Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Suus klopte mijn gevoel toch!!!

Super zeg,van harte gefeliciteerd!!!

Geniet ervan meis!:occasion16::occasion16::occasion16:

Geplaatst

He Suus, van Harte Gefeliciteerd!!

Deze maand was een vruchtbare maand voor velen hier, super.

Hebben wij tenminste nog hoop. De hoeveelste poging iui was dit voor jou?

Geniet ervan!

Geplaatst

Hoi Linda,

Bij mij was het dus de 3de keer raak, 3 x is scheepsrecht geldt dus echt.

Was vanmorgen ook echt kotsmisselijk, maar een stemming die niet kapot te krijgen was. Has met al mijn oprispingen toch echt nog hele goeie zin. Volgens mij kan ik dit nooit 12 wkn voor me houden, heb het idee dat iedereen het aan me ziet.

Geplaatst

Hi Suus,

Nog steeds zo misselijk?? Ik kan best begrijpen dat je niet kapot te krijgen bent. Het natuurlijk iets wat je al zo lang wilt, en dan neem je dit maar voor lief.

Update van mezelf.........a.s. vrijdag heb ik weer mijn eerste echo.

Dit zal wel mijn laatste IUI gaan worden. Als dit weer mislukt ga ik mij helemaal richten of de IVF. Ben erg benieuwd naar het gesprek van 24 juni, wat ze mij zullen gaan vertellen!!

Geplaatst

Hoi Champietal,

Ik heb mezelf altijd zo gek gemaakt tijdens de wachtweken met wat ik allemaal voelde en nu voel ik echt helemaal niks. Ik heb geen last van misselijkheid, ik heb geen pijnlijke borsten, ik ben niet moe, echt helemaal niks. Maar geen bloedverlies meer gehad, dus ik ga er vanuit dat alles goed zit.

Spannend hoor vrijdag, ik hoop voor je dat de laatste poging echt succesvol is. Ik duim voor je

Geplaatst

Dank je wel Suus!!

Tuurlijk zit alles goed. Een paar vriendinnen van mij zijn op dit moment zwanger en hebben helemaal geen last van kwaaltjes. Zo te noemen dus een ideale zwangerschap.

Wanneer heb je eigenlijk de eerste echo?

Geplaatst

Hey ladies,

Ik dacht eigenlijk dat het bijna niet zwaarder kon worden, maar ja hoor, deze keer lijkt het moeilijker dan ooit. De dagen kruipen voorbij, zelfs als ik moet werken schiet het niet op......pfff. Vandaag was mijn zus bij mij met de kleine....nou ja zo klein is hij inmiddels niet meer. Hij is als 4,5.....het had mij zo leuk geleken als mijn toekomstige kindje wat dichterbij had gezeten kwa leeftijd. Nu zullen ze niet veel met elkaar spelen.....

Ik heb het een beetje zwaar op het moment.

Nog tot dindsdag wachten eigenlijk, dan is het pas 14 dagen.

Hoe is het met jullie?

Suus, wanneer moet je voor de eerste echo?

Champietal, succes met je echo vrijdag!!

Succes weer allemaal!

Geplaatst

Hoi allemaal,ik ben net terug van vakantie..

Smile ja moeilijk is dat he??

Je had zo gehoopt dat ze dan lekker met elkaar konden spelen enzo..

Ik kom je dan even een dikke knuffel geven..

Het is ook heel moeilijk en zeker nu je weer moet afwachten..

Kan je di al testen?

Ik hoop het voor je meis..

Wij hebben heerlijk een bootje gekocht.

Wilden we al wel een tijdje maar nu toch de knoop doorgehakt.

Als we tussen de behandelingen door ff lekker weg kunnen lijkt me toch heerlijk.

Ik vind het allemaal soms zo moeilijk en heb dan even behoefte om weg te gaan..

Wij waren afgelopen week naar centerparcs geweest,heerlijk ff eruit,maar dan ga je zwemmen en om je heen natuurlijk niks anders dan zwangere vrouwen of mensen met kleine kindjes..

Het lijkt allemaal zo gewoon.

Dan voe ik me best wel verdrietig en dan denk ik waarom wij toch niet..

Dan voel ik me een soort van er niet bijhoren..

Om me heen zag ik bijna geen stellen zonder kids..

Soms zo oneerlijk he?

xxxxxx Gwenn

Geplaatst

Hoi Smile,

Balen hé als de dagen, weken of zelfs maanden lijken. Zet 'm op die laatste loodjes.

Ik heb ma de 16de mijn eerste echo, ben heel benieuwd want voel nog steeds echt helemaal niets. Ben verkouden dat is alles, niet echt een zwangerschapsklacht.

Geplaatst

Hey meiden hoe is het met iedereen???

het is zo stil hier...

Ik krijg volgende week woensdag mijn gesprek voor IVF.

xxxxxxx Gwenn

Geplaatst

Ja het is hier zeker stil, ik zal even een update geven:

Vorige week vrijdag weer de eerste echo gehad, de eitjes waren toen niet zo aan het groeien.

Afgelopen dinsdag weer een echo gehad en het was toen het nog niet heel erg aan het groeien. Morgen ga ik weer voor een echo en dan kijken we of het al een beetje gaat opschieten. Zo niet, dan moet ik meer hormonen spuiten (ditzelfde had ik vorige maand ook en toen is het niet doorgegaan).

Het klinkt misschiens raar, maar ik kon er niet eens meer verdrietig om zijn. Ik heb al voor mezelf besloten als het deze maand niet lukt, ga ik volledig voor de IVF, dit heb ik ook op het ziekenhuis doorgegeven en mijn arts gaf mij gelijk!!!

Gwenn, veel succes woensdag met het gesprek. Wij moeten een weekje wachten en gaan de 24e op gesprek.

Geplaatst

Hey Champietal,wat fijn om iets van je te horen!!!

Balen zeg dat je niet geod op de hormonen reageerd..

Hoeveel spuit je??

Misschien gaan we wel gelijk het IVF traject in.

Ja ik begrijp je wel hoor,ik had ook totaal geen vertrouwen meer in de IUI en mijn hoop is ook gevestigd op IVF.

Nou meid ik hoop morgen op een iets positiever berichtje van je en dat er toch nog een aantal zijn doorgegroeid!!!

Succes morgen!

Liefs Gwenn:alien::alien:

Geplaatst

En Champietal hoe is het gegaan vandaag???

Hoe gaat het met de rest???

Smile heb je al getest??

Linda hoe is het nu met jou?

xxxxx Gwenn:icon_sunny:

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben even niet geweest, want ik zat er echt even doorheen.

5e IUI is ook mislukt en ik heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in.

Ik ga nog wel de 6e poging doen, maar heb geen hoop meer zeg maar.

Ik heb volgende wee donderdag weer een folikelmeting en dan zien we het wel weer....

Ik vrees dat het uiteindelijk toch IVF wordt, dus daar kan ik me vast op gaan voorbereiden.

Ik wil ook misschien acupunctuur gaan doen. Baat het niet dan schaad het niet.

Maar dan heb ik wel het idee dat ik er zelf alles aan heb gedaan.

Heeft iemand van jullie ervaring met acupunctuur?

Succes gwenn en champtietal met jullie afspraken!!

Het gaat ons vast en zeker lukken!!

Geplaatst

Hi hi,

Smile veel succes. Je komt er weer bovenop.

Hoe jij je voelt had ik twee maanden geleden. Even helemaal gehad met alles en iedereen.

Het is gewoon allemaal zo oneerlijk allemaal. Sommige mensen krijgen maar kinderen en kunnen/willen er niet voor zorgen. Wij zijn allemaal zolang bezig en het wilt allemaal maar niet lukken.

Ik heb vrijdag mijn laatste echo gehad en gisteravond de spuit gezet. Morgen om 12 uur krijg ik mijn laatste IUI behandeling. De eerste keer dat we voor het rechtereitje gaan, dus wie weet gaat het geluk brengen. Ik ben vrij rustig, omdat ik mij al helemaal voorbereid heb op een IVF. Ik ben benieuwd hoe ik mijn laatste wachtweek zal zijn.......op de dag dat Nederland kampioen gaat worden weet ik of het is aangeslagen!!!

Succes allen.

XX

Geplaatst

Hoi Smile,ja ik begrijp je goed dat je er ff doorheen zat..

En ja ik herken het maar al te goed dat je er geen vertrouwen meer in hebt..

Succes met je laatste poging!!

Champietal succes vandaag!!!

Enne mag je testen op 29 Juni???Is mijn trouwdag hihi..

Hier nog lekker ff rust en woensdag horen we meer hoop ik.

Het vreemde is dat ik zaterdag wel een beetje bruin verlies had met afvegen en nu is het weg...

Helemaal niks meer,ik dacht ik word vast ongi,maar nee dus..

Het was dan ook te mooi om waar te zijn want dan had ik een cyclus van 29 dagen gehad.

Enne dat heb ik nog nooit gehad,meestal word ik niet ongi uitmezelf,ja wel eens rond de 70ste dag ofzo..

Ik heb geen flauw idee hoe mijn lichaam nu reageerd zonder al die hormonen.

Nou fijne dag allemaal,

xxxxxxxxxGwenn

Geplaatst

Zo, het is weer gedaan. Alles zag er weer goed uit.

De arts had het over een volgende keer ivm de zomervakanties, maar ik heb zelf aangegeven dat dit mijn laatste keer is en daar had hij alle begrip voor.

Ik kan pas 30 juni testen, maar ga het ook proberen op 29 juni.

Misschien is het dan nl. twee maal feest (ook het Nederlands elftal!!!)

Geplaatst

Gwenn,

Hoe is je gesprek vandaag geweest.

Heb je al enig inzicht hoe lang het gaat duren allemaal en ben je er een beetje positief over?

XX

Chantal

Geplaatst

Hoi Gwenn en Champietal,

Spannend hoor allemaal ik zal voor jullie duimen.

Champietal, ik heb bewondering voor je positieve instelling. Het helpt vast goed, helemaal nu het eitje op de rechtereierstok zit moet 't vast goedkomen. Lekker afleiding zoeken met voetbal en dan is het zo voorbij.

Gwenn: Misschien was het wel wat innestelling? Je weet het nooit. Heel veel succes.

Geplaatst

Hoi Chantal,wat lief dat je aan me dacht..

Het gesprek is goed verlopen.Ze herkende ons nog van vorig jaar.We gaan beginnen zodra ik ongi word.Normaal moet je bellen wanneer je ongi word en dan word er gekeken of je die ronde mee kan doen want als er teveel mensen tegelijk starten kan dat niet.Nu heb ik de pech dat ik zonder hormoongebruik helemaal geen cyclus heb.Meestal werd dat opgewekt met hormonen,nu heb ik ook hormonen gekregen om het weer op te wekken en omdat ik nauwelijks een cyclus heb uit mezelf mochten we gelijk starten!!!

Ik heb nog steeds vaag bruinverlies een heel klein beetje maar dus ga morgen voor de zekerheid testen en anders start ik morgen met de hormonen.

Zodra ik ongi word moet ik bellen en krijg ik prik instructies (vooral voor de decapeptyl,want puregeon had ik al)en dan krijg ik recepten mee en een schema met wanneer ik wat moet prikken.

Nu is er nog een moeilijke factor dat ze mijn linkereierstok niet vinden,de fertilliteitsarts denkt zelf wel dmv de hormonen dat ze hem gaat zien,maar in het verleden heb ik vaak genoeg meegemaakt dat als er een follikel zat ze hem niet konden vinden en dus gemist hadden.

Ze zei zoniet gaan we met de punctie op mijn buik drukken en op mijn rechter zij liggen.Maar het kan zijn dat het te ver weg zit en ik met de punctie narcose krijg..

Maar goed dat is latere zorg..

Nu is het dus afwachten wanneer ik ongi word maar ik ben super blij dat ik zo snel kan beginnen,eindelijk!!!!!!

Chantal voor jou dus weer 2 lange weken wachten...

Ga je nog wat leuks doen om die weken door te komen?

Suus hoe gaat het met je??Hoe voel je je nu?Misselijk??

xxxxxxxxxxxxx Gwenn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden