Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey!!!

Morgen om 12 uur is de TP!!!

Ik ben zo blij! Alle vijf de eitjes waren bevrucht alleen waren ze niet allemaal goed om terug te plaatsen. Drie van de vijf waren wel goed voor tp, maar morgen hoor ik wat de kwaliteit is......spannend!!!

xxx

Geplaatst

Spannend Smile,

hoeveel laat je er van de 3 morgen terugplaatsen? Krijg je de keuze tussen 1 of 2? Op goed geluk en doe het verder rustig aan morgen.

Groetjes,

Stéphanie

Geplaatst

@ Linda - jeetje wat een rotnieuws zeg. Een paar dagen heerlijk mogen zweven op die roze wold en dan word je er zo snel weer van afgerukt. Ik wens jullie veel sterkte.

@ Smile - Heel veel succes morgen. Ik zal voor je duimen.

Vandaag ben ik zelf naar het ziekenhuis geweest en we gaan bij de volgende menstuatie beginnen. Jammergenoeg is die afgelopen weekend doorgezet, dus we beginnen in oktober.

Heb een hele waslijst gekregen van recepten, dus die heb ik vanmiddag gelijk naar de apotheek gebracht.

Eindelijk gaat het voor ons ook beginnen.

Geplaatst

Hoi, hoi,

@ Champietal: ik ga duimen voor je in oktober!

@ Smile: hoe is het gegaan met de tp. Goede embryo's?

Ik ben in afwachting van mijn nietongi deze week. Please, please, please. Altijd maar dat wachten.

Geplaatst

Hey Smile, wat lief dat je kwam kijken hoe het met mij gaat.

Ik hoop dat het bij jullie allemaal ook een x positief is.

Ik lees en weet dat het allemaal heel zwaar is.

Liefs Renaat

Geplaatst

Vanmorgen een echo gehad. Alles zag er goed en rustig uit, er waren geen restjes blijven zitten. We konden gewoon deze maand voor de volgende poging gaan, als we dat wilde. Het kon in ieder geval geen kwaad omdat de miskraam zo vroeg was geweest. Wij zilde deze maand wel gewoon laten doorgaan. Anders moeten we weer een maand wachten. Volgende week donderdag moet ik dan weer voor een echo gaan om te kijken of en hoe groot het follikel is.

Otje hoe gaat het met jou op het wachtbankje? Wanneer moet je testen? Veel succes nog met de laatste loodjes.

Fijn dat jullie ook weer kunnen gaan beginnen Campietal. Alleen jammer dat je net ongi was geworden. Hoeveel medicijnen heb je moeten halen, zeker een hele lijst?

Smile hoe waren de eitjes/tp? Hopelijk goed genoeg.

Gwenn gelukkig gaan jullie ook weer beginnen, wanneer is het zover?

Groetjes aan de rest.

Geplaatst

Hey meiden,

Er is een mooi toppertje teruggeplaats!! Van A- kwaliteit, zoals ze dat bij ons in het ziekenhuis noemen. Dus bovengemiddeld!!

Nu is het wachten tot.....9 oktober......pffff dat duurt lang!!

Linda, wat fijn dat je meteen weer verder kunt! Succes meid!

Otjes, ik hoop zo voor je dat het spontaan lukt deze maand!! Wat zou dat heerlijk zijn!!

Champietal, spannend dat het nu gaat beginnen!

En trouwens....ik vind het echt liefs dat jullie zo met me meeleven!!! Dat wilde ik even zeggen!!!

Liefs Smile

Geplaatst

Hoi, hoi,

Wat ik al eerder hier ergens ooit op het forum heb geschreven (en een prachtig gedichtje vind):

het leven is wachten

dagen en nachten

denken en dromen

of het zal komen

het grote geluk!

En het wachtend is het meest vervelende van alle procedures of het nu IVF, IUI of spontaan is......

Ik denk voor mezelf: het zal deze maand toch niet gaan gebeuren. Hoe groot is die kans nou eenmaal. We zien het wel. Anders wachten we volgende maand af. Zal dan nog tricky zijn, want ik zit dan met mijn moeder en zusje in Boston en New York. Aangezien de echo uiterlijk de 10e dag van de cyclus gepland staat (de dag dat ik terugkom!!), hoop ik maar dat het allemaal past.

Heeft iemand bijwerkingen gehad van de Clomid? Mij wordt namelijk aangeraden de pillen voor het naar bed gaan in te nemen.

x

Geplaatst

hey Otjes,

Mooi gedichtje!!

Ik heb ook clomid gehad tijdens de IUI's maar ik nam ze altijd om 4 uur, net voor het eten.(Wij eten erg voreg op het werk!!)

Ik heb eigenlijk helemaal geen bijweringen gehad, gelukkig!!

Maar gwenn volgens mij wel.

Lekker naar Amerika!! Heerlijk even weg! Veel plezier!

Hoe is het met de rest??

Liefs Smile

Geplaatst

Hi,

Wat spannend smile. Een Atje, dat is zeker een toppertje. Dit zijn weer twee hele lange weken voor het wachten. Heel veel succes. We zullen hier allemaal voor je duimen.

Otjes --> Ja het is echt een hele lange lijst met recepten. Mijn man heeft gisteren alles opgehaald bij de apotheek en ik schrok echt toen ik thuis kwam. Twee hele volle tassen. Gelukkig heb ik van het ziekenhuis een heel schema meegekregen op welke dag ik wat moet doen.

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Otjes ik heb idd veel ervaring met clomid,wat een rotspul vond ik dat!!!

Ik had er echt veel last van,maar dat is wel per persoon verschillend hoor.

Ik heb het dan ook wel erg lang gebruikt(3 jr zo ongeveer) en dan wel de hoogste dosis 150mg.

Ik kreeg en heb nog steeds erg veel haaruitval bovenop mijn hoofd.Op andere plekken juist meer beharing en toen ik ermee bezig was zat ik echt in een emotionele achtbaan..

Soms wel depri en jankerig.

En ook gewichtstoename,maar ja ik moet wel eerlijk bekennen dat ik een emotie eter ben..

Ik hoop dat bij jou die bijwerkingen bespaard blijven.

Ik reageerde niet of nauwelijks op clomid en ben later over gegaan op puregon spuiten en ik moet zeggen dat was een verademing,ik voelde me daar zo veel beter bij.

Als je meer van wil lezen moet je maar even kijken op mijn weblog..

Smile spannend joh wat gaaf een A toppertje!!!!Succes met wachten,jij hebt nu toch ook progestan?Wat een gehannes he met die vieze bolletjes(ik gebruikte ze ook al bij de IUI)maar wist je ook dat ze daar een apparaatje voor hebben die ze er in schieten zeg maar???

Ik las dat ergens wil er de volgende keer wel naar vragen..

Lijkt me veel fijner.

Champietal spannend he dus nu gaat het voor jou echt beginnen!!Super!

Mijn ongi zet nog steeds niet door,ik heb nu 7dgn duphaston geslikt en zit nu op de 5de dag na het laatste pilletje..

Als ik over 2 dgn niet ongi word moet ik weer bellen...

Ik hoop dat het nog komt...

XXXXXXXX gwenn

Geplaatst

Hallo dames,

Daar ben ik weer!

@Linda27: Ik heb regelmatig aan je gedacht, ondanks dat ik niet op het

forum was. Wat een teleurstelling! Kan me zo goed voorstellen dat je zo blij geweest moet zijn. En dan dat telefoontje, echt balen. Héél veel sterkte, voor jullie allebei.

Wij hebben even een maandje rust genomen. En omdat ik ook nog vakantie had heb ik weinig achter de pc gezeten. Ik heb net even bijgelezen en weet dus inmiddels hoe het met jullie allemaal gaat.

Ik heb het gelukkig wel redelijk los kunnen laten de laatste weken. Behalve op een gesprek met mijn zwager na dan. Mijn zwager en schoonzus hebben 2 miskramen gehad en kregen daarna een soort erfelijkheidsonderzoek. Daaruit is gebleken dat bij mijn schoonzus 2 chromosomen ‘stuk’ zijn. Daardoor is er kans op een gehandicapt kindje. Maar inmiddels zijn ze de trotste ouders van een gezond meisje van 15 maanden.

Nu zegt mijn zwager dus tegen mij, waarom krijgen jullie geen erfelijkheidsonderzoek. Ik zeg: omdat daar geen aanleiding toe is. Dat doen ze pas na bijv. een paar miskramen. Hij zegt: daar kun je toch om vragen? Maar waarom dan? zeg ik. Moet ik er wel bijvertellen dat hij lichtelijk beneveld was. Kreeg ik een heel ***verhaal, pfff .....

Toen begon hij nog over dat en miskraam krijgen heel zwaar en moeilijk was, want er had toch een aantal weken iets gegroeid in je buik. Ik zeg: maar jullie weten wel dat jullie zwanger kunnen worden. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat een miskraam geen pretje is en er behoorlijk inhakt. Maar wij weten dus niet eens of we wel eens zwanger kunnen worden. Ik had zo de balen van dat gesprek, maar had geen kans om weg te lopen.

Vorige week zaterdag ben ik weer ongesteld geworden, dus ben ik weer aan de Clomid gegaan. Vandaag vond de eerste fm plaats. Er zat één folikel aan de rechterkant, van 16 mm. Dat vonden ze nog te klein om al een afspraak te maken voor de IUI, dus mag ik woensdagmorgen weer komen voor een 2e fm. En dan vrijdag of zaterdag de IUI.

Afgelopen zaterdag begon ik weer met sporten, na de zomervakantie. Bleek dat onze trainster zwanger is. Afgelopen April getrouwd, Januari uitgeteld. Dat hakt er toch wel weer in zeg, zulk nieuws. Ik gun het haar van harte, maar het flitst toch wel even door je gedachten, waarom zij wel en wij niet. Ik was deze keer ook weer gigamoe van de Clomid, dat speelde misschien ook mee.

@Otjes: Ik heb wel degelijk bijwerkingen van de Clomid (100 mg). Ik heb trek, ik ben moe en ik heb last van stemmingswisselingen. Ik ben trouwens ook een emo-eter. Ik neem de 2 tabletjes 's ochtends bij het ontbijt.

Laten we er maar weer het beste van hopen. Iedereen veel sterkte/geluk en bovenal heel veel positiviteit.

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Hey MarliJa,

Welkom terug,gelukkig heb je even afstand kunnen nemen in de vakantie.

Het klopt idd als je zegt dat als je een mk hebt gehad dat je dan wel weet dat je zwanger kan worden,nu is het voor jou nog steeds een onzekere factor.

Toen ik mijn mk had gehad probeerde ik daar ook positiviteit uit te halen dat ik wist dat het kon..

Maar ondanks dat ik wel zwanger ben geweest,heb ik er vaak ook veel nadelen aan gehad..

Zoals artsen die zeiden ja het is immers gelukt dus wilden ze me niet een stapje verder doen enz...

Bepaalde onderzoeken toen niet gehad omdat het immers al een keer gelukt was..

Achteraf gezien hebben ze me te lang aan laten rommelen..

Maar goed ik wilde alleen zeggen dat als je een keer zwanger bent geweest het helaas ook niet vanzelfsprekend is dat het weer een keertje lukt..

Ik weet van mijzelf dat ik zwanger kan worden,waarom lukt het dan niet???

Waarom heb ik geen bevruchtingen met ivf??Terwijl het wel een keertje gelukt is??

Helaas is het voor iedereen hier onzeker,en die onzekerheid is juist het ergste..

Wisten we maar wat meer...

Tot die tijd blijven we maar hopen op een wonder,totdat het niet meer kan..

Wel fijn dat je in iedergeval goed op clomid reageerd!!

Behalve de bijwerkingen dan...

Heel veel succes met je IUI!!!!

Liefs gwenn

Geplaatst

Hoi hoi,

Zo daar ben ik weer, vanmorgen 2e fm gehad. De folikel was gegroeid tot 20 mm. Het duurde wel lang, ik had de eerste afspraak om 8.00 uur, maar heb een uur in de wachtkamer gezeten.

Uiteindelijk werd ik opgehaald, was er één of ander raar verhaal dat mijn naam geblokkeerd was in de agende in de pc en dat de gyn daarom maar met de 2e was begonnen. Very strange ......

Maar vrijdag vind de IUI dus plaats en dan maar weer wachten. Heb zojuist Pregnyl gespoten en heb daarbij een flinke jaap in m'n vinger overgehouden. Bij het breken van de ampul sneed ik mij aan het glasrandje. Hoe onhandig kun je zijn?

Ik hoop echt dat het ditmaal 3x scheepsrecht is .....

@Gwenn: zwanger worden is altijd een wonder, of het nu voor de eerste, de tweede of de tiende keer is. Maar mijn schoonzus en zwager hebben dus inmiddels wel op een natuurlijke manier een gezonde dochter gekregen. En sindsdien draait voor mijn zwager alles om zijn dochter, echt alles. Hij laat zijn hele familie lekker voor wat het is. En hij weet altijd alles beter. Hij zeurt constant waarom wij niet naar een ander ziekenhuis gaan, waarom we geen erfelijkheidsonderzoek krijgen, dat het een kwestie is van op het juiste moment op de juiste plaats zijn, bla bla bla bla bla. Ik heb er gewoon schoon genoeg van, bah!

Dat is ook de reden waarom ik er zo min mogelijk over praat met mensen, iedereen heeft een (voor)oordeel.

Sorry, volgens mij ben ik een beetje opstandig, ik zit me daar toch op dat toetsenbord te rammen. Zullen de hormoontjes wel weer zijn. Ik ga zo lekker bij de kachel zitten en ik doe vanavond niets meer.

@Linda27: Hoe gaat het met jou? Krijgen jullie nog weer een volgende IUI-poging, of laten jullie het momenteel even rusten?

Heel veel groetjes en dat oktober maar een zeer vruchtbare maand mag worden!

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Hoi MarliJa,

Ha ha ik moest wel lachen om je berichtje!!!kunnen best de hormonen zijn hoor...

Kan me goed voorstellen hoor dat het moeilijk is voor je..

Ja en aan adviezen zit je echt niet op te wachten.

Jammer dat je eigen zwager jou-jullie niet begrijpt!

Pregnyl ja hebben we ook steeds gedoe mee gehad,maar volgens mij las ik ook ergens dat je speciale vingerdingetjes had zodat je geen glas in je handen kreeg.

Ik ga voor je duimen dat deze IUI 3x scheepsrecht is!!!

Ik mag gelukkig starten,dinsdag krijg ik alle recepten weer!

XXXXXXXXXXX

Geplaatst

Ben vanmorgen voor een cho moeten gaan. Er was een follikel van 11,5, nog niet zo groot maar het is ook pas dag 11. A.s zaterdag moet ik terug komen voor nog een echo om te kijken of het follikel genoeg gegroeid is. We gingen er al een beetje vanuit dat we zaterdag avond de pregnyl mochten zetten en dan maandag morgen de volgende iui poging. Maar de dokter zei dat het misschien ook wel dinsdag zou kunnen worden. Even afwachten en duimen dat het follike maar goed mag groeien.

Ikzelf heb me ook al een keer gesneden aan het ampul van de pregnyl spuit, dacht al dat ik de enige was die zo onhandig kon zijn. Nu let ik er beter bij op. MarLiJA heb jij last van de pregnyl? Alvast veel succes vrijdag. Zitten we weer bijna tegelijk op het bankje straks. Hopelijk is dit de laatste keer.

Gwenn wat fijn dat je dinsdag mag starten! Is je ongi toch nog gekomen.

Gelukkig is het al oktober Champietal, dan duurt het bij jou ook niet meer zo lang. Hoe gaat het met alle medicijnen?

Smile hoe gaat het met jou, heb je ergens last van/voel je iets? Wanneer moet je precies testen. Ik duim heel hard met je mee.

Otjes wanneer ga je precies naar Amerika? Echt leuk, ben zelf 4 weken aan de west kust geweest op huwelijksreis, echt gewelig was dat. We wilde eind dit jaar naar Nuw York zijn gegaan, om alles ff achter ons te laten. Maar de vluchten waren nu wel erg duur, dus misschien wel volgend jaar.

Groetjes aan de rest

Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn toch MarliJa, dat je hier je frustraties kwijt kunt!! Doe maar lekker, daar zijn we voor!! En je toetstenbord kan het ook wel aan hoor, haha!!

Nee, daar zit je echt niet op te wachten, die goed bedoelde adviezen en in jouw geval bemoeienissen(is dat een goed woord??) van je zwager. Het is al moeilijk genoeg allemaal.

Gwenn, wat super dat je kunt gaan beginnen! Ik ga echt heeeeel hard voor je duimen!! Zal ik alvast beginnen, haha, wie weet helpt het!

Dus zaterdag de pregnyl, Linda? Nou, jullie hebben je gesneden en ik dan.....

Terwijl ik het al zes keer had gedaan bij de IUI, moest ik nu om 11 uur 's avonds de pregnyl spuiten. Geen probleem natuurlijk.....maar terwijl ik het ampulletje wilde breken, brak het bovenstuk in honderdduizend stukken!!! Ik kneep hem gewoon fijn tussen mijn vingers zeg maar!! Allemaal glas overal.....op tafel, tussen mijn vingers, maar het ergste.....ook in de vloeistof!!

AAAAHHHH......paniek!!! Toen moest ik hals over kop nieuwe pregnyl gaan regelen midden in de nacht!! Het is uiteindelijk gelukt en om kwart over twaalf kon ik alsnog de pregnyl spuiten. PFFF wat een avond!

Maar goed, ik vraag me nu wel af waarom ze dat ik vredesnaam zo maken?? Kan dat nou echt niet op een andere manier?

Voor mij is het nog precies een week. Donderdag 9 oktober mag ik testen.

Spannend!!!!

Succes allemaal!!

Veel liefs Smile.

Geplaatst

Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Corina en ik ben 24 jaar. Sinds dec 2005 zijn wij gestopt met de pil en helaas waren we na een jaar nog niet zwanger. Toen toch maar eens naar het ziekenhuis gegaan, alle onderzoeken gehad (bloedprikken, spermaonderzoek, HSG, test na de samenleving, en zelfs een laparoscopie). Uit alle onderzoeken kwam naar voren dat wij prima in orde zijn. Alles is open en toegankelijk maar helaas wilde een zwangerschap maar niet lukken. Uiteindelijk mochten we in feb dit jaar beginnen met onze eerste IUI.

Heel spannend allemaal. Wat ik nooit had kunnen dromen lukte meteen... ik raakte zwanger. Helemaal geweldig natuurlijk... het toeval wilde dat mijn schoonzusje ook zwanger was. Precies op hetzelfde moment... WOW.

Helaas bij de eerste echo bleek dat het vruchtje te klein was, ipv 7 weken en 4 dagen maar 6 weken. Tja toen kwam de onzekerheid... toch nog wel positief gebleven maar toen we na een week nog een echo kregen bleek dat er geen groei meer was geweest sinds de laatste echo. Ook geen hartaktiviteit meer... Een missed abortion dus. Wat een klote gevoel was dat zeg, zo oneerlijk. Mijn lichaam wilde het ook niet afstoten en daarom moest ik ook nog een curretage ondergaan die me overigens wel meeviel.

Toen een maand rust houden en toen raakten we spontaan zwanger... ongeloof en toch ook wel weer blijdschap. Helaas mocht het weer niet zo zijn.. na 3 dagen een miskraam...

Van het ziekenhuis moest ik toen weer wachten en misschien moest ik maar helemaal stoppen met behandelingen omdat het immers gelukt was spontaan. Ik was het daar niet mee eens en gelukkig mocht ik toen toch door met IUI. Inmiddels heb ik nog 2x IUI gehad en die zijn beiden mislukt. Nu krijg ik dit weekend de 4e IUI. Als deze niet lukt moet ik misschien hormonen gaan gebruiken. Die neem ik nu namelijk nog niet, alleen pregnyl om de eisprong op te wekken.

Ik las hier ook iemand die een miskraam heeft gehad na de 4e IUI. Hoewel je inderdaad weet dat je zwanger kan raken is dat ook weer heel dubbel. Waarom lukt het dan niet nog een keer? En in mijn geval, waarom wil het niet blijven zitten? Al die vragen en onzekerheden... het wachten en het verdriet, het doet zoveel met je.

Mijn schoonzusje is in november uitgerekend (net als ik was) en ik merk dat ik dat steeds moeilijker ga vinden, zij wel een babytje en ik niet.

Meiden ik wens iedereen veel sterkte hier en misschien mag/ kan ik zo nu en dan meeschrijven. (heb ik nu eigenlijk al gedaan met een veels te lang verhaal).

Ik schreef altijd op het babyboomforum maar dat ligt een beetje stil, heel veel meiden waar ik mee schreef zijn inmiddels zwanger dus die zitten op een ander topic.

Groetjes van Corina

Geplaatst

Hey Corina!!

Ik ken je nog van de babyboom site. Ik schreef daar alleen onder een andere naam. We zaten allebei bij het IUI succestopic, maar zoals jij ook al zei.....iedereen raakte zwanger en mijn 6 IUI waren mislukt. Dus ben ik daar eigenlijk gestopt met schrijven.

Je bent hier van harte welkom!!

Ook linda heeft een miskraam gehad na een gelukte IUI. Onzettende vervelend natuurlijk, ze gaat nu beginnen met haar volgnde poging.

Ik ben zelf inmiddels begonnen met IVF maar schrijf nog steeds mee hier met de rest.

Het lijkt me inderdaad heel erg moeilijk dat je schoonzusje nog steeds zwanger is en jij niet. Dat is ontzettend zwaar voor je natuurlijk. Je gunt het haar natuurlijk wel maar eigenelijk was je zelf ook uitgerekend rond die tijd....een heel raar gevoel.

Heel veel succes met je volgende poging!

XXX

Geplaatst

Hoi Smile,

Bedankt voor je reactie.... ben jij Ch.....l weet niet meer precies wie je bent namelijk. Sorry.

Ben net nog naar ziekenhuis geweest voor de FM meting. Mag zondag IUI doen, toch wel weer spannend. Een soort laatste keer op deze manier denk ik..

'leuk' om je hier weer tegen te komen, je snapt wat ik bedoel hè. Niet leuk maar toch.

Liefs van Corina

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden