Ga naar inhoud

ICSI lang of kort protocol (flare up schema)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee dames,

Vandaag ook punctie gehad. Was voor mij ook veel pijnlijker nu dan de eerste keer. Heb daarna thuis de hele dag geslapen, en rustig aan gedaan. Wel prima. Er zijn zo'n 10 follikels aangeprikt. Morgenochtend worden we gebeld door het lab, om te horen hoeveel eicellen, bevruchtingen en ook wat de vervolgstap is, wanneer terugplaatsing zal plaatsvinden. Spannend allemaal. De tijd doden we ondertussen maar met die heerlijke Utrogestanbolletjes , bwek, leuk is anders.

Hou vol dames, hou vol, en hou me op de hoogte,

Liefs

la Ellie

Geplaatst

Wauw.........10 eitjes? Wat een opbrengst zeg! Super meid! Mijn duimen draaien volop voor je voor veel embryootjes en eskimootjes!

Hier beetje dipdagje....moe, huilerig, onzeker....ik voel wat...zou dat goed teken zijn, of zegt t niets? en dan weer: ik voel niets........zou dat goed teken zijn, of..........pfffffffff......

Ik ga mn bedje opzoeken, hoop dat ik het morgen allemaal weer wat meer zie zitten!

Jij veel succes morgen meid!

Liefs Esly!

Geplaatst

Pfffff, net gebeld door het lab in GENK. Er zijn 9 eicellen gevonden, waarvan 8 goed waren. Daarvan zijn er middels ICSI nu 5 bevrucht. Er is dus een terugplaatsing afgesproken, komende maandag (dat is dag 3) om 14.30.

Ik heb het niet meer. Ben opgelucht, maar ook gespannen, voor weer de volgende stap.

Ook nog wel echt vrij veel pijn van de punctie. Was blijkbaar nogal erg, ik herinner me er bijna niets meer van, maar manlief vertelde me dat ik gehuild heb van de pijn en ook de gyn vertelde dat het pijnlijk was geweest. Dat voel ik nu wel in mijn buik ja.

En zo'n onzekere dag Esly, ja, die ken ik heel goed. Wat voel ik, en wat betekent dat, en als ik niets voel, betekent dat dan ook iets? Om gek van te worden, die onzekerheid. Er is geen echte remedie tegen behalve slapen, rust en soms, als je er de puf voor voelt iets leuks doet om je aandacht wat af te leiden. Ik duim met je mee natuurlijk.

Liefs

la Ellie

Geplaatst

Hoi Ellie,

Heel veel succes morgen met de tp! Krijg je er 1 of 2 teruggeplaatst? En krijg je ook gelijk te horen of je eskimootjes hebt?

Liefs Esly!

Geplaatst

Beste Esly en dames,

Ja hoor, terugplaatsing verliep prima. Alle 5 de eicellen waren mooi doorgedeeld, en dus zijn er 2 teruggeplaatst, en waren er nog 3 goed genoeg om in te vriezen. Boven verwachting eigenlijk. En nu wachten. En ontspannen. En wachten. Mag 1 mei testen. Zou er wat voor geven om door te zappen van nu naar dan......

Hoe is het bij jou/jullie?

Groet

La Ellie

Geplaatst

Hier loopt de spanning op, nog 5 dagen te gaan en dan mag ik testen. Aan de ene kant kijk ik ernaar uit, aan de andere kant ben ik doodsbang voor de uitslag! Ik ga het wel volhouden om zondag te testen, durf echt niet eerder! Het ene moment voel ik kramp en ben ik bang dat ik ongesteld wordt, het andere moment voel ik niets en maak ik me ook weer zorgen! Gek wordt ik ervan! Daarbij komt dat het morgen precies een jaar geleden is dat ik wist dat ik zwanger was van ons mannetje die we na 5 maanden zwangerschap zijn verloren. Zo lang ik afleiding heb gaat het wel goed, zodra de afleiding er niet is vlieg ik tegen de muren omhoog en komen de tranen bij het minste of geringste! Nog even volhouden, dan zitten die killing wachtweken erop en weten we waar we aan toe zijn!

Voor jou een superopbrengst zeg! 2 terugplaatsen en dan ook nog 3 eskimootjes! Super meid! Heel veel succes met de wachtweken en we houden elkaar op de hoogte!

Liefs Esly!

Geplaatst

Lieve Esly,

Ik herken je gevoel zo heel erg goed. Kramp voelen en niet weten of het nu een goed teken is of niet. Met afleiding (bijv. werk) is er niet zoveel aan de hand en denk ik som zelfs dat het best snel gaat. Maar als ik thuis zit, en het is stil, dan vliegt het me aan. Kan dan niet zo goed meer aan iets anders denken. Het is inderdaad om gek van te worden. Gelukkig maar dat het tijdelijk is en dat er snel duidelijkheid zal komen.

Wat heftig voor jullie zeg, die datum, en de herinnering aan jullie zoontje. Het lijkt me allemaal nog heftiger als je dit hebt meegemaakt. Ik vind het echt niet gek dat je om het minste of geringste in tranen kan uitbarsten. Ik moet er al bijna van huilen als ik het lees. Wat ontzettend goed dat jullie de moed weer hebben gehad om er aan te beginnen. En ik geloof dat al die moed en moeite beloond zal worden. Echt waar.

Het zomerweertje houdt ons (en onze buiken) in de tussentijd goed warm. Ik zal de komende dagen extra aan je denken, en de 24e helemaal.

Liefs La Ellie

Geplaatst

Hoi,

Er waren 2 eicellen gevonden..beiden bevrucht. We mochten maadnag bellen of de tp door zou gaan en of dus de eitjes goed doorgedeeld waren.. ik heb nachtmerries gehad dat we geen TP zouden hebben maar... gelukkig waren ze beiden doorgedeeld, maar wel beiden een achterstand..

Maandag zijn beiden teruggeplaatst.. 1 mei mag ik testen..

Ellie, misschien heb ik je gezien in Genk, ik had om 14:00 uur de TP en de wachtkamer zat inderdaad vol toen we eruit kwamen!

Wie heeft bij jou de punctie gedaan? Bij mij dr. K.. was erg pijnlijk, ik heb ook gehuild, de eerste keer niet.

Geplaatst

Hallo dames,

Vanaf hier slecht nieuws!! Poging is niet gelukt en we zijn er kapot van! Gevoelens van verdriet, boosheid en teleurstelling wisselen elkaar af! We mogen wéér incasseren!!!!!!!!!

Mijn hart is gebroken, ik voel me verschrikkelijk en zal zodra ik de stukjes weer aan elkaar heb geplakt contact zoeken met het ziekenhuis!

Hopenlijk hebben jullie meer succes!

Liefs Esly!

Geplaatst

Lieve Esly, wat verschrikkelijk erg, en wat verdrietig zeg. Ik ben er zelf ontdaan van. Heb al een paar dagen gedacht aan het feit dat je vandaag mocht testen, en durfde eigenlijk haast niet te kijken. Het incasseren hiervan is zo kut. Kan het niet anders zeggen. Al die gevoelens, die achtbaan, pfew.

Jullie teleurstelling moet enorm zijn, ook ik ben er zelf zo bang voor. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van deze tegenslag. Bah. Neem de tijd om goed te balen, huilen en kwaad te zijn. En ik weet gewoon niet wat ik anders zou moeten zeggen. Ik ken het gevoel maar al te goed..........Sterkte sterkte en een knuffel!

Kriskras,

Het zou goed kunnen dat we elkaar daar hebben gezien inderdaad. We waren vroeg, hadden zelf om 14.30 in Genk een afspraak. Blijft toch een gek gebeuren, in het ziekenhuis, in zo'n kamertje wachten met aan de andere kant van het gordijn ook iemand...

Spannend hoor, en voor ons is het dus nog een weekje wachten. De eerste week viel mij mee, maar voor mij kruipen de dagen nu voorbij naar 1 mei. Word er soms helemaal gek van, en denk dan dat alles wat ik doe mogelijk slecht kan zijn voor de innesteling. Aargh om gek van te worden. Werken en afleiding, dan gaat het goed, maar de vrije paasdagen waar ik zo naar uitzag met dit weertje maken dat ik anders geniet. Ach ja. Gaat allemaal voorbij.

Om even te roddelen, ik mocht kiezen welke dag ik de punctie wilde, donderdag 14 of vrijdag 15. Ben zelf niet zo'n fan van Dr. K die de 14e punctie deed, en meer van de Dr met dezelfde achternaam maar dan met een C, en die deed op vrijdag de puncties. Maarre, qua pijn heeft het dus niet veel uitgemaakt....

Waarschijnlijk zijn we elkaar dan al vaker tegengekomen, bij Geertgen dus. Ik hoop voor je dat je rustig de komende dagen doorbrengt en dat het wachten beloond wordt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden