Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hildever en Renata wat lief van jullie dat jullie hier weer ff om het hoekje komen kijken..

Ja ik vind het heel spannend,maar ik heb er veel over gelezen.

Dus ik hoop een klein beetje te weten wat ons ongeveer te wachten staat..

Maar ik ben super blij dat we al snel mogen beginnen..

Hoe gaat het met jullie zwangerschappen???

Ben best een tikje jalours op jullie hoor....:icon_profileleft:

Liefs Gwenn

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kan ik me heel goed voorstellen, Gwenn! En worden ze nog bij de eerste poging zwanger ook!!!!

Ik voel me gammel en kom tot weinig. Ben natuurlijk wel heel blij met het leventje, maar het slurpt wel alles aan levensenergie uit me op het moment....

En toch ben ik blij!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hey Gwenn, snap het wel hoor ( ik zou het ook zijn ) maar geeft niets.

Ik voel me in principe prima, heb al wel 4 weken last van bekkenpijn, en dat doet echt heel erg zeer.

liefs Renaat

Geplaatst

He Hildever jmmer dat je je niet zo lekker voelt,ik hoop dat je er toch een beetje van kan genieten..

Renata Jeetje zeg wat vliegt de tijd,al weer 16 weken zwanger...

Die bekkenpijn lijkt me echt verschrikkelijk..

Hoe gaat het met je misselijkheid,ik hoop nu inmiddels wat beter..

Champietal hoe gaat het met jou???

Hier lijkt het erop dat de ongi door gaat zetten..dus kunnen we nog sneller beginnen dan verwacht,nog maar heel ff kijken of ie echt doorkomt..

Smile hoe gaat het met jou??Ben je al iets over je dipje heen???

In ieder geval een knuffel van mij hoor..

Liefs Gwenn

Geplaatst

Hoi Gwenn, ik doe nog steeds netjes elke morgen overgeven, maar ben niet misselijk, sinds ik dat medicijn heb, spuug ik niet meer de rest van de dag dus heb er wel veel mee gewonnen.

Ik hoop voor jullie dat je ongi snel doorzet, zodat jullie met IVF kunnen beginnen.

Succes en sterke iedereen.

Liefs Renaat

Geplaatst

Renata oh gelukkig dat dat helpt...

Ik vond het wel heel sneu voor je..

Ik hoop ook dat het snel beter gaat met je bekkenpijn meis...

Liefs van Gwenn:blob3:

Geplaatst

hee meiden,

Ja, ik heb mijn dipje weer achter de rug. Het gaat zo op en neer he, maar dat zullen jullie ook hebben. We hebben weer een vakantie voor de boeg en samen met het EK heb ik dus lekker veel afleiding....dat helpt!!

Het is erg snel gegaan deze keer. Ik was gister voor de eerste follikelmeting gegaan en hij was al groot genoeg! En het was pas dag 10.... echt snel.

Dus al pregnyl gespoten gister en morgen is de laatste IUI.

Zal hem dit dan zijn? Anders moeten we dadalijk met zijn alle verhuizen naar een ander topic!!

Hier is trouwens nog een jaloers persoon, ik snap wel wat je bedoelt gwenn.

Ik gun het jullie echt van harte, maar ik wil jullie ook vertellen dat ik zwanger ben......pfff het komt wel, dat weet ik zeker, ik moet gewoon geduld hebben!

Gwenn, het komt nu al heel dicht bij!! Spannend hoor. Het is toch weer allemaal nieuw. Heel veel succes meid!! Wel super dat je zo snel mag beginnen he!!

xxx

Geplaatst

Hey Gwenn, dat vind ik wel lief van je!!! dank je!

Smile, zet hem op je laatste IUI, en tuurlijk ook jij zal gaan vertellen dat je test positief is...

Veel succes de komende 2 wachtweken!!

Liefs Renaat

Geplaatst

Hey Smile,

Ik kan je alvast vertellen dat het dan ook heel dubbel is om het te vertellen, omdat je weet dat de andere meiden ook allemaal zo graag willen! Ik voel me ook een enorme mazzelkont dat het bij ons in 1 keer lukte.

Heel veel succes meer met je laatste poging iui.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Smile,wat fijn voor je dat het dit keer zo snel ging zeg super!!!!!

Ik hoop zo dat dit m is en dat je niet de IVF in hoeft..

Oh ja jalours dat ben ik ook zeer zeker wel,ik heb al zo vaak met meiden geschreven(op andere forums)en telkens bleef ik als enige over die niet zwanger was...

Ik kon het op een gegeven moment dan ook niet meer opbrengen om op zulke forums te komen..

Tot ik dit forum tegen kwam..

Ik dacht ja zal ik wel weer gaan schrijven,straks blijf ik weer als enige over..Nou dus toch gedaan...

Ik hoop dan ook dat we allemaal zwanger gaan raken en er niemand alleen over blijft,want dat is echt niet leuk..

Trouwens lekker een vakantie,heerlijk,waar ga je heen???

Ik vind het nog wel steeds lief van jullie hoor Renaat en Hildever dat jullie ook nog af en toe hier komen kijken..

Want ons clubbie word zon langzamerhand wel steeds kleiner..

Trouwens ik ben nu echt ongi geloof ik..

Ik heb gelijk het IVF team opgebeld ze zouden overleggen en dan zou ik voor donderdag terug gebeld worden over hoe en wat denk ik..

Spannend dus..

xxxxxxxxx Gwenn

Geplaatst

echt spannend, Gwenn!!! Je bent een dappere volhuodster!!! Nog niet opgeven hoor, want er zijn nog steeds kansen!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hoi Gwenn en Smile,

Zet 'm op hè.

En Gwenn toch testen hoor als je ongi bent, ik was voor mijn gevoel ook echt ong maar toch zwanger. Ik wist niet dat het kon maar kan dus toch.

Heel veel succes.

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties,maar ik had al getest Suus,voordat ik met duphaston was begonnen.

En die was duidelijk negatief.

Champietal jij hebt dinsdag de afspraak he??Ik ben benieuwd..succes alvast!

Smile hoe gaat het met jou?Kom je de weken een beetje door?

Liefs Gwenn

Geplaatst

Hallo Dames,

Sorry da ik er een tijdje niet was, maar ik had het super druk.

Een week voordat we op vakantie gingen, was ons huis opeens verkocht en moest er nog vel voor geregeld worden. Daarna dikke 2 weken op vakantie geweest, ff geen 'baby'. Vandaag zijn we terug gekomen. Maar nu komt er nog een drukke tijd, want over 3-4 weken moetne we al het huis uit. Heb ik wel flink wat afleiding.

Update: voordat ik op vakantie ging had ik bloed moeten prikken. Een of andere waarde (progesterong dacht ik) was echt veel te hoog. Nu wil de dokter dat ik geen clomid gebruik om te kijken of ik uit mezelf ongi wordt. Maar daarvoor ben ik juist bij haar gekomen (dat ik niet meer onge werd). Ik snap er dus even niets van. Wel slik ik nog weekelijks pillen, Dostinex, voor te hoog prolactine gehalte. Nu maar afwachten of en wanneer ik ongi wordt, anders bel ik meteen op naar het ziekenhuis.

Smile heel veel succes met je iui poging. Maak je niet te gek deze 2 weken. We duimen allemaal met je mee.

Wel balen Gwenn dat je ongi bent geworden. Hopelijk kan je snel op gesprek komen voor de ivf op gang te zetten. Moet je hiervoor ook weer onderzoeken ondergaan?

Hoe vergaat het je in je wachtweken Champietal? Hoe groot waren de follikels deze keer? Ik wacht met je mee (wel langs de zijlaan dan)

Suus, Hildever en Renate heo gaat het met jullie?

Groetjes Linda

Geplaatst

hey allemaal,

Lief dat jullie zo met me meeleven!! Dat doet me echt goed!

De wachtweken zijn weer begonnen....ik ga zaterdag lekker naar frankrijk, dus ben deze week al bezig met de voorbereiden. De tijd zal wel lekker opschieten denk ik.

Morgen al weer 4 jaar getrouwd.....mensen verwachten ook gewoon dat er een kleine komt. Al best lang samen, samenwonen, huis kopen, trouwen, ja en dan een kleine. Dat is het beeld wat iedereen voor ogen heeft.

Ik vind het ook leuk dat de zwangeren onder ons nog steeds even komen kijken hoe het met ons is! Echt lief! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie!!

Gwenn, ik ken dat gevoel ook. Ik schrijf ook al even op een ander forum, maar al de meiden waar ik al langer mee schrijf zijn inmiddels zwanger. Er komen steeds nieuwe bij, en die raken ook weer zwanger.....en ik niet. Das toch echt wel moeilijk. Het wordt nu trouwens echt spannend voor jou! Het komt zo dichtbij nu! Je houdt ons toch wel op de hoogte?

Champietal, hoe is het met jou?

Linda, das een drukke tijd ja, wel lekker veel afleiding, het is toch heerlijk om even ergens anders mee bezig te zijn! Succes met alles!

Lekker genieten van het mooie weer!!

doei!!!! XXX

Geplaatst

Hi meiden,

Zo, de eerste wachtweek is voorbij, nog zeven hele dagen te gaan.

Gaat goed hier verder, ik was alleen afgelopen dagen ziek en ben nu nog steeds heel erg verkouden.

Smile --> Dat is snel gegaan de laatste IUI, op zich wel fijn.

Nu lekker genieten van je vakantie.

Linda --> Ik heb steeds maar één follikel die echt groeit. Hij was met de laatste meting 17mm (vrijdag) en op maandag heb ik de IUI gehad. Ze willen bij mij niet wachten op het allerlaatste moment, want ik heb steeds een te vroege eisprong.

Gwenn --> Ja spannend morgen, ik ben erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren en vooral.......hoe lang het gaat duren.

Afgelopen vrijdag bericht gehad dat onze vakantie is bevestigd, want daar zaten we al een paar weken op te wachten omdat we naar veel verschillende hotels gaan.

Hopelijk onze voorlopige laatste verre reis

Geplaatst

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest voor het 1e IVF gesprek.

De wachttijd is gelukkig iets korter. Het is tussen de 6 en 9 maanden, maar omdat ze samenwerken met het ziekenhuis waar ik IUI heb gehad, wordt deze wachttijd ervan af gehaald. Het zou voor mij dus bijna kunnen beginnen, maar heb zelf aangegeven om pas na half september te willen beginnen, want we gaan eind augustus voor drie weken naar Cuba en dan wil ik goed uitgerust eraan beginnen.

Het is wel spannend allemaal. Het gaat dan toch allemaal eerder als dat ik gedacht had, dus dat ik positief.

We gaan er natuurlijk altijd nog vanuit dat mijn laatste IUI heeft geholpen, maar we zien het allemaal wel. Laat nog steeds alles op mij afkomen.

Geplaatst

oh champietal, dat is goed nieuws.....wel spannend allemaal.

Toch maar hopen dat de laatste IUI is gelukt! Ik duim voor je!!

Geplaatst

Smile nog gefeliciteerd met je trouwdag,ja ik ben wel een dagje te laat!!!:occasion16::occasion16:

Ja het word door veel mensen als zo vanzelfsprekend ervaren he?getrouwd en hup gelijk kids..

Kan ik soms wel boos om worden hoor dat de mensen niet eens wat verder denken dat het misschien eens niet lukt of dat mensen dat gewoonweg niet willen.

Ik werk in een kapperszaak toen ik net getrouwd was werd ik er gek van elke dag maar weer die vraag,pffffffffff...En omdat ik ook niet de slankste was werd er ook vaak gevraagd of ik zwanger was..oei....

Maar waarschijnlijk ook heel herkenbaar voor jullie..

Dus je zit met je wachtweken in frankrijk?lekker hopelijk kan je dan een beetje bijtanken!

Dus Smile wij moeten nog ff geduld hebben voordat we weten of het bij jullie gelukt is..

Hoi Linda leuk dat je er weer bent!Niet te lnag af laten schepen hoor,dat je niet ongi word is gewoon niet goed.

He kan pco zijn,maar ook gewoon een storing in je cyclus.

Er zijn pilletjes zoals provera,primolut en duphaston en die wekken je ongi op.

en clomid en Puregon zorgt ervoor dat je eitjes gaan groeien.

Pregnyl wekt je eisprong op.

Ik heb alles al gebruikt dus ik weet er het een en ander van.

Al duurt je cyclus langer dan 35 dgn is er in de meeste gevallen geen eisprong.

Dus dan gewoon aan de bel trekken hoor..

Heb je ook al een ander huis?En een leuke vakantie gehad?

Linda ik heb het gesprek al gehad en eigenlijk gaan we nu het IVF traject in.Ze zouden mij voor do terug bellen(ik was vrijdag ongi geworden),maar nog niks gehoord,dus vanmiddag bel ik zelf even.

Succes met alle geregel.

Champietal nog 5 dgn wachten voor jou...

Wel fijn zeg dat je evt gelijk kan beginnen.Heerlijk zon vakantie naar cuba en dan 3 weken mmmmmmmmmmm

Als je evt IVF gaat doen kan je je nog mooi opladen voor de zware tijd.

Hopelijk is dat niet nodig.

Succes met de laatste dagjes wachten!!

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaa de kogel is door de kerk ik mag beginnen!!!!:occasion16::occasion16:

Ik heb net maar even gebeld en ze wilden me net bellen..

Dinsdag 1 Juli heb ik om 10.00 een afspraak met een verpleegkundige en dan legt ze alles uit en dan krijg ik een schema met hoe en wanneer ik waarmee moet beginnen en krijg ik de recepten mee.

8 Juli krijg ik spuitinstructies,heb al wel Puregon gespoten maar krijg nu decapeptyl erbij.

Wel fijn om het nu zeker te horen dat we door mogen..

Spannend dus...

Eigenlijk hoor ik dus niet meer hier,maar vinden jullie het erg als ik ook hier mee blijf schrijven,vind het wel gezellig.En ik kan hier makkelijker onthouden wie wie is. hihi..

xxxxxxxx Gwenn

Geplaatst

Hey Gwenn, dat is super dat het lekker snel gaat!!!!!

Dat is wel een opluchting.

Smile, nog gefeliciteerd met je trouwdag, jij bent dan 4 dagen na mij getrouwd ( ik was afgelopen zaterdag 4 jaar getrouwd )

LIefs Renaat

Geplaatst

Renata jij ook nog gefeliciteerd hihi..alsnog :occasion16

Renata en smile hebben jullie het nog gevierd iets leuks gedaan???

Ja echt super dat het zo snel gaat...Besef wel dat ik hiermee een bofkont ben dat ik zo snel terrecht kon..

Maar als ze bij ons het IUI verleden meerekenden had ik ook een goede kans gehad,ben al met al toch al weer bijna 4 jaar bezig.

Maar desondanks ben ik blij dat we nu gelukkig snel een stapje verder kunnen!!

Hoe gaat het met je bekken???

Hebben ze daar iets voor eigenlijk?

Liefs Gwenn

Geplaatst

Wow, Gwenn, lekker dat je zo snel aan de slag mag!! Hopelijk gaat het nu vlot werken!!

En Champietal mag ook al snel.... goed nieuws meiden!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Jippie ben vandaag spontaan ongi geworden! Normaal zijn we daar niet blij mee, maar zonder ongi geen eisprong dus een kleine vooruitgang. Morgenmiddag moet ik de dokter bellen om te kijken wanneer ik moet bloedprikken en evt een echo moet laten maken.

Lekker dat je de laatste wachtdagen in Frankrijk bent Smile, daar heb je tenminste veel afleiding en kan je meteen het goede nieuws daar vieren.

Gwenn at is wel snel gegaan met je ivf gesprek. Wanneer is je eerste ivf poging precies of weet je dat nog niet? Natuurlijk mag je hier bij ons blijven schrijven, wij willen ook graag weten hoe het met jou verder gaat.

Champietal hoe gaan je wachtweken en wanneer kan je gaan testen? Hopelijk heb je ivf niet meer nodig. Krijg je nog onderzoeken of spuitinstructies net zoals Gwenn? Heb je wel veel dingen in het verschiet liggen, Cuba en ivf.

Suus, Hildever en Renate hoe gaat het met jullie, nergens last van?

Hebben jullie allemaal één babytje in de buik? Ze zeggen nl dat je een grotere kans op een meerling hebt.

Liefs Linda

Geplaatst

Goed nieuws zeg Linda!!!!Spannend weer,maar super zeg dat je uit jezelf ongi werd!

Ik weet nog niet precies wanneer ik ga beginnen met spuiten maar dat zal ik wel in Juli horen.

Ga je dan ook weer verder met IUI of heb je dat op een laag pitje staan?

xxx Gwenn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden