kan hij het wel op een brullen zetten, niet écht krijsen hoor, maar gewoon zo lekker

rood aangelopen brullen!! En na n voeding kan hij dat ook doen, maar dan zijn het maar korte momenten

van huilen, dan zit hem de voeding gewoon dwars.... meestal boert hij dan ook ff hard of spuugt wat terug.

Maar je moet het écht leren kennen hoor, waarom en wanneer ze gaan huilen.

Aron had net ff n huil moment, k heb m toch nog maar ff aangelegt (voordeel van de BV, je kan altijd nog

wat extra's geven) en ja hoor...hij dronk of z'n leven er van af hing, daarna weer huilen omdat hij overvol zat....

maar dit is dan ook wel het enige huilmoment, want k heb m de hele dag nog niet gehoord!!

Meestal heeft hij dit 's avonds ff....

Nu ligt tie weer enorm zoet naar z'n box mobiel te kijken en te zwaaien....

Rond de 6 weken schijnen ze ook het meest te huilen las ik pas!!

soms al hij huilt in z'n bedje dan laat ik m liggen, vooral als ik hem er net ingelegd heb, dan kan hij nog

wel eens piepen (heel nep huilen.....) want bij papa en mama slapen is veeeeeeeeeeel leuker!!

Donderdag avond ook...meneer huilen (op z'n zieligst) ik m toch maar weer pakken...k dacht dat hij nog

wat wilde drinken...ik de borst bloot....mmm.....meneer ging accuut slapen toen hij naast me lag....

ja daaaaaaag......je bedje in boef!! haha...

oooow shit, Hij spuugt alles eruit, dus k ga m ff in bad stoppen....

Geplaatst

soo...meneertje ligt weer schoon en fris in z'n box!!

Over het oppakken.... k laat m alleen ff huilen als hij dus in z'n bedje ligt en n soort

ff niet in slaap komt....dan kan hij wel eens ff huilen, en dan ineens in slaap vallen..

Verder pak ik m ook gelijk hoor!! Veuls te zielig als tie zo huilt ;-)

Geplaatst

Fijn Tweety dat je al zo goed doorhebt welk huiltje wat betekent! En de kleine is weer fris en fruitig, heerlijk....lekker babyruiken.

L_otte is net ook met papa in bad geweest, dat vindt ze heerlijk!

Meiden die fv geven, hoe doen jullie dat als jullie kleine om extra vraagt?

L_otte krijgt altijd rond 22.30 uur haar laatste fles ( nachtfles) en dan gaan wij op bed. Maar nu heeft ze al hartstikke trek, heeft nl. de vorige voeding er behoorlijk wat uitgegooid, maar om nu al de laatste fles te geven?

Rekken lukt ook niet meer, ze is wel zoekende, dus een teken dat ze echt wel trek heeft. Hoe lossen jullie zoiets op?

Geplaatst

Ja, hij is best veel wakker. Hij drinkt nog niet zoveel achter elkaar en valt vaak in slaap tijdens de fles. Dus komt hij dan wat vaker.

En in de wieg slaapt hij minder goed; hihi vindt het ook veeeeel leuker bij ons in bed. Net ook, meneer slaapt hal verwege z'n fles. Ik leg hem in z'n wieg en wakker. Nu weer door met de fles.

Maar slapen met hem in bed vind ik beetje eng (mag officieel niet) vandaar dat ik niet veel slaap.

Overdag ook nooit maar wel lekker met boekje in bed bij hem.

Ja, wel idee om af en toe n uurtje te pakken. Maar alleen als ik echt 'dood' ben. Nu gaat alles nog goed. Haha, krijg extra energie van hem.

O ja, hij krijgt Nutrilon. Gaat prima. Af en toe wat spugen maar (nog) geen krampjes.

En gaat ook prima zonder kv maar was wel heerlijk toen ik nog ontbijt en lunch van haar kreeg. Heerlijk verwend...!

Nou, meneer stort weer in slaap op m'n arm. Lieffff!

Xxx

O ja, ik pak hem ook meteen op als hij huilt. Zooo zielig anders...

Geplaatst

José, gewoon extra geven. Bv een 'halve' fles. Ik kijk gewoon wat onze man zelf aangeeft. Als hij maar niet te weinig krijgt, is het goed.

Oeps, daar komt de halve fles er weer uit ..

(dan geef ik trouwens tussendoor nog wat want hij mist anders teveel drinken)

Geplaatst

Ik zou ook wat extra's geven Jose!! Tegenwoordig word FV ook steeds meer op verzoek gegeven!!

Als je BV had gegeven had je ook nog eens extra aangelegd als daar om gevraagd word!!

Zeker als ze net n golf spuugt!!

Gisteren avond Aron nog ff gewogen; 4550gram.dus al 9 pond!! 't word n dikkertje hoor!!

En dat alleen maar met BV! ben er wel n beetje trots op dat ik m dat kan bieden!!

k ga ff op de bank liggen!

Geplaatst

Hihi, het is wat met al die kleintjes die liever bij pap en mam liggen te slapen ;) Ach, de eerste 3 maanden kun je ze toch niet verwennen, is mij verteld....

Alleen denkt mijn man daar anders over.

Tweety, lekker uitgerust?

Nou ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Omdat ik niet zo goed haar huiltjes herken, maar wel bepaalde signalen...denk ik dat het een combi is van krampjes en niet verzadigd raken. L_otte heeft haar fles nog steeds te snel leeg, incl. extra pauze om te boeren.

Nu met mijn nicht erover gehad en zij heeft toendertijd haar zoontje ( zelfde symptomen) Nutrilon Forte gegeven. Is wel zwaarder verteerbaar, maar het mannetje was meer tevreden en meldde zich niet weer heel snel. Precies wat het 'probleem' ook bij L_otte is. Ze drinkt snel, gulzig en lijkt soms na 2 à 3 uren alweer trek te hebben. Niet altijd, maar wel vaak.....

Een andere optie was Omneo, erg goed tegen krampjes schijnt....maar..... licht verteerbaar, dus dan zal ze nóg meer honger hebben.

Dus heb ik nu Forte gekocht en ga dat vnvd mengen met standaard, eerst begin ik met 1 schepje Forte, eens kijken hoe ze hierop reageert. Daarnaast blijf ik Infacol geven ivm de krampjes.

Officieel moet je dit overleggen met het cb/arts, maar ja...het is mijn kind toch?

Meer geven heb ik wel gedaan, alleen dan komt alles er weer uit..... dus teveel in één keer voor haar....hopen dat dit helpt, wordt vervolgd!

Geplaatst

Mees, wat vervelend dat je mannetje iedere keer zo moet spugen. Heb je jbpm al geprobeerd? Of Nutriton? Schijnt te helpen bij spugen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden