Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eh, Gwenn....

Logisch toch dat je gefrustreerd raakt van die tegenslagen? Je mag hier ook je hart luchten hoor! 't Is niet alleen voor de positieve berichtjes!!!

En eh, Icsi kan nog heel goe gaan lukken bij jullie hoor!!! De moed nog niet gaan opgeven (hoewel ik wel snap dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan in jullie geval)!!!

Groetjessssssssssss

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HALLO,

Vanmiddag de uitslag gekregen.... hij is POSITIEF JIPPIE!!

Mijn man en ik kunnen het beide niet geloven, ben echt super blij.

A.s. vrijdag moet ik nogmaals bloedprikken om te kijken of de hcg waarde blijft stijgen. Hoeplijk krijgen we dan snel een echo, zodat we zelf met eigen ogen "iets" kunnen zien. Deze week een boek kopen over hoe de baby groeit. Heb er echt zin in, loop al de hele middag met een smile rond.

Hoe gaat eht met de rest? Het is echt rustig hiero.

Liefs Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd.

Ik ben op het wachtbankje gaan zitten. Wij konden deze maand één keer op de normale manier proberen voordat we voor IUI gaan in oktober.

Het is hier echt stil hè!

Nogmaals van harte (ik hoop dat ik gauw volg - zal wel eens tijd worden na al die jaren niet?)

Geplaatst

Gwenn, hoe is het met je?

Het is niet erg als je je hart lucht! We zijn er hier toch voor mekaar!!

Daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen!!

Ik hoop dat het weer wat beter met je gaat. Kun je het allemaal verwerken?

Hoe gaan jullie nu verder?

Hoewel ik natuurlijk heel erg blij ben voor linda, vind ik het wel steeds moeilijker als er iemand zwanger is. Heb jij dat ook niet? Wanneer is het mijn beurt? Komt mijn beurt er wel? Toch wel pijnlijk.....

Nu is het wel zo dat ik weet dat iedereen hier al een moeilijke weg bewandeld heeft( de een nog wat moeilijker dan de ander) dus dan kan ik toch wat blijer zijn dan bij de mensen om me heen. ( al weet ik natuurlijk ook niet wat die allemaal hebben moeten doorstaan).

Ik heb morgen mijn eerste follikelmeting. Dus dit is echt een spannende tijd. Kan bijna aan niets anders meer denken......

Sterkte allemaal!!

Geplaatst

Hey lieve Smile,

Ja het gaat wel hoor,heb zo mijn ups en downs,maar wie niet?

Ben over de ergste klap heen en kijk aan de ene kant uit wanneer we weer mogen beginnen en aan de andere kant ook enorm eng.

Ja dat heb ik ook hoor,ik vind het altijd moeilijk om te lezen als er iemand zwanger is ben dan zo bang dat ik weer als enige overblijf.

Dat is me al zo vaak gebeurd op forums.

maar als het me even teveel word neem ik gewoon een beetje afstand.

Maar ben vaak toch ook wel weer nieuwschierig en ga dan toch weer lezen..

Ik moet ook zeggen dat ik het superlief van hildever vind dat ze ons nog vaak komt steunen!!!

Vaak als de meeste zwanger zijn zie of hoor je niks meer..

Dan lijkt het soms of ze de hele mmm ineens vergeten zijn.

daarom hildever vind ik het zo ontzettend lief van je!!!!!!!

Maar Smile het is niet gek hoor,je gunt het een ander enorm maar als je eerlijk bent toch wel jezelf het meeste en dat is normaal..

We wachten allemaal al zo lang.

Ik heb ook die angst wat als het helemaal niet gebeurd en alles lukt niet?

al die jaren voor niks al die ellende ,verdriet,hoop,pijn en terleurstellingen..

Maar dan denk ik maar weer op dit moment hebben we nog steeds een kansje,zolang dat er nog is heb ik nog steeds wel een sprankje hoop.

Het valt gewoon niet mee allemaal..

Maarre spannend joh vandaag,ben zo benieuwd!!!heel veel succes.

Ik heb vanmiddag een gesprek weer van hoe en wat nu verder!!

XXXXXXXXXXx Gwenn

Geplaatst

Hey Gwenn,

Hoe was je gesprek gegaan gister?

Ja, je hebt gelijk over hildever. Erg leuk dat je iedereen blijft volgen Hildever!!!

En ups en down hebben we inderdaad allemaal. Het is gewoon niet makkelijk, de wens is zo groot! En we moeten al zo lang wachten.....

Vrijdag heb ik de 2e follikelmeting. Er waren al wat follikels te zien, maar rechts waren ze nog erg klein. Links zaten er 4 van 16 mm. Ik hoop dat de kleintjes ook nog wat groeien, zodat ze mee kunnen gaan doen.

Ze zei dat een volgende keer de dosis toch wel wat omhoog kon. Hopelijk is er geen volgende keer nodig!!

Champietal, hoe is het met jou?? Ben je inmiddels ook begonnen?

Otjes, succes op het bankje!

Liefs Smile

Geplaatst

Hi Iedereen,

Gisteren terug gekomen van een heerlijke vakantie in Cuba.

Was helemaal geweldig het enige was dat we midden in de orkaan IKE hebben gezeten, dus dat was allemaal wel even heel erg spannend!!

Inmiddels heb ik de brief van het ziekenhuis binnen dat we gaan beginnen met de IVF.

Dinsdag 23 september moet ik op het ziekenhuis komen en dan zal ik wel alle recepten van alles gaan krijgen. Wel spannend allemaal hoor.......eindelijk mag ik ook gaan beginnen.

Linda, van harte gefeliciteerd meis. Gaat alles helemaal goed?? En hoe voel je je??

Gwenn, hoe is het nu met je? De laatste keer toen ik op de site was, was het allemaal niet zo positief. Heb je het allemaal al een beetje een plaats kunnen geven??

Smile, hoe gaat het met jou allemaal??

Otjes, spannend hoor, succes op het wachtbankje!!

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Eh, ik ben gewoon zo'n nieuwsgierige muts dat ik me overal graag tegenaan bemoei. Hihihi

En soms voel ik me ook wel eens bezwaard hoor, dat het bij mij wel gelijk bij de eerste poging al is gelukt! Ik gun het jullie ook allemaal zo enorm!!!

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hey!!!

Hildever, dat is toch nergens voor nodig!! Wij gunnen het jou net zo hard als jij ons!! En jij hebt er toch maar mooi voor gezorgd dat we hoop blijven houden, juist omdat het bij jou meteen raak was....het kan dus wel!

Champietal, welkom back!!

Het gaat dus ook voor jou beginnen nu! Spannend he!!

Met mij gaat het goed hoor, morgen de 2e follikelmeting.

XXx smile

Geplaatst

Hoi lieve meiden!!!

Hildever wat ben je toch een schatje!!!:biggrin::biggrin:

Smile oh spannend meis ik hoop natuurlijk dat die kleintjes mooi door groeien!!!

Wat spoot jij menupur?of Puregon?

Champietal,gezellig dat je weer terug bent!!!

Lijkt me dood eng midden in zon orkaan,brrrrrrrrrr..

Kon je wel blijven in het hotel-appartement???

Ja voor jou nou ook de eerste ivf spannend hoor!!!

Met mij gaat het wel goed hoor,ik probeer weer een beetje op te laden voor de volgende poging!

Het ging idd even enorm klote,maar probeer weer een beetje vooruit te kijken.

Het gesprek gisteren ging goed,de arts had dit ook totaal niet verwacht.

misschien gaan ze de medicatie ook verhogen omdat de kans aanwezig is de volgende keer met de punctie dat ze niet bij de linker eierstok kunnen komen.

Dan hopen we natuurlijk dat er rechts wel genoeg follikels zitten.

Dus ik zit nu aan de duphaston om mijn ongi op te wekken,en als die doorkomt moet ik gelijk bellen.

Nou meiden fijne avond,dikke kus van Gwenn

Geplaatst

Hoi meiden,

Dus Gwenn, begrijp ik het goed dat je weer gaat beginnen als je ongesteld bent? Wat spannend voor je.

Ik heb mijn 2e fm gehad en waarschijnlijk is zondag de punctie. Vanmiddag bellen ze me voor de definitieve afspraak. Links waren ze al boven de 20 mm en rechts waren ze eigenlijk nog iets te klein maar misschien dat ze vandaag nog wat kunnen groeien???

Nou wordt het echt spannend.....vanavond de pregnyl en zondag de punctie.

Dan zal woensdag de terugplaatsing zijn als alles goed gaat.

Liefs Smile

Geplaatst

Oh spannend meid,zie je er erg tegenop??

Weet je al hoe laat zondag?

Ja klopt wij gaan idd weer beginnen als ik ongi word..

Succes hoor,kus en knuffel van mij...:biggrin:

Geplaatst

Hey,

Vandaag de punctie gehad en er zijn 5 eicellen gevonden.

Nu maar hopen dat het mooie embryootje worden!!

Even afwachten...

Liefs Smile

Geplaatst

Hey smile,

Nou, dat heb je dan ook weer gehad! En nu weer spannend hoeveel er bevrucht zijn he?

Ik hoop dat het allemaal mooi mag lukken!

Is het je een beetje mee gevallen???

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hey Hildever,

Ja het is me wel meegevallen. Leuk is anders maar het was goed te doen.

Nu idd even wachten hoeveel er bevrucht worden.....

Spannend!!

Liefs Smile

Geplaatst

Hey Smile,super zeg!!!

Nu spannend idd of er een bevruchting op treed!!

Heel veel succes met wachten,ben blij dat het je wel is meegevallen!!

XXXXXXX gwenn

Geplaatst

Hallo dames hier slecht nieuws Helaas.

Afgelopen vrijdag had ik nogmaals bloed moeten prikken om te kijken of het HCG gehalte aan het stijgen was. Voordat ik moest bellen voor de uitslag belde onze dokter ons al op. Als de dokter belt is het meestal al geen goed nieuws. De HCG waarde was wel iets gestegen (van 21 naar 47), maar had al rond de 200-300 moeten zijn. We moesten ons al voorbereiden op een eventuele miskraam. Zo loop je 4 dagen echt te smilen, dromen en te genieten en zo zit je het hele weekend te balen en te huilen. Er was nog een hele kleine kans dat het nog zo doorgroeien. Maar vandaag had ik bloedverlies, dus helaas. Morgen moet ik bellen met de dokter hoe het nu verder gaat.

Echt vet balen zeg, we zijn heel erg teleurgesteld. Het enige lichtpuntje nu is dat we weten dat we zwanger kunnen worden. Vandaag is echt een grote baaldag. Straks lekker op de bank halen met een kopje thee en een warme deken. Mijn man heeft al minder moed voor de volgende poging, ik wil graag weer beginnen.

Geplaatst

wat erg linda,sterkte.

Ik heb zelf ook een miskraam gehad,helaas is het daarna ook niet meer gelukt.

Dat ik toen zwanger ben geraakt is een hele grote wonder geweest..

Heel veel sterkte met het verwerken hiervan,het is niet niks..

Knuffel!!!!!!

XXXXXX

Geplaatst

Oh Linda, wat een vreselijk nieuws. Je roze wolk heeft maar even mogen duren. Ja, het is een lichtpuntje dat je zwanger kunt worden, das waar.

Maar net als gwenn, ben ik ook al een keer zwanger geweest ( anderhalf jaar geleden) en ook ik werd al snel van de roze wolk gehaald en daarna is het niet meer gelukt.

heel veel sterkte meis de komende tijd.

xxxx

Geplaatst

Oh nee, Linda, wat vreselijk nou zeg. Dat lijkt me nog wel het moeilijkste... Eerst eindelijk zwanger zijn en dan daarna dit. Ik leef met je/jullie mee. Veel sterkte voor de volgende poging(en).

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden