Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja hoor, ik wel, al komen er wel steeds meer ongemakjes. Maar het is allemaal nog meer dan goed te doen. En eh, wij weten niet wat het wordt. Vind dat nog een leuke verrassing voor strakjes na het doorstane werk!

Maar Gwenn, het zit jou nog niet mee he????

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh spannend Hildever!!

Heb je een gevoel wat het word??

Nog eventjes en dan weet je het,best gek idee he?

Doe maar lekker rustig aan...

Het zit ons niet mee idd,met de IUI ook al nooit dus ja wel heftig soms,maar het is niet anders..

We proberen steeds meer weer door te gaan na een terleurstelling.

Maar hopenlijk komt het ooit goed..

XXXXXXXXXXXX

Geplaatst

Geen idee wat het worden gaat. In de omgeving verwachten ze (als ze het uitspreken) allemaal dat we een jongetje krijgen. We zien het wel!

Nog ruim 10 weken tot de uitgerekende datum....

Ik hoop heel hard met jullie mee Gwenn!!! Dat al het getob en gepieker en geknoei aan je lichaam maar beloond mag worden!!!!

Groetjesssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Champietal wat k*t zeg. Wat goed zeg, dat jullie meteen deze maand doorgaan met IVF. Hoe meer pogingen ik gehad heb, hoe moeilijker ik het vind. Ik moet s'middags zelf naar het ziekenhuis bellen voor de uitslag. Nog ff en dan weet ik het ook. Tot nu toe nog niet echt ergens last van, maar at zegt neits. In het begin last geahd van pijn in de onderbuik bij druk. Nu denk ik dat mijn borst (een maar namelijk) iets gevoeliger is geworden. Maar zo lang ik geen ongi klachten heb ben ik nog hoopvol.

Corina wat vervelend dat je nu weer moet wachten tot januari. We moeten altijd al zoveel en zolang wachten. Hoe gaat het nu met je? Nu kan je lichaam wel even op rust komen.

Hildever wat goed dat jullie de verleiding kunnen weerstaan om neit te weten wat het wordt. De tijd gaat nu snel. Hebben jullei alles geregeldn, kinderkamer, namen enz? Geniet er van en doe her rustig aan.

Gwenn jullie hebben ook wel heel veel pech. Hopelijk gaat eht nu beter met de Puregon erbij. Ik duim dat er vrijdag een heleboel mooie follikels zitten.

MarLiJa je laat ons wel lang in spanning zitten, wat was de uitslag van je test??

Geplaatst

Spannend Linda!

Nou, bijna alles is klaar. Alleen het geboortekaartje nog niet. Wel zijn voor een groot deel de teksten bedacht, maar mijn schoonmoeder heeft het kaartje nog niet getekend/geschilderd.

En ja, de namen hebben we al.

Groetjesssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Zo dames,

Daar ben ik weer. Sorry dat ik een tijdje niets van mij heb laten horen, maar ik heb mij bewust een beetje afzijdig gehouden. Er was (en is) zoveel negativiteit hier, daar kon ik niet meer mee omgaan. Ik baal er zo van dat niemand wat positiefs kan melden. Maar daar kunnen jullie natuurlijk ook allemaal niets aan doen.

Onze laatste IUI-poging is voorbij, gisteren werd ik ongesteld. De inseminatie ging redelijk goed, we hadden 90 miljoen goede zwemmers, maar helaas dus nog niet goed genoeg. Ik ben de wachtweken goed doorgekomen, heel druk geweest met de voorbereidingen van mannetjes verjaardag, afgelopen zaterdag. En as woensdag krijgen we een puppie, dus daar kijk ik ook heel erg naar uit.

Ik had mannetje graag een mooi cadeautje willen geven, maar helaas ...

Onze volgende stap is nu een gesprek met de gynaecoloog, vrijdag 28 november. Ik vermoed dat we doorgaan met IVF, maar mannetje wil graag ICSI. Hij heeft van een kennis gehoord dat dan de kans van slagen groter is (die zijn er zwanger mee geworden). Hij wil nu alles uitsluiten, maar volgens mij kom je niet zomaar voor ICSI in aanmerking.

We wachten het maar gewoon af.

En als jullie (tijdelijk) niets van mij horen, dan weten jullie nu hoe dat komt. Ik lees overigens af en toe wel even bij :).

Iedereen heel veel sterkte en laten we nu eens iets positiefs te horen krijgen.

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Hallo MarliJa

Wat jammer, ik kan me inbeelden dat het nu even weer heel erg op adem komen is en het verdriet verwerken.

We komen allemaal wel eens op een punt dat we het niet meer zien zitten en het allemaal teveel is.

Dit weekend zei iemand me nog dat ze niet begrepen waarom ik op dit forum zit omdat je enkel de negatieve dingen leest en je de worst cases ziet. Maar ik ben het daar niet mee eens. Ik heb een IVF gehad in oktober, die is niet goed afgelopen maar de bende van oktober was wel heel erg succesvol. November is beetje een ander verhaal maar toch. Mij doet het nog altijd deugd om troost te vinden, om elkaar op te peppen en om verhalen te herkennen. Meestal maakt het me blijer om hier te lezen omdat de aanhouder vaak wint...

Ik wens je heel erg veel sterkte, en hopelijk tot snel met een positief nieuwtje !!! :icon_sunny:

Geplaatst

Hoi MarliJa,

Wat jammer nu weer. Ik wens je heel veel succes bij de IVF/ICSI-poging. Houdt moed, wie weet keert het tij......

Je zult in ieder geval je handen vol hebben aan je puppie de komende tijd (weet er alles van: 2 jaar geleden kregen wij er 2 tegelijk). Ik hoop dat je daar een beetje steun aan kunt vinden en dat je weer positieve energie krijg.

Zelf sta ik begin december weer op de lijst voor mijn IUI-poging. Uitgangsecho zal in ieder geval rond die tijd zijn.

Geplaatst

Mijn test was positief!!!

De HCG waarde was (maar?) 13. De vorige keer toen de test postief was was de waarde 21 en toen ging het is na enkele dagen. Nu overheerst er bij mijn man en mij angst, angst dat het weer een miskraam wordt. Echt een heel raar en dubbel gevoel nu, zwanger maar...

Meteen op internet gezocht wat de warde moest zijn, eigenlijk ben ik er niet veel wijzer van geworden, het belangrijkste is dat hij flink moet stijgen. A.s. vrijdag moet ik dan ook nogmaals bloedprikken. Tot dan zitten we weer in onzekerheid. Hoeplijk is het vrijdag heeeel veel gestegen, want zaterdag gaan we voor 4 dagen naar Parijs. Het zou leuk zijn als ik daar iets kon kopen in de Disney winkel.

Liefs Linda

Geplaatst

De HCG waarde was gestegen maar weer niet zoveel, van 13 naar 41. Op internet staat dat hij iedere 48 uur moet verdubbelen, dat heeft hij dus wel gedaan. De vorige positieve IUI verliep ongeveer hetzelfde. Allen is procentueel de waarde nu meer gestegen. Mijn man en ik waren dit keer ook niet zo uitbundig blij, omdat we een miskraam niet uit onze gedachten konden zetten. Gisteravond laat ook een bruine afscheiding gehad. Dus al met al geen goede berichten. Het kan natuurlijk altijd nog. De bruine afscheiding kan oud bloed zijn en de HCG waarde kan alsnog flink gaan stijgen. Maar we zijn realistisch en moeten dus gewoon afwachten welke kant het op gaat. Morgen gaan we 4 dagen naar Parijs, misschien geeft dat een beetje rust, afleiding (en hoop?). Woensdag moet ik dan nogmaals bloedprikken als ik in de tussentijd nog niet ongi geworden ben.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hi,

Hoe is het hier met de IUI behandelingen??

Linda, heb je al uitslag en gaat alles goed?

Vandaag heb ik mijn punctie gehad voor de IVF en we hebben een goede oogst. Er waren nl. 10 toppertjes. Morgenochtend worden we gebeld of er een bevruchting is, dus we moeten nog even door blijven duimen!!!

Geplaatst

De punctie heb je in ieder geval (mét een mooi resultaat!) achter de rug, Champietal...

Raar idee hé, dat jouw eicellen nu met het zaad van je partner in een lab een feestje aan het bouwen zijn?! Vond ik wel, ik heb er samen met m'n man hartelijk om gelachen. We zagen het helemaal voor ons...

Dan de tp en dan wachten... Gaan we weer met z'n allen duimen, hoor!

Geplaatst

@ Moon74, ze hebben een heel gezellig feestje gehad, want alle tien de eitjes zijn bevrucht en gisteren ook gehoord dat alle 10 ook goed zijn gaan delen, dus er liggen 9 mooie in de "vriezer" en ik heb er gisteren één teruggeplaatst gekregen.

@ Linda27, Hoe is het meid, we horen helemaal niets meer van je.

Ik hoop dat het goed gaat met je??

Geplaatst

Sorry dat ik een tijdje niets meer hab laten horen. ik had er even genoeg. Ook had ik het gevoel dat er bijna niemand meer actief was.

Helaas is de laatste iui weer uitgelopen in een vroege miskraam. We weten het even niet meer, waarom blijft het niet "zitten". Gelukkig is onze dokter heel lief en meegaand, als we pauze willen houden of psychische hulp nodig hebben moeten we aan de bel trekken.

Champietal wat een geweldig resultaat, 10 stuks bevrucht! Doen ze er altijd maar een terug plaatsen? Nu weer aftellen tot de 12e. 12-12 is wel een hele mooie datum vind je niet.

Otjes hoe gaat t met jou? 8-12 de eerste fm?

succes allemaal

Geplaatst

Hoi Linda,

Wat een domper zeg! Ik heb vorig jaar, toen de 6e IUI eindelijk raak was hetzelfde gehad. Zelfs tot week 9, elke week weer bloed prikken en HCG bleef stijgen maar veel te weinig voor goede zwangerschap. Vooral die weken onzekerheid waren zo erg. Maar nu toch zwanger en nu knalde het streepje eraf, dus heb ik er al veel meer vertrouwen in dan toen. Ik hoop zo dat het volgende keer wel goed komt!

Liefs Marinda

Geplaatst

Champietal wat een geweldig resultaat, 10 stuks bevrucht! Doen ze er altijd maar een terug plaatsen? Nu weer aftellen tot de 12e. 12-12 is wel een hele mooie datum vind je niet.

succes allemaal

Hi Linda,

We gaan tot drie keer met 1x embryo, mochten deze allemaal mislukken dan dan wordt daarna 2 embryo's teruggeplaatst.

Wat een K*T nieuws weer bij jou zeg!! Kan de arts hier een verklaring voor geven?? Ik kan begrijpen dat je er even helemaal klaar mee bent.

Vanuit hier een dikke knuffel,

Chantal

Geplaatst
Sorry dat ik een tijdje niets meer hab laten horen. ik had er even genoeg. Ook had ik het gevoel dat er bijna niemand meer actief was.

Helaas is de laatste iui weer uitgelopen in een vroege miskraam. We weten het even niet meer, waarom blijft het niet "zitten". Gelukkig is onze dokter heel lief en meegaand, als we pauze willen houden of psychische hulp nodig hebben moeten we aan de bel trekken.

Otjes hoe gaat t met jou? 8-12 de eerste fm?

succes allemaal

Hè meissie, verdorie. Kan met zo goed voorstellen dat je meer dan genoeg je 'buik er van vol hebt' (hmmm, rare uitspraak en niet erg passend). Ff tot rust komen en daarna er weer vol tegenaan. Houd je ons op de hoogte??

Voor mij ja, maandag a.s. de eerste fm.... je leest het wel.

Geplaatst

Hoi Linda,

Heb wel 2 mooie follikels die mee gaan doen (gaat me tot nu toe beter af dan 2 ivf pogingen). Zaterdag is de inseminatie. Waarschijnlijk wordt het testen met de kerst!

Hoe is het nu met jou? Gaat ie weer wat?

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden