Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Smile,

Hoe is het gegaan??

Ik ben nl. erg benieuwd. Ik wilde mijn precieze ervaring nog niet vertellen, omdat jij nog moest, maar ik heb echt de hele echo kamer bij elkaar gegild.

Ik vond het echt het verschrikkelijkste wat er is geweest.

Ik las eerder al dat het vloeistof inspuiten alleen pijn doet als de eileiders zijn gesloten, maar dat gelde niet voor mij. Ik vond het onwijs pijnlijk en mijn eileiders waren open.

Ik was zo blij dat mijn man toen mee is gegaan, want na de behandeling zat ik echt helemaal te trillen. Ik heb wel begrepen dat het bij sommige mensen erger kan zijn dan andere, maar ik durfde echt mijn ervaring nog niet aan je te vertellen, want ik vond het echt dramatisch.

Geplaatst

Jeetje zeg champital,dat het bij jou zon pijn deed..

Logisch dat je dat niet vertelde,wel lief van je!!!

Houden jij en suus het nog vol op het wachtbankje???

Smile ik hoop dat het voor jou minder pijnlijk was..

Renata wat moet je nog lang wachten he voor je echo!!!

Lief dat je hier nog meeschrijft..Gaat het verder goed???

Dikke knuffel voor jullie allen :toothy4::toothy4::toothy4::toothy4:

Liefs Gwenn

Geplaatst

@Champietal, ik ken dat van verhalen ja dat dat zooooo zeer doet, de HSG viel bij mij opzich wel mee,maar later thuis ik ben s'nachts jankend op mn knietjes uit bed gegaan om pijnstillers te halen.

@Gwenn, ik ben ook gewoon heel benieuwd hoe het met jullie gaat, dus blijf ik dit forum onderdeel in de gate houden.

Ben jij alweer begonnen met spuiten??

hoe gaat het verder op het wachtbankje dames???

Ik vind het nog zooooooooooooooo lang duren voor dat we de echo hebben, lang genoeg om allerlij angsten te krijgen.

IK heb met vlagen verschillende kwaaltjes, misselijk overgeven, heel erg moe.

en ook ebhoorlijk warrig.

Liefs Renata ( lief dat je er naar vraagt )

Geplaatst

Hoi hoi,

De hsg is achter de rug!

Superfijn dat je niets gezegd hebt champietal want ik was best wel zenuwachtig!! Ik had al zoveel verhalen gehoord!!

Maar het viel reuze mee bij mij!! Het was niet fijn maar het was goed te doen!

Vervelend dat het bij jou zo'n pijn deed champietal.

Er waren wel veel mensen aanwezig......mmm dat was minder leuk.

En de uitslag was goed!! Het zag er goed uit allemaal!

Over twee weken hebben een afspraak bij de gyn en dan gaan we volgende maand waarschijnlijk weer verder.

Nu ff een maandje rust.

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met jou gaat renata, dus ik vind het ook leuk dat je met ons meeschrijft!!

Eigenlijk zit jij ook op het wachtbankje, maar dan op een andere!!

Succes meiden!!

Geplaatst

Hej Smile, wat fijn dat het mee gevallen is.

Nu ff een maandje rust.

Ga je dan met je volgende ongi weer verder met IUI???

Inderdaad zit ik ook op een wachtbankje, zo had ik het nog niet gezien.

Dit is net zo slopend als jullie wachtbankje.

Vandaag ben ik ziek naar huis gegaan van mn werk, mn maag kan vandaag niet zo goed tegen inhoud.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hoi

Smile ik ben blij dat het gelukkig meeviel voor je..

Nou dat heb je ook weer gehad en gelukkig was alles goed..

Nu even een maandje rust dus..

Kan soms ook wel heel even lekker zijn..

Renata jeetje dus je had zoveel last van je maag,hopelijk blijf je daar niet al te lang last van houden(aan de andere kant ook wel fijn weet je in iedergeval dat je nog steeds zwanger bent,als je niks voelt lijkt me dat ook best eng..)

Hebben jullie het al aan mensen verteld??

Toen ik zwanger was vond ik het heel erg moeilijk om mijn mond te houden..

haha..

Je vroeg wanneer ik weer begon met spuiten maar ik had afgelopen vrijdag IUI gehad,dus ik zit ook nog op het wachtbankje..

Nu ben ik bezig weer met de progestan...

En idd dat lange wachten tot je eerste echo is ook zo slopend,de tijd kruipt dan echt..

XXXXXXXXXXXX Gwenn :toothy4::toothy4:

Geplaatst

Hej Gwenn, sorry ik heb dus niet echt op zitten letten, ik dacht je van de week de uitgangsecho gehad had, sorry.

Je zit dus ook "lekker" op het wachtbankje.

Hoe voel je je??

Mijn man wil het pas vertellen na de echo, en dat vind ik heel moeilijk, want heel veel mensen wisten wanneer ik iui heb gehad, dus nu moet ik liegen tegen al die mensen.

We zouden het vanaf de 14e gaan vertellen ( als de echo goed was ) mijn schoonvader word die dag 60,leek ons een mooi kadoo voor hem.

Maar mijn man gaat de 14e voor de 2 weken weg , dus daar balen we allebij van.

We hebben afgesproken dat ik toch naar die echo gaat, want we willen toch zooo graag alleen al weten of er een hartje klopt.

En ik heb het ziekenhuis al gebeld of ik 2.5 week later weer voor een echo mag zodat mn man mee kan en dat was goed.

Dus na die 2e echo gaan we het verellen.

En inderdaad het is wel een beetje vervelend hoe ik me voel, maar het hoort erbij, dat maakt het minder erg, en niets voelen lijkt me ook heel eng ja.

Succes iedereen op het bankje.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hey meis geeft niks hoor,ik kan me voorstellen dat je ff met je hoofd er niet bij bent..

Het was ook net rond die tijd dat jij ging testen volgens mij..

Jammer zeg dat je man niet bij de 1ste echo kan zijn..

Goed zeg dat je het nog voor je houd..

Doe ik ook hoor als het nog een keertje mag lukken..

De 1ste keer had ik een miskraam en achteraf gezien baalde ik toch wel dat ik het aan naaste fam had verteld..

De volgende keer doe ik dat dus zeker niet meer.

Ik ga duimen voor een mooie echo voor jullie...

Suus en Champietal hoe is het met jullie???

Suus ik las dat je waarschijnlijk ongi werd???

Zet het al door???

Ik hoop zo van niet..

xxxxxxxx

Gwenn

Geplaatst

Hi,

Ik mag morgen gaan testen, maar het gevoel van ongi heb ik ook alweer in mijn buik, Dus vrees eigenlijk het ergste weer, maarja ik wist het ook wel een beetje omdat ik toch al een eisprong had gehad toen de IUI gedaan werd.

Ik hou jullie op de hoogste.

xx

Geplaatst

Ohh toch evengoed spannend voor je...

Ik ga voor je duimen..

En hoop natuurlijk op positief nieuws meis!!!

xxxxxxxxxxx Gwenn

Geplaatst

Heel veel succes Champital,

Ongi krampen had ik aan het begin van mijn eerste zwangerschap ook veel dus misschien toch???

Ik mag vrijdag testen. Dus moet nog een dagje langer wachten.

Veel succes,

Geplaatst

Hi,

Ik hoefde vandaag niet eens te testen, want ik was gisterenavond alweer ongi.

Een beetje chagerijnig en verdrietig was ik wel, maar we gaan weer op voor de volgende behandeling.

Geplaatst

Oo, wat balen zeg Champietal,maar wel knap van je dat je gelijk weer doorgaat.

Hoevaak iui ga je nog doen??? hebben jullie ook al nagedacht over IVF??

Je eisprong was eigenlijk te vroeg, gaan ze nu iets anders doen omdat te voorkomen??

Sterkte en succes

Liefs Renaat

Geplaatst

He Champietal wat balen zeg!!!

Echt jammer en je moet het allemaal wel weer even verwerken..

Een hele dikke knuffel..

xxxxxxxxx Gwenn

Geplaatst

Hoi Champital,

Heel erg balen. Je bent in ieder geval niet alleen. Bij ons is het ook niet raak en wij gaan ook meteen door met de volgende behandeling. Zitten we in ieder geval over 2 wkn weer samen op het wachtbankje.

Geplaatst

He wat een rot nieuws weer..

Suus ook erg jammer voor jullie..

Ook een knuffel voor jou hoor...

Liefs Gwenn

Geplaatst

Lieve Meiden,

Ja, we gaan gelijk door met de volgende behandeling.

Op 9 april mag ik weer komen voor de eerste echo.

De artsen zouden overleggen met elkaar omdat ik steeds zo vroeg reageer op de prik voor de eisprong. Uitslag daarvan heb ik nog niet, maar de vorige keer zeiden ze dat ik misschien de prik later moet gaan zetten, misschien 24 uur van te voren. Maar dat moet ik nog navragen.

Over IVF heb ik zeker wel nagedacht, maar je moet eerst de IUI behandeling afmaken.

Na drie behandelingen krijg je altijd een tussentijds gesprek.

Het enige wat ik balen vind is dat bij mijn ziekenhuis een wachtlijst is van een jaar.

Als ze na de derde mislukte poging zeggen dat het verder geen zin heeft en dat ik op de IVF lijst ga, dan wil ik proberen andere ziekenhuizen te bellen, want ik vind een jaar wachten nog wel heel erg lang.....

Suus, we zitten steeds dezelfde periode, wanneer mag jij weer voor de 1e echo?

XX

Geplaatst

Weet ik nog niet, ong moet eerst doorzetten, dan nog spuiten een dag of 3 vorige keer, zal vandaag even bellen wat ze willen want dat wisseld nog weleens. We zitten in ieder geval weer vlak bij elkaar

Geplaatst

Hi Champital,

Zondag begin ik weer met menopur spuiten. Vrijdag wrs echo en dan denk ik maandag iui. (in het weekend werken ze niet in mijn zkh en dan is wrs wel mijn eisprong, moet je dus gaan spuiten om die uit te stellen tot maandag). :crafty:

Zie er toch wel tegenop en jij?

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat balen weer suus en champietal......waarom lukt het toch niet?

Ik heb soms van die dagen dat ik me dat echt afvraag. Waarom lukt gewoon het niet?

Wij hebben nu een rustmaand, hoewel ik liever meteen doorga. Dat wachten de heletijd pfffff echt lastig.

Om nog even terug te komen op de miskraam.....ik was er uiteindelijk wel blij mee dat ik het wat mensen had verteld dat ik zwanger was. Want toen het misging was ik natuurlijk erg verdrietig en ik hoefde niet net te doen of er niets aan de hand was. En het is toch fijn om er even over te praten, vind ik. Het is niet niks, een miskraam. Maar het zal voor iedereen wel anders zijn.

Gwenn, hoe ver ben jij op dit moment?

Champietal en suus, heel veel succes weer met de volgende poging!! Zet hem op!!

Veel liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden