Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, hoi,

Slecht nieuws hier....de 2e poging is mislukt.

Ik baal echt heel erg en heb gister echt een kl*te dag gehad.

Vandaag al weer naar het ziekenhuis geweest voor de uitgangsecho en ik moet ook vandaag al weer beginnen met clomid. Op naar de volgende poging...al weet ik ff niet waar ik de moed vandaan moet halen......

Komt wel weer, maar het is gewoon ff k*t.

Hoe is het met jou, renata??

groetjes

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ooo, smile, wat erg, ik hoopte zo voor je dat het gelukt was.

Ik kan goed begrijpen dat je moet zoeken naar de moed.

.

Met mij gaat het wel goed, ben nu 3 dagen aan het spuiten en voel me prima.

Dinsdag heb ik de follikel meeting.

liefs Renata

Geplaatst

Smile, wat balen dat het niet is gelukt.... Hopelijk de volgende ronde meer geluk. Ik heb er zelf 5 iui's opzitten in de eigen cyclus. Ik hoefde alleen pregnyl te spuiten.

Renata, veel geluk meid, you can do it!

liefs Micky.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zal mij even voorstellen,

We zijn nu 3,5 jaar bezig met onze kinderwens,waarvan ruim 2,5 jaar in de mmm.

Het blijkt dat mijn eitjes niet voldoende groeien,zelfs niet na anderhalf jaar clomid,leo operatie.Toen overgegaan op puregon dat gaat goed.

Heel even was het zaad van mijn man enorm slech(met mijn eerste IUI).Doorverwezen voor ivf-icsi.

Intake alles al gehad toen wilde ze opnieuw testen en blijkt het weer goed te zijn.

Uiteindelijk heb ik nu totaal 3 IUI pogingen gehad en zit nu nog in mijn laatste wachtweek.

Ook gebruik ik progestan bolletjes omdat ik de 1ste keer al een week na de IUI ongi werd.

Oja ik heb ook nog een miskraam gehad maar dat was eigenlijk toen we net in het begin van de mmm zaten..

Zo een heel verhaal,het lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven als jullie dat goed vinden...

xxxxxxx Gwenn:good1:

Geplaatst

Smile wat erg voor je...

Hier even een grote knuffel :hug::hug::hug::hug:

Ik had vooral van clomid zoveel last..Hoeveel slik je?

Renata jij spuit ook toch?

Hoeveel spuit jij?

Ik heb alles nog niet zo goed doorgelezen sorry...

Ik spuit 75IE.

liefs Gwenn

Geplaatst

Hej Gwenn, welkom op de site.

Tuurlijk mag je mee kletsen, hoe meer hoe beter.

Ik spuit inderdaad ook puregon 75 ie.

Vandaag een week, ik moet morgenochtend naar het ziekenhuis voor de echo om te kijken hoe mn eitjes zijn.

Ik hoop ergens deze week op het wachtbankje te mogen aanschuiven.

Gwenn suc6 nog deze laatse wachtweek, en ik duim voor je dat het positief is.

Liefs Renata

Geplaatst

Hoi Renata,heel veel succes morgen met de echo!

Zit je dan op dag 10?

Ik ga voor je duimen!!!

xxxx

Gwenn

Geplaatst

Nee, morgen zit ik op dag 8, ik hoor morgen hoeveel dagen ik nog moet spuiten voor dat ik pregnyl moet spuiten voor de eisprong.

maar ik neem aan ongeveer donderdag of zo iets. en dan zaterag de inseminatie??

hoeveel dagen moet jij nog voor je mag testen???

Voel jij je ook anders onderin in je buik???

Liefs Medusa

Geplaatst

Hai hai,

Leuk gwenn, dat je meeschrijft...het is fijn om je verhalen met anderen te delen, vind ik.

Wij zijn ook al drie jaar bezig met onze kinderwens en ik heb net als jij gwenn, een miskraam achter de rug. Dat is al weer bijna een jaar geleden. Tot nu toe is er eigenlijk nog niets gevonden wat problemen oplevert bij ons....maar ja, ook nog steeds niet opnieuw zwanger. Vandaar dat we nu IUI doen.

Ik zit vandaag op dag 7 en heb vrijdag de eerste fm.

Ik heb tot nu toe niet zoveel last van de clomid. De dosis is nu verhoogt van 100 mg naar 150 mg. De eerste 2 pogingen had ik maar een eiblaasje die meedeed, vandaar.

Wanneer heb jij je 3e IUI gehad gwenn??

Renata, veel succes met je fm...ik ben benieuwd!!

Gwenn, jij succes met de laatste wachtdagen!!

groetjes!!!

Geplaatst

HI,

Ik zit ook in mijn laatste wachtdagen.

Op 20 februari de IUI gehad en morgen is dat dus 14 dagen geleden.

Het enige is dat ik al vanaf zaterdagavond het gevoel heb dat ik ongesteld moet worden, maar dat dus niet doorzet (heb ik normaal nooit zoveel dagen van te voren)

Even afwachten dus allemaal, maar wel ontzettend spannend!!!

Geplaatst

Hallo meiden, ik wil ook ff zeggen dat ik het ontzettend fijn vind, deze gesprekken en het delen met elkaar. Doet mij echt goed.

Ik heb vanmorgen mn fm gehad.

En ik heb 3 eitjes, waarvan 2 hele mooie en 1 kleinere.

Ik moet donderdag terug komen en word er het tijdstip van de iui afgesproken dat zaterdag zal zijn.

bij de iui zal ik zeker 2 eitjes hebben, ze zij dat misschien dat 3e eitjes niet groter word en dus niets zal doen , maar dat geeft niet.

2 is heeel mooi

Het komt nu echt wel dichterbij, begin zenuwachtig te worden.

Liefs Renata

Geplaatst

Hoi allemaal,

Renata,ik kan vanaf maandag testen..

Ik voel niks verder zelfs niet van de progestan,hooguit dat ik een beetje moe ben.(vd progestan krijg je zwangerschapsverschijnselen en stelt je ongi uit).

Super zeg al 2 eitjes(ik mag blij zijn als ik er 1 krijg).

Dat is goed nieuws!!!!Ik duim voor je..

Smile,jeetje ook al 3 jaar bezig en ook wel lastig dt ze niks vinden of niet?

Wat erg dat jij ook een miskraam hebt gehad,ik moet er nog steeds wel aan denken hoor..

Ik had echt veel last van die clomid 150mg,en helaas werkte het bij mij niet zoals het hoorde...Er groeide geen eitje door en dan weer provera en weer van voren af aan,ik vind het prikken echt een stuk fijner.

Ik hoop dat je vrijdag lekker 2 eitjes gaat zien!!Ik duim ook voor jou..

Oja mijn 3de IUI had ik op 25 Februari..

Hey Champietal super spannend voor jou dus..Ga je morgen testen???

Ik ben heel benieuwd,ik hoop het voor je..

Dus meiden kortom spannende weken,Renata ik vind het ook fijn om hier mee te kletsen!!!

xxxxx Gwenn:biggrin::biggrin:

Geplaatst

Ha meiden,

Renata, wat fijn dat je er twee hebt!! Dus waarschijnlijk zaterdag de IUI?

Spannend.....het valt allemaal wel mee hoor, laat het gewoon over je heen komen!! Het is supersnel gepiept! (klinkt wel lekker makkelijk maar in het echt is het natuurlijk wel ff spannend)

Champietal, als ik het goed begrijp kan jij morgen dus testen.....maar doe je dat ook of wacht je nog even? Spannend zeg!!

En jij gwenn, moet nog ff wachten....de laatste week is altijd het moeilijkst vind ik.....pffff wachten, wachten en nog eens wachten.

Ons geduld wordt wel op de proef gesteld he!

Veel succes allemaal!!

:good1:

Geplaatst

Ennn Champietal????

Ik ben benieuwd...

Smile succes morgen met de echo :toothy10:

Renata het is idd zo gepiept,eigenlijk stelt het niet veel voor,tuurlijk is het spannend zeker de 1ste keer.

Wat ik me afvroeg bij jullie in het ziekenhuis moet je dan blijven liggen of mag je gelijk opstaan?

Bij ons laten ze je gelijk opstaan(voor mijn gevoel heel gek,ben altijd bang dat het eruit loopt)en ze zeiden dat onderzoek had uitgewezen dat het niet veel uitmaakte.

Fijne dag allemaal!!!!

xxxxGwenn

Geplaatst

Hej Champietal, ik ben ook heel benieuwd, heb je getest??

Of wij gelijk moeten gaan staan of ff blijven zitten weet ik nog niet.

Wat ik al wel weet, is dat wij het zaad zelf naar het lab brengen.

Dan gaan ze het wassen, en moeten wij het 5 kwartier later zelf weer bij het lab ophalen, en dan naar de afdeling voor inseminatie.

Gwenn, succes nog de laatste week.

Smile?? heb jij de echo alweer gehad??

LIefs Renata

Geplaatst

Ik heb wel onderin mn buik een vreemd beetje naar gevoel.

Ik vidn het vervelend om een broek aan te hebben, want dat zit tegen mn buik aan.

IK moet natuurlijk wel een broek aan hebben.

Maar kennen jullie dat gevoel ook???

Liefs Renata

Geplaatst

Jaja, vandaag is testdag, maar ik ga het vanavond doen.

Mijn man is 's ochtends al weg als ik wakker wordt en we doorlopen de hele IUI met zijn tweeën, dus dit wil ik ook met zijn tweeën doen.

Ik heb het idee dat het negatief zal zijn, want ik heb echt al vanaf zaterdag het gevoel in mijn buik dat de menstruatie kan beginnen, maar het zet niet door. Normaal heb ik dat altijd pas een dag van te voren.......................maar aan de andere kant denk ik ook weer positief.

Allemaal afwachten tot vanavond. Ik moet zeggen dat ik wel vrij rustig eronder ben (totdat ik die test in mijn handen heb denk ik.......hihihi)

Renata --> Ik had ook een raar gevoel in mijn buik. Op zich niet zo heel erg raar, want je bent toch elke dag hormonen in je buik aan het spuiten.

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Champietal wat goed dat je kan wachten zeg!!!!

Ik weet niet of ik dat zou kunnen..

Ik ga in iedergeval voor je duimen hoor!

Renata ja dat gevoel had ik wel als mijn ei op springen stond,ik voelde het vooral als ik liep of met de auto over zon heuvel reed..

haha..

en idd van het prikken een beetje blauwe plekjes enzo..

De laatste keer met mijn IUI had ik ook zon ongi gevoel een paar dagen en toen was het weg..

Maar helaas werd ik een week daarna ongi..

Maar soms als je zwanger bent kan je ook zon ongi gevoel hebben dus het kan alle kanten op..

Toen ik zwanger was(later een miskraam)had ik vooral last van mijn borsten,maar verder niks..

ach ja we moeten allemaal geduld hebben,maar is soms zo moeilijk he als je vanalles voelt..

Mijn duimpjes draaien voor jullie...:pottytrain1:

Geplaatst

Ik begin langzamerhand wel zenuwachtig te worden hoor.

Normaal gesproken eten we altijd bij mijn schoonmoeder op woensdag en dan kom ik direct vanuit werk.

Nu rij ik toch maar eerst even langs huis...................hihihihi

I will keep you informed!!!

Geplaatst

Champietal, wat knap dat je je kan bedwingen om nog niet te testen.

ik hoop het zooo voor jullie.

Ik duim mee vandaag.

Wat ik inderdaad ook heel vervelend vind is dat je door de behandleing niet meer van je eigen lichaam op aan kan.

De sypmtomen kunnen van ongsteldheid zijn, of zwanger of alleen maar de hormonen.

Heel moeilijk.

Succes meiden en we duimen.

LIefs Renata

Geplaatst

Oowww.....spannend champietal....!!!

Ik duim nog ff snel voor je!!

Ik mag trouwens ook meteen opstaan na de IUI. Ik heb ook niet het idee dat het eruit loopt.

Wel grappig dat het rose is na het zuiveren!! Is dat bij jullie ook?

Ik heb morgen de fm. ik hoop echt dat ik er nu twee heb!!

Renata, weet je al wanneer je eerste IUI is ongeveer?

nou, doeiiiiiiiii

Geplaatst

Hej Smile.

Wat spannend allemaal, elke stap opzich is wel spannend merk ik nu.

IK heb het nog niet "gewassen " gezien, heb dus geen idee hoe het er dan uit ziet.

MOeten jullie het ook zelf naar het lab brengen en ruim een uur later zelf weer ophalen???

IK heb vanmiddag de 2e fm, en ik dnek dat ie al goed is.

Dinsdag waren er 2 bijna goed en heel mooi en 1tje iets minder.

Maar ze zei dat ik in ieder geal er 2 heb voor de iui.

Zaterdag de iui hebben, vanavond de pregnyl spuiten.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat het dan gebeurd.

Ik zal ff hard aan je dneken morgen voor de follikels.

Hoelaat moet je er zijn morgen??

Liefs Renata

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden