Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shiiitttt dit is echt niet normaal:

Doe ik mijn trui omhoog, om de twee prikken te gaan zetten, zie ik ineens dat mijn buik echt heeel blauw is!!

Ik moet wel in een bloedvatje geprikt hebben gister, want men, dit is echt niet normaal zo blauw, paars en geel ! Maar ja what can I do? Je ziet nooit van te voren waar je prikt wat er onder je huid zit... Vond t gelijk weer een btje eng nu, vooral die deca is altyd naar. Maar ja, je moet he.

Ik tik dit vanuit bed, haha, ik ga slapen.

Xx

Geplaatst

mijn buikie is ook pimpelpaars :) is een haarvaatje waarin je hebt geprikt.. ik ben een beetje saggie sorry, heb geen 3 eitjes meer maar nog maar 1...die andere 2 zijn gekrompen..

xx

Geplaatst

Armanda wat fijn van je schoonvader, goed nieuws! Want anders voelt het wel heel dubbel als jij straks zwanger bent en iedereen zit in de rats. De arme man moet wel lang revalideren zeg...

Tja en dat prikken... probeer zo snel mogelijk t naaldje erin te gooien als een pijltje, dan heb je t minste kans op blauw. al kan je idd gewoon wel eens de pech hebben n bloedvat te raken. same here....

Mijnbaby en elke, het gaat opschieten he!! Lekker dicht tegen elkaar aan zitten straks.

Hoopvol je hebt er maar 1 nodig dus dit is jouw geluksei. Je moet wel in haar geloven hoor, het is nu eenmaal zo dat de meeste mensen maar 1dominant eitje per maand aanmaken. Anders zouden er veel meer tweelingen zijn. Denk aan je naam, hou hoop!

lieve groetjes

noor

Geplaatst

Ik vind het fijn dat jullie met mij meeleven. In juni volgt mijn derde volledige ICSI- poging. Eigenlijk ook best snel weer, omdat ik in mei al weer moet beginnen met de pil. Ik ga jullie in de maand april van tijd tot tijd wel volgen hoor. Dat er maar veel groene regels mogen komen. Zelf weet ik nog niet of ik naar de forumdag kom nu ik weet dat ik in juni weer in de behandeling zit. Het is wel een erg leuk idee..

Armanda, ook sterkte voor jouw schoonvader. Ik ben in mijn eigen familie ook bekend met hart- en vaatziekten. Dat is allemaal best heftig.

Noor, spannende dagen dus voor jou. Ik zie dat jullie ook al een heel traject hebben gehad voordat jullie zoon er kwam. Op naar jullie tweede kindje, zou ik zou zeggen.

Geplaatst

ChrisH, jij ook veel succes en sterkte.

Hoopvol, je hebt er maar 1 nodig.

Anneka, he he eindelijk!

Elke, je bent een leuke meid, met krulhaar! Ahh, daar ben ik jaloers op.

Armanda, gelukkig dat de operatie van je schoonvader goed is gelukt. Dat geeft weer hoop. Oei, wel bijna vergeten te spuiten, dat klinkt heel relaxt hoor! Ben je toch effe met je gedachten ergens anders geweest.

Zara, ik bedoel bloed laten prikken in het ziekenhuis voor HCG bepaling. Zou wel handig zijn als ik het zelf kon, want ik geloof dat in je bloed hcg eerder waarneembaar is als in urine. Misschien iets voor 'het beste idee van nederland' : de meet-extra-vroeg-hcg-in-je-bloed-thuistest....

Geplaatst

Hallo dames,

Zit nu in mijn 8e dag na pt (1 april bloedprikken) en krijg ondertussen echt de zenuwen. Heb overal en nergens last van en durf nergens aan te denken. Dit is voor mij ook de eerste keer ivf. Ben wel 4.5 jaar geleden spontaan zwanger geworden en wij hebben dan ook een heerlijk zoon van 4. Nu ifv voor een brusje. (zie ivf na baarmoederhalskanker)

Heb een boobies staan waar je u tegen zegt. (dit had ik eigenlijk al op de 2e dag)

Heb pijn in mijn onderbuik.

's morgens ben ik ligt misselijk.

Volgens mij reageer ik zo verschrikkelijk heftig op de utrogeston en de pregnyl (1500) die ik 5 dagen geleden heb geprikt!!

Bij de eerste zwangerschap heb ik de eerste 8 weken nergens last van gehad.(niet ivf)

Is dit allemaal wel normaal??

Heb trouwens helemaal geen last gehad van bruin verlies of zoiets. Nu ook nog niet.

Moet echt nog 3 dagen wachten voordat ik bloed moet laten prikken. Durf absoluut niet eerder een test te doen. nou ja misschien wel.

Wat bazel ik he? Zo hard werken die hersentjes en ik word er gek van!!!!

groetjes van

een wachtende en gekwordende Ruth

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik zat op het forum IUI maar daar zei men dat mijn behandeling wel op een IVF behandeling lijkt.

Ik heb afgelopen week een IUI gehad (de 1e) maar heb wel alle medicatie die je (blijkbaar) bij een IVF krijgt.

Dit zijn:

Decapeptyl, Gonal F, Ovitrelle (1x) en dan aan de Utrogestan.

De Decapeptyl moet ik stoppen als ik de Ovitrelle ga gebruiken. Ovitrelle krijg ik 'gratis' bij de Gonal F omdat het van dezelfde fabrikant is. Dit is om de ovulatie plaats te laten vinden.

Ik zit nu ook op het 'wachtbankje', ben al 6 dagen onderweg met de Utrogestan.

Momenteel ben ik misselijk wat waarschijnlijk van mijn positieduizeligheid komt (weer een aanval gisteren nacht gehad) en hondsmoe. Hoofdpijn is ook 1 van die kwalen die ik de afgelopen periode heb gehad.

Wie herkent dit allemaal??

Geplaatst

pfffffffffffffff wat wordt hier veel geschreven. Ik ik kan het allemaal niet bijhouden als je een paar dagen niet gelezen hebt.

Ruth vreselijk he dat onzekere. Ik heb al 3 keer icsi achter de rug en heb vandaag de terugplaatsing van de vierde icsi. Na de eerste wachtweek heb ik altijd het idee dat ik ook gek wordt. Mijn gedachten draaien dan overuren. Heel veel succes.

Geplaatst

Hoi, voor mij vandaag de eerste stap richting een forum. 1e IVF achter de rug en mag 8 april (volgende week vrijdag testen). Ik heb inmiddels al heel wat gelezen op het forum, maar sluit me nu dan aan bij wachtbankje van Maart. 23 maart TP gehad...en nog 4 cyro's in de vriezer..Ben zo zenuwachtig dat het niet lukt...heeft iemand nog een positief verhaal ;-)...vindt het ook zo vreemd, hier zegt men 20% kans dat het lukt, en daar lees je weer 30%...

zwangerschaps wens juni 2007

7 x IUI

nu 1e IVF (Genk, via Stichting Geertgen)

Geplaatst
ChrisH, jij ook veel succes en sterkte.

Hoopvol, je hebt er maar 1 nodig.

Anneka, he he eindelijk!

Elke, je bent een leuke meid, met krulhaar! Ahh, daar ben ik jaloers op.

Armanda, gelukkig dat de operatie van je schoonvader goed is gelukt. Dat geeft weer hoop. Oei, wel bijna vergeten te spuiten, dat klinkt heel relaxt hoor! Ben je toch effe met je gedachten ergens anders geweest.

Zara, ik bedoel bloed laten prikken in het ziekenhuis voor HCG bepaling. Zou wel handig zijn als ik het zelf kon, want ik geloof dat in je bloed hcg eerder waarneembaar is als in urine. Misschien iets voor 'het beste idee van nederland' : de meet-extra-vroeg-hcg-in-je-bloed-thuistest....

Wat lief van je!!! Dank je wel :) Tis puur natuur :D:D

Geplaatst
Hoi, voor mij vandaag de eerste stap richting een forum. 1e IVF achter de rug en mag 8 april (volgende week vrijdag testen). Ik heb inmiddels al heel wat gelezen op het forum, maar sluit me nu dan aan bij wachtbankje van Maart. 23 maart TP gehad...en nog 4 cyro's in de vriezer..Ben zo zenuwachtig dat het niet lukt...heeft iemand nog een positief verhaal ;-)...vindt het ook zo vreemd, hier zegt men 20% kans dat het lukt, en daar lees je weer 30%...

zwangerschaps wens juni 2007

7 x IUI

nu 1e IVF (Genk, via Stichting Geertgen)

Welkom Bloempje!

Hier een succes verhaal. Ik heb een prachtige dochter gekregen uit mijn eerste ICSI poging met een terugplaatsing van 1 emmy :)

Of het lukt, blijft toch de vraag. Laat je niet gek maken met de %. Het enige wat je helaas kan doen is wachten..

Succes hiermee.

Liefs Elke

Geplaatst

Hey hoi allemaal!

Welkom bloempje! Hier ook: vorige keer met de ICSI was er 1 mooi embryootje ontstaan, verder echt niets, en daar is ons mooie meisje uit gegroeid. Eerste poging... Hoe lastig ook: gewoon over je heen laten komen en maar zien waar het schip strand.

Ruth, logisch dat je gedachten overuren draaien! Geeft niets.... en tja, het is en blijft gewoon spannend, dat wachten. Want ik vertrouw ook niet op dingen die ik voel. Ik kijk wel met de test... Er zijn zoveel hormonen mijn lichaam ingepompt en ik ben flink verkouden, dus ik weet gewoon niet wat wat is als ik wat voel.

Grappig, Armanda, dat je man ook naar Opwekking gaat. Het is voor het eerst dat we er gaan kamperen. Eerder gingen we altijd de zondag. Fijn dat de operatie geslaagd is.

En Nes, ja, je hebt wel erg veel medicatie die bij de IVF of ICSI gebruikt wordt. Ik heb 1 keer iui gehad en hoefde toen alleen maar een pregnylspuit te zetten om de eisprong te timen. Maar goed: ieder ziekenhuis en ieder mens weer haar eigen protocol! Als het maar een goed einde heeft, toch?

En wat ik voel: moe, ben erg kort voor de kont (zoals ze dat hier zeggen, lees: prikkelbaar). En ik voel mijn buik regelmatig. Het duizelig zijn is nu weer weg. Maar ik heb het wel vaker gehad... zaterdag ook. Had ik de utrogestan (net als gisteren) wat later ingebracht.... Of dat dan zorgt voor de duizeligheid?

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hoi hoi,

Zit net mijn berichtje terug te lezen ik bazel echt verschrikkelijk!! Echt nederlandse taal op schrift lukt mij kennelijk ook niet meer zeg. Wat een spellingsfouten staan erin!

Excuus hiervoor. Laat ik het er maar op houden dat het door de hormonen komt.

Jessie heel veel succes vandaag en natuurlijk jij ook heel veel succes bloempje!!

Ruth

Geplaatst

Bloempje, er zijn gelukkig heeeeel veel positief verhalen op de forum.Lees ze maar door,ik haal ook altijd kracht uit de succes verhalen

Nes, ik heb altijd licht hoofdpijn een dag na de Pregnyl.

Ruth1,het klinkt erg gunstig hoor! Grote boobies, misselijk, pijn in je onderbuik....ik hoop het voor je:)

Ik heb zelf ook pijn rechts onder al vanaf de tp maar het zijn meer dat scherpe rot steken. Maak me er wel een beetje zorgen om want dit ben ik niet gewend. Nog nooit eerder gehad.Iemand ervaring mee?

Verder het is pas wd 3 dus niet zo veel te melden, en ook wat de zenuwen betreft gaat het best wel goed. Ben lekker bezig in de tuin:) Heerlijk weer!

Geplaatst

jippie ik ben sinds vandaag in het bezit van 2 embryo's. In Belgie noemen ze het geen a, b of c kwaliteit. Maar op een schaal van 10 was het een 9 geloof ik dat ze vertelde, maar ja ik kreeg ook niet alles helemaal mee. Dit noemde ze geen topembryo maar wel goede embryo's. Daarnaast hebben we ook nog 5 cryo's.

Geplaatst

ChrisH wat erg dat je cryo het niet gehaald heeft.

We weten dat die kans er is maar toch, lees dat jullie er weer in juni tegenaan gaan, veel succes.

Geplaatst

Sylvie, dank je wel voor je fijne woorden. En inderdaad met een cryo weet je het nooit zeker. Het is bij ons alleen ook al bij de 1e poging gebeurd dat een cryo niet goed is ondooit. Eigenlijk is alleen mijn eerste cryo van maart 2010 een topper geweest. De tweede ontdooide niet goed en de derde ontdooide wel goed, maar was daarna een matig embryo geworden. Dus voor poging 3 willen we 2 embryo's terug, mits die er dan zijn. Dit ondanks de risico's die een eventuele meerling-zwangerschap met zich meebrengt. Maar als ik zwanger mocht worden, dan heb ik sowieso al een enigszins lastige zwangerschap vanwege mijn schildklier. Bij een zwangerschap moet ik om de 4 tot 6 weken voor controle naar de internist.

Geplaatst

Kan me voorstellen dat jullie dan extra voorzichtig zijn met een meerling zw. Ik zou persoonlijk ook niet meer zw willen zijn van een tweeling maar wij laten er wel telkens 2 tp.

Geen medische indicatie maar het heeft mijn lichaam gesloopt ook al was ik pas 8 wk.

Ik heb maar 1 cryo gehad, gelukkig een tp, het blijft toch een extra kans zonder al teveel poespas.

Geplaatst

CD 1

Armanda: 24 maart

Follikelmeting:

Noor: 1e 23 maart

Ellie71: 3e 23 maart

Hoopvol: 25 maart

Elke: 31 maart

Armanda: 1 april 1e fm

Punctie:

Jessie: 24 maart

Terugplaatsing:

Zara: 22 maart

Esther73: 24 maart

Maureen: 25 maart

Poezebeest: 25 maart

Francis 25 maart

Kris74: 26 maart

Elke: 4 april ?

Testen

Femmie80: 1 april

Francis 6 april

Esther73: 7 april

Maureen: 8 april

Poezebeest: 9 april

Hildever: 11 april

Elke: 19 april?

Hey meiden, het lijstje even van ver weg gehaald en effe aangevuld met mijn testdatum

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

CD 1

Armanda: 24 maart

Follikelmeting:

Noor: 1e 23 maart

Ellie71: 3e 23 maart

Hoopvol: 25 maart

Elke: 31 maart

Armanda: 1 april 1e fm

Terugplaatsing:

Zara: 22 maart

Esther73: 24 maart

Maureen: 25 maart

Poezebeest: 25 maart

Francis 25 maart

Kris74: 26 maart

Elke: 4 april ?

Jessie 29 april.

Testen

Femmie80: 1 april

Francis 6 april

Esther73: 7 april

Maureen: 8 april

Poezebeest: 9 april

Hildever: 11 april

Elke: 19 april?

Jessie 10 april

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden