Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Tineke het is fijn om te horen dat jij ook eventueel wel door zou gaan..

De moed laten we niet zakken hoor,anders stopten we er wel mee..

In het traject van de IUI hebben we ook veel tegenslagen gehad,dus we hoopten dat IVF de uitkomst was.

Maar goed ik ben nu een beetje van de schrik bekomen en we gaan gewoon alles er aan doen om te proberen dat het gaat lukken..

Ik zei al tegen mijn man nou als je zeg maar een paar keer per dag zaad produceerd dan ben je toch het snelste van je oude zaad af??

HIhi ja ik bedenk ook maar wat...

Ja zei hij weet je wel hoe vermoeiend dat is hahahaha..

Liefs Gwenn

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Jeetje zeg, Gwenn, wat een verhaal. Denk je, nu zijn we lekker bezig, nu zitten we echt op de goede weg ......

Ik vind het heel moedig en knap van jullie, dat jullie toch besloten hebben om deze poging wel door te zetten. Het is best heel moeilijk om tegen een advies van een dokter in te gaan. Maar ik kan het me ook wel heel goed voorstellen, aangezien je niet weet hoe de situatie over een paar maanden is.

Heel veel sterkte en nog heel veel meer succes!!

Ik ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest voor de eerste fm. Je wilt het geloven of niet, maar ze konden helemaal niets vinden. Zelfs de rechter eileider kregen ze nauwelijks in beeld. Het was natuurlijk ook nog maar dag 8, maar toch. Je zou toch wel iets verwachten?

Nu mag ik maandagochtend weer komen voor een fm. Dat is dan dag 11, dan zal er toch wel wat te zien zijn?

Nou, we wachten het maar gewoon weer even af, we kunnen toch weinig anders.

Ik hoop wel dat ik me morgen weer wat beter voel als vandaag, want vandaag was echt een k**dag. Het liefst had ik de hele dag in bed willen liggen janken. Dat gevoel had ik overigens al voordat ik naar het ziekenhuis ging hoor.

Maar ik heb me er maar zo goed en zo kwaad als het ging doorheen geslagen.

Iedereen ondanks alles toch een heel fijn weekend en veel sterkte/succes allemaal.

Augustus wordt een hele vruchtbare maand!

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Hoi MarliJa ja joh het kan nog gewoon groeien hoor,hoef je je nog niet heel druk om te maken want je zit nog vroeg in je cyclus.

Bij ons keken ze sowieso pas vanaf dag 10 en bij mij zien ze links nooit.

Er werd altijd gezegd dat als er een follikel zat ze hem wel zagen,bij mij dus niet.

Het kan ook zijn dat hij even achter je darmen verscholen ligt.

Misschien had je toevallig dan rechts een eitje en dan zien ze hem niet.

Gewoon nog even afwachten hoor het kan nog alle kanten op.

Grote kans dat je maandag meer ziet,zie je rechts weer niet vraag dan of je op je linker zij mag liggen,soms zakt de eierstok wel en dan kan je het beter zien.

Je wil niet weten hoe vaak ik weer naar huis werd gestuurd met de mededeling dat ze niks zagen.

vaak gingen ze dan door met echos tm dag 25,toen nog niks dan 10 dgn aan de provera en daarna ongi en dan weer opnieuw zonder dat er wat gebeurd was.

Doordat ik een uitzondering ben waarbij ze de linker eierstok niet vinden werd er altijd gezegd als er een eitje is zien we hem,het is daardoor meerdere malen geweest waarop ze hem gemist hebben en kon ik steeds weer overnieuw beginnen.

Uiteindelijk heb ik voorgesteld om ook ovulatietesten erbij te gebruiken.

Toen bleek dat ik een eisprong kreeg,maar dat was niet op de echo te zien rechts.(waren ze te klein)

Dus kon het niet anders dan links,tja toen stonden de artsen toch wel even versteld dat ze bij mij toch de eitjes niet links zagen.

Ik heb met echos toen steeds andere artsen gehad en steeds zeiden ze weer hetzelfde,waarop ik antwoordde bij mij zien ze hem dus niet terwijl hij er wel een eitje kan zitten.

Heeft heel wat tijd en moeite gekost om ze dat te laten inzien.

maar goed veel succes maandag en je nog niet te druk maken hoor!!!Het kan nog best groeien!

XXXXXXXXXX

Geplaatst

Hi all,

Jeetje Gwenn, wat een rot nieuws zeg. Ik vind het erg knap van je dat je toch doorzet.

Smile --> Nee, ik ben nog niet met vakantie, nog drie weken even hard doorwerken en daarna mogen we op onze vakantie.

Voor diegene die vroegen hoe mijn gesprek was gegaan --> Heel goed, maar alleen was het gesprek al 24 juni en dus niet 24 juli.

Op 12 augustus gaat mijn arts mijn bellen voor een telefonisch consult.

Ik heb een heel boekwerk mee gekregen over IVF en mijn bloed is geprikt voor evenuele ziektes, mijn man zijn zaad is weer bekeken, dus daar gaan we het dan over hebben.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Door de verhuizing hebben we nu tijdelijk geen tv en of internet, waardoor ik dus geen berichten hier kan plaatsen. Nu zijn we bij mijn schoonouders op bezoek en wilde ik zien hoe het met jullie aalmaal gaat en mijn "vorderingen" ff delen.

Afgelopen vrijdag en vandaag bloed geprikt. Morgenvroeg moet ik voor een echo, kijken of en hoe groot het follikel is. Hopelijk is hij al groot genoeg en kunnen we morgenavond pregnyl spuiten en evt. donderder de 3e iui. Morgen is het dag 13 van de cyclus. De vorige keer hadden we de iui op dag 17 en die was negatief. Hopelijk kan de iui dan nu eerder (heb ik toch een beter gevoel bij).

Gwenn bij mij op het werk zijn ze ook al lastiger aan het worden. Iedere keer dat ik naar het ziekenhuis moet, moet ik verlof inleveren, echt kinderachtig allemaal. Ze moesten eens in mijn schoenen staan. Zegt mijn baas er nog bij: ik hoop wel dat je snel zwanger bent (yey right). Wel ook sh#t nieuws wat betreft het zaad van je man en het advied van de gyno. Mijn man is sinds het iui traject vit.pillen aan het slikken, baat het niet dan schaad het niet. Ik duim voor je!!

MarLiJa, hoe was je echo vandaag? Hoe gaat het deze cyclus met jou verder, nog een keer een echo of kan je al voor de 2e IUI poging gaan? Zitten we misschien weer rond dezelfde tijd op het wachtbankje.

SMile, jullie veel succes morgen op het ivf spreekuur.

Voor de rest veel succes.

Geplaatst

Hoi hoi,

Gwenn, wat een verhaal, het zit je allemaal niet mee zeg. Maar ik voelde me niet echt rot omdat ze niks gevonden hadden of omdat de rechter eileider niet te zien was. Het kwam volgens mij meer door de Clomid. Daar reageer ik toch best heftig op. Heel erg moe en down.

Maar goed, vandaag zag de gyn 1 folikel van 17 mm en het baarmoederslijmvlies was ook al mooi dik. Ik mag dus morgenavond Pregnyl spuiten en donderdagmorgen om 9.45 uur is de inseminatie. Vandaag had ik er een goed gevoel bij.

Dan zouden we dus inderdaad weer samen op het wachtbankje zitten Linda. Ik hoop voor je dat je ook donderdag de inseminatie krijgt. Voor mij is het donderdag dag 14 van de cyclus.

Bij mij op het werk doen ze gelukkig nog niet moeilijk, maar daar weten de meesten het ook niet. Mijn directe chef uiteraard wel, maar die is zeer begripvol. Hij is nl. zelf ook 6 jaar bezig geweest. Hij zegt elke keer: denk goed om jezelf en om je partner. Als ik een hele dag thuis wil blijven is dat geen enkel probleem. Dat is wel luxe, maar ook heel fijn.

En Linda, heel veel succes met de verbouwing. Ik hoop dat je snel weer aangesloten bent op de digitale wereld. Het is toch fijn dat je weet dat er iemand in hetzelfde schuitje zit.

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Wat merk je dan weer dat mensen er pas wat over kunnen zeggen als ze het zelf hebben meegemaakt!

Tjonge... alsof je zelf voor die mmm kiest om zwanger te worden! Iedereen heeft dat toch liever met pret in bed????

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Ohh MarliJa kijk is toch goed gekomen dat ze nu wel wat hebben gezien!!

Heel veel succes met je IUI ik duim voor je..

Hey Linda leuk om weer even wat van je te horen..

Dus bij jou doen zo ook al zo moeilijk,alsof het allemaal al niet erg genoeg is he meid??

Jij had vandaag toch een echo?

Hoe ging het??

Wel leuk dat je gezellig samen met MarliJa oploopt..Ik duim ook mee voor jou hoor!!

Hey Champietal,begrijp ik het goed dat je via de telefonische consult ook de uitslag van je man zijn zaad krijgt enzo??

Spannend hoor,en binnenkort lekker op vakantie,heerlijk!!

Smile heel veel succes vandaag op het spreekuur!!!Ben heel benieuwd..

Hildever hoe gaat het met jou??

Sorry Kim ik heb helemaal niet op je berichtje gereageerd,wat lief dat je met mij-ons meeleeft!!!

Super doen mij erg goed die lieve reacties van jullie allemaal..

We waren gisteren naar de KNO arts geweest en bleek wel dat mijn man daar (in zijn oor)dus weer een ontsteking had.Hij is een van de weinige die er niks van merkt,zo heeft hij als kind zijnde er vaak mee rond gelopen.

Nu was hij ook meerdere malen aan zijn oor geopereerd(waardoor hij ook nog maar 30% hoort aan 1 kant),helaas blijft het dus doorgaan die ontstekingen.

We gaan regelmatig voor controle,waren er in mei nog geweest,maar nu heeft hij weer druppels gekregen.

Volgens de KNO arts had de ontsteking niks te maken met de witte bloedlichaampjes in zijn sperma..

Nou dan weten we ook niet waar het dan wel vandaan komt.

Nu zit ik thuis,lig op de bank want ik ben ziek..

Ik ben nooit ziek dus dat kan er ook nog wel bij..

Heb ontzettende hoofdpijn en verkouden en moe..

Mijn temp is ook een graadje hoger dan normaal..

Probeer steeds maar een beetje te slapen,wat niet echt lukt.

Ik hoop zo dat het geen invloed heeft op mijn follikels..Weet iemand dat eigenlijk?

Vrijdag moet ik weer voor een echo.

XXXXXXXX

Geplaatst

Hey hey,

Gwenn, fijn zeg......ook nog ziek erbij!! Het zit je echt niet mee!

Ik weet eigenlijk niet of het invloed heeft op je follikels. Maar ik denk eigenlijk van niet, want de artsen hebben het wel altijd over koorts, dat dat slecht is voor het zaad. Dus als het slecht zou zijn voor je follikels hadden ze dat denk ik al wel eens verteld.

MariJa, succes meid, met je volgende iui! Fijn dat het toch is goedgekomen!!

Linda, jij ook succes natuurlijk!! Zitten juliie weer samen op de wachtbank!

Vandaag heb ik het ivf spreekuur gehad. Veel info en de spuitinstructies.

Vandaag ben ik ongesteld geworden en daarom mag ik morgen al bellen of ik er nog bij kan deze maand! Spannend dus!!

XXX

Geplaatst

Ohhhh spannend joh meis!!!

Ik hoop het voor je.

Krijg je een kort of lang protocol?

ik duim voor je....

XXXXXXX

Geplaatst

Ow Gwenn, wat vervelend dat je ziek bent. Ik zou het ook niet weten of het invloed heeft op de follikels... Zou je effe in het ziekenhuis moeten vragen.

Wat betreft de hoofdpijn en vermoeidheid: dat kan ook heeeeeeeeeeeeel goed komen van de hormonen! Goed blijven drinken!!!

Hier gaat alles goed hoor. Buikje groeit gestaag... bloeddruk mooi... prima dus!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hallo meiden,

Nou, gisteravond de Pregnylspuit weer gezet. Lekker tijdstip, zo ongeveer midden onder het eten. Maar het ging best goed.

Het was een beetje gedoe bij de apotheek, want ze wisten niet welke naalden ik nodig had. Kwamen ze met een paar joekels aanzetten zeg. Ik zeg: moet ik die er in hengsten? Maar toen kreeg ik gelukkig een heel klein naaldje mee, nog kleiner dan die ik van het ziekenhuis mee gekregen had.

Deze keer ging het ook al met minder bibberen en emoties. Ik heb heel stoer de naald er tegenaan gezet en er hup in laten glijden. Ik denk alleen dat ik een adertje geraakt heb, want er kwam een hele grote druppel bloed.

Vandaag heb ik er op zich wel weer een goed gevoel over, maar gisteravond …. Ik denk ruim een uur na het zetten van de Pregnyl, ik werd helemaal down en depri en huilerig, bah! Ik ben mooi op tijd naar bed gegaan, want ik was ook nog weer eens megamoe.

Morgenvroeg lekker op tijd de inseminatie, mannetje heeft ook de hele dag vrij.

Zo, en net heb ik een theaterabonnement afgesloten. We gaan dit jaar niet op vakantie, maar dus wel 5 avonden heerlijk samen naar de schouwburg. Krijg er nu al zin in, maar de eerste voorstelling is pas eind januari.

We gaan soms ook wel eens naar een grote musical, zoals Saturday Night Fever of zo, maar dan ben je hetzelfde geld kwijt als nu voor 5 voorstellingen. Dan heb je maar één avond plezier + een lange autorit.

Heerlijk, zulke relaxavonden in het vooruitzicht! Ik word er nu al helemaal blij van. Lekker qualitytime samen met mannetje.

Hé Gwenn, van harte beterschap! Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

En Smile, ik hoop dat je deze maand nog kunt starten, zou lekker zijn. Anders zit je er weer een tijd teegenaan te hikken.

Verder weer voor iedereen toy toy toy!

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

De echo gister liet links een follikel zien van 18mm. Groot genoeg dus om voor een volgende iui poging te gaan. Gister avond al de pregnyldpuit moeten zetten om 20:00 uur. Morgen om 10:00 is onze 3e iui. Heb er een veel beter gevoel bij dan de vorige keer, dus wie weet!!!...

MarLiJa, zitten we dus echt precie tegelijk op het wchtbankje. Gelukkig heb ik nog steeds genoeg om handen. Hopelijk kunnen we een kamertje binnekort gaan inrchten als kinderkamer.

Gwenn, beterschap. Weet je ondertussen of het invloed heeft op je follikel? Ik zou het nl ook niet weten. Alvast succes met je echo a.s. vrijdag.

Smile, kan je deze maand nog meedoen met de IVF ronde? Ik hoop het van wel, hoef je tenminste niet zo lang te wachten. ALs je in de mmm zit moet je toch al zo veel wachten.

Verder iedereen succes

Groetjes Linda

Geplaatst

Hey meiden,

jaaaa, ik mag starten!! Het geeft een fijn gevoel! Alhoewel ik het ook wel erg spannend vind, erg dubbel dus. Ik heb het lange protocol denk ik gwenn, want ik moet op dag 21 beginnen met de deca en twee weken daarna met de puregon. Deze week gaan ze alles opsturen en kan ik "mijn tas" op gaan halen bij de apotheek.

Linda en MariJa, veel succes met de iui morgen, wel grappig dat jullie precies tegelijk gaan!! Wie weet ook tegelijktijd een positieve test in handen!!! Ik duim heel hard voor jullie!

Gwenn, voel je je al iets beter?

En Hildever, superfijn dat het zo goed gaat. Het buikje begint nu te komen?

XXX

Geplaatst

Hey Smile....

Ach, ik moest eerst ook nog een maand de pil slikken, dus eh, hihihi, jij mag al meteen met het spuitwerk aan de gang! Spannend hoor!

Hier begint het buikje heel langzaam wat te groeien. Maar echt opvallen doet het nog niet hoor. Alleen bekenden, als ik iets straks aan heb. En eh, pas nog ongeveer in alle kleren... (behalve de bh's).

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hoi allemaal,

MarliJa en Linda heel veel succes op het wachtbankje,wel toevallig zeg dat jullie tegelijk mogen wachten!!!

Smile meis super joh dat je mag beginnen,jij hebt trouwens net als ik het korte protocol!!

Als je wat wil weten vraag je maar hoor..

Bedankt voor jullie beterschapwensen,op een verkoudheidje na ben ik weer helemaal beter,pfffffff gelukkig..

Afgelopen vrijdag moest ik voor een echo en rechts zaten er ongeveer 6 follikels(ze had ze eigenlijk niet geteld omdat ze nog te klein waren).

Links helaas niet te zien..

Morgen moet ik weer terug en hopelijk zien we nu links wel en zijn ze gegroeid..

Ik ben zo blij zeg 6 follikels geweldig!!!

Omdat ik altijd vrij slecht op de hormonen heb gereageerd had ik maar niet te veel verwacht,maar dit is gewoon super!!!

Liefs Gwenn

Geplaatst

Zo dames, daar ben ik weer!

Ik heb inmiddels vakantie gekregen en zit dus een stuk minder achter de pc.

De IUI afgelopen donderdag ging best goed, in ieder geval een stuk beter dan de vorige keer. Het was nog wel een beetje gevoelig, maar dit was best te doen.

Het zaad was op zich prima, zo'n 40,5 mljoen goede zwemmers hadden ze over gehouden, alleen hadden ze iets aangetroffen wat zou duiden op een ontsteking bij mannetje. Na overleg met de gyn mocht er toch geinsemineerd worden. Ze hebben wel iets op de kweek gezet om eea uit te zoeken.

We wisten eigenlijk niet eens hoe het zaad de vorige keer was. Dat hebben ze nog even voor ons nagekeken, toen waren er 23 miljoen goede zwemmers.

Goh, wat fijn Linda, dat jij nu ook weer een poging gehad hebt. Ook met één goede folikel dus, net als bij mij. Alleen heb jij de inseminatie na 38 uur en ik na 40 uur. Zullen we afspreken dat we allebei positief testen? Wanneer mag jij testen? Ik op donderdag 21 aug., maar de vorige keer zag ik 2 dagen daarvoor de ongi al aankomen.

Spannuuuund weer!

We zijn de laatste dagen wel lekker aan het werk geweest thuis en veel weg geweest ook, dus weinig tijd om na te denken. Dat is best fijn.

Gwenn, ik ben blij dat je weer beter bent. Ziek zijn is nooit leuk.

Smile, gefeliciteerd dat je al mag starten. Toy, toy, toy!

Nou dames, dat was het weer even vanaf deze zijde. Ik heb op zich een postief gevoel, dus dat is fijn.

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Spannend weer, marliJa!! Ik ga hard duimen voor je! En fijne vakantie trouwens!!

Ik mag vanmiddag mijn tas op gaan halen bij de apotheek. Ben benieuwd!

Gwenn, dus dit is het korte protocol? Ik vind het eigenlijk wel lang.... meer dan drie weken spuiten!! Maar het lange protocol is dus beginnen met de pil? Waarvoor is dat dan? Volgens mij doen ze dat bij ons helemaal niet.

Succes he, ik hoop dat ze mooi groeien!!

Liefs smile

Geplaatst

Sohee MarliJa dat is een goed opbrengst zwemmers!!!

Maak je een goede kans mee hoor!!

Smile het ligt aan het ziekenhuis de ene werkt met de pil en de andere niet..

Volgens mij is dat meer vanwege de planning zodat ze zeker weten wanneer de ongis komen enzo..

En ook een mooie tas vol met medicijnen???

Vind het zo tof dat je nu gelijk kan beginnen!!!

Vandaag voor de echo geweest,rechts waren de follikels nog niet veel gegroeid,moet morgen weer terug.

Nu heeft ze na veel duwen op mijn buik en drukken met de echo links ook 2 follikels gevonden maar die waren al 24mm.

Mijn eierstok lag achter de baarmoeder!

Ze wil misschien(als het niet te pijnlijk word)het met de punctie toch gaan aanprikken,maar dan komt er een assistent die flink op mijn buik gaat duwen..

Brrrrrrrrrrrr ik vind het zo eng....

XXXXXXXXXXX

Geplaatst

Hi Allen,

Ik heb vandaag telefonisch consult gehad met mijn arts.

Omdat we de IVF in een ander ziekenhuis gaan doen, moesten we allemaal onderzoeken opnieuw doen.

Mijn man zijn zaad werd weer onderzocht en bij mij was bloed geprikt om te kijken of ik ziektes meedraag en hoe mijn hormoonspiegel is.

Alles kwam positief uit de test, dus we mogen qua uitkomst eraan gaan beginnen.

Ze zei dat we vrij hoog op de lijst stonden en dat we snel door de verpleeg afdeling gebeld kunnen worden om te gaan starten.

Zoals jullie weten ga ik over twee weken op vakantie, maar dat gaat dus betekenen dat we daarna kunnen gaan beginnen.

Ik vind het helemaal spannend, maar ook een beetje eng!!

Meiden, succes op het wachtbankje. Wel fijn dat jullie tegelijk waren, kunnen jullie elkaar steunen.

Gwenn - gelukkig voel je je al wat beter.........als ik eenmaal ga beginnen met de medicijnen en ik kom er niet uit, dan ga ik het je zeker vragen.

Smile - super dat je mag gaan beginnen. Ook heel erg veel succes door mij toegewenst.

XX

Chantal

Geplaatst

Hey Smile,

Volgens mij klopt het wat Gwenn zegt... Het is gewoon makkelijk voor de planning in het ziekenhuis denk ik. Zij bepalen nl. wanneer je je laatste pil slikt.

Geniet van je vakantie trouwens... smile!

En Gwenn, succes verder.... Dat geduw op je buik is niet echt fijn he?

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Champietal wat super dat je ook mag beginnen,eerst nog maar even lekker genieten van je vakantie!!!

Smile hoe gaat het met jou??was je al ongi geworden eigenlijk?

Hildever dus je buikje begint te groeien oh wat lijkt me dat bijzonder zeg!!!MarliJa en Linda hoe gaat het met wachten?

Ik heb vandaag de punctie gehad.

Hier een klein verslagje..

Nou eerst moest ik nog van de verpleegkundige naar de wc,daarna naar de punctie kamer gegaan.

Eerst bracht de arts mij een infuus in en de hartslagmeter op mijn wijsvinger,daarna moest ik gaan liggen en toen maakte de arts het eerst uitwendig schoon,toen een speculum in en maakte ze het inwendig schoon.

Toen kreeg ik morfine(rapifen)via mijn infuus en toen werd ik flink duizelig en heel moe,is echt een vreemd gevoel,nou toen zei de arts ik tel tot 3 en begin ik rechts met prikken,de verpleegkundige ving alle vloeistof(wat in de follikels zit) op in de reageerbuisjes.

Rechts viel echt reuze mee,je voelt het wel maar ik vond het goed te doen.het waren er 6.

Toen links,eerst op mijn zij liggen en toen kwam er nog een verpleegster bij die had er handdoeken onder gelegd en de arts nog drukken op mijn buik,de stoel verzetten enz..maar ze kreeg de follikels niet goed genoeg in beeld.

Toen is er een andere arts erbij gekomen,van hem moest ik weer gewoon liggen en heeft hij de rugleuning weer hoger gezet zodat ik meer rechtop zat.

Mijn eigen arts duwen op mijn buik en ineens kwamen de follikels duidelijk in beeld,het waren er zelfs 3.

Hij durfde het wel aan om ze aan te prikken.

Oeiiii die deden erg zeer,links was echt erg pijnlijk gelukkig hadden ze links ook aan kunnen prikken.

Totaal hebben ze dus 9 follikels aangeprikt.Daarna kreeg ik opnieuw een speculum in om te kijken of alles er goed uitzag.

Op de punctiekamer was het dus goed druk met Michel 2 verpleegkundige en 2 artsen!

Ze waren allemaal even aardig en lief!

daarna kon ik even bijkomen en hebben ze me met de rolstoel naar de uitrust kamer gebracht.

Michel is toen met de stoof met 7 reageerbuisjes vol follikelvocht naar Nijmegen gereden.

Daar moest hij ook sperma inleveren.

Uiteindelijk zijn er 7 eicellen gevonden en ze zeiden ook zoals het er nu naar uitzag was het zaad ook normaal,tenminste zelfs goed genoeg voor IVF!!!!!!

wie had dat gedacht,wij hoopten als er maar een paar levenden zaadcellen zijn,tegen alle verwachtingen in(zelfs van de arts).

We zijn zo blij..

Ik heb nog wel veel pijn,vooral links maar ik heb pijnstillers dus ik doe rustig aan..

Zondag krijgen we te horen of er embryos zijn ontstaan en als dat zo is krijgen we maandag de terugplaatsing..

Kan niet zeggen hoe blij we zijn met dit nieuws wat geweldig!!!

XXXXXXXXXXX

Geplaatst

Hallo Dames,

Eindelijk weer ff online.

Op het wachtbankje gaat alles goed. Eigenlijk heb ik dit keer nergens last van. Kan nog steeds twee dingen betekenen. DUs nog ff afwachten. Dinsdagmorgen moet ik bloedprikken en dinsdagmiddag moet ik dan na 14:00uur bellen voor de verlossende woorden. MarLiJa jij moet donderdag testen he. Hoe gaat t met jou, voel je al iets?

Gwenn gelukkig heb je dit nu achter de rug en ook nog met een super resultaat! Wat goed dat ze nu toch ook 3 follikels uit je linker hebben kunnen halen. Nog een dagje. Hopelijk zijn er een aantal embryos ontstaan.

Lekker dat jullie nog op vakantie gaan Champietal. Ff bijtanken en je gedachten op iets anders zetten. Daarna beginnen met een nieuwe spannende fase.

Smile hoe gaat het nu met jou en de tas? Super dat je al zo snel kan beginnen! Veel succes met de spuiten.

Hildever hoe gaat het met jou en je buikje, rons en gezond?

Iedereen veel succes, Liefs Linda

Geplaatst

Hoi allemaal

Helaas de grond is onder onze voeten weggeslagen..

Helemaal geen bevruchting niks..

Alle 7 eicellen zagen er goed uit,het zaad was in orde,maar geen bevruchting.

We zijn zo intens verdrietig..

Waarschijnlijk is er gewoon geen oorzaak voor,het enige wat wij kunnen bedenken is dat het niet met elkaar matcht.

Morgen moeten we onze eigen arts op bellen.

Ik denk dat ze misschien nog icsi willen proberen,maar als dat geen bevruchting opleverd zal het wel einde verhaal zijn.

Waarom nou,....

Misschien dat ik wel even afstand neem,ik weet het nog niet..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden