Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanochtend ben ik nog een keer geweest voor een echo. Ik had 1 eitje van 17 mm en een paar kleintjes van rond de 11. Voor zondag 2 nov hebben we toch de IUI gepland. Waarschijnlijk dus gewoon met 1 eitje want een groeispurt zit er waarschijnlijk niet in. Maar het moet kunnen met 1 eitje toch?

Ben erg benieuwd!

@ champietal; Wat vervelend dat ze zo slecht groeien is daar een verklaring voor of komt dat soms wel eens voor?

@ Otjes, ben erg benieuwd, je weet maar nooit natuurlijk.... succes met wachten.

@marliJa; alles goed gegaan vandaag? vanaf zondag kom ik weer op het bankje zitten naast je!

Groetjes van Corina

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, ik heb net een telefoontje gehad uit het ziekenhuis.

Mijn IVF gaat niet door!!

Omdat er maar één eiblaasje groeit en de kans is dat ze die met een punctie niet eens kunnen vinden is te groot.

We gaan nu maandag wel een IUI behandeling doen.

Normaal gesproken doen ze tussen de IVF een rustmaand, maar omdat het dan bij mij in december de 2de zou zijn en ze dan niet werken zou het januari worden.

Toch mag ik volgende maand november (als de IUI niet aanslaat) gelijk weer verder.

We gaan dan ook eerder beginnen met Gonal spuiten. Ik moet maandag dan gelijk recepten halen, want dan ziet de zorgverzekering het nog steeds als de eerste poging. Ben wel blij dat het ziekenhuis daar rekening mee houdt!!!

Het is even een domper, want na een tijd wachten had ik mij helemaal op de IVF voorbereid, maar ik weet dat het beter is om eerst een hoop eiblaasjes te hebben!!!

Geplaatst

Het lijkt wel of de meetse slecht nieuws hebben deze maand. Gister voor een echo geweest. Het leek wel of ik hormonen slikte of spuitte, ik had een heleboel kleine follikels in plaats van 1 grote. Ze waren niet goed te meten omdat ze voor en naast elkaar lagen, maar wrs niet groter dan 10mm. Morgen moet ik terug voor een echo. Eigenlijk ga ik er al van uit dat we deze maand niets doen. Het lijkt me sterk dat er morgen minder follikels zijn en dar er maar 1 of 2 goed gegroeid zijn. Ik wil ook geen IUI poging als het toch geen zin heeft zeg maar, dan bewaar ik de poging liever voor volgende maand. Ik ben echt flink aan het balen, positief blijven vind ik erg moeilijk. Morgen moeten we ook naar naar een verjaardag van de dochter van een goede vriendin, de kleine wordt 1 met een heleboel keine baby's en kindjes op de verjaardag. Daar heb ik nu dus echt geen zin in.

Champietal wat balen dat je nu weer een IUI hebt ipv de IVF, heb je er toch op ingesteld. IUI heb je al gedaan en achter je liggen eigenlijk. Wel fijn dat je evt. volgende maand meteen mag doorgaan als het nodig is.

Corina veel succes met de IUI zondag. hoeveel pogingen mochten jullie ook alweer doen? Natuurlijk moet het lukken met 1 follikel, normaal hebben wij vrouwen ook maar ongeveer 1 follikel per maand. Zet hem op.

Hoe is de inseminatie vandaag gegaan MarLiJa? Wel gek dat jullei maar 4x IUI doen, overal is het minstens 6x volgens mij. Hopelijk hoef je niet op gesprek te gaan.

Dat je zo lang kan wachten met testen Otjes, ik kan mezelf nauwelijks inhouden om niet eerder te testen. Wanneer ben je van plan het te gaan doen? Ik duim voor je.

Smill en Gwenn hoe gaat het met jullie?

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi, hoi,

Wat ik al dacht is vandaag doorgebroken. Ga het ziekenhuis dit weekend berichten of we in december/januari weer kunnen beginnen met de IUI. Hopelijk kunnen we tegen die tijd beter met de spanningen omgaan.

@Chantal: bij mij wilden ze ook de IVF gaan afblazen omdat er te weinig eiblaasjes waren (maar wel meer dan één). Het is evengoed doorgegaan. Zal wel vanwege mijn leeftijd zijn en vanwege het feit dat ik er de vorige keer ook zo weinig had. Ze vertelden mij toen ook dat de poging meetelt voor je zorgverzekering vanaf de punctie. Suc6 met de IUI, volgende keer zijn er vast veel meer eiblaasjes te zien en gaat de ivf wel door.

Liefs

Geplaatst

Lieve Champietal,jeetje meid wat een enorme domper is dat..

Ik vind het heel erg voor jullie.

Dit had toch niemand verwacht..

In ieder geval een hele dikke knuffel van mij..

Otjes he balen weer he!

Voor iedereen veel succes..

Linda voor jou ook weer spannend..

Ja ik ben al 2 weken aan het spuiten helaas mocht ik nog niet starten met de puregon erbij,ik had ongi mloeten worden maar ben het nog steeds niet.

Woensdag weer terug komen en als ik dan nog steeds niet ongi geworden ben gaan ze kijken wat ze dan gaan doen..

Afwachten dus..

XXXXXXXXXXXX

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik 'meld' me hier nu ook eventjes aan..... Zat op schema voor 2e IVF poging, maar door geringe aantal follikels (3 stks) en verkeerd gespoten hoeveelheden Gonal-F, heb ik de IVF poging afgeblazen en wordt het een escape IUI.

Dus Champital, we lopen bijna gelijk op. Ik moet a.s. dinsdag om 15.00 uur voor de IUI. Ben wel benieuwd......

Iedereen succes!!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Zo ik heb mijn IUI behandeling weer gehad.

Het heeft echt voor de eerste keer pijn gedaan. Jeetje, mijn ben lag gewoon te trillen in de stoel. Het kan ermee te maken hebben dat mijn baarmoeder anders ligt.

Ik merk wel dat nog geen uur later ik mijn eisprong heb en dat heb ik bij mijn vorige behandelingen nooit gehad......misschien iets positiefs.

We zitten dus weer op het wachtbankje. Op vrijdag 14 november moet ik mijn bloed prikken om te kijken of we zwanger zijn.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Jeetje wat een tegenvallende verhalen allemaal. IVF's die niet doorgaan en IUI's worden en ongesteldheden die niet door zetten als je weet dat het toch moet komen.

Zelf ben ik vanaf gisteren weer op het wachtbankje gaan zitten. We hadden dit keer heel veel spermacellen. Het meest wat we gehad hebben is 20 milj en nu waren het er 60 milj. Wie weet, met 20 is het een keer gelukt dus het zou heel goed weer moeten kunnen.

Ik had trouwens nog wel een probleem met de pregnyl. Ik brak de ampul door en toen versplinterde het glas helemaal, allemaal splinters op de poeder. Ik onwijs vloeken en balen, wat een rotsysteem is dat toch ook. Omdat het al laat was had ik geen idee hoe aan nieuwe te komen dus ik het maar zeven dacht ik. Maar toen ik de ampul omkeerde vielen de splinters eruit maar het poeder niet. Ik heb de gok maar genomen, goed gekeken in het licht of ik iets zag glinsteren maar ik zag niets. Toen maar opgezogen en geprikt. Je moet toch wat, ik weet dat het niet erg verstandig was maar ja. Gelukkig heb ik nergers verder last van en lijkt het of het allemaal goed gegaan is. Voor de volgende keer zorg ik dat ik zeker 2 ampullen in huis heb.

Iedereen succes en ik ga weer 'rustig' afwachten.

Groetjes van Corina

Geplaatst

Afgelopen zaterdag voor een echo geweest. Er was neit veel verschl te zien met de acho van 2 dagen daarvoor, namelijk een aantal kleinere follikels van max 10mm. Eigenlijk hadden mijn man en ik al zoiets dat eht deze maand neits zou worden met de IUI. Vandaag toch nog maar voor nog een echo geweest, en verhip 2 mooie follikels, een van 16 en een van 14 mm. Morgen moet ik de Pregnyl zetten en a.s. donderdag hebben we onze 6e IUI.

Ik ga er wel een beetje met een dubbel gevoel in deze keer, ik zit namelijk nu al op dag 16 en als we de IUI doen dus op dag 19, normaal doen we meestal op dag 15 de IUI. De dr zei dat iedere vrouw wel eens een wat onregelmatige cyclus had, dat het vooral gaat om de grootte van de follikel(s) en niet om de precieze dag in je cyclus. Misschien brengt het nu meer geluk, omdat we er niet meer op gerekend hadden. Vanaf donderdag zit ik dus ook weer op het bankje!

Iedereen veel succes.

Groetjes Linda

Geplaatst

:blob3: Hallo allemaal,

Ik ga me hier melden om met jullie onze iui pogingen te delen. Mijn 2e iui is mislukt. Nu is het wachten op mijn regels om met de 3e poging te gaan starten. De utrogestan bolletjes vertragen een beetje de boel want ik ben meestal op dag 26 ongesteld.

Mijn naam is Davalee (36) en ben begonnen met ivf, 3 ivf pogingen gedaan en een cryo poging wat allemaal helaas is mislukt. Ik ben toen overgestapt naar een andere kliniek en die stelde iui voor omdat het zaad goed is en bij mij niks is gevonden. We zijn nu inmiddels 5 jaar bezig om zwanger te worden.

Ik ga vanavond hier wat lezen over jullie om een beetje hoogte te krijgen wat er allemaal speelt.

Fijne dag Davalee

Geplaatst

:hello: Hey Meiden,

Tot nu toe nog steeds geen goed nieuws hier.....het wordt eens tijd!! Het is al lang geleden dat we het goede nieuws kregen van Renata, Suus en Hildever.

Renata gaat al bijna bevallen!!

@Chantal, balen zeg dat de ivf niet doorging. Maar nu heb je er gelukkig nog wel drie over. Het is ook zonde als je bij voorbaat weet dat het toch niets uithaald. Misschien een beetje geluk voor jou deze maand......en heb je geen ivf meer nodig, dat zou wel geweldig zijn!!!!

@Gwenn, ben je al ongi? Het is hetzelfde als de vorige keer hè? Wat vervelend, ik hoop dat je toch snel mag beginnen met de puregon. Woensdag de volgende afspraak? Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben. Laat de moed niet zakken meid!! Ik denk aan je!

@Corina, MarliJa en Linda, meiden succes weer op het alom bekende bankje....,

eigenlijk willen daar helemaal niet meer op zitten maar ja, het is niet anders. Gelukkig zitten jullie weer samen. Corina, ik heb dat dus ook een keer gehad met die ampullen van de pregnyl. Alleen was het bij mij die van de vloeistof. Heb toen midden in de nacht een nieuwe moeten halen!! Stom systeem..., ampullen van glas. Ze zijn zo slim tegenwoordig en ze kunnen zoveel, kunnen ze daar dan niets anders voor verzinnen?

@Elena en Davalee, welkom hier!!

@Natasja......weer ongesteld? Me too.....wel verwacht maar toch balen.

Volgende maand ga ik me weer aanmelden voor de volgende IVF.

Eerst even lekker op vakantie....even bijtanken en dan weer vol goede moed ertegenaan.

Meiden......heeeeel veel succes weer allemaal!!

xxx

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wie o wie kan mij helpen. Afgelopen zondag had ik mijn 5e IUI. Voor het eerst met hormonen. Puregon elke dag 75 eenheden spuiten.

Nu had ik maandag (1 dag na de IUI) al wat lichtroze afscheiding. Het was maar 1 keer dus verder niet echt zorgen gemaakt. Gisteren had ik ineens rood slijm, niet helderrood maar ook niet bruin.

Ik heb toen maar naar de fertiliteitsverpleegkundige gebeld en die zei dat ze dat prima kon verklaren door dat heel soms het slangetje de baarmoedermond raakt en dat dat dan kan gaan bloeden. Oké lijkt me een goede verklaring maar nu weer een dag later wordt het bloeden als maar meer en heb ik heb idee dat het gewoon helderrood is. Ik heb geen buikpijn, wat ik altijd wel heb op de 1e dag van mijn menstruatie, maar ik vind het erg vreemd. Het wordt als maar meer en meer, ik wilde een tampon gebruiken maar heb maar maandverband gebruikt omdat ik het dan iets beter kan zien.

Wat denken jullie, ben ik nu gewoon ongesteld?

Groetjes van Corina

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou wat ik heb is een raadsel. Vanochtend had ik een afspraak in het ziekenhuis gemaakt omdat er gisteren niemand bereikbaar was die mij kon helpen. Gister heb ik redelijk veel bloedverlies gehad en vandaag ook weer.

Eerst wilde ze me niet helpen in het ziekenhuis en zei ze dat ze er weinig mee kon, toen ik wat aandrong wilde ze toch een echo maken. Wat duidelijk werd is dat het een zooitje is in mijn baarmoeder. Waarschijnlijk dus bloed, mijn slijmvlies was vorige week voor de IUI 8 mm dik en nu nog maar 5 dus het neemt duidelijk af. Dus eigenlijk een ongesteldheid. Maar omdat ik nog geen krampen heb en ook niet heb gehad is het heel vreemd voor mij.

Ze wist dan ook niet goed wat ik moest doen, normaal gesproken had ik nu weer kunnen beginnen met hormonen maar dat leek ons beiden niet echt een goed plan. Misschien is het een reactie op de hormonen en zou ik dus de volgende poging weggooien, zo kan het immers niet eens innestelen. Ik ga nu maandag bloed prikken om te kijken of we de eisprong goed hebben getimed. Als de waarde hoog is dan hebben we het goed gedaan en dan is het heel vreemd dat ik nu ben gaan bloeden. Dan moet ik waarschijnlijk eerst naar de gynaecoloog en dan kijken we verder. Als de waarde niet goed is is mijn eisprong eerder geweest en dan kan het al eerder worden afgestoten. Maar ook dat lijkt onwaarschijnlijk. Voorlopig sta ik dus even stil, eerst weten wat er nu aan de hand is want dit schiet niet op.

Groetjes van Corina

Geplaatst

Corina wat vreemd allemaal. Hopelijk weet je morgen meer.

Mijn IUI gign afgelopen week goed. Nu voel ik een soort opgeblazen gevoel echt hemeel in mijn onderbuik. Maar afwachten wat het wordt. Nu gaat wachten nog, maar de tweede week wordt weer zwaarder denk ik.

Hoe gaat het met de rest allemaal?

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is het rustig op dit forum zeg!!

@ Chantal --> hoe gaat het met jou?!? Nog steeds op het bankje neem ik aan! Vanaf vandaag is het ongi gevoel zo goed als weg, maar zijn mijn borsten nog wel gevoellig. Heb wel het idee dat ze wat minder groot zijn, maar misschien beeld ik me dat ook wel in. Het blijft zenuwslopend......

Heb jij nu wat meer 'klachten', naast de gevoelige borsten? Ik duim voor je hoor meis!! Nog 3 hele dagen......!!!!

@ MarliJa --> jij mag op dezelfde dag als Chantal testen. Hoe voel jij je? Brand maar los...... :-)

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hi Elena,

Ik voel mij verder helemaal goed.

Af en toe nog wat steekjes, maar verder helemaal niets meer.

Ben voor het eerst niet zenuwachtig voor het testen. Ik kom de weken ook aardig door.

Ben er wel mee bezig hoor, maar ik ben misschien toch een beetje negatief dat het niet lukt.

Ik denk meer zoiets van "het is de eerste zes keer ook niet gelukt, waarom nu wel"

Misschien een foute gedachte, maar ik ben nu al in gedachte alweer met de IVF bezig die er dan aan gaat komen!!

Ik wacht gewoon af. Als ik vrijdag mijn bloed laat prikken en ze zullen mij 's middags bellen voor de uitslag, dan zal mijn hartje wel in mijn keel kloppen hoor!!!

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik duim hard voor je mee hoor...... maar herken jouw gevoel van 'verder kijken' héél goed. Je voelt helemaal niets meer?!?

Zelf heb ik weer het ongi gevoel vooral 'sochtends en mijn borsten zijn beduidend groter en ook weer wat gevoeliger dan anders. Manlief is er super blij mee :laughing1:. Al heb ikzelf wel het gevoel dat ze wat zachter aan het worden zijn, echter binnenin zitten er wel 'schijven'. Ook heb ik meer bobbeltjes op mijn tepels / tepelhof, dus ik heb voorzichtige hoop. Probeer rustig te blijven........ Zit nu op CD 24, normaliter zit ik tussen de 24 - 27 dagen en zijn mijn borsten geslonken en 'theezakjes'. Nu voelen ze echter nog stevig aan!!

Sterkte meis en ik duim voor je! Hoop op goed bericht morgenmiddag!!

Same to you MarliJa, blijf ook voor jou duimen! Nog nieuws qua kwaaltjes e.d.?!?

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Hallo MarLiJa en Champietal morgen is het zover voor jullie, ik hoop en duim echt met jullie mee. Hoelaat krijgen jullie de uitslag?

Elena hoe gaat het met jou? Wat voel je precies allemaal. Wie weet... Ik vind het moeilijk om "echte" pijntjes enzo te voelen. Mijn borsten lijken wel iets gevoeliger, maar kan ook gewoon zijn dat ik wil dat ze gevoeliger zijn?

Ik weet niet precies wanneer ik deze maand ongi zou moeten worden. Deze maand heb ik ja nl de IUI pas op dag 19 gehad in plaats van dag 15, moet ik dan ook eigenlijk 4 dagen later ongi worden? Normaal zou ik a.s. zaterdag de ongi verwachten, maar nu misschien wel pas woensdag. Woensdagmorgen moet ik anders gaan bloedprikken. Nog ff geduld.

Corina hoe gaat het met jou, ben je al op gesprek geweest bij de gyno?

Smile wanner ga je op vakantie en waar ga je heen? Is wel lekker om ff weg te zijn, thuis denk je er toch meer aan. Wanneer start je met je volgende IVF?

Gwenn al lang neiots meer van je gehoord, hoe gaat het nu met jou?? Ben je nog ongi geworden of heb je medicijnen moeten slikken? Je moest laatst op gesprek, hoe is die gegaan?

Welkom Davelee. Normaal doe je het toch anders om, eerst IUI en dan later IVF? Wanneer is je volgende poging?

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi allemaal.

IK ga voor jullie duimen vandaag!!!Spannend joh!

Ho linda jals je de iui later hebt gehad moet je de deag van de iui hebben en dan 14dagen later kan je testen,dus nog heel ff geduld helaas...

Na 3,5 week decapeptyl gespoten te hebben werd ik nog steeds niet ongi.

Ben gisteren weer geweest en het kwam niet zo vaak voor zo lang..

Ach ja bij ons gaat het altijd moeizaam..

Dus ze ging overleggen met een andere arts.

Wij waren ontzettend bang dat we ook deze poging moesten stoppen.

Gelukkig kwam ze met goed nieuws en mochten we puregon erbij gaan spuiten.

dat was een opluchting!

Ik hoop alleen omdat ik nu niet ongi geworden ben dat het geen invloed heeft op de follikels..

Dus volgende week vrijdag moet ik weer terug en gaan ze kijken of er follikels zitten..

Spannend dus weer..

Succes meiden!

Liefs gwenn

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ gwenn, wat een gedoe is het ook bij jullie zeg als ik dat zo lees. Dat afwachten zonder verder te kunnen is ook erg vervelend. Hopenlijk werkt het me de Puregon erbij.

@ Linda, je moet inderdaad dan tot woensdag wachten. Succes ermee, ik hoop dat je het nog een beetje volhoudt.

@MarliJa en Chantal, het wordt wel spannend voor jullie ook hè? Heel veel succes en het moet nu toch maar een keer lukken hier op dit forum toch? Ik duim voor jullie en voor de rest natuurlijk.

@Champietal; meid heel veel succes vandaag en ik hoop het beste voor je vandaag. Ik vind het altijd zo'n raar idee dat het 2 weken geleden al beslist is en dat je dan voor je gevoel het pas vandaag hoort. ALsof je er nu nog invloed op zou hebben. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel maar misschien ook wel.

Zelf heb ik bloed geprikt en daar is uitgekomen dat ik geen eisprong heb gehad ten tijde van de IUI. Dus het is sowieso mislukt. Ik had op dat moment geen schijn van kans. Inmiddels is het bloedverlies nog steeds niet helemaal over, het is ook niet echt bloed maar meer wat bruin slijm. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Volgens de gyn is het een foutje van de natuur maar aangezien ik hormonen heb gebruikt om mijn follikels te laten rijpen en de eisprong op te wekken is het wel erg vreemd. Het schijnt dan ook maar heel zelden voor te komen. Tja, dat heb ik dan weer. Deze cyclus wachten we af omdat het nu toch al te laat is. Bovendien vertrouw ik mijn lichaam op dit moment niet echt. De volgende menstruatie is precies halverwege december en dan zou de IUI rond de Kerst zijn. Dan is de kliniek dicht dus ook die cyclus moet ik afwachten. Het wordt dus voor mij pas weer januari. Ik baal ervan maar ergens geeft het me ook wat rust. Ik doe op dit moment alles wat ik kan doen en daar moet ik me bij neerleggen, ik moet het een beetje loslaten. Hoe moeilijk ik het ook vind.

Liefs van Corina

Geplaatst

Hi,

Vanochtend mijn bloed laten prikken.

Je moet bij ons lab een een nummer halen en ik was nummer 9. Dat is mijn gelukgetal, dus ik was vrij positief.

Bleek ik mij eerst te moeten melden bij de receptie, dus een nieuw nummertje halen.

Dit was dus nummer 13!!!!

Ik weet dat het er niets mee te maken heeft, maar je gaat op een gegeven moment overal aan denken.

Zelf denk ik dat de uitslag negatief zal zijn. Heb al twee dagen last van een ongi gevoel, en na alle ander IUI te hebben gehad, weet ik dat het niet succesvol zal zijn.

Einde van de middag zullen ze mij bellen met de uitslag. Op dit moment nog steeds vrij rustig (gelukkig maar).

Ik zal jullie op de hoogte houden van de uitslag.

Rest van de meiden.................Veel succes........

XX

Chantal

Geplaatst

Corina jammer zeg dat je moet wachten!!!

Jammer dat je nu geen eens een kans hebt gehad.

Champietal jeetje balen weer zeg!!

Heel veel sterkte..

Hildever jeetje dat schiet al aardig op,houd je het nog vol??

Heel veel sterkte met de laatste loodjes,spannend joh?

Weten jullie ook wat het word??

XXXXXXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden