Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat verdrietig, Gwenn!!!

Daar ga je niet vanuit!

Heel veel sterkte de komende dagen, en ik ben benieuwd wat je eigen arts te zeggen heeft!

Groetjessssssssss

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat vervelend voor jullie Gwenn!!

Proberen niet meteen vcan het slechte uit te gaan, misschien is icsi wel iets vor jullie. Eerst een kijken wat de arts te zeggen heeft.

Heel veel sterkte nu in deze tijd!

Liefs Linda

Geplaatst

Jeetje mina Gwenn, wat een onwijs rotnieuws.

Je gaat bij IVF toch al meer hoop hebben als bij IUI en dan krijg je dit.

Ik heb er verder geen worden voor.

Jullie heel veel sterkte de komende tijd!!!

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Gwenn, dat meen je niet!! Wat een verschikkelijk nieuws.....

Gaat het eindelijk een keer goed.....en nu dan dit.

Ik vind het echt heel erg meis.

Wat zei de arts vandaag?

Het zal niet makkkleijk zijn je opnieuw op te laden.

Heel veel sterkte de komende tijd!!!

Liefs smile

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties..

Vandaag heeft de arts gebeld,idd de enige optie is icsi.Gelukkig is er nog een optie,maar ook dan kunnen ze natuurlijk niks zeggen over de bevruchting.

het onderzoek wees uit dat er bij mijn eicellen niks bijzonders was en zijn zaad ook niet.

Dus een onverklaarbare reden.

het komt bij ons ziekenhuis ongeveer 15 x per jaar voor.

Gewoon domme pech dus.

Over 2 of 3 weken moeten we even een afspraak maken.

Helaas word dit gerekend als een poging,maar ik had niet anders verwacht.

Zodra er een punctie is geweest.

we blijven gewoon door vechten totdat het niet meer kan..

Alhoewel ik gisteren wel zoiets had van we kappen er helemaal mee dan heb je geen hoop en verwachtingen meer.

Volgende week hebben we vakantie een weekje hopelijk kunnen we dit dan even verwerken.

De arts zei ook het is gewoon een enorme terleurstelling als je een terugplaatsing hebt gehad en dan niet gelukt ook,maar hij zei jullie hebben geen eens een kans gehad.

Helemaal waar,maar hopelijk hebben we met icsi dan nog wel een kansje..

Hoe gaat het verder met jullie allemaal???

XXXXXXXXXXXXX

Geplaatst

Een uur geleden gebeld voor de uitslag van mijn bloed,

weeeer negatief. Ik baal maar ben voornamelijk teleurgesteld en erg verdrietig. Als alles al zo getimed wordt zoals nu, en dan nog niet zwanger worden, waarom zou het de volgende keer dan wel lukken? Nu zit ik op het werk mijn tijd uit te zitten, kan helaas niet naar huis en heb echt zin om gewon met een reep chocolade op de bank te hagen en een zielige film te kijken.

A.s. vrijdag moet ik op gesprek komen bij de dokter, kijken hoe en wat verder. Misschien moeten ook wij langzaam gaan denken richting icsi/ivf. Nu ff helemaal niets.

Geplaatst

Hè gatsiedarrie,

Wat een slecht nieuws allemaal. :thmbdn: Oh Gwenn, dat is echt een domper zeg. Maar gelukkig dat jullie nog door kunnen met ICSI. Ik kan me heel goed voorstellen dat je in eerste instantie zegt, nu even helemaal niets, maar aan de andere kant wil je graag alle mogelijkheden benutten. Ik vind het heel knap en positief van jullie dat jullie toch gelijk weer door proberen te gaan. Maar geniet eerst maar even lekker van jullie vakantie.

En Linda27, wat verschrikkelijk jammer zeg. Kan me heel goed indenken dat je nu graag thuis op de bank zou willen liggen met een grote reep chocola. Sterkte en succes met het gesprek vrijdag. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Met mij gaat het nog steeds goed, ben echt heel druk geweest, dus had heel weinig tijd om na te denken of te piekeren. Donderdag zou ik evt. mogen testen, maar ik heb nu nog geen tekens gezien van een evt. menstruatie. De vorige keer was dat wel al op dinsdag, toen had ik ook de inseminatie op donderdag.

Maar aan de andere kant, ik voel ook helemaal niets. Zelfs met de trek valt het deze keer erg mee. De vorige keer brak de echte menstruatie op vrijdag door, dus misschien wacht ik wel tot het weekend met testen, ik weet het nog niet zo goed.

Begin nu wel een beetje nerveuzer te worden, maar lang zo erg niet als de vorige keer. Waarschijnlijk had ik deze keer voldoende afleiding.

Hoe gaat het met de rest? Hildever, groeit je buikje al lekker? Kan me voorstellen dat je apetrots bent.

Oh ja Linda27, ik vond wel dat jij al heel vroeg mocht testen. Is dat op speciaal verzoek, dat ze in het ziekenhuis testen? Ik moet gewoon thuis afwachten. En hoe gaat het met jullie huis, schiet dat al lekker op?

Nou, iedereen heel veel sterkte, succes, positiviteit en houd de moed er in. Zodra ik nieuws heb meld ik mij weer. Nog een paar daagjes afwachten.

:icon_flower::toppie::icon_flower:

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Ow Linda, wat balen! Tja, bij een 'natuurlijke' zwangerschap vindt ook wel eens een bevruchting plaats zonder dat er een innesteling is. Het kan dan ook gewoon mis gaan... maar dan weet je alleen niet dat het zo getimed is. Daarom zijn er vaak ook eerst 6 iui's, om de kans op zwangerschap te vergroten.....

Tja, mijn buikje begint wel te groeien, al is het nog niet heel erg zichtbaar voor de buitenwereld.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

He potverdori Linda wat balen weer zeg!!

Wat jammer dat het niet gelukt is,het is zon grote terleurstelling steeds..

Vind het erg voor jullie,veel sterkte!!!

MarliJa succes met testen morgen..

Hildever fijn dat je buikje nu begint te groeien lijkt me zo mooi..

Smile en Champietal alles ok??

XXXXXX

Geplaatst

Wat een rotnieuws allemaal zeg op deze pagina.

Het gaat echt weer tijd worden voor wat beter nieuws, dus op dit moment is onze hoop gevestigd op MarliJa, veel succes met het testen.

Gwenn, ja hoor hier gaat alles prima.

Nog een paar dagen werken en dan mag ik dinsdag het vliegtuig naar Cuba instappen.

Lekker drie weken genieten en daarna ook met volle tuigen gaan beginnen aan de IVF.

Jij in iedergeval een hele dikke knuffel en succes met het opnieuw opladen voor de ICSI.

xx

Geplaatst

Helaas, helaas,

Hier ook slecht nieuws, ik ben vandaag ongesteld worden. IUI poging 2 is daarmee dus mislukt. Ik had het al half wat verwacht, maar het is toch even een dompertje.

We nemen nu even een maand rust. Als de volgende menstruatie zich aandient (eind september waarschijnlijk), zullen we starten met poging 3. En dan maar hopen dat dit keer echt 3x scheepsrecht gaat worden.

@Linda27: hoe is jullie gesprek gegaan vandaag? Wat zijn nu jullie vervolgstappen, of gaan jullie toch nog door met IUI?

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Wat een slecht nieuws allemaal....

Gwenn, hoe is het met je? Trek je het allemaal een beetje?

Ik ben inmiddels begonnen.....ik heb gister mijn eerste spuit decapeptyl gezet.

Dus we gaan nu echt van start. Spannend zeg, ik ben benieuwd of ik last krijg van bijwerkingen, maar dat zien we dan wel weer.

Linda, hoe was je gesprek verlopen?

Champietal, heeel veel plezier!! Lekker genieten!

Liefs Smile

Geplaatst

Hallo, eindelijk weer een kans om op internet te komen. Merk je pas hoe vaak je internet gebruikt en vanzelf sprekend vindt.

Het gesprek met de dokter was uiteindelijk best wel positief. Normaal doen ze na 3 iui pogingen een kijkoperatie. Is dat bij jullie ook? Maar omdat ik pas bezig ben met een eigen eisprong doen we eerst nog 2 pogingen. Daarna wordt een kijkoperstie gedaan en dan nog evt. 3 iui pogingen met een lichte hormoonspuit. Dus in totaal 8x iui, hopelijk hebben we die niet nodig. Morgen moet ik voor een echo, dan is het dag 13. Ik duim dat het follikel dan groot genoeg is voor de 4e iui op woensdag. Ik heb al zin om de kinderkamer in te richten.

Wanneer moet jij weer MarLiJa? Misschien zijn we deze keer weer bijna tegelijk.

Smile hoe gaat het met jou en het spuiten? Voel je je anders, heb je veel last van bijwerkingen?

Gwenn hoe gaat het nu met jou? Hoe gaat het nu verder, moet je binnenkort weer naar het zhuis?

Geplaatst

Hoi Linda,

Ik heb na de gewone mmm in oktober jl. een kijkoperatie gehad. Daardoor heeft men vastgesteld dat ik op de normale manier niet zwanger kon worden. Ook hebben ze geprobeerd mijn rechter eileider doorgankelijk te maken - wat toen niet is gelukt. Heb in januari jl. en juni jl. 2 IVF-pogingen ondergaan. Daarna (eind augustus) is besloten om toch mijn verkleefde linker eileider maar te verwijderen en heeft men nogmaals geprobeerd mijn rechter eileider doorgankelijk te maken. Dit is gelukt met als gevolg dat ik in oktober het IUI-traject in ga. Het zou ook nog mogelijk zijn om op de 'leuke manier' zwanger te worden.

Heb jij dan nog helemaal geen kijkoperatie gehad?

Groetjes,

Geplaatst

Hey meiden!!

Linda, dat schiet alweer op!! Woensdag de iui? Ik heb trouwens helemaal geen kijkoperatie gehad. Bij ons doen ze dat alleen als er aanleiding voor is. Normaal doen ze bij ons eerst een hsg voordat je met iui begint, maar omdat ik al een keer zwanger was geweest vond de gyn dat we eerst 3 x iui moesten proberen omdat het zo'n vervelend onderzoek was en waarschijnlijk was er bij mij toch niets aan de hand. Na 3x iui heb ik alsnog de hsg gehad. Als die niet goed was geweest had ik misschien wel een kijkoperatie gehad, maar de hsg was helemaal goed gelukkig. Zo zie je maar dat het in ieder ziekenhuis anders is, en dan scheelt het ook nog per persoon.

Laten we hopen dat het niet nodig is en dat het nu gewoon gaat lukken!!!

Ik ga in ieder geval voor je duimen!!

Met het spuiten gaat het goed....ik heb ook nergens last van, alleen wat vermoeiheid. Maar dat is nog wel te doen he!!

Gwenn, hoe is het met je meis? Ik hoop dat je het allemaal een beetje kunt verwerken. Ik denk aan je!!!

Hee Otjes, jij heb ook al heel wat achter de rug! Wel een fijn gevoel dat het nu allemaal zou moeten lukken of niet?! Maar van de andere kant geeft het natuurlijk geen garanties. Bij ons is niets gevonden, maar ondertussen ben ik nog steeds niet zwanger. We zijn 3,5 jaar 'bezig'.......

Maar goed, we moeten wel hoop blijven houden en er vertrouwen in hebben en vooral niet bij de pakken neer gaan zitten!! Misschien lukt het wel spontaan!!!

Heel veel succes de komende tijd!!

Liefs Smile

Geplaatst

Hoi Smile,

Zeker een hele weg achter de rug (bloedprikken op hormonen, hühnertest, hsg, aids- en soatest, clamidiatest, test met contrastvloeistof, daarna dus de kijkoperatie). Zijn in ieder geval ook al in derde/vierde jaar bezig om zwanger te worden. Nu ff geen stress meer van de IVF. Voel me in ieder geval gelukkiger nu het omgezet is in IUI (of misschien toch spontaan?). Ik weet dat het ook niet zo kan zijn. Dan kunnen we altijd nog weer terug naar de IVF.

Jij in ieder geval heel veel suc6 met jouw IVF-poging. Ik duim voor je.

Gwen,

Jij hebt ook al wat meegemaakt zo te lezen. Ik hoop ook voor jou dat het lukt met de ICSI.

Liefs

Geplaatst

Hallo dames,

Gister de 4e iui gehad. Heb er nu wel een beter gevoel bij, dat we beter qau timing zitten. Maar ja, gevoel zegt nog niets.

Voordat we in het iui traject kwamen heb ik al een hsg onderzoek gehad. De kijkopertaie krijg ik eventueel als een zwangerschap na 5 iui pogingen uitblijft, dat is om te kijken of er dan niet iets anders aan de hand is waarom ik niet zwanger wordt. We zullen zien, Eerst deze twee weken weer omkrijgen. Maandag 15-9 moet ik weer bloedprikken, hopelijk is hij dit keer positief.

Otje jij heb echt al vanalles meegemaakt. Hopleijk lukt het jullie snel. Vond het ivf traject zo vervelend/anders dan het iui traject?

Groetjes en succes voor iedereen.

Geplaatst

Hoi Linda,

Nee, ik vond het ivf-traject niet heel vervelend, maar aangezien we al 2 pogingen erop hebben zitten met beide keren geen enkele cryo, dan ga je wel ff achter je oren krabbelen. Voel me nu beter omdat ik het idee heb dat we zoveel keren (in ieder geval nog 8) extra kunnen proberen om zwanger te raken. Dat geeft mij echt een "energieboost" om door te gaan. Ik loop gelijk een stukje vrolijker in de rondte en voel me veel positiever. Alleen dat is al heel veel waard (vooral voor je relatie).

Ik hoop dat je test de 15e positief is.

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Otjes ja ik heb idd ook al wel het een en ander meegemaakt helaas..

Wij zijn nu 4 jr bezig,poehhh wat gaat die tijd snel..

Ook ik heb wel een hsg en een kijkoperatie gehad in combinatie met een leo behandeling.

Helaas heeft dat niks uitgehaald.

Maar wat een fijn idee he dat je nu nog wat extra pogingen hebt.

Linda spannend je 4de IUI,heel veel succes hoor!!!

Smil hoe is tie met jou?

Gaat het prikken nog steeds goed?wanneer heb je je eerste echo???

Spannend he?

MarliJa jij kon testen vandaag toch??? en ene en?????

Duim duim....

Champietal wanneer begin jij ook alweer??Ben het even kwijt..Dacht toch ook rond deze tijd??

Wij zijn net heerlijk een weekje weg geweest naar tenerife,en promt op de eerste dag werd ik ongesteld..

Hoe kan het he?

Ik wist geen eens of ik wel ongesteld werd omdat immers alle follikels weggezogen waren en er niks is teruggeplaatst..

Op dag 10 na de punctie.

Had het eerlijk gezegd niet verwacht en baalde er wel enorm van,wil je even weg om alles te vergeten word je zo weer even flink eraan herinnerd..

maar het was even een domper en daarna wel heerlijk genoten van onze vakantie.

We hebben ons een beetje kunnen ontspannen,maar ik moet eerlijk bekennen dat ik enorm bang ben voor de volgende ivf-icsi.

Ik ben zo ontzettend bang dat er weer geen bevruchting is,dan is het einde droom..

Durf er niet te veel aan te denken,maar ik houd er nu wel een klein beetje rekening mee..

Ik hoop zo dat we een beetje geluk mogen hebben en we hopelijk een kansje krijgen..

Wilde jullie even bedanken voor alle lieve reacties!!!!!Echt super!!

XXXXXXXXXX Gwenn

Geplaatst

heeeey,

Gwenn, fijn dat je er weer bent meis, maar dat heb ik je net al verteld onder het andere topic!! Gelukkig heb je nog wel kunnen genieten van je vakantie!

Want dat moeten toch wel doen he.....proberen te blijven genieten van de leuke dingen in het leven!!!

Otjes, ja k kan me heel goed voorstellen dat je nu een positief gevoel eraan over hebt gehouden. Er gaat toch weer een deur open voor jou! Dat geeft een fijn gevoel en weer wat vertrouwen dat het allemaal goed gaat komen.

Linda, succes met de wachtweken!!!

Liefs Smile

Geplaatst

In mijn buik voel ik vanalles "rommelen" geen idee wat dat betekend. Bij de vorige iui voelde ik helemaal niets, dus wie weet. Ik hoop echt dat we deze keer een positieve uitslag krijgen, maar aan de andere kant ben ik bang om weer een teleurstelling te krijgen. Mijn man durft al nauwelijks meer te dromen. Nog 5 nachten slapen en dan horen we het verlossende woord!

MarLiJa hoe gaat het nu met jou, al een tijdje niets meer van je gehoord? Ben je nu ook met een iui poging bezig of hebben jullie een "pauze"?

Veel succes met je gesprek morgen Otje. Hopelijk kunnen jullie snel beginnen met de iui. Fijn dat jullie evt. 8 extra pogingen hebben, hopelijk hebben jullie die ntuurlijk niet nodig. Een positieve instelling is al heel wat.

Smile hoe gaat het met jou? Al weer bezig met spuiten? Hoe gaat het nu verder?

Gelukkig heb je een goede vakantie gehad Gwenn. Het is makkelijk gezegd, maar je moet proberen positief te blijven. Zonder hoop en een droom kom je nergens. Iedere pogign is toch weer anders. Veel succes verder en maak je niet al te druk over de volgende poging.

Geplaatst

Hoi allemaal..

Smile hoe gaat het ermee???Lukt het allemaal?

Linda27 ja tuurlijk is het goed om positief te blijven maar als je mijn weblog eens leest dan zal je lezen dat elke keer als ik positief was we weer een tegenslag hebben gehad.

Bij ons is het niet zo voorspoedig gegaan zoals bij de meesten met IUI.

Ik heb er al 3 jaar over moeten doen om uberhaupt 1 follikel te laten groeien en pech gehad met artsen met een linkereierstok wat ze niet konden vinden en volgens hun dus geen eisprong kon zijn(wat achteraf dus wel het geval bleek,maar eigenlijk nooit voorkomt)en noem maar op.

En idd is het makkelijker gezegd omdat bij ons niks is gegaan zoals het normaal in de mmm zou moeten gaan.

En druk maken over de volgende poging doe ik wel omdat het dan bepalend is of het het einde is van onze kinderwens omdat ook icsi geen bevruchtingen kan opleveren.

Je zou echt eens mijn weblog moeten lezen dan kan je zien dat we steeds enorm veel pech hebben gehad en al hadden we een beetje geluk dan werd het net zo hard weer de grond in gedrukt.

Hoop hebben we nog steeds gelukkig anders gingen we ook niet verder.

XXXX Gwenn

Geplaatst

Jeetje wat is het rustig hier...

Mijn vorige berichtje was niet zo aardig,sorry daarvoor.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

XXXXXX gwenn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden