Ga naar inhoud

Voedingskundige vragen en adviezen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo weer,

Roos, Milan mag vanaf een maand of 8 soja, dus dat is al bijna?

José, potjes van 8 mnd verschillen inderdaad qua ingredienten en consistentie van 6mnd potjes. Ik geef 50-50 vers / potjes. Wij koken niet altijd, en soms is het voor hen niet geschikt (zout, kruiden, niet fijn te krijgen).

Ik gebruik potjes van AH en Olvarit. Duurdere vind ik niet zo handig; alles dubbel betalen hè.

Fruit doe ik (bijna) altijd vers.

Banaan in stukjes, kiwi met lepeltje scheppen en mandarijn in stukjes (met velletjes). Ze smullen ervan!

• Reacties 412
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ik geef nu maar die 8 maanden potjes al wij niet koken of iets eten wat niet voor haar geschikt is!

Ze vind ze heerlijk en ze is op een week na 8 maanden....ze heeft er ook geen last van!

Hier ook fruit bijna altijd vers...heb 2 potjes in huis voor als we weg gaan of als ik gewoon ff geen tijd heb of als jheroen het moet doen....hahahahahaha

IK koop wel de vispotjes bij het kruidvat laura....daar hebben ze meer keus wat vis betreft!

Geplaatst

Hier zijn we nu bezig om Marissa te laten wennen aan die 8 maanden potjes, ze wou het eerder nog niet eten. Maar het gaat nu zonder problemen en volgens mij vind ze ze nu wel lekker hoor. Die zes maanden potjes maken we nu op, heb er nog vijf in de kast staan...

Gisteren bij de Jumbo de potjes meegenomen van het nieuwe merk dat ipv Beberix is gekomen. Eens proberen of ze die lekker vindt. Ze zijn een stuk goedkoper dan de Olvarit. We geven de potjes van AH eigen merk ook regelmatig en die vind ze ook heerlijk.

En we gaan hier haar nu toch vaker met de pot laten mee-eten. Ze zal er echt wel aan moeten wennen, want ik wil eigenlijk wel van die potjes af... En ze is zo zinnig wat het eten en drinken betreft...

Geplaatst

meiden ff snel een vraagje?????????????????????????

wanneer mogen de kindjes zuurkool eten.............graag snel antwoord..hahahaha...ben nu aan het koken en twijfel of ze het wel mag!

Op de bv site staat van wel.

Geplaatst

te laat.....ze heeft het al op ...hahaha...maar vond het niet lekker...zelfs niet toen ik er een beetje opvolgmelk in deed......nou ja...daarna heeft ze wel een kiwi en 3/4 banaan opgegeten dus dat was wel weer lekker.

dank je roos!

Geplaatst

Roos,

ik ben ook aan het twijfelen over die olvarit a la carte. Ik wist niet dat ze al kruiden mochten. Maar als Milan het zo lekker vindt.....Ga ik het toch ook maar eens proberen.

Ik wissel potjes en vers af. Dan blijft ze tenminste ook aan potjes wennen. Maar ik geef meer vers. 5 dagen vers en 2 dagen potjes.

Ik heb net een potje van het jumbo huismerk geprobeerd Bianca en hij rook en smaakte goed en ging in notime op! Het was een stoofpotje. Een aanrader dus. Ik vind de fruitpotjes van de AH erg lekker. Tenminste eens een andere combi.

Nog even over de melk. Ik had het ook al bij de CB topic geschreven. Onze KA zei dat 400 ml melk echt genoeg was. Ik hoefde dus geen vit. D bij te geven. Ze hebben dus een speling van 100 ml ingebouwd, omdat kindjes niet altijd alles opdrinken. Dus geen zorgen maken als ze een keer geen 500 ml leegdrinken.

Wat ik vaak doe is een schepje melk bij de warme of fruithap mengen. Ze proeven het niet en ze hebben toch wat meer binnnen!

Corine

Geplaatst

Ik heb de potjes van jumbo ook meegbracht (voor als wij pizza eten ofzo, of als we weg gaan)

Vind ze wel oké maar zijn niet zo grof.. (tja, Len is natuurlijk al 13 maanden) dus lijkt wel dikke soep.. haha.

Len vind het wel lekker maar hij eet liever grover stukjes.

Ik doe ook niet meer alles door elkaar prakken, en dat is bij een potje ook.

Het fruit is met stukjes koek, maar die heb ik niet kunnen ontdekken, als ik het niet wist zou ik zeggen geef maar met 6 maanden..

Fruit maak ik eigenlijk ook heel veel vers.

Banaan kan hij al zo eten (in stukjes gesneden)

Mandarijn, en kiwi ook!

En de rest doe ik met de staafmixer.

Len eet met gemak 2/3 stuks fruit op een dag! (kan mamma een voorbeeld aan nemen.. :tongueP:)

Geplaatst

Haha Amanda, die koek kon ik ook al niet vinden, maar ze vinden die wel erg lekker.

Vandaag sperciebonen en met aardappel; beide trokken ze een zure kop.

Met appel-abrikozencompote gingen de waffeltjes wel open haha.

Hoezo kan mama niet lekker koken?

Staafmixer heb ik naar de kringloop gebracht. Vind het een onding, maar misschien heb ik een fout model? Momenteel hier vers: stukjes banaan, kiwi, mandarijn. Harde fruitsoorten gooi ik door de grove rasp.

Mijn kinderen eten ook 2 porties fruit per dag, en ik meestal maar 1.......foei!

Geplaatst

Officieel nog niet Roos........

Beide fruitsoorten vallen in fase 2, vanaf een maandje of 8-9.

Heet in het boekje geloof ik vervolgintroductie?

Maar als Milan tot nu toe nog geen enkele reactie heeft gehad, dan kan je een stukje (kwart portie = 25gram) proberen, de dag erna halve portie en dag 3 hele portie.

Geplaatst

Ik heb geen kwark genoemd hoor......

KWART portie hahaha

Nee, geen melkproducten voor Milan. Soja kan je ook gaan proberen. Wel in kleine stapjes per dag opbouwen hoor!

Geplaatst

En even voor de helderheid; niet op één dag soja en kiwi / mandarijn proberen hoor.

ALS er een reactie komt, dan weet je niet van welk product.

Maar dat had je vast al gelezen in het boekje

Geplaatst

Hahaha. Maar ik kan me voorstellen dat je veel vragen hebt hoor.

Voor mij is het gesneden koek.

Vind het dan ook vreemd dat je pas in dec terug hoeft.

Maar goed, ben erg benieuwd naar dat gesprek............

Ga nu naar bed; Trauma ER kijken

Trusten kanjer!

Geplaatst

ik word er gewoon onzeker van..

maar gelukkig heb ik jou

en dat ga ik die slome 5dec ook vertellen

mij een beetje maanden laten wachten,pfffff

ahhahahaha

kijk ze en trusten voor later!!

dikke kus van mij

Geplaatst

hallo!

Laura, je hebt vast een verkeerd model! Toen hub en ik gingen samenwonen hadden we er twee en de ene keer dacht ik mooi zo'n staaf mixer en de volgende keer stond ik in een keuken vol spetters! De een bleek gewoon veel beter dan de ander. Ook deze zomer bij mn moeder geprobeerd en die bleek ook een rotding te hebben. en die zijn dan gewoon van normale merken hoor, blijkbaar is het niet zo makkelijk een goeie staafmixer te maken. maar ja, ondertussen kunnen de kindjes al geprakt eten naar binnen werken he, ik gebruik m ook niet meer zo heel vaak. Maar als ik 3 porties maak vind ik het nog wel handig. Ik heb toch maar even gekeken. De fijne is een moulinex turbo 2. Maar t is een ouwetje dus niet meer verkrijgbaar waarschijnlijk...

Ik ga vandaag maar weer ns braaf voor ebbe koken, omdat ik weg was (en ziekjes) heeft hij steeds potjes gehad en t is wel weer tijd voor een versgekookte maaltijd vinnik.

Hier gaat verder alles redelijk qua eten. Ik vraag me alleen af hoe dat met de avondfles zit, of had ik dat al gevraagd? Hoe doen jullie dat?

Lis

Geplaatst

jee roos, wat lastig joh. dat is dus geen drinker (handig voor later...) maar wil hij dan wel melk uit een beker drinken of ook niet? en pap uit een bord? nou ja, dat is vast al aan de orde geweest, spuit elf lis...

eet hij goed groente etc s avonds?

Lis

Geplaatst

hier gillen ze als ze de fles zien...honger echt erg soms, ik denk vaak ik kom er nooit vanaf, zeker 180 's avonds om 19.00!

verder hoef ik pas de 19de weer naar t buro, zullen ze wel weer zeggen dat ze teveel krijgen hahaahha het zijn gewoon hongerwolfjes!

cynthia

Geplaatst

Wij gaven eerst ook olvarit maar doen nu die van het kruidvat.

Heb het nog bij het CB gevraagd maar zij zei ook dat er niet veel verschil tussen zit. Is allebei prima.

(in hoeverre je het CB soms nog serieus moet nemen :)

Ze vinden het hier iig erg lekker!!!

En inderdaad Joos die vis doet het hier ook erg goed.

Ook de fruithap haal ik daar nu vandaan.

Die spaghetti vinden ze hier ook super!

Was trouwens ook in de aanbieding nu fruithap en groentenhap ook.

Scheelt 25% op 2 potjes.

Dus ik heb weer lekker ingeslagen. Kan ik daar weer iets leuks voor kopen voor de meiden!

Geplaatst

Roos, dat had Len ook. Hij kreeg met een maand of 7-8 geen fles meer, want hij wilde het gewoonweg niet meer. Wel bij het brood een beker melk, die hij vaak niet op dronk. Ik gaf s'ochtends pap zodat hij toch wat melk binnen kreeg.

Dus van 7 maand tot een jaar heeft hij wat minder melk gedronken, daarna ben ik chocomel gaan geven, dat vind ie heerlijk. Gewoon uit een beker, (meestal met tuitje.)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden