Jump to content

Ik zal mezelf ook even voorstellen...

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben Sarah73. Om maar even met de deur in huis te vallen: mijn man en ik zijn nu al 3 jaar bezig om zwanger te worden en het wil maar niet lukken. De moed begint ons een beetje in de schoenen te zakken.

Ik woon op dit moment in de USA (in Virginia). Mijn man kon er een goeie baan vinden en ik heb mijn baan 3 jaar geleden opgezegd en ben meegegaan want we wilden toch graag een gezin beginnen, daar zou ik dan mooi de tijd voor hebben. Heerlijk leek me dat, even pauze na 10 jaar fulltime werken. Maar helaas, het wil dus niet lukken en het is eigenlijk een beetje een nachtmerrie aan het worden. Vruchtbaarheidsbehandelingen worden hier niet vergoed, we zijn wel verzekerd, maar dat zit gewoon niet in het pakket, zelfs de eerste diagnostische tests en onderzoekjes niet. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Een IVF behandeling in Amerika, inclusief medicijnen, kost $15.000. Dat is dus geen optie.

We komen in Mei 2011 weer even naar nederland. Hopelijk kunnen we dan toch ook eens met een nederlandse arts overleggen wat voor ons de mogelijkheden zijn. Als die er uberhaupt zijn want we zitten niet in het nederlandse systeem. We zullen het in NL in ieder geval ook zelf moeten betalen, dat is dan maar zo. Ik hoop dat we in elk geval ergens terecht kunnen en dat het ietsje goedkoper is. Ik heb geen idee hoe het in Nederland werkt, er zijn geloof ik ook wachtlijsten en zo, en ik ben al 37.

Lastig allemaal. Nou ja, ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet. Hopelijk kunnen we toch snel eens met IUI/IVF beginnen.

Groetjes, Sarah73

Posted

Hallo sarah73, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted

Welkom Sarah,

laat de moed nog niet zakken, kan me niet voorstellen dat ze je in nl niet verder kunnen helpen. Wat betreft wachtlijsten dat valt onztettend mee, ligt er ook aan waar je naar toe gaat. Wij zitten bij een kliniek en daar zijn geen wachtlijsten.

De vooronderzoeken kunnen wel wat tijd in beslag nemen, ligt er natuurlijk ook aan wat de oorzaak is bij jullie.

Schrik ervan dat ivf in amerika zo duur is, in nl moet je ongeveer uitgaan van 3500,-. Hangt natuurlijk ook weer van wat factoren af, hoeveelheid medicijnen, welke medicijnen, hoeveel echo, ed.

Heel verdrietig dat je zw in een ma is geeindigd maar het is wel positef dat het natuurlijk is gelukt.

Waarschijnlijk kunnen jullie voor iui gaan, dat is goedkoper en niet zo slopend.

Anders probeer je zoveel mogelijk informatie te verzamelen vanuit amerika en kun je er achter komen wat voor jullie de mogelijkheden zijn in nl.

Heel veel succes.

Posted

Hi Sarah,

Wat vervelend dat het zo is gelopen bij jullie...

Ik zie veel gelijkenissen met onze situatie. Wij zijn ruim drie jaar geleden ook naar het buitenland vertrokken, China in ons geval, ook voor het werk van mijn man. Ik heb ter plekke werk gezocht. Wij hadden ook bedacht dat de jaren in het buitenland ideaal zouden zijn om kinderen te kringen, maar dat liep anders.... Na anderhalf jaar proberen naar de dokter en tien bleek direct dat we icsi moeten doen. Eerst de mogelijkheden in China bekeken, maar we waren er al heel snel uit dat we de behandelingen niet daar wilden doen.

Vervolgens gesprek gehad in het Azm in Maastricht en daar konden we al heel snel aan de slag. Ik ben vervolgens een aantal keer op en neer gevlogen voor de behandelingen. Helaas nog zonder gewenst resultaat...

Wij hebben nu besloten om terug te verhuizen naar Europa, we gaan naar Ierland. Reden van verhuizing zijn de behandelingen. Na een paar jaar op en neer vond ik het wel pittig worden, en met werk was het absoluut niet meer te combineren voor me.

Er zijn dus zeker mogelijkheden om in Nederland behandelingen te doen terwijl je in het buitenland woont. Het Azm is zeer flexibel geweest, erg prettig! Wij hadden het Azm gekozen omdat dat dicht bij mijn ouders was, prettig om daar te kunnen logeren (we hebben huurders in ons huis in nl, dus geen eigen plek meer in nl).

Lang verhaal geworden... Heb je vragen: stel ze zeker! Ik hoop dat de situatie er snel positiever uit gaat zien voor jullie!

Groetjes ivfsh

Posted

Ha ivfsh,

Bedankt voor je berichtje! Goh, wat fijn om te lezen. Niet te geloven dat er nog iemand is in een zelfde soort situatie! Fijn om te horen dat het Azm in Maastricht niet moeilijk deed over in het buitenland wonen.

Ik heb inderdaad toch nog wel wat vragen, als je het niet erg vind. Hoe zijn jullie in het AZM in Maastricht terecht gekomen, via een verwijzing van de huisarts of gewoon opbellen daar naartoe? Hebben jullie nog gewoon een nederlands verzekeringspasje aan kunnen houden terwijl je in het buitenland zat? Wij hebben dat niet meer. Ik had op de website van het VUMC (amsterdam) gekeken en daar zag ik een aanmeldingsformulier. Ik dacht ik vul het even in, maar ik kwam direct vast te zitten, er waren allerlei verplichte velden die ik in moest vullen met 'verzekeringsnaam', 'polisnummer', naam gynacoloog, etc. dat heb ik allemaal niet.

Succes met het terugverhuizen. Ierland lijkt me een leuke plek, lekker terug in Europa en niet al te ver van Nederland (vergeleken met China). Ik heb voordat wij naar de USA verhuisden 5.5 jaar in Schotland gewoond en gewerkt, daar hebben we een hele leuke tijd gehad.

Groetjes, Sarah73

Posted

Hallo Sarah

welkom hier, bij het lezen van je bericht dacht ik meteen aan IVFSH, zij heeft al gereageerd op jouw topic, dat is fijn!!!

Jeetje die kosten in USA zijn inderdaad enorm zeg!!! Wat ontzettend ellendig dat jullie spontane zwangerschap zo geeindigd is.

Wat Syl al zegt, zou erg mooi zijn als jullie voor IUI kunnen gaan, en het feit dat je nu nog niet werkt is welicht erg prettig met het plannen en/of ondergan van onderzoeken en aanvullende behandeling.

Wat medicatie betreft, die is best aan de prijs, mocht het nu zo zijn dat je veel meds nodig hebt en je moet het echt gaan kopen dan adviseer ik je om met het nederlandse recept net in Belgie over de grens te gaan, scheelt soms wel tot bijna 50% in de prijs.

Heel erg veel succes en je hebt vast veel aan de info van IVFSH

lieve groet

Babeth

Posted

Hi Sarah,

Wij hebben alle eerste onderzoeken in China laten doen en die uitslagen werden grotendeels door het Azm overgenomen. Een paar dingen wilden zij zelf nog onderzoeken, maar dat was eigenlijk zo gebeurd. Keuze voor het Azm was met name gebaseerd op het feit dat mijn ouders daar wonen. Ik had geen verwijzing nodig voor het Azm, ik heb uitgebreid met ze aan de telefoon gesproken en toen kreeg ik direct een afspraak met een arts. Ik heb toen dus duidelijk gemaakt dat er speciaal

Voor dat gesprek kwamen, dus ik kreeg toen ook een gesprek met het afdelingshoofd. Erg fijn, want hij heeft toen direct geregeld dat wr meteen konden starten. (door zijn functie hoefde hij het niet eerst te overleggen met het team) dat ging dus allemaal heel erg snel. Er waren op dat moment trouwens ook geen wachtlijsten.

Ik heb je ook even een pb gestuurd over de verzekering enzo.

Leuk dat je in Schotland hebt gewerkt!

Joh, we houden zeker contact! Fijn dat je dit forum hebt gevonden, ik heb er heel veel aangehad. En heb er nog steeds veel aan :-)

Groetjes!

Posted

Oh ja, nog even snel nadat ik je berichtje nog eens las. Ik zou gaan bellen met een ziekenhuis (geen formulieren invullen), dan kun je beter uitleggen in welke situatie je zit en dan kunnen zij er beter op inspelen. Ik had uteraard ook een kopie van alle onderzoeken meegenomen, dat was voor het ziekenhuis ook makkelijker.